تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

موستانگ شلبی GT۵۰۰CR کلاسیک با امکانات مدرن معرفی شد

Classic Recreation نسخه‌ای جذاب از خودروی کلاسیک موستانگ شلبی GT۵۰۰CR مدل ۱۹۶۷ را با بدنه فیبر کربنی بازسازی کرده است که قیمتی حدود ۲۶۵ هزار دلار دارد.

موستانگ شلبی GT۵۰۰CR اقتصاد۲۴ - مطمئناً درک قیمت پایه ۲۹۸ هزار دلار برای خودروی فورد موستانگ بسیار دشوار است. البته مدلی که در تصاویر می‌بینید یک خودروی عضلانی معمولی نیستِ، زیرا به نظر می‌رسد در تونل زمان به اواخر دهه ۱۹۶۰ سفر کرده است و برای سوار شدن به فناوری امروز نیاز دارد. به گزارش موتوروان، این خودروی کلاسیک با نام موستانگ شلبی GT۵۰۰CR مدل ۱۹۶۷، ابتدا در ماه می‌سال گذشته معرفی شد تا اولین محصول شرکت Classic Recreation لقب بگیرد و اکنون با گذشت چند ماه، نسخه‌ی نهایی این خودرو کامل شده است.


بیشتر بخوانید: نسخه ویژه پورشه باکستر ۲۵ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد


کلاسیک ریکریشن ظاهر قدیمی فورد موستانگ را با تکنیک‌های مدرن ساخت خودرو در هم آمیخته است؛ اکنون این خودروی عضلانی از بدنه کاملا فیبر کربنی بهره می‌برد که باعث می‌شود وزن آن حدود ۲۷۲ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه‌ی استاندارد شلبی GT۵۰۰CR باشد. نسخه Carbon Edition موستانگ شلبی GT۵۰۰CR با همکاری شرکت SpeedKore ساخته شد و آن‌ها کار خود را با نسخه‌ی پایه GT۵۰۰CR فولادی مدل ۱۹۶۷ آغاز کردند. قبل از اینکه مراحل ساخت آغاز شود، کار‌های اسکن، طراحی و مهندسی در CAD انجام شد.

نتیجه نهایی پروژه، به لطف پنل‌های کاملا هم‌راستا و بدنه بدون لک و خش، بسیار زیبا و جذاب از کار در آمده است. پنل‌های بدنه که تحت حرارت شکل‌دهی شده‌اند، دارای بافت آشکار الیاف کربن هستند که توسط طرح راه‌راه قرمز آب‌نباتی تکمیل می‌شوند؛ درحالی‌که رنگ‌های دیگر نیز در صورت درخواست و سفارش مشتریان موجود است. این خودروی عضلانی روی رینگ‌های سه‌تکه ۱۸ اینچی Forgeline قرار دارد که در لاستیک‌های BFGoodrich Rival S با پهنای ۲۷۵ در جلو و پهنای ۳۳۵ در عقب قرار گرفته‌اند.

قدرت توقف خودرو توسط کالیپر‌های ۶ پیستونی ویل‌وود با دیسک‌های ترمز ۱۴ اینچی در جلو و کالیپر‌های چهار پیستونی با دیسک ۱۳ اینچی برای چرخ‌های عقب تأمین می‌شود. دیسک‌های ترمز هر دو محور دارای شکاف، سوراخ‌کاری و امکان تهویه هستند. سوپاپ قابل تنظیم تناسبی در عقب نیز برای کنترل تعادل فشار بین ترمز‌های جلو و عقب نصب شده است.

در قلب فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰CR ساخت Classic Recreation، پیشرانه‌ی ۵٫۲ لیتری کایوت (نسل سوم) فورد با سوپرشارژر ۲٫۹ لیتری Whipple قرار دارد که امکان دستیابی به خروجی بسیار زیاد ۸۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتن‌متر گشتاور را فراهم می‌کند. قدرت پیشرانه قهرمان عضلانی آمریکایی از طریق جعبه‌دنده ۱۰ سرعته خودکار فورد (با اهرم تعویض دنده بغل فرمان) به چرخ‌های خروجی و در نهایت جاده منتقل می‌شود.

تصویری از فضای داخل کابین خودرو ارائه نشده است؛ اما می‌دانیم تودوزی چرمی و هدلاینر آلکانترا دارد. نشانگر‌های قرمزرنگ سفارشی شلبی در جلوداشبورد نصب شده است؛ از جمله سرعت‌سنج جدید که تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (۲۰۰ مایل بر ساعت) شماره‌گذاری دارد تا توانایی‌های تازه‌ی موستانگ شلبی را بازتاب بدهد. سیستم صوتی کیکر و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی کنوود پایان‌بخش این تغییرات در داخل کابین هستند.

آمریکایی‌های علاقه‌مند به خودرو‌های عضلانی مجبور نیستند تقریبا ۳۰۰ هزار دلار بپردازند؛ زیرا Classic Recreation نسخه‌ی GT۵۰۰CR خود را با بدنه کاملا فیبر کربن بدون اضافه شدن آپشن‌ها حدود ۲۶۵ هزار دلار می‌فروشد. نسخه‌ی محدود Carbon Edition که در این تصاویر به نمایش درآمده است، به دلیل امکانات سفارشی اضافه که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود، هزینه بیشتری دارد.

موستانگ شلبی

موستانگ شلبی GT۵۰۰CR کلاسیک با امکانات مدرن معرفی شد

منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

خط و نشان سخنگوی سپاه برای اسرائیل

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران

آتش‌سوزی عمدی در گنبدخانه صفوی امامزاده جزن صالح دامغان

عکس/قیمت عجیب خانه‌های ویلایی در ونک ۶۰ سال قبل

حادثه رانندگی برای استاندار مرکزی

ترفند جدید کلاهبرداری به اسم مامور پست

اینفوگرافی/ نرخ تورم آبان‌ماه به تفکیک دهک‌ها

غروب زیبای خورشید در ساحل خلیج فارس

هزینه حج تمتع سال آینده ۲۱۰ تا ۲۵۰ میلیون

گزارش بورس امروز شنبه ۳ آذرماه ۱۴۰۳

عکس/ خواننده ماکان بند مهمان نمایش بهاره رهنما

فیلم/ صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد

فرونشست زمین به قم رسید

اینفوگرافی/ کدام رئیس جمهور در آمریکا بیشتر ایران را تحریم کرد؟

بیوگرافی جذاب حامد بهداد؛ از بازیگری تا خوانندگی + عکس

بازگشت ترامپ و دیپلماسی پنهان تروییکای اروپا؛ ۳ کشور عضو برجام به دنبال بازگشت کمپین فشار حداکثری علیه ایران

دریافت هرگونه مبلغ مازاد بر اصل و کارمزد در معاملات فروش ارز در نیما، غیرمجاز است

۵۸ درصد تصادفات شبانه به علت خاموشی معابر است

۱۲ درصد مرگ و میر در ایران ناشی از آلودگی هوا

جزئیات تازه از نحوه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان

عکس/ ژست خاص فردین، نصرت و ملک مطیعی کنار هم حدود ۵۰ سال پیش

عکس/ بهروز وثوقی و کهنمویی در نمایی از یک فیلم حدود ۵۰ سال پیش

پرداخت پول برای ثبت مهریه اجباری شد

عکس/ خیابان فردوسی در دوران قاجار چگونه بود؟

خبر بد برای استقلال پیش از بازی با پاختاکور

عکس/ ژست عاشقانه زن و شوهر ایرانی عهد قاجار

ارزان‌ترین سواری داخلی؛ ۴۴۵ میلیون + جدول

تصویری از مرداب زیبای بندرانزلی در دوره قاجار

فرماندار بندر انزلی برکنار شد

فیلم/ شدت تخریب زیاد حمله بامدادی اسرائیل به محله البساطه بیروت

کاری که مهدی تارتار با تراکتوری‌ها کرد

عکس/ تفریحات لاکچری مهدی قایدی در کوه‌های آلپ

بند جنجالی در قرارداد اوستون اورونوف با پرسپولیس

فیلم/ ورود سامانۀ بارشیِ جدید به کشور از فرداشب

عکس/ نمایی از بازار شهر رشت در دوران قاجار

عکس/ توییت عجیب لاریجانی درباره برجام جدید

ورود رئیس جمهور به پرونده علیرضا بیرانوند

نفت برنت افزایشی شد

چرا مولدسازی دارایی‌های دولت به بن بست خورده است؟

افزایش ۳۸ درصدی تعرفه برق خانگی از ابتدای پاییز

عکس/مجید اسکندری،کسلر سریال «پایتخت» در ۵۲ سالگی

قیمت حباب سکه بزرگ شد

عکس/ جنیفر لوپز عاشق محافظش شد!

مشخصات پهپاد ایرواستار؛ پهپاد همه فن حریف اسرائیلی

هزینه اجاره خانه کم متراژ از هفت حوض تا تهرانپارس + جدول

عکس/ اولین تصاویر هانیه توسلی بعد از رفع ممنوع‌الکاری

هشدار علی ربیعی درباره بحران نفوذ

ماجرای گروگانگیری ۵۰ هزار دلاری افغان‌ها در تهران

دلار تغییر کانال می‌دهد؟

تلویزیون ایران غوطه‌ور در بحران اعتماد و ناکارآمدی/ ۱۴۰۰ ساعت برنامه روزانه برای کدام مخاطب؟/ کیسه پر صداوسیما از بودجه و دستان خالی در برابر مخاطبان