تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین شغل‌ ها برای پولدار شدن

در سال‌های اخیر شغل‌های جدید فراوانی به‌وجود آمده که مسبب تغییراتی در سبک زندگی کاری افراد شده است. این کار‌ها علاوه بر داشتن ساعات کم کاری، درآمد بالا، رشد سریع و فرصت‌های زیادی هم دارند. در این مشاغل شما فقط باید مهارت‌های لازم را کسب کنید و خلاق و به‌روز باشید.

بهترین شغل‌ ها برای پولدار شدن

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: اکثریت قاطع افراد دوست دارند شغلی داشته باشند تا یک شبه پولدار شوند، اما این که بخوابی و بیدار بشی و ببینی پولدار شدی فقط یک خواب و رویاست. با وجود تورم اقتصادی بالا و توجه به این موضوع که فرم کاری افراد بیشتر به شغل‌های کارمندی و کار‌های دولتی رواج یافته است، نمی‌توان انتظار داشت که با یک حقوق ثابت یا حقوق کارمندی انتظار پولدار شدن را محقق کرد. ازاین‌رو، پیروی از مسیر افراد موفق و ثروتمند یکی از راه‌های موثر برای پولدار شدن است. 

در سال‌های اخیر شغل‌های جدید فراوانی به‌وجود آمده که مسبب تغییراتی در سبک زندگی کاری افراد شده است. این کار‌ها علاوه بر داشتن ساعات کم کاری، درآمد بالا، رشد سریع و فرصت‌های زیادی هم دارند. در این مشاغل شما فقط باید مهارت‌های لازم را کسب کنید و خلاق و به‌روز باشید.

تجربیات فردی و اجتماعی افراد نشان می‌دهد، شغل‌های پردرآمد و پولساز زیادی وجود دارد، اما باید به این نکته باور داشت که فقط پولدار شدن هدف نهایی نیست و باید به مسائل اجتماعی و اخلاقی نیز توجه کرد. به هر حال، در برگزیدن یک شغل مناسب باید همه جوانب مختلف از جمله علایق شغلی، توانایی‌های فردی، شرایط بازار کار و… را سنجید. با این تفاسیر و در ادامه چند نمونه از بهترین ایده‌ها برای پولدار شدن در خیلی از نقاط دنیا از جمله ایران را معرفی می‌کنیم. این مشاغل عبارتند از:

۱- مشاغل وابسته به هوش مصنوعی: هوش مصنوعی یکی از بخش‌های علوم و فناوری IT است که در آن ماشین‌هایی طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند مثل مغز و هوش انسان فعالیت کنند؛ با هوش مصنوعی می‌تواند عواملی همچون یادگیری، کسب تجربه، تصمیم‌گیری و سازگاری با شرایط مختلف را انجام داد. از هوش مصنوعی در صنایع مختلفی مانند سرمایه‌گذاری، تولید، خرده فروشی، موارد امنیتی، حمل و نقل، تجارت الکترونیک، مراقبت‌های بهداشتی و… استفاده می‌شود.

بهترین شغل‌ ها برای پولدار شدن

۲- دیجیتال مارکتینگ: بازاریابی سنتی کم‌کم جای خود را به بازاریابی علمی و دیجیتالی داده است. امروزه پلتفرم‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توان در دیجیتال مارکتینگ از آن‎ها سود برد. دستیابی به مشتری و فروش بیشتر از طریق پلتفرم‌های مختلف، نیاز به یادگیری قوانینی دارد که مجموعه آن‌ها مهارت دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می‌دهند.

۳- طراحی و پشتیبانی سایت: امروزه اغلب کسب و کار‌ها به دنبال راه‌اندازی سایت برای گسترش فعالیت خود هستند، یادگیری حرفه طراحی سایت می‌تواند آینده شغلی شما را تایید کند. از طرفی با افزایش گوشی تلفن همراه بوده و انجام خرید‌های اینترنتی مردم میتوانند هر کالایی را که بخواهند خریداری نمایند. افزایش مشغله‌های مردم، بزرگ شدن شهر‌ها و مشکلاتی مانند ترافیک، میل و توجه افراد به خرید‌های اینترنتی را بیشتر کرده است.
    
۴- کارشناس سئو: برای اینکه بتوانید در صفحات اول موتور‌های جستجو اینترنتی قرار بگیرید باید سایت و محتوای شما سئو مناسب داشته باشد. سئو فرایندی بسیار تخصصی و البته گران قیمت است. اگر بتوانید در این حرفه‌ای و متخصص شوید کسب و کار سودآوری خواهید داشت. باتوجه به شرایط موجود و تعداد زیاد سایت‌هایی که در ایران وجود و نیاز به بهینه سازی دارد. بازار این حرفه در آینده بسیار پر رونق‌تر خواهد بود.

۵- طراحی اپلیکیشن: این کار جزو فعالیت‌هایی است که حتی تا ۱۰ سال آتی هم پولساز است. برای این شغل شما نیاز دارید که در حوزه برنامه‌نویسی مهارت کسب کنید. اگر فردی خلاق و بااستعداد در حوزه مهارت‌های کامپیوتری هستید، به سهولت می‌توانید در این کار موفق شوید.

۶- فروش لوازم آرایشی: آمار استفاده از لوازم آرایشی در کشوری مثل ایران، بسیار بالاست و این بازار هر روز گردش مالی بالاتری را خواهد داشت. بهترین حسن این فعالیت این است که شما نیاز قطعی به یک مغازه برای فروش اجناس خود ندارید و می‌توانید در خانه با داشتن یک پیج در اینستاگرام هم فروش بالایی را تجربه کنید. فقط باید کمی خلاقیت و هوش بازاریابی داشته باشید.

بهترین شغل‌ ها برای پولدار شدن

۷- دندانپزشک: امروزه همه افراد علاوه بر پیشگیری از پوسیدگی و خرابی دندان‌های خود برای زیبایی هم به نزد دندانپزشکان می‌روند. از این رو نیاز به پزشک متخصص کودکان رو به افزایش است. اگر از علاقه‌مندان رشته پزشکی هستید این رشته پزشکی مختص شما است.

۸- طراح و گرافیست: استفاده از دیزاین و طراحی خاص یکی از عوامل موفقیت در بازار کار است. امروزه نیاز به یک طراح و گرافیست حرفه‌ای که پراز ایده و خلاقیت است، زیاد شده است. یک سایت با UI و UX جذاب ویا یک پست با طراحی زیبا و یا حتی طراحی یک کاتالوگ جذاب در کسب و کار شما موثر خواهد بود. شبکه‌های مجازی و ابزار‌های اینترنتی بازار بسیار مناسب و پولسازی برای این فعالیت خواهد بود.

۹- مربی آنلاین ورزشی: افرادی بسیاری وجود دارند که به دلیل ساعت کاری یا نداشتن وقت لازم، امکان رفتن به باشگاه را ندارند. اگر مربی خوبی باشید و دانش کافی این حوزه ورزشی را کسب کرده باشید، می‌توانید به صورت مجازی به آموزش شاگردان خود آموزش دهید. فقط کافیست شاگردان خاص خود را پیدا کنید و با کمی خلاقیت و وسایل ساده و ارزان قیمت حرکت‌های مناسب ایجاد کرده و در هر جای کشور مربیگری کنید.

۱۰- تور لیدر: اگر اطلاعات کافی، تسلط بر زبان انگلیسی و سواد مکفی نسبت به موقعیت مکانی مناطق گردشگری و مکان‌های تاریخی و همچنین تاریخچه آن‌ها دارید، می‌توانید از طریق همکاری با آژانس‌های مختلف به‌عنوان یک تور لیدر درآمد خوبی به‌دست بیاورید. 

۱۱- کارشناس تولید محتوا: این بازار تعداد کمی کارشناس ماهر دارد پس اگرشما خبره باشید آینده شما تامین خواهد بود، چرا که شرکت‌های مختلفی برای تولید محتوای وبلاگ خود به نویسندگان دورکار نیاز دارند؛ اگر مهارت نویسندگی بالایی دارید و با اصول سئو و تولید محتوا آشنا هستید، شغل کارشناس محتوا می‌تواند یک ایده کسب‌و‌کار مناسب برای شما مناسب باشد.

۱۲- جواهرات دست ساز: اکسسوری و جواهرات تزئینی از دیرباز مورد توجه و علاقه بانوان بوده است تا جایی که هر چه قیمت آن‌ها بالا‌تر می‌رود خریداران آن هم بیشتر می‌شود. امروزه ساخت جواهرات دست ساز طرفداران خاص خود را دارد. به هرحال اگرچه تعداد فروش آن‌ها زیاد نیست، اما تولید این نوع از جواهرات کسب و کار سودآوری است و گردش مالی بسیار بالایی دارد.

۱۳- لوازم جانبی موبایل: به طور مثال، در ایران تا سال ۱۳۹۰ تعداد گوشی‌های تلفن همراه دو میلیون بوده است و در حال حاضر ۶۵ میلیون تلفن همراه هوشمند وجود دارد. این امر سبب پیدا شدن شغل فروش و تعمیر گوشی‌های تلفن همراه شده است. اطلاعات اولیه از مدل گوشی، نرم افزار و سخت افزار آن و چگونگی تعمییرات آن‌ها برای شروع کار کافی هستند.

بهترین شغل‌ ها برای پولدار شدن

۱۴- خدمات به سالمندان: در جامعه جهانی و مخصوصاً ایران، افراد مسن بیشتر از جوانان هستند. از این‌رو اگر انسان صبوری هستید و اطلاعات اولیه آن را دارید، این حرفه برای شما سودمند است. شناخت لوازم بهداشتی، مکان‌های نگهداری، خدمات پزشکی می‌تواند برای شما کسب و کار مناسبی ایجاد کند.

۱۵- پیام رسان شرکتی: اکثر سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی نیازمند این فعالیت هستند. باید تخصص و مهارت لازم را در این کسب و کار داشته باشید. اگر وارد این بازار شدید و می‌توانید بازار آن را در دست بگیرید آینده کاری خوبی خواهید داشت.

۱۶- وکالت: یکی از بهترین کسب و کار‌ها در بسیاری از نقاط جهان و البته ایران، وکالت است. شما می‌توانید در زمینه‌های مالی، خانواده، املاک، امور حقوقی شرکت‌ها و موارد دیگری فعالیت کنید که همه آن‌ها می‌توانند درآمد بالایی شما داشته باشد.

۱۷- مدیر بازاریابی: مسئول برنامه‌ریزی، اجرا و ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های بازاریابی شرکت برعهده مدیر بازاریابی است. مدیر بازاریابی گستره وسیعی از فعالیت‌ها را مدیریت و هدایت می‌کند و روی استراتژی برنامه‌ها تمرکز می‌کند. مدیران موفق بجز حقوق ثابت خود می‌توانند پورسانت‌های بالایی هم کسب کنند.

۱۸- عکاسی: امروزه استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی، کسب و کار‌های کوچک را هم دستخوش تغییرات کرده‌اند. یکی از این مهارت‌ها عکاسی است، که امروزه بسیار مورد نیاز است. اگر شما در یک عکاس حرفه‌ای باشید می‌توانید از محصولات شرکت‌ها و برند‌ها عکاسی کنید و در این زمینه، هم موفق شوید و هم به درآمد خوبی برسید.

۱۹- خرید و فروش ارز دیجیتال: این حرفه که به تازگی وارد بازار کار شده است، نیاز به آموزش دانشگاهی ندارد و با داشتن اطلاعاتی از ارز دیجیتال و دنبال کردن شرایط بازار می‌توانید شروع به فعالیت کنید. یکی دیگر از مزیت‌های آن این است که نیازی به سرمایه‌گذاری ندارید و می‌توانید با سرمایه‌ای در حدود یک میلیون تومان هم فعالیت خود را آغاز کنید.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود جاری
0
0
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
خیلی عالی بود
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چرانمی گوید پیمانکار ساختمان ودلالی وبنکاهداری درآمدبیشتردارد
رومائیل
0
0
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
متخصصان اختلاص،پولشویی
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ترانس افغان، خطری بیخ گوش ایران

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

افزایش آمار جراحی‌های زیبایی در ایران

فیلم/شرایط سخت آب و هوایی در محل سانحه بالگرد رئیسی

الهام علی اف در ایران چه می‌کند؟

اولین واکنش نماینده مجلس به وقوع حادثه برای بالگرد رئیسی

جزئیات جدید از حادثه سقوط بالگرد رئیسی

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد رئیسی

عکس جذاب هازال کایا بازیگر سریال عشق ممنوع

فیلم/ خبر‌های تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

عکس/ زیر نویس شبکه خبر درباره فرود سخت بالگرد حامل رئیسی

پشت پرده ویدئوی اخیر علی شمخانی چه بود؟

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

ماجرای فرود بالگرد رئیسی چه بود؟

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

فیلم/نجات پاکبان گرفتار در سیل مشهد توسط مردم

اینفوگرافی/نهمین اعتصاب کامیون داران طی ۶ سال!

قابی دیدنی از ایرج طهماسب و یاسمن دخترش

واکنش مهدی تاج به احضار اعضای هیات رییسه به دادگاه

فیلم/وزیر ارشاد: مردم ایران شب تحقق «وعده صادق» احساس غرور کردند

حمله دادکان به تاج بر سر فساد در مس رفسنجان

افشای فساد در باشگاه مس رفسنجان

واکنش جوانمردانه ارسطو به حذف سارا نیکا از پایتخت ۷ + عکس

فیلم کمتر دیده شده از کوهنوردی آیت الله هاشمی رفسنجانی

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

 APY بالا، کاربری آسان، بدون موانع: محصولات سپرده گذاری رمزارز مورد تحسین سرمایه گذاران قرار گرفته اند

سکه امامی به سطح ۴۰ میلیونی بازگشت

برداشت چای بهاره باغات املش

کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران

یک بیماری خطرناک وارد ایران شد+ جزییات

عکس/بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قلعه‌سی

فیلم/ابراهیم رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است

الهام علی‌اف: مداخله کشورهای بیگانه در منطقه قابل قبول نیست

فیلم/حسن فتحی کارگردان مست عشق: مسئولان پیام فیلم را جدی بگیرند

بهترین مدل های لپ‌تاپ دل

عروسی پدر و مادر لیلا حاتمی ۵۰ سال پیش+ عکس

امیر تتلو به چندسال حبس محکوم شد؟

دلار به عقب‌ نشینی خود ادامه داد

ماجرای جدید عاشقانه پارسا پیروزفر در تاریخ ۰۳ /۰۳ /۰۳

گزارش بورس امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/دور دور علیرضا منصوریان با ماشین لاکچری اش در خیابان‎‌های تهران

پدر علم محاسبات و کامپیوتر کیست؟

حمله توفانی کاپیتان سابق استقلال به مدیران پرسپولیس

فیلم/استوری محمدرضا گلزار از مسابقه بسکتبال غیر وطنی

در افزایش جریمه تخلفات رانندگی باید رعایت حال معیشت مردم را هم کرد

شکر بسته بندی کیلویی چند؟

همه آنچه باید درباره رفح بدانیم

اینفوگرافی/قیمت سیگار در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟

استفاده کارکنان سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها از خدمات سامانه "بتا" بانک رفاه کارگران امکان‌پذیر شد

نقشه شومی که طالبان برای مشهد در سر دارد!

پشت‌پرده دور زدن ایران توسط سوریه و عراق

حال پادشاه عربستان وخیم شد