تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
در گفتگوی اقتصاد۲۴ با کامران ندری بررسی شد؛

پیش‌بینی تورم در ۱۴۰۰/ اگر احمدی‌نژاد بود وضعیت اقتصادی بهتر می‌شد؟

یک استاد دانشگاه می‌گوید: نباید از حق گذشت که آقای احمدی نژاد از درآمد‌های کلان نفتی برخوردار بود که دولت آقای روحانی بسیار از آن کم بهره بود. شاید اگر دولت احمدی نژاد با این میزان درآمد نفتی بر سرکار بود چه بسا وضعیت از این هم بدتر می‌شد؛ اما این باعث نمی‌شود که عملکرد نامناسب دولت روحانی را نادیده بگیریم.

روحانی

اقتصاد۲۴ - بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دولت برای جبران کسری بودجه سال گذشته با ورود سران سه قوه به برداشت از منابع صندوق توسعه ملی روی می‌آورد که از مجموع ۹ میلیارد دلار منابع ارزی استفاده‌ شده این صندوق، نزدیک به هفت میلیارد دلار یعنی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان از طریق پایه پولی و توسط بانک مرکزی تأمین شده است.

این به معنای آن است که تورم سال ۹۸ و ادامه آن در سال ۹۹ به نحوی به واسطه شیوه جبران کسری بودجه دولت بوده است. حال، اما برخی کارشناسان بیم آن را دارند که این شیوه در سال ۱۴۰۰ نیز منجر به یک تورم بزرگ در اقتصاد شود هر چند که تنها ۵ ماه از سال جدید تحت مدیریت دولت حسن روحانی و تیم اقتصادی اوست.
 
برآورد‌ها نشان می‌دهد بودجه ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد در صورتی که این مقدار با ظرفیت فعلی بازار بدهی به صورت اوراق منتشر شود باز ۱۷۵ هزار آن به صورت کسری باقی می‌ماند.
 
نگاهی به منابع و مصارف لایحه بودجه سال آینده کشور نشان می‌دهد بودجه کشور نه تنها وابستگی شدید به درآمد‌های حاصل از فروش نفت دارد بلکه بسیاری از منابع آن عملاً محقق نخواهد شد و مستقیم یا غیر مستقیم منجر به اضافه شدن پایه پولی خواهد شد. حال باید دید دولت در سال جدید نیز کسری بودجه خود را با شیوه مرسوم گذشته خود جبران می‌کند؟

از برداشت صندوق توسعه تا دست در جیب بازار سرمایه

دکتر کامران ندری، استاد دانشگاه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ تصریح می‌کند: دولت برای تامین کسری بودجه خود، چند راه را انتخاب کرد. بخشی از آن از طریق درآمد‌های مالیاتی، بخشی با واگذاری سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، قسمتی از آن را از محل منابع صندوق توسعه ملی و بخشی نیز با فروش اوراق تامین شده است.
 
ندری می‌افزاید: بخش مالیاتی آن تورم زا نبوده چرا که از محل خلق پول صورت نگرفت، اما منابعی که از صندوق توسعه ملی برداشت شده از محل خلق پول و افزایش پایه پولی صورت گرفته است. با توجه به اینکه بانک مرکزی دسترسی به ارز‌های صندوق توسعه ملی ندارد و حساب‌ها به نوعی مسدود است و بانک مرکزی نمی‌تواند از آن استفاده کند ریال آن را خلق کرده و در اختیار دولت قرار داده است، بنابراین برداشت از صندوق توسعه ملی در سال ۹۹ تورم‌زا بوده است.

این استاد دانشگاه تصریح می‌کند: در رابطه با واگذاری و فروش سهام در بازار سرمایه نیز باید گفت از آنجا که دولت به بانک مرکزی برای حمایت از بازار سرمایه فشار آورده است نرخ بهره را پایین نگه دارد تا ارزش سهام افزایش پیدا کند. باید گفت که این کار دولت نیز غیر مستقیم تورم زا بوده است. پایین نگه داشتن نرخ بهره باعث رشد نقدینگی شده و آثار تورمی خواهد داشت.

این اقتصاددان تاکید می‌کند: فروش اوراق قرضه نیز عمدتاً به بانک‌ها صورت گرفته که بانک‌ها نیز از طریق خلق پول این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین هر ۴ شیوه‌ای که دولت برای جبران کسری بودجه استفاده کرده است، تورم زا بوده است. در واقع این راه‌ها به خودی خود اگر به شیوه درستی انجام می‌شد می‌توانست تورم زا نباشند.
 
وی توضیح می‌دهد: برای مثال اگر فروش اوراق در قیمت مناسب به مردم فروخته می‌شد آثار تورمی نداشت و یا اینکه دولت سهام خود را واگذار می‌کرد، اما این کار را بدون فشار به بانک مرکزی برای کاهش نرح بهره انجام می‌داد بنابراین تامین مالی بدون آثار تورمی از طریق فروش سهام صورت می‌گرفت؛ لذا شیوه‌ای که دولت در سال ۹۹ اتخاذ کرد برای تامین کسری بودجه تورم زا بود.

سمت و سوی تورم در سال ۱۴۰۰

ندری همچنین می‌گوید: حال اگر در سال ۱۴۰۰ نیز همین روند ادامه پیدا کند، این تورم استمرار پیدا می‌کند و از آنجایی که کسری بودجه دولت در سال بعد با توجه به بودجه تقدیم شده به مجلس بیشتر است و اگر به شیوه سال قبل ادامه پیدا کند ما مسئله تورم را جدی‌تر خواهیم داشت چه بسا رکورد‌های سال گذشته را نیز بشکند.

این استاد دانشگاه می‌افزاید: هرچند باید در نظر داشت که این دولت حدود ۵ ماه از سال ۱۴۰۰ را بر سر کار است، باید دید دولت بعد هم با همین شیوه عمل خواهد کرد و یا متممی به لایحه بودجه برای تغییر این رویه اضافه خواهد کرد. اگر دولت بعد هم به شیوه همین دولت عمل کند تورم بالایی را در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت.
 
ندری تصریح می‌کند: دولت آقای روحانی غیر از سال ۹۶، طی سه سال پیاپی تورم بالا را تجربه کرد که البته این خود یک رکورد محسوب می‌شود. در دولت آقای احمدی نژاد و دور دوم آقای هاشمی رفسنجانی یک سال تورم بالا را تجربه کردیم. به نظر می‌رسد با این شیوه و بودجه ارائه شده سال چهارم تورمی را هم تجربه خواهد کرد.

رکورد‌های دولت روحانی و مقایسه آن با دولت‌های قبلی

ندری همچنین با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت روحانی مدیریت کسری بودجه خوبی نداشتند، اظهار می‌کند: تورم سال ۹۷ را می‌توان به تورم سال ۹۱ آقای احمدی نژاد تشبیه کرد و آن را ناشی از شوک تحریم دانست، اما اگر روش مناسب تری برای تامین کسری بودجه در سال ۹۸ و ۹۹ اتخاذ می‌شد این روند ادامه پیدا نمی‌کرد.

وی تصریح می‌کند: هرچند اگر از آقای نوبخت و روحانی بپرسید می‌گویند از بانک مرکزی استقراض نکرده اند، اما این پوسته ماجرا است. در واقع برداشت از صندوق توسعه ملی یعنی استفاده از منابع بانک مرکزی و بالا بردن پایه پولی است. پایین نگه داشتن نرخ بهره برای بالا نگه داشتن قیمت سهام و فروش سهام شرکت‌ها نیز به معنای دامن زدن به افزایش نقدینگی است.

ندری می‌گوید: تجربه دولت روحانی به خصوص در سال ۹۹ به نوعی اوج بد عمل کردن برای جبران کسری بودجه بود. دولت روحانی باید بر روی فروش اوراق تاکید می‌کرد و قیمت منطقی بازار را برای فروش اوراق و سهام می‌پذیرفت، اما برای اینکه این اوراق و سهام را با قیمت بالا بفروشند، نرخ بهره را پایین نگه داشتند و با استفاده از مکانیسم پولی برای جبران کسری بودجه استفاده کرد.
 
این استاد دانشگاه می‌گوید: بودجه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد میزان کسری بودجه از سال قبل بیشتر خواهد بود فقط می‌توان امیدوار بود برای جبران کسری بودجه از شیوه و روش مناسبی استفاده شود، اما چون رقم کسری بودجه بالاست نگران کننده است؛ اگر بخواهند حجم زیادی از اوراق را نیز بفروشند قطعاً قیمت اوراق پایین می‌آید و این می‌تواند برای دولت مشکل آفرین باشد چرا که باید نرخ بالای بهره را پرداخت کند.

ندری می‌افزاید: دولت برای فروش اوراق نیز تجربه کافی را ندارد و مسلط نیست که چگونه باید اوراق را منتشر کند چرا که همواره درآمد نفتی وجود داشته و تجربه کافی برای مدیریت اوراق و بدهی‌ها را نداشته است.
 
این کارشناس اقتصادی معتقد است: دولت روحانی در زمینه تورم چه بعد و چه قبل از انقلاب رکوردشکنی کرد. نکته جالب توجه این است که دولت روحانی در دور اول ریاست جمهوری نیز رکورد کاهش تورم را نیز شکست و آن را تک رقمی کرد هرچند به آن هم نقد‌هایی وارد است؛ اما در واقع دولت روحانی هم در دور اول هم در دور دوم رکورد تورم در کاهش و در افزایش را شکست.

اگر به جای روحانی احمدی نژاد بود؟

ندری همچنین می‌گوید: در دوره احمدی نژاد تنها یک سال تورم به تک رقمی شدن نزدیک شد، در دوره خاتمی هم تک رقمی نشد، اما ویژگی اقتصادی دولت خاتمی ثبات نرخ تورم و البته رشد اقتصادی نسبتاً بالا بود؛ اما بی ثباتی در دولت روحانی کم سابقه بود و تورم تک رقمی را تجربه کرد و در یک سال تورم ۵۰ درصدی را نیز شاهد بودیم. این نشان دهنده آن است که ثبات در دوره خاتمی و احمدی نژاد بیشتر بود.
 
وی تاکید می‌کند: هر چند نباید از حق گذشت که احمدی نژاد از درآمد‌های کلان نفتی برخوردار بود که دولت روحانی بسیار از آن کم بهره بود. شاید اگر دولت احمدی نژاد با این میزان درآمد نفتی بر سر کار بود چه بسا وضعیت از این هم بدتر می‌شد؛ اما این باعث نمی‌شود که عملکرد نامناسب دولت روحانی در سال ۹۹ را نادیده بگیریم. به خصوص وزارت اقتصاد دولت روحانی به همراه بانک مرکزی خوب عمل نکردند که ما می‌توانستیم نرخ تورم کمتری در سال ۹۹ داشته باشیم هر چند که منکر محدودیت‌های دولت نیستیم.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
3
2
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
سلام آقا زمینه بدبختی تورم از همین آقای احمدی‌نژاد شروع شد .دست بردارید حی میگید احمدی نژاد
ناشناس
اگر در دوره دکتر فروش نفت زیاد بود به سیاست درست ایشان بر می گرد نفت با بشکه ۱۰۰دلار دولت را تحویل داد بی تدبیر دولت آن را به صفر رساند ضمنا کارهائی که در دوره دولت نهم ودهم انجام شد قابل مقایسه با هیچ دولتی نیست
خلیل
2
1
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
صددرصد اوضاع بهتر ازاین میشود.درود براقای احمدی نژاد
صادق پور حسین معلم بازنشسته شد
0
4
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
زمان آقای دکتر احمدی نژاد نه فساد زمین های نجومی را داشتیم نه حقوق های نجومی.ونه هزینه های 5000 آقازاده از خزانه تامین می شد.حتما اگر ایشان بودند وضع کشور و اقتصاد مردم بهتر از امروز بود.
احمد
1
3
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بدترین وضعیفترین رییس جمهور در طول دوران انقلاب روحانی است وهیچ نکته مثبتی در دولت او نیست که به یادگار بماند و مردم مثل دوره احمدی نژاد بعدا استفاده کنند افسوس افسوس ......‌‌
نیما
1
0
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
مگه حالا احمدی نژادکی بودکه دارید یکی بدترازخودش و باهاش قیاس میکنید والله اقبال ازایرانیهای جوزده احساساتی که براحتی فریب شعارهای همچی موجودات مزوری رومیخورن برگشته وگرنه صندلی ریاست جمهوری که نبایداینقدرخواروذلیل شده باشه که هرننه قمری ازراه رسید روش بشینه اونم بمدت هشششششت سال!!!!!!!!!!
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
به این اقتصاد دان درامد عجیب مالیاتی .افزایش قیمت حاملهای سوختی و خدمات . افزایش قیمت ارز ووووو هزارتا راه که این دولت برای دزدی از مردم انجام داده را گوشزد کنید .از همون روز اول که وزیر بی خرد بهداشتش اومد برای پر کردن جیب متخصصین و ورشکسته کردن بیمه ها و بعد افزایش سود بانکی توسط چند وزیر بانکدارش و ..ولش کن
فرامرز
1
1
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
این حرفها خودتون هم میدونین الکیه ملت ایران همه میدونن این جور حرفها از کجا آب میخوره ملت احمدی نژاد را نمخوان که اقتصاد داغون شده روحانی وشما را درست کنه ما احمدی‌نژاد را میخوایم که لااقل بتونیم نفس بکشیم
فرامرز
0
0
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
این حرفهای که در مورد احمدی‌نژاد میزنن خودتون هم میدونین صحت نداره عزیزم احمدی‌نژاد نژاد را ملت قبول دارن ما هممون میدونیم مشکلاتتان را به گردن دکتر احمدی نژاد بندازید خودتون هم زیرحرفاتون پیام میدید که زمینه بدبختی احمدی‌نژاده بابا ملت دولت بهار را با هر شرایطی قبول دارن
سجاد
ملت؟!؟!؟!
مثل رفیقت که داری ازش دفاع میکنی توهم زدی ها.
خودت و یه عده بی منطق رو همه میدونی؟؟؟؟؟

ملتی که ۲۴ میلیون رای دادن به روحانی ملت نیستن اونوقت جنابعالی و رفیقِ متوهمت ملتید؟؟؟؟
ذاکری
2
2
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
درآمد نفتی بالا نتیجه مدیریت بالای آقای احمدی‌نژاد بود چنانچه ایشان بر سر کار می آمدند یا بیایند مدیریت افزایش قیمت نفت را به دنبال دارد و سربلندی حاصل می گردد
ناشناس
زهی خیال باطل که عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده بشه.
هشت سال احمدی نژاد تا ابد برامون بسه. خدایا توبه. غلط کردیم خدا
اسماعیل نوغانچی صالح
1
2
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
مردم از یک شب مرغ یکروز تخم مرغ یکروز گوجه یکبار پیاز به قیمت دلالهارمیرسد نگرانندرخلاصه همه را سر کار گذاشتند شما هم زندگی بالاشهری خود را دارید .....
ناشناس
تو غلط کردی ، ما رو با خودت جمع نبند.
ن
0
1
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
احمدی نژادمردولش کنید براایرادات خودتون ی بهانه دیگه بیارید
ناشناس
1
1
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
از احمدی نژاد ترسیدن همش دارن تخریبش می کنن.
اگه بود اگه بود راه انداختن.
احمدی نژاد بود که باعث شد نفت بره بالا پس نوش جونش.عرضه داشت دمش گرم.
ایران
1
2
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
برای کسری بودجه میبایست مالیات نهادهای اقتصادی وابسته به رهبری را افزایش دادو بودجه نهادهای موازی وغیره ضروری را حذف کرد.پولهای ناشی از استرداد اموال متعلق به عموم را در بودجه لحاظ نمود.
ناشناس
0
2
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
اگر روحانی هم عرضه داشت مثل احمدی نژاد هی تحدید میکرد و قیمت نفت میبرد بالا . روحانی فقط بلد بود دنبال برجام باشه وبه امید برجام وکد خدا کشور را به فلاکت انداخت.در زمان خاتمی هم کار خاصی انجام نداد .املا نانوشته غلط ندارد
ایران
0
1
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
خاک تو سر احمدی نژاد و روحانی
و بر سر ما که سر همچنین افراد بی عرضه ای بحث هم می کنیم
بقول امام.اگر سپاه نبود کشور هم نبود. درود بر رزمندگان اسلام و سربازان گمنام
عادل
1
1
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
اگه احمدی نژادبودحداقل سختی مردم نمیتونست تحمل کنه ومیومدتوصحنه همه چی میگفت که کی داره دزدی میکنه میلیاردی دلارا کجاها میره
درودبراحمدی نژاد مرد حق پرست وپاک
بنده خدا
0
1
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
درود بر احمدی نژاد قسم به خداوندی خدا مادر دوران احمدی نژاد صاحب همه چیز شدیم بااینکه یک کارگر ساده بودم صاحب طلا و پول و خانه شدیم اما در دولت آقای روحانی علاوه بر اینکه همه را فروختیم و خوردیم بیکار هم شدیم چرا که در آن زمان چشم ها به رحمت خدا بزرگواری رهبر و اقتدار خودمان بود نه برجام
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
به داد
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
بله احمدی نژاد برای ما مردم قشر متوسط هزار برابر خوب بود و اوضاع اقتصادی و روابط با دیگر کشورها هم خوب بود و دزد نبود و اجازه دزدی هم به سران نمیداد
م ح ص
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
احمدی نژاد با دیپلماسی تهاجمی قیمت جهانی نفت را بالا برد اما روحانی با دیپلماسی التماس حتی نتونست نفت ارزان قیمت بفروشه اگه هم اندکی به نصف قیمت جهانی میفروشه پولشو نمیتونه بگیره در عوض درآمدهای مالیاتی روحانی چندین برابر درآمدهای نفتی احمدی نژاد بوده اما خودش ودلتش نمیخوان برای ایران کار کنند چون اصلاح طلبان حافظان منافع غرب در ایرانند
حسین
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
روحانی با وعده های دروغ کشور را به فلاکت کشید
فقط حاج محمود منجی ایران
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
واقعا درود بر احمدی نژاد..
ییلان
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
درود بر شرف احمدی نژاد...رحمت بر پدر ومادرش
یزدانی
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
در طول تاریخ ایران کسی مثل آقای احمدی نژاد نیامده وص
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
خداکنه بازم احمدی نژاد بیاد تا این دولت مارو به اسم کرونا نکشته ،،
فرمان
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
خداوند احمد نژاد وهرجا که باشه حفظ کنه حالا یک تشکر از احمدینژاد برای شخص بنده لازمه.
صادق
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
همه ی اینا به کنار ما چطور از کشورهای دیگه مربی فوتبال و والیبال و ... میاریم با اینکه این نوع ورزش رو در زمان قدیم قبل انقلاب داشتیم ، خب حتما اقتصاددان نداریم کی فرصت بوده که تحصیلات اقتصاد و ... داشته باشند شاید مشکل این هست
صادق
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
یا کلا نظر دادن ما صحیح نیست چون باید جای اونا باشیم حتما خیلی مشکلات هست کنار نشستن نظر دادن رو همه بلدن در صورتی که یک نونوایی هم بخواد کسی مدیریت کن نون خوب بپزه کار سختیه الکی نیست
مهدی جلالوند
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
البته سیاست های درست آقای احمدی نژادباعث افزایش قیمت نفت ودرامدهای دولت شد آقای روحانی تمام تخم مرغ های خودرادرسبدبرجام گذاشت که باعث کاهش قیمت نفت ودرامدهای دولت شدوروحانی وتیمش هیچ راه دیگری برای درآمدزایی نتوانستند پیداکنند. وتحریم هاهم حل نشد. این یعنی شکست کامل برای روحانی وتیمش!
مجید ابراهینی
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
کدوم ... اینارو تحلیل میکنه احمدی نژاد لیاقت داشت توانشو داشت قیمت نفت و بالا میبرد بخاطر مردم ایران.روحانی لیاقت نداره نمیخواد بخاطر مردم ایران کاری بکنه حسن روحانی ایرانو مستعمره غربیا کرده اگه اونا بگن قیمت نفت بالارره حسن میبره قیمت بالای نفت ب ضرره انگلیسه
اویان
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
درود بر احمدی نژاد نجات دهندی ملت ایران ازدست گرگهای روزگار
حسن
0
0
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹
درود بر شرف و مردانگی احمدی نژاد. مرد خدا و نوکر مسلمین.
هرگز ایستادگی ایشان در مقابل دشمنان داخلی و خارجی را فراموش نخواهیم کرد.
خدا قوت دکتر
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

ریزپرنده چیست؟

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه و باحال مرجانه گلچین

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق

هزینه مومیایی کردن جسد در سال ۱۴۰۳+ جدول

قدرت رزمی ایران زیر ذره‌بین رسانه‌های غربی؛ ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل