تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
با شیوه‌های نوین مطالبه گری محقق شد:

پیروزی کارگران آمازون بر کارفرما

مطالبه‌گری وپیگیری کارگران آمازون برای تشکیل اتحادیه کارگری سرانجام نتیجه داد و این شرکت به دلیل تخلف‌های مختلف جریمه شد.

حقوق کارگران

اقتصاد۲۴- نیویورک تایمز نوشت: شرکت آمازون پس از شیوع کرونا روند جذب نیرو‌های خود را افزایش داده و صدهاهزار نیروی انسانی جدید را استخدام کرده است. همانطور که تعداد کارکنان این مجموعه افزایش می‌یابد، نیرو‌های انسانی این شرکت گرفتار مشکلات چالش‌برانگیز بیشتری می‌شوند.

یک عضو از شورای ملی ایالات متحده با توجه به افزایش مشکلات کارگران این مجموعه، تاسیس اتحادیه مستقل برای کارگران آمازون در «آلاباما» را پیشنهاد داد. این پیشنهاد حلال مشکلات نبود، اما مشکلات آن‌ها مورد توجه قرار گرفت. به گفته کارگران، کارفرما با استفاده از قدرت خود در انتخابات ورود کرده و در نتایج تاثیر داشته است. هیات مدیره آمازون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: درباره نتایج حاصله اتحادیه کارگری تصمیم‌گیری خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: چهره بازار کار در پایان دولت روحانی


اگر هیات امنای این شرکت تصمیم به ابطال نتایج قبلی و برگزاری انتهابات جدید بگیرد؛ به طور قطع، کارگران شانس بیشتری برای پیروزی خواهند داشت. «تیمسترها» تصمیم گرفته‌اند تا با تشکیل کمپینی روند انتاخبات کارگری آمازون را زیر سوال ببرد. آن‌ها تلاش کرده‌اند تا با مواردی مثل تحریم شرکت، برپایی اعتراض کارگری مسئولان شرکت را تحت فشار قرار دهند.

بر اساس قوانین ایالت کالیفرنیا، شرکت آمازون مجبور است تا به برگزاری انتخابات اتحادیه‌های کارگری توجه کند، اما عملکرد این شرکت نشان می‌دهد نه تنها به قانون بی‌تفاوت است بلکه در جهت تضعیف آن و نادیده گرفتن حقوق کارگران تلاش کرده است.

در دوران پاندمی ویروس کووید ۱۹، کارگران شاغل در انبار آمازون نسبت به شرایط پرخطر کاری خود انتقاداتی وارد کرده‌اند. اعتراض سراسری کارگران آمازون با واکنش فعالان کارگری همراه بوده، برخی معتقدند، این اعتراض‌ها منجر به خدشه‌دار شدن این شرکت شده و آمازون را در عرصه جهانی بی‌اعتبار کرد.

یکی از وکلای شرکت آمازون اتهامات مطرح شده علیه کارگران را منطقی می‌داند. پس از افزایش اعتراض‌ها، آمازون تصمیم گرفت تا نیرو‌های معترض را بیکار کند. وکلای این شرکت معتقدند، هرگونه اقداماتی که علیه کارگران صورت می‌گیرد، منصفانه است.

اگرچه مسئولان و مدیران اجرایی شرکت باور دارند اقدامات آن‌ها به حق بوده، اما مسئولان ایالات متحده چنین اعتقادی ندارند. جو بایدن (رئیس جمهور ایالات متحده) اظهار کرد: تشکیل کمپین‌های کارگری سبب می‌شود تا دیگر هیچ تردید، ارعاب، اجبار علیه کارگران وجود نداشته باشد. همچنین تبلیغات ضد اتحادیه‌های کارگری از معنا تهی خواهند شد.

