به زودی شاهد اتفاقات بزرگی در عرصه بیمههای زندگی خواهیم بود
در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بزرگی در عرصه بیمه های زندگی خواهیم بود و همه باید تلاش کنند تا فراتر از اهداف تعیین شده در برنامه توسعه گام برداریم . میزان توفیق واحدهای اجرایی در افزایش سهم بیمه های عمر در پرتفوی آنها یکی از اصلی ترین شاخص های ارزیابی عملکردشان خواهد بود.
اقتصاد24 - سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران با بیان این که بزودی شاهد اتفاقات بزرگ در عرصه بیمههای زندگی خواهیم بود عنوان کرد: مطلب با اشاره به حسن نیت موسسان و نسلهای مختلف بیمه ایران، رمز ماندگاری این شرکت در فراز و فرود اقتصاد کشور را تعهد و تعصب کارکنان شرکت دانست وگفت: فرهنگ سازمانی که نزد کارکنان شرکت وجود دارد وجه تمایز این شرکت نسبت به سایر شرکت های بازرگانی شده است.
آقای مبرقعی که در کارگاه تخصصی فروش بیمههای زندگی بیمه ایران در مرکز آموزشی، فرهنگی خزر آباد سخن می گفت، ادامه داد: یکی از افتخارات مهم کارکنان این شرکت، بازگشت به زندگی دوباره کسانی است که بر اثر حادثه ای تمام هستی ودارایی و سرمایه خود را از دست داده اند. و قطعاً بیمه های زندگی نیز با کارکردی متفاوت ولی مؤثر در مقاطع حساس به کمک بیمه گذاران می پردازد.
عضو هیات مدیره بیمه ایران افزود: توسعه بیمه های زندگی یکی از استراتژی های ضروری مدیران ارشد برای شرکت است که در قانون پنج ساله ششم نیز مکلف به اجرای آن شده ایم و از این رو و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران، سیاست های خود را در این زمینه با فعال ساختن شورای راهبردی تخصصی ابلاغ کرده است.
وی توجه به موضوعات و دغدغه های مطرح شده در جلسه با انجمن صنفی نمایندگان استان مازندران را از جمله برنامه های موجود در دستور پیش روی شورای راهبردی بیمه های زندگی دانست وگفت: در آینده نزدیک با پیاده سازی الگو و مدل کسب و کار سازمان فروش بیمه های عمر شاهد اتفاقات بزرگی در عرصه بیمه های زندگی خواهیم بود و همه باید تلاش کنند تا فراتر از اهداف تعیین شده در برنامه توسعه گام برداریم.
مبرقعی داشتن پروتکل، اعتماد به جوانان، آماده به فعالیت در حوزه بیمه های عمر کنترل و نظارت مشفقانه و حمایتگرانه پرهیز از بازاریابی هیجانی، داشتن حد اعلای حسن نیت، در معرفی محصول مطابقت عینیت تعهدات مندرج در بیمه نامه با انتظارات بیمه گذار قبل از صدور بیمه نامه، شفافیت و صداقت را از عوامل توسعه پایدار و پیوسته بیمه های زندگی برشمرد و افزود: همگی بر این نکته قائلیم که بیمه های زندگی از لحاظ مبانی فنی و اصولی با بیمه های غیر زندگی تفاوت دارد و باید با توجه به این تفاوتها به نتیجه مورد انتظار در اهداف تعیین شده برسیم.
وی خاطرنشان نمود علاوه بر تفکیک ذخایر و حسابهای مربوط به حق بیمه های بیمه های عمر در مباحث بهره گیری از منابع مالی این رشته در بازار مالی بورس هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.
در ابتدای این کارگاه آموزشی، دارایی مدیر کل بیمه ایران در استان مازندران نیز در سخنانی گفت: چشم انداز بلند تصویر شده توسط مدیران ارشد شرکت برای ورود به بیمه های خرد که در راس آن بیمه های زندگی است، قطعا محقق خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در استان شاهد افزیش ۵۰ درصدی در فروش بیمه های زندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته بودیم وچشم انداز ما رسیدن به افزایش ۴۰۰ درصدی در این زمینه است.
در پایان این نشست که با حضور اعضای شورای راهبردی بیمه های زندگی و جمعی از نمایندگان استان مازندران برپا شد هر یک از نمایندگان به طرح مسایل و مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.
کارگاه تخصصی رابطان بیمه ایران استانها در زمینه فروش بیمههای زندگی از صبح سه شنبه 21خرداد در مرکز آموزشی، فرهنگی خزر آباد شرکت سهامی بیمه ایران آغاز شده و 3 روز ادامه خواهد داشت.
منبع: روابط عمومی بیمه ایران