تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
استارتاپ توسعه استفاده و آموزش بیمه از محصول خود رونمایی کرد

دال، دلیلی برای انتخاب بهترین بیمه

 مرکز مشاوره تلفنی 1690 به عنوان بخش اصلی خدمات دال، از اوایل تیر ماه با شماره 1690 پوششی سراسری در کشور خواهد داشت. خدمات این مرکز تماس به طور تلفنی، 24 ساعته و رایگان ارائه می‌شود.

بیمه

اقتصاد۲۴- مناسب‌سازی محصولات بیمه‌ای و در نهایت فروش محصولات بیمه‌ای به مصرف کننده هدف نهایی دال است. دال بر اساس برنامه‌ای که تدوین کرده سعی دارد نفوذ بیمه را به سطوح و شاخه‌های مختلف بیمه از جمله بیمه آتش‌سوزی، عمر و ... گسترش دهد.

این سامانه در حال حاضر به شکل پایلوت برای کارکنان گروه «انتخاب» فعال شده و یک ماه بعد لانچ عمومی خواهد شد.

استارتاپ توسعه دانش بیمه

ندا اصلاحی، پروداکت منیجر «دال» دلیل شکل‌گیری این استارتاپ را شناخت درباره حوزه بیمه و کشف نیازهای جامعه ایرانی درباره صنعت بیمه عنوان کرد.

اصلاحی با اشاره به پارامتر ضریب نفوذ در صنعت بیمه، گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشورهای مختلف عدد متفاوتی است. این ضریب در ایران هم نسبت به ضریب جهانی و هم نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است. متوسط ضریب نفوذ جهانی 7 تا 7.5 است که در ایران این عدد تقریبا یک است. پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران هم به معنی آن است که ایرانی‌ها کم‌تر بیمه می‌خرند.

به گفته او در علوم اقتصاد و علوم مالی از ضریب نفوذ بیمه به عنوان یکی از پارامترهای رفاه استفاده می‌شود.

او با توضیح درباره دلیلی که ایرانی ها کم بیمه می‌خرند، گفت: عدم آگاهی درباره بیمه دلیل اصلی خرید کم بیمه توسط شهروندان ایرانی است. دال هم در نظر دارد تا میزان آگاهی جامعه درباره جزئیات خدمات و پوشش‌های بیمه را افزایش دهد.

پروداکت منیجر دال با اشاره به پژوهش‌ها و تحلیلی که درباره وضعیت بازار بیمه ایران انجام شده، گفت: بر اساس پژوهش‌ها و کشف دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران، شیوه ارائه محصولات بیمه‌ای و عدم وجود تنوع محصولات بیمه‌ای از دلایل اصلی خرید کم بیمه توسط افراد است.

او در ادامه توضیحات خود، گفت: دال، محصولی مبتنی بر ارائه مشاوره بیمه‌ای و بالا بردن دانش عمومی از صنعت بیمه، در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه است. قسمت اصلی بیزینس پلن «دال» پوشش جای خالی دانش پوشش بیمه‌ای است. این در حالی است که بخشی از درآمد «دال» از مسیر فروش بیمه تامین خواهد شد

افزایش نفوذ بیمه

اصلاحی با تاکید بر اینکه دال تلاش می‌کند تا ضریب نفوذ بیمه در جامعه را افزایش دهد به انواع بیمه‌هایی که در کشور به طور عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت: سهم اصلی استفاده از خدمات بیمه به بیمه خودرو مربوط است. سهم اصلی هم مربوط به بیمه شخص ثالث است و سهم بعدی به بیمه یدنه می‌رسد که نزدیک به 80 درصد رانندگان خودرو بیمه شخص ثالث هم ندارند.

پروداکت منیجر دال می‌گوید، استفاده کمتر مردم از بیمه‌ها، مخصوصا بیمه‌های آنلاین را هم به دلیل نداشتن آگاهی و ترس حاصل از عدم آگاهی است.

دال قصد دارد رشد دانش و سواد درباره بخش‌های مختلف بیمه را توسعه دهد.

دسترسی گسترده به اطلاعات

بیمه

علیرضا جزایری، هم‌بنیان‌گذار  دال نیز به توضیح درباره دلایل شروع به کار این استارتاپ پرداخت و گفت: سامانه دال دلایل چرایی انتحاب یک نوع بیمه را برای کاربر شفاف می‌کند.

جزایری درمورد محاسبه و تحلیل قیمت‌های مختلف سرویس‌های بیمه بر دسترسی گسترده این سامانه و امکان تحلیل بالای آن هم تاکید دارد.

هم‌بنیان‌گذار دال تاکید دارد که هسته پردازشی دال یکی از بهترین کرهای مقایسه است. علاوه بر آن مجوزهای لازم هم به طور مناسبی پیگیری شده و امکان ارائه مجوزهای بیمه آنلاین نیز وجود دارد.

جزایری به اتصال سامانه دال به سامانه سنهاب نیز اشاره کرد. در استفاده از سامانه سنهاب افراد با وارد کردن کد ملی و پلاک اطلاعات مناسبی که در مشاوره نیاز است را در اختیار دال قرار می‌دهد.

دال همچنین مجوز افتا را هم نزدیک به 6 ماه است که دریافت کرده است. موارد امنیتی هم به طور بسیار بالایی رعایت شده و دال پاسدار جریان امنیتی کاربران خود به طور کامل است.

او درباره زیرساخت و معماری پلتفرم آنلاین دال گفت: ساختار دال بر اساس مقیاس پذیری و عدم حضور فیزیکی نیروی انسانی تدوین شده است. بر این اساس پرسنل به شکل دورکاری و بدون حضور در مرکز اصلی امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیز را از طریق سامانه دارند.

جزایری بر امنیت بسیار بالای این لایه هم تاکید کرد.

هم‌بنیان گذار دال به ساختار بازدید ویدیویی در سامانه دال نیز اشاره کرد و گفت: دال این امکان را دارد که تمامی بازدید بیمه بدنه را به شکل انلاین انجام دهد و از سامانه‌های دیگر هم برای جلوگیری از تقلب استفاده می‌کند.

به گفته او این پروسه در یک فاصله زمانی 10 دقیقه‌ای انجام می‌شود.

جزایری تمرکز و توجه اصلی دال را توسعه زیرساخت مرکز تماس عنوان کرد و گفت این مرکز تماس در حال توسعه نهایی است و تا یک ماه آینده لانچ عمومی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

صحبت‌های اسکوچیچ پیش از دیدار تشریفاتی تراکتور

تهران تا شنبه ۶ درجه سردتر می‌شود

سیاست های پولی و مالی چه تفاوتی دارند؟

چه عواملی بر ارزش ارز یک کشور تأثیر می‌گذارند؟

بیشترین تصادف‌های تهران چه ساعتی است؟

پیش بینی بورس چهارشنبه ۷ آذر ۱۴۰۳

فیلم/ شکنجه ایرانی‌ها توسط گروگان‌گیر‌های افغان (۱۸+)

مرگ مشکوک ۲ کودک تهرانی پس از مصرف ماکارونی

خرید خودرو‌های وارداتی با حساب وکالتی بانک رفاه کارگران

دستیار رئیس جمهور: در سال ۱۴۲۰ ما وارد دوره کهنسالی می‌شویم

منبع لبنانی: جهت تصویب توافق آتش‌بس آماده باشید

برای گسترش شمولیت مالی و توسعه توثیق الکترونیکی باید نگاه سنتی را کنار بگذاریم

تعیین اعضای دوره نهم شورای عالی حوزه‌های علمیه

عکس/ قرارداد محرم نویدکیا فسخ شد

اجرای طرح "سرمایه‌یار رفاه" بانک رفاه کارگران آغاز شد

گاز ارزان و بهره‌وری پایین نیروگاه دو عامل اصلی ناترازی

تندیس سیمین سه ستاره جشنواره ملی صنعت سلامت محور به ایرانول تعلق گرفت

عضویت شرکت نفت ایرانول در انجمن علوم فن‌آوری و بسته‌بندی ایران

بیمه معلم، مجری بیمه حوادث و مسئولیت مدنی کودکستان‌های کشور شد

رنگ قرمز در شب یلدا نماد چیست؟

روش معجزه آسا برای چربی سوزی پشت میز کار

نایب‌قهرمانی تیم ملی کاراته ایران در جام جهانی با حضور ملی‌پوشان بیمه تعاون

جزییاتی از طرح پرداخت حق ثبت مهریه+ جدول

مراسم تقدیر از برترین‌های فروش منطقه ۵ بیمه پاسارگاد برگزار شد

راهکار طلایی برای پاک کردن لاک ناخن از روی مبل و فرش+عکس

بیمه ملت، بیشترین رضایت مشتری و کمترین شکایت ثبت شده در صنعت بیمه

فرصتی استثنایی برای استفاده از تخفیفات ویژه در جشنواره ۲۱

مرکز ارتباط با مشتریان موسسه اعتباری ملل؛ پشتیبان مطمئن شما

معدن گنجه رودبار بسته شد

حضور پرقدرت بانک مسکن در عرصه ساخت و ساز با افزایش سرمایه/ نقش‌آفرینی پررنگ‌تر بانک مسکن در کنار دولت

۴ باور غلط درباره مصرف نمک

ارتقای جایگاه بانک مسکن با تکیه بر ابزار‌ها و محصولات جدید

کمبود این ویتامین در بدن سبب کاهش شنوایی می‌شود

نثاری: افزایش سرمایه بانک مسکن، حجم تسهیلات ساخت و ساز‌ها را تقویت می‌کند

حضور فعال بانک ملت در همایش و نمایشگاه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت

عکس/ تغییر عجیب بازیگر روسی سریال خاتون پس از ۶ سال

حمایت گسترده و همه جانبه بانک ملی ایران از سامانه توثیق الکترونیک هوشمند

مشکل بزرگ پرسپولیس با گاریدو

اینفوگرافی/ ۳۱ نماینده‌ای که پس از استعفا راهی پاستور شدند

توقیف سواری تویوتا با ۵۹ میلیون جریمه

اعلام برندگان مسابقه کانون جوانه های بانک ملی ایران

فیلم/ بارش بی سابقه باران در خانه خدا

عکس/ ناصر ملک‌مطیعی کنار بازیگر زن ترکیه‌ای ۵۸ سال پیش

عکس/ ثریا قاسمی و حمیده خیرآبادی در ۲۶ سال قبل

خودرو ۶.۳ میلیارد دلار ارز گرفت+ جدول

پذیرش ۶۰ روز آتش بس در لبنان

ماجرای مرگ مشکوک ۲ کودک تهرانی پس از خوردن ماکارونی

ناصرالدین شاه قاجار کیست؟/ شاهی با طولانی‌ترین دوره حکومت در میان پادشاهان ایران

طرز تهیه رشته پلو با انار مخصوص مهمانی شب یلدا

عکس/ تغییر چهره جذاب مریم مومن