پس از افزایش حجمه‌ها علیه آمازون، این شرکت در بیانیه‌ای صادر کرد: ما به حقوق کارکنان خود احترام گذاشته‌هیم؛ تمامی آنان فرصت داشتند تا مطالبات خود را بیان کنند. تمامی کارکنان شرکت در رای‌گیری شرکت کردند و نماینده خود را برگزیدند.

نتایج انتخابات اتحادیه در اوایل ماه آوریل اعلام شد؛ تاخیر در اعلام نتایج موجب نگرانی کارگران شد. نتایج انتخابات نشان داد، کارگرانی که به کارفرما نزدیک بودند توانسته‌اند کرسی بیشتری از اتحادیه را به دست بیاورند. ترکیب حضور کارگران نزدیک به کارفرما نسبت به یقه‌آبی‌های واقعی دو به یک است.

اتحادیه‌ها و حامیانشان استدلال می‌کنند تنها در صورتی به نتیجه خواهند رسید که تاکتیک‌های ساختاری جدید برای سازماندهی اتحادیه‌های کارگری خود استفاده کنند. اعضای گروه «تیمستر» که تعداد آن‌ها به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد، مقاوله‌نامه‌ای در ماه ژوئن صادر کرد؛ بر اساس این تصمیم اتحادیه کارگران آمازون متعهد می‌شود تا تمامی منابع لازم برای سازماندهی کارگران و تمامی مولفه‌هایی کمک‌کننده برای مزدبگیران را فراهم کند.

اعضای تیمستر باور دارند، میزان ساعات کاری کارگران بیهوده است و این افزایش ساعت، تاثیر چندانی در خروجی کار ندارد.

علاوه بر پافشاری بر روش‌های مطالبه‌گری نوین، تیمستر‌ها با بهره‌گیری از ترکیب تاکتیک‌های قدیمی مثل اعتصاب، اعتراض و تحریم تلاش می‌کنند تا شرکت آمازون را تحت فشار قرار دهند تا کارفرما را پای میز مذاکره بکشانند. پس از آن، با قدرت چانه‌زنی خود می‌توانند تا مطالبات خود را در مورد دستمزد، مزایا شغلی و بهبود شرایط کاری بیان کنند.

اگرچه اعضای اتحادیه‌های کارگری تاکتیک‌های خود را به تفصیل بیان نکرده‌اند، اما تجمعات اعتراضی متعددی را برگزار کرده‌اند. رانندگان و کارگران تخلیه بار در کالیفرنیای جنوبی تجمع‌های اعتراضی داشته‌اند.

اعضای گروه تیمستر که از کارگران حمایت می‌کنند، امیدوار هستند تا کارگران شرکت‌های دیگر، مصرف کنندگان و حتی مشاغل محلی که تحت تاثیرات تصمیملت آمازون متضرر شده‌اند همگی از کارگران حمایت کنند.

«رندی کورگان» از مدیران انجمن تیمستر درباره اتحادیه کارگری آمازون گفت: کلید پیروزی در ارتباط با اعضای جامعه است؛ اگر بتوانیم با جامعه ارتباط بیشتری بگیریم، به طور قطع موفق خواهیم شد. ما می‌توانستیم در طول یک سال گذشته در بسیاری از مناطق برای انتخابات ثبت نام کرده باشیم و وارد اتحادیه‌های کارگری می‌شدیم.

اگرچه کارگران برگزاری انتخابات را تنها حلال مشکلات خود می‌دانند، اما روند برگزاری انتخابات با کاستی‌هایی همراه است. اعضای اتحادیه‌ها معتقدند، می‌تواند از انواع اهرم‌های سیاسی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند، اما این باور با واقعیت بسیار فاصله نداشت.

اتحادیه اروپا، شرکت آمازون را حدود ۹۰۰ میلیون دلار جریمه کرد که بیشترین جریمه به علت نقض حفظ اطلاعات شخصی افراد در تاریخ اتحادیه اروپاست. این میزان جریمه حدود دو برابر آن چیزی است که پیش بینی شده بود.

شرکت بزرگ فروش اینترنتی آمازون به ویژه در زمان همه‌گیری کرونا با انبوهی از مشتریان مواجه شد که برای خرید از این شرکت مجبورند برخی اطلاعات شخصی و حساب خود را در اختیار این شرکت قرار دهند.

هنوز جزئیات بیشتری از اقداماتی که منجر به وضع سنگین‌ترین جریمه تاریخ اتحادیه اروپا برای نقض مقررات حفظ اطلاعات شخصی افراد برای شرکت آمازون در نظر گرفته شده منتشر نشده است. در سال‌های اخیر سرقت یا فروش اطلاعات شخصی افراد که به علت‌های مختلف در شرکت‌ها موجود است به تجارتی رایج و معضلی بزرگ به ویژه در کشور‌های غربی مبدل شده است و بار‌ها این موضوع در صدر اخبار رسانه‌های غربی مطرح شده است.

بازاریابی، اخاذی و کلاهبرداری از جمله انگیزه‌ها سرقت اطلاعات شخصی افراد عنوان شده است. شرکت آمازون اعلام کرد بزودی شدیداً به این حکم اعتراض می‌کند. با این حال، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند پس از بررسی‌های دقیق این حکم صادر شده است و در آن تجدید نظر نخواهند کرد.

همچنین، نهاد نظارتی بروکسل این غول فن‌آوری اطلاعات را به علت سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران ۸۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار جریمه کرده است. سخنگوی این شرکت اعلام کرده که علیه رأی ۱۶ ژوئیه «کمیسیون ملی حفاظت داده لوکزامبورگ» درخواست تجدیدنظر خواهد شد.

اواخر ماه گذشته میلادی نیز اعلام شد که فرانسه شرکت گوگل را به دلیل قصور در مذاکره با حسن نیت با رسانه‌ها درمورد استفاده از محتوای مطالبشان طبق قوانین کپی‌رایت اتحادیه اروپا، ۵۰۰ میلیون یورو (۵۹۳ میلیون دلار) جریمه کرده است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ تغییر چهره خبرنگار صداوسیما

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی

مجازات شدید داوطلبان متخلف در کنکور

مالک متمول استقلال کدام سوپراستار را می‌خرد؟

عکس / صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی چه شد؟

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد در کنکور

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

جشن تولدی خاص برای بهار نوروزپور همسر امیرعلی نبویان + عکس

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی + متن

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

اولین برد سال تراکتور با کنترل از راه دور یحیی؟

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

فیلم/ خاطره جالب فریدون زندی از دلار هزار تومانی!

عکس/ تازه‌ترین تصاویر از حضور محمدرضا گلزار در آمریکا

عکس/ شروط جنجالی یک عروس برای داماد

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی

عکس/ لباس جنگی روحانیون در تجمع اعتراضی قم علیه بی‌حجابی!

محروم‌ترین و برخوردارترین استان‌های کشور کدامند؟

دلیل بازداشت چند داوطلب کنکور سراسری

نگاه قیمت دلار تهران به بازار ارز هرات

خودکشی یک پزشک خانم در تهران

مصوبه‌ای که خریداران را از بازار طلا فراری می‌دهد!

بیشترین و کمترین بازدهی در بازار سهام هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ اشک‌های رادان با شعار تشکر تشکر تجمع کنندگان قمی‌

«مست عشق» رکورد فروش روز اول اکران را شکست

بازیگر جنجالی و بازداشتی تلویزیون از ایران رفت

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»

پرچمداران سامسونگ در آستانه ۱۰۰میلیونی شدن + جدول

بازی پرسپولیس در جام حذفی با یک کاپیتان جدید

پیش‌بینی مهم بورس تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳

عکس/ تمرین پدر دختری کاپیتان استقلال در باشگاه بدنسازی

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی از بورس

طراحی جدید این خودروی محبوب، کاربران را شوکه کرد!

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی