تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

۶ عادتی که عمر شما را طولانی می‌کند

نشریه بریتانیایی Today نوشت: ممکن است برخی از تفاوت‌های ژنتیکی در این امر باشد، اما رژیم‌های غذایی و شیوه‌های زندگی خاصی در میان ژاپنی‌ها وجود دارد که منجر به طول عمر بیشتر در میان افراد این کشور می‌شود. در این مطلب با ۶ عادتی که موجب شده ژاپنی‌ها طول عمر بیشتری داشته باشند آشنا شوید.

۶ عادات برای عمر طولانی

اقتصاد ۲۴ - رژیم‌های غذایی و شیوه‌های زندگی خاصی که در میان ژاپنی‌ها وجود دارد، علاوه بر تفاوت‌های ژنتیکی، منجر به طول عمر بیشتر آن‌ها نسبت به ساکنان دیگر کشور‌ها شده است.

۱-روزانه مقداری جلبک دریایی بخورید: رژیم غذایی ژاپنی با بسیاری از غذا‌های گیاهی مغذی همراه است، اما جلبک دریایی دراین‌میان، یک محصول برجسته است. اکثر گیاهان دریایی مملو از مواد معدنی مانند ید، مس و آهن به‌همراه آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین، فیبر و چربی‌های مفید امگا ۳ هستند. می‌توانید میان‌وعده‌های جلبک دریایی را به جای چیپس بخورید و یا آن‌ها را روی پاپ‌کورن یا سبزیجات تفت‌داده‌شده خرد کنید. یک سالاد جلبک دریایی را امتحان کنید که با واکامه درست می‌شود؛ نوعی جلبک دریایی که می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد و سلامت مو و پوست را تقویت کند.

۲-غذا‌های دریایی را مرتب مصرف کنید: نکته‌ای که رژیم غذایی ژاپنی را بسیار سالم می‌کند، تمرکز آن روی غذا‌های دریایی است. ژاپن کمترین میزان بیماری قلبی در جهان را دارد و مردان ژاپنی میانسال در مقایسه با آمریکایی‌ها، کلسترول بسیار کمتری در عروق خود دارند. رژیم غذایی ژاپنی شامل مصرف ۳۰ کیلوگرم غذای دریایی در سال است. خوردن غذا‌های دریایی فقط دو بار در هفته نه‌تن‌ها باعث بهبود سلامت قلب می‌شود، بلکه با سلامت مغز نیز ارتباط دارد.

۳-چای سبز بنوشید: بدون‌شک چای سبز یکی از نوشیدنی‌های سالم و نوشیدن آن در ژاپن یک عادت روزانه است. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنول است که التهاب را کاهش می‌دهد، از سلول‌ها در برابر آسیب‌هایی که باعث پیشرفت بیماری‌های مزمن می‌شود، محافظت و باکتری‌های خوب روده را تقویت می‌کند.


بیشتر بخوانید: با خواص میوه چیکو یا ساپودیلا آشنا شوید


۴-قبل از سیر شدن، دست از غذا بکشید: ژاپنی‌ها هنگامی که ۸۰ درصد احساس سیری می‌کنند، دست از غذا خوردن می‌کشند. در اصل، این نوعی غذاخوردن همراه با ذهن‌آگاهی است. علاوه‌براین، ژاپنی‌ها معتقدند که باید به آرامی غذا بخورید، هنگام غذا موبایل‌ها را خاموش و حواس‌پرتی‌های غیرضروری را هنگام غذاخوردن محدود کنید.

۵-حمام جنگل را امتحان کنید: روش shinrin-yoku، به معنای حمام جنگل، در میان ژاپنی‌ها نوعی طبیعت‌درمانی است. به این شکل که وقتی در طبیعت هستید، از همه حواس خود استفاده می‌کنید، مثلاً با احساس باد یا خورشید بر روی پوست خود، دیدن سایه درختان روی چمن‌ها و شنیدن خش‌خش برگ‌ها. حمام جنگل با فشارخون پایین، غلظت پایین هورمون استرس یا همان کورتیزول و افزایش فعالیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک مرتبط است.


۶-محافل قوی اجتماعی را حفظ کنید: پیوند‌های قوی اجتماعی، دلیلی است که مردم ژاپنی از سلامتی جسمی و عاطفی بهتری در سنین پیری برخوردار هستند. در ژاپن، ادغام اجتماعی ممکن است به چندین روش صورت گیرد. به‌عنوان‌مثال، در اوکیناوای ژاپن، جایی که میانگین امید به زندگی زنان حدود ۹۰ سال، یعنی بیشترین سن در جهان است، مردم نوعی شبکه اجتماعی را به نام «موآی» تشکیل می‌دهند. موآی گروهی چندنفره از دوستانی است که از نظر اجتماعی، احساسی و حتی مالی همدیگر را در تمام طول عمر حمایت می‌کنند.

منبع: برنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

احتمال بازگشت علی پروین به پرسپولیس!

آژانس: ایران اجازه دسترسی به سایت کرج را نمی‌دهد

یک محکومیت دیگر علیه پرسپولیس از راه رسید

امروز چقدر در بازار متشکل ارزی معامله شد؟

پایان رای گیری در آلمان؛ نخستین برآورد‌ها از نتایج انتخابات

کیفیت هوای تهران در شرایط خطرناک

طالبان تاجیکستان را تهدید کرد

روابط عمومی سپاه: حادثه آتش سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران

طوری عزاداری کنید که نگویند عامل پیک بعدی شد

مصدومیت مرزبانان در مرز شلمچه!

جشنواره استارتاپ‌های گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی

انتقاد علی مطهری از سیما به خاطر حذف هاشمی

میلاد حاتمی در اوین خودکشی کرد؟

توضیح وزیر ارتباطات درباره کندی اخیر اینترنت

انتخابات آلمان؛ آمار‌ها حاکی از مشارکت پایین است

مراجعه تهرانی‌ها به مراکز درمانی ۵۵ درصد کم شد

خودسوزی همسر کارگر شهرداری به خاطر مخارج مدرسه

مشکل مدافع استقلال حل شد

دختر محسن یگانه در روز اول مدرسه+ عکس

فیلم/ نقش‌آفرینی مرحوم سیامک اطلسی در مختارنامه

آیت الله حسن زاده آملی آخرین نسل تشیع غیرسیاسی

بحران گرم شدن کره زمین تا ۲۰۳۰ رکورد می‌شکند

رشد ۲۶ درصدی اشتغال صنعتی در ۵ ماه نخست امسال

فیلم/ آغاز رسمی پاییز در گلستان!

ماجرای ۴ ماه معوقات حقوق کارگران شهرداری کوت عبدالله چیست؟

جزئیات واردات ۱۴ میلیون تن کالای اساسی

سود ۵ درصدی وام قانون جهش تولید مسکن برای دهک‌های کم درآمد

کشف ۴ ملحفه آغشته به تریاک از تاکسی فعال در مرز

افزایش ۶۳ درصدی معاملات بورس خراسان جنوبی در شهریور

چرا وعده تخصیص وام ودیعه مسکن اجرایی نشد؟

آن روی مرکل!

فیلم/ تردد از مرز مهران به سمت عراق آزاد شد!

تاکید رئیسی بر پیشگیری از نوسانات ارزی

حکم بازداشت عوامل کنفرانس اربیل برای عادی سازی روابط با اسرائیل

فرآیند ثبت‌نام و علت کاهش حجم اینترنت رایگان دانشجویان

بیش از ۶۴میلیون سفر در هر ماه؛ اسنپ چقدر می‌ارزد؟

عکس لورفته از فریبا نادری و همسرش