اقتصاد ۲۴ - حمیدرضا قربانزاده، معاون توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی این مرکز اعلام داشت که پایش و ارزیابی دولت الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۵ آغاز گردیده و هفتمین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاهها و پرتالهای دستگاههای اجرایی توسط این شورا با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران در بهار سال ۱۴۰۰ بین ۱۶۶ دستگاه اجرایی کشور انجام شد که طی آن، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی موفق به کسب رتبه اول بین دستگاههای تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
در هفتمین دوره ارزیابی، مجموعاً ۳۰ شاخص در قالب چهار اولویت سیاستی دولت کاربرمحور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی مورد سنجش قرار گرفت و این مرکز با ۲۳ خدمت و ۵۱ زیرخدمت در آن شرکت داشت. در ارزیابی مذکور که به صورت کشوری انجام گردید، ۱۶۶ دستگاه اجرایی در قالب ۵۹۶۸ خدمت شناسنامه دار مشمول ارزیابی حضور داشتند که ۸۴ درصد آنها الکترونیکی شده اند و در بین دستگاه ها، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی موفق به کسب رتبه سوم کشوری (پس از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فناوری اطلاعات) و رتبه اول در بین دستگاههای تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گردید.
از نظر سطح بندی عملکرد دستگاهها بر اساس درجه کیفی ارائه خدمات الکترونیکی در ارزیابی، میانگین کشوری امتیاز ۱۶۶ دستگاه اجرایی که در ارزیابی شرکت داشتند، ۴۱ بوده است، ولی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با کسب امتیاز ۹۴، در سطح عالی قرار گرفته است.
در خوشه خدمت مرتبط (صنعت و تجارت)، که مشتمل بر ۲۵ دستگاه اجرایی میباشند نیز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی توانسته رتبه اول را کسب نماید.
منبع: روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی