تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت نصب گاردیل دانشگاه علوم و تحقیقات / عکس‌هایی که نشان از فراموشی حادثه دارد

با گذشت نزدیک به 7 ماه از حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات، آخرین وضعیت نصب گاردیل این دانشگاه نشان از تعلل مداوم دانشگاه آزاد دارد.
حادثه دانشگاه آزاد
اقتصاد24 – وضعیت گاردیل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد هنوز هم بلاتکلیف مانده است. اوایل دی ماه سال گذشته بود که یک اتوبوس حامل دانشجویان در این واحد دانشگاهی با بریدن ترمز از کنترل راننده خارج و واژگون شد. به‌گفته حاضران در محل حادثه، این اتوبوس که حامل 30 تن دانشجو و از ناوگان اختصاصی دانشگاه بوده، پس از برخورد با دیوار بتنی واژگون شد.

از بعد از این ماجرا بود که وعده ایمن سازی مسیر دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات بارها مطرح شد. با اعتراض دانشجویانی که بخشی از همکلاسی های خود را در این حادثه از دست داده بودند، در نهایت دانشگاه آزاد وعده داد که مسیر را امن کند؛ مسیری 7 کیلومتری که شاید به جرات بتوان گفت ایمنی آن از برخی پیچ های جاده چالوس هم کمتر است.

اما با گذشت این 6 ماه از وعده ای که دانشگاه آزاد داد، هنوز هم خبری از ایمن سازی مسیر داخلی این دانشگاه نشد. البته دانشگاه آزاد اعلام کرده است که همه کارها را انجام داده و منتظر تاییدیه پلیس راهور است.

آنطور که اقتصاد24 پیش از این گزارش داده بود، در فاز نخست برای ایمن‌سازی معابر و نصب گاردیل دانشگاه علوم تحقیقات، برخی اقدامات صورت گرفت اما از خود گاردریل خبری نبود. در فاز دوم با توجه به شرایط اقلیمی واحد علوم و تحقیقات، وعده نصب دیواره‌های بتنی مسلح ریشه‌دار یا سازه‌های بتنی پیش‌ساخته با فاصله ۴۰ سانتی‌متری از گاردریل داده شد.

رئیس دانشگاه علوم تحقیقات پیش از این مدعی افزایش علائم راهنمایی و رانندگی، نصب چراغ راهنمایی و هشدار، ترمیم روکش آسفالت، نصب دوربین کنترل سرعت و افزایش تعداد سرعت‌گیرها شده بود. با این حال، صحبت مسعودی نشان می دهد که هنوز هم اقدام مشخص و درستی در این رابطه صورت نگرفته است. برخی معتقدند که احتمالا مسیرهای پایینی دانشگاه قدری ایمن سازی شده اما هنوز مسیر حادثه و جایی که موجب کشته شدن ۱۰ دانشجو شد، گاردریل نصب نشده است.

عکس هایی که به تازگی به دست اقتصاد24 رسیده، نشان از آن دارد که با وجود وارد شدن به ماه هفتمی که از این حادثه می گذرد، هنوز خبری از ایمن سازی محل حادثه و پیچ های سخت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نیست.



برخی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در تماس اقتصاد24 اینطور گفتند که حتی نصب گاردریل هم کمکی به بهبود وضعیت نخواهد کرد و این مسیر نیاز به بلوک های سیمانی برای محافظت از دانشجویان در پیچ های سخت دارد.



آنطور که در این عکس مشخص است، برخی علائم هشداردهنده در این مسیر نصب شده است. به گفته یکی از این دانشجویان، فرسودگی اتوبوس ها و نبود گاردریل دو مشکل اصلی مسیر هفت کیلومتری این دانشگاه است، اما نکته مهمتر از نظر آنها، آسفالت این مسیر است که به کلی با مشکل روبروست.



اقتصاد۲۴ در همان زمان گزارشی نوشت که نشان می داد عدد مورد نیاز برای نصب گاردیل و ایمن سازی مسیر، آنقدر زیاد نیست که این همه برای آن تعلل شده است. ( می‌توانید گزارش مربوط به آن را، اینجا بخوانید.)

آنطور که آن زمان، محمدعلی کرونی، مدیرسابق کنترل پروژه سامانه حمل و نقل کابلی (تله کابین) علوم و تحقیقات گفته بود، نزدیک به هفت کیلومتر در این دانشگاه کوهستانی و خطرناک است که برخی مقامات از جمله خود کرونی معتقد بودند تنها با تکمیل تله‌کابین، امکان پیشگیری از چنین حادثه‌ای ممکن بوده است.

عکس‌ها از نیکو تاجداری
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بهترین دلیل برای نوشیدن آب کافی در طول روز

پدر علم اقتصاد ایران کیست؟

این ویتامین سبب کاهش کلسترول می‌شود

۸ عادت میلیاردرهای موفق جهان کدامند؟/ این عادت‌ها می‌تواند به موفقیت‌تان کمک کنند

واکنش دولت به توهین یک فرماندار به خبرنگاران

عکس/ استوری مدافع استقلال برای قلعه نویی

ادعای جدید چهره نزدیک به سعید جلیلی درباره فیلترینگ

پوتین: به آزمایش موشک‌های بالستیک مافوق صوت ادامه خواهیم داد

زاینده‌رود از امشب بازگشایی می شود

روسیه: قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام، هدیه بایدن به ترامپ است

انتقام قتل برادر در هلیلان

پرونده بازگشت عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بسته شد

وضعیت آب و هوای تهران طی روز‌های آینده

تخلیه برخی مدارس اصفهان به‌دلیل فرونشست

عکس/اولین واکنش به دیدار پزشکیان با مولوی عبدالحمید

آیت‌الله سید علی سیستانی کیست؟

افزایش تولید هیچ ارتباطی به حوزه وکالت ندارد/ قانون تسهیل باید از مسیر قانونی خود اصلاح شود

قانون تسهیل لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره نهاد وکالت زد/ حرفه وکالت را باید به جایگاه اصلی خود رساند

عکس/آقای ‎عراقچی، قرار نیست مملکت را نجات بدهید؟

پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا ۳ آ‌ذر ۱۴۰۳/ دو شوک جدید به بازار طلا

پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

ماسکرانو سرمربی مسی شد

قتل هولناک در پارک قیطریه تهران

کنایه محسن رضایی به اروپایی‌ها بعد از صدور قطعنامه علیه ایران

سید محمود علوی دستیار ویژه رییس‌جمهور کیست؟

ورثه منتظر واریزی سود سهام عدالت باشند

این نقطه آلوده‌ترین جای ایران شد

پیش بینی قیمت دلار فردا ۳ آذر ۱۴۰۳/ سیگنال جدید برای دلار؛ تتر صعودی شد

معنای قطعنامه جدید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای چیست؟

وزیر خارجه عراق: تهدید‌های آشکاری از سوی رژیم صهیونیستی علیه عراق وجود دارد

اجرای همسان سازیِ ۴۰ درصدی برای همه بازنشستگان از آذرماه

توییت مهم پزشکیان بعد از سفر به سیستان و بلوچستان

پایان زودهنگام رویای بیرانوند و رفقا در تبریز

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه حیفا

ذاکر: افزایش قیمت بنزین سوپر شاید مقدمه‌ای بر بالا رفتن نرخ بنزین باشد

امام جمعه قم: حرمت قم نسبت به شهرهای دیگر چند برابر است

علم الهدی بالاخره پس از ۳ سال دولت رئیسی نگران گرانی ها شد

عکس/ عملکرد پرسپولیس و استقلال در ۱۰ دوره اخیر جام حذفی

مشخصات هواپیمای هشدار زودهنگام A-۵۰

مسعود جمعه مهاجم کنیایی و جدید استقلال کیست؟

لطفعلی خان زند کیست و چگونه به سلطنت رسید؟

کریمخان زند کیست و دوران سلطنتش چگونه گذشت؟

عکس / استوری بازیکنان تیم ملی برای تولد امیر قلعه نویی

اینفوگرافی/ مقایسه نرخ عوارض آزادراهی در ایران با سایر کشورها

اینفوگرافی/ فهرست پنجاه خوراک برتر جهان با گوشت گوسفندی!

مصرف مالیات برای توسعه با نظارت و انتخاب مستقیم مؤدیان

دلیل سفر کوتاه پزشکیان به سیستان‌وبلوچستان چه بود؟

توضیحات وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو

همتی: دولت مصمم به اجرای اصلاحات اساسی است

عکس/ استوری آناهیتا همتی درباره آلودگی هوای تهران