تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱

پایین آوردن قند خون فوری با استفاده از طب سنتی، میوه و دمنوش

یکی از روش های موثر و سریع کاهش قند خون در خانه، استفاده از مواد غذایی مختلف و روش های طبیعی و طب سنتی است؛ در این مطلب چند مورد دمنوش و میوه موثر برای پایین آوردن قند خون معرفی شده است.

پایین آوردن قند خون فوری

بالا رفتن قند خون و ابتلا به بیماری دیابت همواره یکی از نگرانی‌های افراد است؛ هنگامی‌که مقدار گلوکز خون بالا می‌رود، فرد به بیماری قند خون دچار می‌شود؛ اگر بیماری قند خون مهار نشود و در شناسایی آن تعجیل نکنید، آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به بدنتان می‌رساند؛ بنابراین، حتماً تست قند خون بدهید و از سلامت خود مطمئن شوید.

اگر اطلاعات کاملی در رابطه با بیماری قند خون، علائم آن و روش درمانی آن ندارید، بامطالعه این مقاله قادر خواهید بود علائم قند خون بالا را شناسایی کنید و به درمان فوری آن در خانه با حداقل مواد در دسترس بپردازید؛ تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اصلی‌ترین علائم قند خون بالا کدام است

نکته جالب در رابطه با بیماری قند خون این است که علائم آن در همه افراد به‌طور کامل یکسان بروز نمی‌کند؛ ممکن است دو نفر که هردو بیماری قند خون مبتلا هستند علائم کاملاً متفاوتی داشته باشند؛ همچنین قند خون آنی و لحظه‌ای تغییر می‌کند؛ این یعنی اگر امروز تست قند خون شما منفی بوده است، ممکن است فردا این‌گونه نباشد؛ اما به‌طورکلی علائمی که قند خون را با آن می‌شناسند در ادامه خواهید خواند.

  • بالا رفتن تعداد دفعات ادرار بیش‌ازحد معمول.
  • احساس خستگی شدید و نیاز به خواب به مدت طولانی و بی انرژی بودن در طول روز.
  • احساس گرسنگی بیش‌ازحد معمول و مصرف چندین وعده غذایی در طول روز.
  • احساس تشنگی زیاد و مصرف مکرر آب.
  • احساس کاهش توانایی دید و تاربینی اشیا.

اگر یکی از این علائم را در خود و اطرافیانتان مشاهده کردید، حتماً تست قند خون بدهید و پس‌ازآن شروع به درمان بیماری کنید؛ این یعنی قبل از انجام تست هیچ دارویی مصرف نکنید چراکه داروهای درمان این بیماری در صورت استفاده نابجا عوارض جبران‌ناپذیری در بدن ایجاد می‌کنند.

قند خون از آن دسته بیماری‌هایی است که نباید هرگز آن را دست‌کم گرفت و در درمان آن به‌شدت باید جدی بود؛ اگر این اختلال در درازمدت درمان نشود، آسیب‌های جدی به تمام عروق و اعصاب بدن وارد می‌کند که درنتیجه این آسیب‌ها، ممکن است جریان خون در اعضای مختلف بدن کاهش یابد و کند بودن جریان خون امراض مختلفی مانند سکته‌های قلبی، مغزی، نابینایی، اختلال در کار کلیه‌ها و... را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین حتماً در پایین نگه‌داشتن قند خون خود کوشا باشید؛ در ادامه راه‌حل‌های مختلفی برای پایین آوردن قند خون پیشنهاد کرده‌ایم.

آسان‌ترین روش‌ها برای پایین آوردن قند

راه‌های بسیاری برای کاهش قند خون وجود دارد که برخی از آن‌ها مصرف مواد شیمیایی است و برخی دیگر، درمان‌های فوری و خانگی که همه می‌توانند آن را به‌راحتی انجام دهند؛ در ادامه انواع مختلفی از راه‌حل‌های ساده و سریع را برای پایین آوردن قند خون خواهید خواند.

 مسئله پایین آوردن سریع قند خون بسیار مهم و اساسی است و برای کسانی که علائم قند خون بالا دارند یکی از آموزش‌هایی که باید حتماً آن را فرابگیرند، پایین آوردن قند خون خودشان به شکل اورژانسی در خانه است.

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای پایین آوردن قند خون، خوردن آب فراوان است؛ با توجه به اینکه نوشیدن آب فراوان موجب دفع ادرار بیشتری می‌شود، درنتیجه باعث پایین آمدن قند خون می‌شود.

بنابراین اگر یکی از علائم قند خون بالا را در خود مشاهده کردید ۴ الی ۵ لیوان آب بخورید و این کار را تا جایی ادامه دهید که چندین بار احساس دفع ادرار به شما دست دهد و پس‌ازآن قند خون خود را دوباره اندازه‌گیری کنید تا پایین آمدن آن را مشاهده.

یکی دیگر از روش‌های دم‌دستی در خانه برای پایین آوردن قند خون، دوش گرفتن است؛ حمام آب گرم موجب پایین آمدن قند خون می‌شوند و آزمایش‌های گسترده این موضوع را تائید کرده‌اند؛ بنابراین در هنگام مشاهده علائم قند خون بالا سریع دوش آب گرم بگیرید و قند خون خود را اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که پایین آمده است.

علاوه بر نکات گفته‌شده از دیگر راه‌های اورژانسی برای پایین آوردن قند خون، داشتن فعالیت بدنی بالا است؛ بنابراین سعی کنید اگر علائم قند خون بالا شمارا اذیت کرد، مقداری پیاده‌روی کنید یا حرکات ورزشی مختلفی مانند ایروبیک انجام دهید؛ برای تأمین انرژی لازم برای ورزش کردن بدن مجبور است که قند موجود در خون را مصرف کند و با شکستن گلوکز سلول‌ها، قند خون کاهش می‌یابد.

موارد ذکرشده روش‌هایی آسان برای پایین آوردن قند خون در خانه به شکل فوری و اورژانسی هستند که ابزار و دانش خاصی را نمی‌طلبد.

علاوه بر روش‌های گفته‌شده، شما می‌توانید قند خون خود را با روش‌های دیگر و کمک گرفتن از انواع دم‌نوش‌ها و مواد مختلف دیگر پایین بیاورید؛ این روش‌ها نیز راه‌حل‌های تضمینی برای پایین آوردن قند خون هستند که در ادامه مطلب آن‌ها را شرح خواهیم داد

بهره‌گیری از طب سنتی برای پایین آوردن قند خون

افرادی که قند خون بالایی دارند، به‌خوبی می‌دانند که داروهای شیمیایی موجود در بازار این توانایی را دارند که قند خون فرد را تنظیم کنند و پایین نگه‌دارند.

اما پایین آوردن قند خون به روش طبیعی و بدون بهره‌گیری از مواد شیمیایی خطرزا، همواره موردتوجه همه بوده است و بیشتر افراد راه‌های طبیعی و بدون ضرر را برای درمان قند خون انتخاب می‌کنند.

بهره‌گیری از طب سنتی و عرقیات مختلف برای پایین آوردن قند خون، از دیرباز یکی از روش‌های مرسوم برای درمان این بیماری بوده است؛ در ادامه تأثیرگذارترین و مفیدترین عرق‌های گیاهی مؤثر برای پایین آوردن قند خون را معرفی خواهیم کرد.

 عرق باباآدم

عرق باباآدم یکی از مشهورترین عرقیات برای پایین آوردن قند خون است که مردم آن را بانام‌های دیگری مانند فیل‌گوش نیز می‌شناسند؛ طریقه مصرف این عرق، نوشیدن یک استکان از آن در دو وعده مختلف صبح و عصر است که در وعده صبح باید به‌صورت ناشتا آن را میل بفرمایید.

عرق کاسنی

ازجمله کاربردی‌ترین عرق‌های پایین آورنده قند خون، عرق کاسنی است که خوردن آن را حتماً پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه علاوه بر پایین آوردن قند خون، فواید بسیار زیادی درزمینه‌های دیگر نیز مانند کاهش تب در بدن نیز دارد.

 عرق برگ گردو

این عرق به شکل معجزه‌آسایی موجب کاهش قند خون می‌شود؛ شما می‌توانید برای مصرف این عرق، آن را در مقداری آب‌پرتقال حل کرده و میل فرمایید.

کاهش قند خون در خانه

مؤثرترین دم‌نوش‌ها برای پایین آوردن قند خون

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به نوشیدن دم‌نوش‌های مختلف علاقه دارید، بهتر است بدانید برخی از دم‌نوش‌ها برای پایین آوردن و تنظیم قند خون تأثیر غیرقابل‌انکاری دارند که در ادامه به معرفی مؤثرترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • دم‌نوش چای ترش
  • دم‌نوش گزنه
  • دم‌نوش دارچین
  • دم‌نوش بادرنجبویه

موارد ذکرشده در بالا به‌راحتی در بازار قابل دسترس هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه و دم‌کنید و میل‌فرماید؛ قطعاً تأثیرات آن را در تنظیم قند خون خود مشاهده خواهید کرد؛ نکته مهم دیگری که در تنظیم قند خون به چشم می‌خورد، پایین آوردن قند خون به‌وسیله خوردن گروهی از میوه‌ها و سبزی‌ها است؛ در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب خواهید کرد.

میوه‌های تنظیم‌کننده قند خون کدم‌اند

رژیم غذایی صحیح و مناسب، تا حدود زیادی می‌تواند در تنظیم قند خون تأثیرگذار باشد؛ علاوه بر آن، خوردن سبزی‌ها و میوه‌ها یکی از لازمات بدن هر فرد است که تأثیرات آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن و به‌طورکلی سلامت کامل جسمانی غیرقابل‌انکار است.

بنابراین، اگر برای پایین آوردن قند خون خود خوردن میوه‌ها ئ سبزی‌ها را انتخاب کنید، با یک تیر چند نشان زده‌اید؛ در ادامه مفیدترین میوه‌ها و سبزی‌ها برای تنظیم قند خون و پایین نگه‌داشتن آن را معرفی خواهیم کرد.

  • انگور، سیب و تمامی میوه‌هایی که آبدار و شیرین هستند با توجه به فیبری که دارند موجب کاهش قند خون بدن می‌شوند؛ بنابراین شما برای کاهش قند خون مهم نیست چه میوه‌هایی مصرف می‌کنید؛ بلکه به‌طورکلی مصرف انواع میوه‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم، کلم‌بروکلی و سیب‌زمینی شیرین و سیر تا حدود زیادی می‌توانند موجب کاهش قند خون شوند؛ به هر شکلی که این مواد را مصرف کنید تأثیرات فراوانی بر روی قند خون شما می‌گذارند.
  • کاکائو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و قهوه نیز ضد دیابت؛ بنابراین سعی کنید که یکی از خوراکی‌های روزانه‌تان را نوشیدن یک لیوان قهوه به همراه کاکائو قرار دهید.

چگونه قند خون کودک خود را پایین بیاوریم

اگر قند خون کودک شما بالا است، باید همیشه حواستان به رژیم غذایی‌اش باشد چرا کودکان معمولاً موادی که قند بالایی دارند مصرف می‌کنند و این موجب بالا رفتن بیشتر قند خون آن‌ها می‌شود.

در این شرایط می‌توانید هم از طریق درمان‌های خانگی و هم مصرف قرص، قند خون کودکان را تنظیم کنید؛ در ادامه برای هرکدام از این روش‌ها پیشنهاد‌هایی به شما ارائه کرده‌ایم.

پایین آوردن قند خون کودک در خانه: اگر نیاز به پایین آمدن اورژانسی قند خون کودک خود در خانه ‌دارید، به او آب یا نوشیدنی‌های بدون قند بدهید؛ این کار را چند بار در روز انجام دهید تا کودکتان دفع ادرار مکرر داشته باشد تا در طول روز میزان قند خون او ثابت بماند.

پایین آوردن قند خون به کمک قرص: اگر عوارض قند خون بالا را در کودک خود مشاهده کرده‌اید، همیشه برخی از قرص‌های پایین آورنده قند خون را با خود همراه داشته باشید تا در صورت لزوم سریعاً از آن‌ها استفاده کنید.

برخی از این قرص‌ها از گروه مهارکننده‌های آلفا گلوکوزیداز هستند که موجب تجزیه نشاسته غذاهای دارای نشاسته بالا و غذاهای قندی می‌شوند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

قیمت ماهی امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

عکس/ عکسی قدیمی از امیرجعفری و ریما رامین‌فر و پسرشان

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت قند و شکر امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ماجرای سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران

فیلم/رقص جنجالی بهنام بانی با دست و بال بسته!

فیلم/ خانه لیونل مسی در میامی آمریکا با طراحی بی نظیر

آیا هنوز با ۲ میلیارد تومان می‌توان در تهران خانه خرید؟ + جدول

جدیدترین نرخ رهن در بازار مسکن عبدل آباد + جدول

حمله از رسانه دولت به مجلس و مرکز پژوهش‌ها

خوشگذرانی بهنوش طباطبایی در یک سالن بولینگ + فیلم

تولیدات سایپا و ایران خودرو کجاست؟

درخشش نام البرز در دایره طلایی

حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد

یارانه کدام دهک‌ها در سال ۱۴۰۳ حذف می‌شود؟

قیمت تخم مرغ امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

حرف زدن با محسن افشانی ۱۰ هزار دلار برایتان آب می‌خورد! + عکس

چگونه لاستیک دولتی بخریم؟+ جزییات

هوش مصنوعی برای همه: دوره‌ای جامع و کاربردی برای افراد با هر سطحی از دانش

خودرویی که محمدرضا پهلوی برای آموزش رانندگی ولیعهدش خرید + عکس و فیلم

آیا کانادا ویزای توریستی می‌دهد؟

مالیات در سال ۱۴۰۳ برای کدام گروه‌ها رشد خواهد کرد؟

ارزش واقعی دستمزد کارگران در پایین‌ترین سطح ۳ سال گذشته

طلافروشان دوباره اعتصاب کردند؟

فیلم/ ایران ۱۱ میلیارد دلار پول بلوکه شده در عراق دارد

روایت دردناک مردم سیل‌زده دشتیاری از شرایط پس از سیل؛ از تحمل یک هفته گرسنگی تا توزیع مشروط چادر‌های امدادی با ثبت کد ملی!

تناقض در آمار‌های رئیس و معاون وزارت راه و شهرسازی/ بالاخره دولت چند نقطه حادثه خیز را اصلاح کردید؟

فیلم/اجاره خفت گیر و شرخر چقدر تمام می شود؟

گشایش‌های جدید ارزی در راه است

خودکشی فاجعه بار پزشکان و بهانه بیماران!

زنگ خطر بحران فرونشست زمین بلندتر از همیشه در ایران؛ هشدار کم آبی در ۳ استان کشور

حراج بعدی شمش طلا در این تاریخ برگزار می‌شود

شوآف خودرو‌های برقی در ایران

قیمت جهانی نفت نزولی شد

مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

انس جهانی طلا عقب‌نشینی کرد

واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان

فیلم/ سیل فاجعه بار در شهر مدینه

آغاز لابی‌های پنهان قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم؛ آیا مرامنامه تازه نوشته می‌شود؟

پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار

از سهمیه خودرویی مادران و فرسوده‌ها چه خبر؟

پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا سرمایه گذاران از بورس فرار کردند؟

سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد

دعوت به همکاری بانک دی از متخصصان حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات

قیمت روغن خوراکی امروز + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روز لپ تاپ لنوو LENOVO

قیمت مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول