تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی؟

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی، دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل، محاصره «رام الله» و «البیره» به دستور نتانیاهو، پیوستن صدها جنگجوی کُرد به ارتش سوریه و تاسیس دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به موافقت ایران، روسیه و ترکیه با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه نیز اشاره کرد.
اقتصاد24 - سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین کننده آتش بس و دستاوردهای مذاکرات آستانه با تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی سوریه موافقت کردند.

«سلیم الخطیب»، نماینده مخالفان دولت سوریه موسوم به «ائتلاف ملی» و عضو هأت سیاسی مخالفان در مذاکرات آستانه مدعی شد سه کشور مذکور موافقت کردند که کمیته قانون اساسی ویژه تهیه و تنظیم پیش نویس قانون اساسی جدید در سوریه تشکیل شود.

او در گفت‌وگو با وبگاه خبری «عنب» گفت که وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه قرار است در روزهای هجدهم و نوزدهم ماه میلادی جاری (دسامبر) در ژنو سوئیس دور هم جمع شوند و تشکیل این کمیته را اعلام کنند.

این معارض سوری در مورد زمان‌بندی تشکیل کمیته تهیه قانون اساسی جدید سوریه گفت که اعلام تشکیل این کمیته بعد از آن صورت می‌گیرد که روسیه و سازمان ملل متحد بر سر مانع اسامی شرکت کننده در این کمیته تدوین قانون اساسی به توافق رسیدند.

«یحیی العریضی»، سخنگوی رسمی هیأت عادی مذاکره‌کننده مخالفان در مذاکرات ژنو نیز در این راتباط گفت که به صورت مبدئی بر سر این کمیته توافق شده است ولی اعلام تشکیل این کمیته مربوط به کشورهای سگانه ضامن توافق آستانه و یک سوم افراد تعیین شده از سازمان ملل متحد است.

کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه و برخی از معارضان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه مسوم به نشست سوچی روسیه بر سر تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور توافق کردند.

این کمیته قرار است متشکل از ۱۵۰ نفر باشد؛ ۵۰ نفر از معارضان، ۵۰ نفر از دولت سوریه و ۵۰ تن دیگر نیز شامل افرادی خواهد بود که سازمان ملل آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

هک ایمیل مقامات آمریکایی توسط هکرهای ایرانی

خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به اطلاعاتی از مرکز امنیتی «سرتفا» در لندن که در حوزه امنیت مجازی کار می‌کند، مدعی شده است که گروهی از هکرهای ایرانی با نام «بچه گربه بانمک» طی چند ماه گذشته در تلاش برای هک برخی ایمیل‌های مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده‌اند و برخی از آن‌ها به اهداف خود رسیده‌اند.

این گزارش در ادامه با ادعای نزدیکی این هکرها به موسسات دولتی در ایران که در راستای منافع دولت کار کرده‎‌اند، گفته است که علاوه بر وزارت خزانه‌داری، مقامات آمریکایی دخیل در توافق برجام نیز هدف این حملات سایبری بوده‌اند.

در گزارش مذکور همچنین از قول «فردریش کاگان»، محقق فعالیت‌های سایبری مرتبط با ایران گفته شده است: بسیاری از این تلاش‌ها با هدف کسب اطلاعاتی درباره تحریم‌های آمریکا انجام شده است.

دفاع کم سابقه سعد حریری از حزب الله در برابر اسرائیل

سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان روز پنج‌شنبه در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی در مورد کشف تونل‌هایی از لبنان تا فلسطین اشغالی، گفت: تل‌آویو خود مسئول این وضع است و این اسرائیلی‌ها هستند که ماهانه ده‌ها بار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد مرز لبنان و فلسطین اشغالی را نقض می‌کنند.

حریری که در نشستی در اندیشکده «چتم هاوس» لندن صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد ادعای کشف این تونل‌ها، گفت: «برخی رسانه‌ها را دیده‌اید که تیتر زده‌اند که لبنان تونل‌هایی دارد که به اسرائیل رفته و ادعا‌هایی مطرح شده که حزب‌الله این کار را کرده است. آیا تابحال شنیده‌اید که اسرائیل ماهانه چند بار به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند؟ آیا تابحال شنیده‌اید که اسرائیل چند بار وارد آب‌های ما شده؟ شنیده‌اید؟»

وی افزود: «فکر می‌کنید منصفانه است؟ فکر می‌کنید منصفانه است که [اسرائیل]در ماه گذشته ۱۵۰ بار به آسمان لبنان تجاوز کرده؟ این منصفانه است که حریم آب‌های بین‌المللی ما ماهی ۱۰، ۲۰ بار نقض شود؟ و همچنان بخش‌هایی از اراضی ما، مزارع شبعا، تحت اشغال است. از دید ما به عنوان دولت لبنان، قطعنامه ۱۷۰۱ باید به طور کامل، طبق متن آن، اجرا شود.»

حریری ادامه داد: «ارتش لبنان به مسئله تونل‌ها خواهد پرداخت. اینکه با جسارت گفته شود که لبنان مسئول این وضعیت است، فکر می‌کنم [پیش از آن]این اسرائیل است که باید پاسخ دهد از زمان تصویب قطعنامه ۱۷۰۱ چند بار حریم لبنان را نقض کرده است. تعداد شکایاتی که ما [از اسرائیل]به سازمان ملل فرستاده‌ایم، آنقدر زیاد است که حسابش از شمار خارج است. اما چه پاسخی به آن‌ها داده شده است؟ هیچ.»

در ادامه این نشست، حریری در مورد حزب‌الله لبنان و تلاش‌های تل‌آویو برای تضعیف این جنبش، گفت: آیا جنگ‌های پیاپی اسرائیل و ترور‌هایی که این رژیم علیه حزب‌الله انجام داده، باعث تضعیف این سازمان شده است؟ وی افزود: «در سال ۲۰۰۶ اسرائیل می‌گفت: حزب‌الله ۱۰۰۰۰ موشک دارد. الان چطور؟ اسرائیلی‌ها می‌گویند، من نمی‌دانم، اسرائیلی‌ها می‌گویند اکنون حزب‌الله ۱۰۰۰۰۰ موشک دارد. خوب پس جنگ سال ۲۰۰۶ چه کرد؟ آیا لبنان را تضعیف کرد؟ آیا حزب‌الله را تضعیف کرد؟»

وی افزود: «اگر می‌خواهید این موضوع را حل کنید، این یک مسئله منطقه‌ای است. من همیشه می‌گویم که این یک مسئله منطقه‌ای است. این یک مسئله ایرانی است. اگر می‌خواهید این مسئله را حل کنید، بیائید سر میز بنشینید، بیائید این جنگ‌ها را متوقف کنید و در مورد نحوه حل این مسائل، صحبت کنید. اگر قرار است راه حلی باشد، باید از طریق اتحادیه عرب به دست آید، اما نتانیاهو خواهان صلح نیست... فکر می‌کنم نتانیاهو یک تکه از لبنان را می‌خواهد، یک تکه از جولان، یک تکه از فلسطین، یک تکه از اردن را می‌خواهد.»

محاصره «رام الله» و «البیره» به دستور نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، دستور محاصره «رام الله» و «البیره» را صادر کرد. نتانیاهو همچنین از تصمیم خود برای قانونی اعلام کردن ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در شهرک‌های کرانه باختریخبر داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند نخست وزیر این رژیم همچنین دستور داده است خانه‌های شهدای فلسطینی که عملیات شهادت‌طلبانه در کرانه باختری و قدس اشغالی را اجرا کردند، در خلال 48 ساعت آینده تخریب شود.

نظامیان صهیونیست اشرف نعالوه و صالح البرغوثی را به عملیات مسلحانه در روزهای گذشته به شهرک نشینان عوفر در شرق رام الله متهم کردند و با یورش به کرانه باختری آنها را به شهادت رساندند.

نتانیاهو همچنین دستور داده است اعضای جنبش حماس در کرانه باختری به صورت گسترده بازداشت شوند.

پیوستن صدها جنگجوی کُرد به ارتش سوریه

صدها جنگجوی کردی از قسد(نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا) جدا شدند و به ارتش سوریه در حومه حلب پیوستند.

اداره خودمختاری کردی خبر پیوستن صدها جنگجوی کردی به ارتش سوریه پس از جدا شدن از گروه مورد حمایت آمریکا موسوم به قسد را تایید کرده است.

جمعیت حقوق بشری کردی در بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه اداره خودمختاری خوانده می‌شود، مسئول کشته شدن صدها غیرنظامی کردی است و به همین سبب، صدها نفر از کردها تصمیم گرفتند به صفوف نیروهای ارتش سوریه در حلب بپیوندند.

از سوی دیگر یگان‌های کردی خواستار آماده باش عمومی شده و از دولت سوریه خواستند علیه دولت ترکیه موضع رسمی اتخاذ کند، چرا که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور گفته است ارتش ترکیه به زودی به شرق فرات حمله خواهد کرد.

این یگان‌ها در بیانیه‌ای جامعه بین المللی و در راس آن، سازمان ملل را به اتخاذ موضع فراخواند و از دولت سوریه هم خواست در قبال این تهدید ترکیه، رسما موضع‌گیری کند، زیرا اردوغان به دنبال اشغال بخشی از خاک سوریه است که معنای آن تعدی به حاکمیت سوریه بر اساس این بیانیه است.

تاسیس دو پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نظامیان آمریکا دو پایگاه جدید را در اطراف شهر تل ابیض ایجاد کردند و به این ترتیب شمار پایگاه های نظامی این کشور در مناطق تحت تسلط کردهای سوریه به 21 پایگاه رسید.

این سومین پایگاه نظامی آمریکا است که در 17 روز گذشته در مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه ایجاد شده است.

نیروهای آمریکایی روز 27 نوامبر (6 آذرماه) نیز یک پایگاه جدید را در منطقه «بئرعاشق» در حدفاصل شهر تل ابیض و شهرک سلوک در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه ایجاد و آن را با ارسال تجهیزات نظامی و ارتباطی تجهیز کردند.

منبع: تابناک
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تغییر چهره ۲ خواهر سریال بزنگاه بعد از ۱۶ سال

برنامه علی دایی مشخص شد

پرفروش‌ترین فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

اینفوگرافی/ تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

استوری اوسمار خطاب به محمد حسین میثاقی+ عکس

مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست؟

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام عدالت

فرار محمد صادقی از ایران؛ بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم!

رونق بازار مسکن شمال با سفرهای نوروزی؟

فیلم/ خواستگاری بازیگر معروف نون خ از دختر ترامپ!

عروس امام خمینی درگذشت

تابلوی معاملات بورس خبر از رونق می‌دهد؟

واتساپ بروز رسانی می‌شود

امیر تتلو: پرسپولیس قهرمان نشود چه تیمی بشود؟

کدام خانم بازیگر امیر تتلو را در استانبول اغفال کرد؟

صادرات LNG روسیه در یک قدمی توقف

قیمت برنج ایرانی افزایش یافت

ادامه روند نزولی بازار خودرو در پایان هفته

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

فیتیله اختلاف عمو‌های فیتیله‌ای با عمو قناد پس از سال‌ها روشن شد

اعلام زمان نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

مراقب این میم کوین‌های ارز سولانا باشید!

درآمد‌های نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟

فیلمی از دختر ابراهیم رئیسی که وایرال شد

توضیح قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

واردات گوشت گرم از آفریقا!

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

سهامداران استقلال و پرسپولیس چه کسانی هستند؟

شیر و ماست از سبد غذایی خانوار حذف شد

تاثیر حراج شمش طلا بر قیمت بازار آزاد طلا

قیمت انواع روغن خوراکی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

اعلام ممنوعیت‌های تردد در محورهای شمالی

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاه بازار دلار در آخر هفته به چه اتفاقی است؟

تصویر محرومیت در ایران؛ سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالا، محروم‌ترین استان!

فیلم/ رقص مایکل جکسونی حامد آهنگی و یوسف صیادی جنجالی شد

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه در تهران می‌توان خرید؟

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

مهاجرت با ویزای جعلی؛ علت ایجاد بازار سیاه مهاجرت و کسب‌وکار غیرقانونی چیست؟

فیلم/رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی اش

کارنامه آمریکا در جنگ غزه؛ واشنگتن تا چه اندازه در رسیدن به اهدافش در جنگ اسرائیل و حماس موفق بود؟

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

تکرار قصه تلخ گشت ارشاد در خیابان‌های شهر؛ دولت رئیسی همچنان مدافع رویکرد‌های تند و سلبی در موضوع حجاب/تذکرات اصولگرایان فراموش شد؟

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول