تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

ویتامین‌هایی که به کنترل اشتها و مبارزه با چاقی کمک می‌کنند

اینطور ثابت شده که دریافت منظم برخی ویتامین ها منجر به کنترل اشتها و کاهش میل به زیاده خوری می شود.

ویتامین‌هایی که به کنترل اشتها و مبارزه با چاقی کمک می‌کنند

اقتصاد۲۴- در اینجا ۶ کمبود تغذیه‌ای که منجر به افزایش اشتها و هوس در شما می‌شود، معرفی شده است:

ویتامین ب: تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می‌کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمی‌کنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت می‌شود. لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد.

منیزیم: با توجه به تحقیقات، کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می‌تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه ها، لبنیات، کلم بروکلی و ... منابع بزرگ منیزیم هستند.

کلسیم: اگر شما دچار کمبود منیزیم هستید، به احتمال زیاد فقر کلسیم را نیز تجربه می‌کنید. کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکل و نمک می‌شود. به غیر از لبنیات، می‌توانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست بیاورید.


بیشتر بخوانید: دیابت نوع ۲ و ۵ هشدار که باید جدی بگیرید!


آهن: تعجبی ندارد اگر در دوران قاعدگی، زنان دچار اشتیاق شدید به خوردن استیک یا برگر شوند. کمبود آهن در بین زنان بخصوص قبل از یائسگی شایع است. همچنین گیاه خواران نیز در معرض این کمبود هستند. کمبود آهن، میل زیاد به خوردن گوشت را افزایش می‌دهد. با خوردن گوشت، ماکیان و ماهی، مقادیر قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن تامین می‌شود. منابع گیاهی آهن، جذب خوبی در بدن ندارند، اما اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید بهتر است میوه‌های خشک، تخم کدو، حبوبات و غذا‌های غنی شده را وارد رژیم غذایی تان نمایید. بهتر است همراه آهن، حتما ویتامین ث مصرف کنید تا جذب آن سریعتر و بهتر باشد.

امگا۳: کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس پنیر می‌شود. نوع EPA و DHA امگا ۳ که بهترین نوع محسوب می‌شوند، برای مقابله با هوس پنیر مناسب هستند. امگا ۳در ماهی‌های روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو، و دانه‌های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند.

روی: سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود شکر و نمک بیشتری در غذا‌های خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.

naturalnews

منبع: ایرنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت نفت اوپک چقدر بالا رفت؟

رشد ۶۹ درصدی صادرات غیرنفتی در بهار ۱۴۰۰

فیلم/ بازگشت پیکرهای ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی به تهران

فیلم/ علل حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران

واکنش جهانگیری به توئیت توهین آمیز کیانوش جهانپور

کشته شدگان فاجعه یزد سرباز معلم بودند

لغو دائمی کارت هوشمند راننده اتوبوس خبرنگاران

عکس/ محل کار مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا

واهمه از موج پنجم کرونا

فیلم/ ادای احترام به دو خبرنگار فقید محیط زیست قبل بازی تیم عادل فردوسی‌پور

فیلم/ دوز دوم واکسیناسیون کرونا تنها با دریافت پیامک

میزان افزایش قانونی اجاره بها در تهران و شهر‌های کشور اعلام شد

دستور وزیر راه برای بررسی سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

پیام فرهاد مجیدی به دایی + عکس

جزییات آتش‌سوزی بزرگ در بازار تهران

اقساط وام اجاره چقدر است؟

فیلم/ ورود قربانیان و مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران به تهران

تمرکز ایران خودرو داخلی سازی قطعات برای مقابله با تحریم‌ها است

فرمانده راهور کشور: اتوبوس خبرنگاران متعلق به کارخانه سیمان و فاقد صورت وضعیت بود

اتوبوس سانحه خبرنگاران از کجا آمد؟

بانیان وضع موجود ممنوع‌الخروج شوند

اطلاعیه بیمه مرکزی درباره سانحه اتوبوس خبرنگاران

زمان زدن واکسن کرونا این نکات را رعایت کنید

باخت در مهار تورم!

صاحبان کدام مشاغل در معرض آلزایمرند؟

افزایش همکاری بندری و دریایی میان ایران و سوریه

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور

پاسخ به چند پرسش در مورد قبض آب در تهران

با تغذیه مناسب جلوی ریزش مو را بگیرید

پیام مدیر عامل بانک رفاه کارگران در پی حادثه ناگوار واژگون شدن اتوبوس حامل خبرنگاران

اگر بوروکراسی نبود تحریم‌ها تمام شده بود

اصلاحات به اصلاحات باخت

فیلم/ سوتی جنجالی حامد آهنگی: بدترین مجری کیست؟

تاکید ایران بر رفع کامل تحریم‌های سوریه

مال‌ها صنوف خرد را می‌بلعند؟

آخرین اَبَرماه سال ۱۴۰۰ را به تماشا بنشینید

خودکشی سازنده نرم افزار ویروس‌کش در زندان