تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت نصب گاردیل دانشگاه علوم و تحقیقات / عکس‌هایی که نشان از فراموشی حادثه دارد

با گذشت نزدیک به 7 ماه از حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات، آخرین وضعیت نصب گاردیل این دانشگاه نشان از تعلل مداوم دانشگاه آزاد دارد.
حادثه دانشگاه آزاد
اقتصاد24 – وضعیت گاردیل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد هنوز هم بلاتکلیف مانده است. اوایل دی ماه سال گذشته بود که یک اتوبوس حامل دانشجویان در این واحد دانشگاهی با بریدن ترمز از کنترل راننده خارج و واژگون شد. به‌گفته حاضران در محل حادثه، این اتوبوس که حامل 30 تن دانشجو و از ناوگان اختصاصی دانشگاه بوده، پس از برخورد با دیوار بتنی واژگون شد.

از بعد از این ماجرا بود که وعده ایمن سازی مسیر دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات بارها مطرح شد. با اعتراض دانشجویانی که بخشی از همکلاسی های خود را در این حادثه از دست داده بودند، در نهایت دانشگاه آزاد وعده داد که مسیر را امن کند؛ مسیری 7 کیلومتری که شاید به جرات بتوان گفت ایمنی آن از برخی پیچ های جاده چالوس هم کمتر است.

اما با گذشت این 6 ماه از وعده ای که دانشگاه آزاد داد، هنوز هم خبری از ایمن سازی مسیر داخلی این دانشگاه نشد. البته دانشگاه آزاد اعلام کرده است که همه کارها را انجام داده و منتظر تاییدیه پلیس راهور است.

آنطور که اقتصاد24 پیش از این گزارش داده بود، در فاز نخست برای ایمن‌سازی معابر و نصب گاردیل دانشگاه علوم تحقیقات، برخی اقدامات صورت گرفت اما از خود گاردریل خبری نبود. در فاز دوم با توجه به شرایط اقلیمی واحد علوم و تحقیقات، وعده نصب دیواره‌های بتنی مسلح ریشه‌دار یا سازه‌های بتنی پیش‌ساخته با فاصله ۴۰ سانتی‌متری از گاردریل داده شد.

رئیس دانشگاه علوم تحقیقات پیش از این مدعی افزایش علائم راهنمایی و رانندگی، نصب چراغ راهنمایی و هشدار، ترمیم روکش آسفالت، نصب دوربین کنترل سرعت و افزایش تعداد سرعت‌گیرها شده بود. با این حال، صحبت مسعودی نشان می دهد که هنوز هم اقدام مشخص و درستی در این رابطه صورت نگرفته است. برخی معتقدند که احتمالا مسیرهای پایینی دانشگاه قدری ایمن سازی شده اما هنوز مسیر حادثه و جایی که موجب کشته شدن ۱۰ دانشجو شد، گاردریل نصب نشده است.

عکس هایی که به تازگی به دست اقتصاد24 رسیده، نشان از آن دارد که با وجود وارد شدن به ماه هفتمی که از این حادثه می گذرد، هنوز خبری از ایمن سازی محل حادثه و پیچ های سخت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نیست.



برخی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در تماس اقتصاد24 اینطور گفتند که حتی نصب گاردریل هم کمکی به بهبود وضعیت نخواهد کرد و این مسیر نیاز به بلوک های سیمانی برای محافظت از دانشجویان در پیچ های سخت دارد.



آنطور که در این عکس مشخص است، برخی علائم هشداردهنده در این مسیر نصب شده است. به گفته یکی از این دانشجویان، فرسودگی اتوبوس ها و نبود گاردریل دو مشکل اصلی مسیر هفت کیلومتری این دانشگاه است، اما نکته مهمتر از نظر آنها، آسفالت این مسیر است که به کلی با مشکل روبروست.



اقتصاد۲۴ در همان زمان گزارشی نوشت که نشان می داد عدد مورد نیاز برای نصب گاردیل و ایمن سازی مسیر، آنقدر زیاد نیست که این همه برای آن تعلل شده است. ( می‌توانید گزارش مربوط به آن را، اینجا بخوانید.)

آنطور که آن زمان، محمدعلی کرونی، مدیرسابق کنترل پروژه سامانه حمل و نقل کابلی (تله کابین) علوم و تحقیقات گفته بود، نزدیک به هفت کیلومتر در این دانشگاه کوهستانی و خطرناک است که برخی مقامات از جمله خود کرونی معتقد بودند تنها با تکمیل تله‌کابین، امکان پیشگیری از چنین حادثه‌ای ممکن بوده است.

عکس‌ها از نیکو تاجداری
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ چهره کاملا متفاوت رامین رضاییان

عکس/ یک خانه عجیب با نشان نازی‌ها در یزد

سیاست‌های اقتصادی ترامپ بازار جهانی را به کدام سو می‌برد؟

عکس/ تیپ اروپایی گوگوش با شنل مخمل ۴۶ سال پیش

روبرتو پیاتزا: می‌خواهم کار ولاسکو را در ایران انجام دهم

ماجرای قمه‌کشی در بیمارستان لقمان چه بود؟

عکس/ گارد جاویدان مقابل مقبره رضاخان ۶۲ سال پیش

رامین رضاییان تنبیه شد

عکس/ حضور جنجالی قاضی صلواتی در مراسم تشییع قضات رازینی و مقیسه

جزئیات جدید درباره زندگی عامل ترور قاضی مقیسه و رازینی

عکس/ تجدید خاطره بهنوش بختیاری در اینستاگرام با این متن خنده دار

فیلم/ بارش شدید برف هم اکنون در پیرانشهر

ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۳ + جدول

موشک کروز تاروس KEPD ۳۵۰

عکس/ نوشتن عقدنامه با زعفران در محله کن ۱۰۸ سال پیش

متأسفانه عده‌ای موضوع اشتغال را به مستمسکی برای زدن نهاد وکالت تبدیل کردند

جزئیات وحشتناک کودک‌آزاری در بوکان

نرسی پسر شاپور یکم ساسانی کیست؟/کسیکه رومیان او را نارسِس نامیدند

غبار فراموشی بر زادگاه فردوسی

قیمت قند و شکر امروز + جدول

عکس/ ترکیب استقلال مقابل شمس آذر

قیمت خودرو‌های جک و لیفان کرمان موتور امروز

هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش برف و باران شدید در این استان‌ها

عکس/ بازگشت اهالی غزه روی جلد نیویورک تایمز

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

عکس/ تیپ جدید نجمه جودکی در اینستاگرام حسابی سرو صدا کرد

عکس/ دلبری متین ستوده با کلاه عجیبش در ۳۹ سالگی

خداحافظی مسلم مسیگر از تیم ملی فوتبال ساحلی ایران

آیا اتفاق سال ۹۹ برای بورس تکرار می‌شود؟

تعیین زمان واریز یارانه دی ماه بانک سپه و بانک تجارت

عکس/ ژست خاص فرزان دلجو، شاهرخی و شهرام شب پره در خیابان کریم خان

معامله ۹۵ کیلوگرم شمش طلا در بورس کالا

قیمت طلا پس از مراسم تحلیف ترامپ چند می‌شود؟

رشد ۷۷ درصدی سود خالص ۹ ماهه بیمه سرمد

فیلم/ تصویر هراس انگیز غزه پیش روی فلسطینی‌ها

گزارش بورس امروز دوشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۳

عکس/ حضور محسنی اژه‌ای و عراقچی در تشییع قضات مقیسه و رازینی

بانک صادرات ایران دومین شرکت برتر ایران شد

اعضای جدید هیأت‌مدیره بانک دی انتخاب شدند

فیلم/ سانحه هوایی برای بازیکنان تیم فوتبال سیرجان

حضور فعال بانک رفاه کارگران در نمایشگاه اهواز پترواکس

عکس/ تغییر شوکه کننده محمود شهریاری همه را متعجب کرد

چکاد بانک ملی ایران، خدمتی نوین در مدیریت دیجیتال چک‌ها

بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس بدون تماشاگر خانم!

فیلم/ فروش نفت ایران کمتر از فروش اسباب بازی دیگر کشور‌ها

اتصال صنعت و دانش‌بنیان‌ها در ایران پتروکم

معرفی خودرو میتسوبیشی اوتلندر کراس‌اوور ۲۰۲۵

بازدید مدیر عامل بیمه نوین از شعبه مشهد

عکس/ دعوای خنده دار ایلان ماسک و ترودو در تویتر