تاریخ انتشار: ۰۶:۵۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین شغل‌ها در آمریکا

همانطور که همه ما می‌دانیم آمریکا قدرتمندترین اقتصاد جهان را داراست و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است، پس پیدا کردن شغل مورد نظر برای شما وجود دارد. البته اکثر کارفرما‌ها ترجیح می‌دهند افراد بومی خودشان را استخدام کنند و روی خوشی برای استخدام مهاجرین نشان نمی‌دهند.

بهترین شغل‌ها در آمریکا

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: خیلی از مردم جهان تصور می‌کنند می‌توانند در کشور آمریکا به تمام آرزوهایشان برسند و همین که پایشان به این کشور برسد از همه نظر به‌خصوص وضعیت اقتصادی خوشبخت می‌شوند و فقط کافی است در یک کاری مشغول به فعالیت شوند تا زندگی‌شان را با آسودگی خاطر بگذرانند. از این‌رو افراد قصد مهاجرت به آمریکا را دارند تا در آنجا زندگی خوب و پر از آرامشی را داشته باشند. اما شما در هرجایی از دنیا زندگی کنید، باید شغل و کسب و کار مناسبی داشته باشید تا بتوانید زندگی خود را بگذرانید. کشور آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست با اینکه یکی از کشور‌های توسعه‌یافته و اقتصادی جهان است، نیازمند شغل‌های متفاوت است و شغل‌های پول‌ساز زیادی را در حوزه‌های مختلف می‌پذیرد.

شرایط استخدام در آمریکا

همانطور که همه ما می‌دانیم آمریکا قدرتمندترین اقتصاد جهان را داراست و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است، پس پیدا کردن شغل مورد نظر برای شما وجود دارد. البته اکثر کارفرما‌ها ترجیح می‌دهند افراد بومی خودشان را استخدام کنند و روی خوشی برای استخدام مهاجرین نشان نمی‌دهند. از طرف دیگر بیشتر مردم، آمریکا را بهشت خوشبختی می‌پندارند و در تلاش هستند تا شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند و همین عامل باعث می‌شود تا تقاضا برای شغل مورد نظر در سطح بسیار بالایی قرار بگیرد. با توجه به اینکه در این کشور افراد در سازمان‌ها یا شرکت‌ها فردگرا هستند و نه تنها با همکاران خود صمیمی نمی‌شوند، بلکه آنان را رقیبی سرسخت برای کار خود می‌دانند.

بهترین شغل‌ها در آمریکا

پردرآمدترین شهر‌های آمریکا

قبل از اینکه با مشاغل پردرآمد این کشور آشنا شوید باید بدانید کدام شهر‌ها مناسب کار کردن هستند و درآمد خوبی در آن‌ها می‌توان داشت. در ادامه شما را با چند ایالت و شهر آشنا می‌کنیم:

•    نیویورک: فعالیت در این شهر به صورت شبانه روزی است و این امر سبب می‌شود پیدا کردن کار کمی راحت‌تر شود. در این شهر بیشتر برند‌ها شعبه دارند و کارآفرینان توجه شایانی بهاین ایالت دارند.

•    واشنگتن دی سی: با توجه به اینکه این شهر پایتخت کشور آمریکاست یک شهر کاملاً سیاسی است و توجه به کسب و کار‌ها در واشنگتن متمرکز شده و نهایتاً مشاغل زیادی وجود دارد که به دنبال جذب نیرو‌های کار ماهر هستند.

•    سن خوزه کالیفرنیا: با حضور شرکت‌های بزرگ مثل سیسکو و ebay در کنار سایر کارآفرینان سبب شده نرخ بیکاری در این شهر بسیار پایین باشد، در نتیجه امروزه افراد زیادی دوست دارند تا زندگی خود را در شهر سن خوزه بگذرانند.

•    سن فرانسیسکو: یکی از شهر‌های جذاب و مهاجرپذیر کشور آمریکا است که به تکنولوژی توجه خاصی دارد و کارآفرین‌های موفق زیادی در این شهر فعالیت می‌کنند.

•    بوستون ماساچوست: در بوستون توجه خاصی به موسیقی‌دانان و مهندسین در تمام رشته‌ها شده است، همچنین در این شهر فعالیت‌های ورزشی بسیاری انجام می‌شود.

مشاغل پردرآمد آمریکا

۱- متخصص بیهوشی: در همه جراحی‌ها یک متخصص بیهوشی برای کنترل درد بیمار باید حضور داشته باشد؛ پس این تخصص در لیست پردرآمدترین مشاغل آمریکا قرار می‌گیرد، البته به دلیل کار در بخش اورژانس باید مرتب سرکار حضور داشته باشند. متخصصین بیهوشی با تزریق و کنترل دوز داروی بیهوشی بر روی درد بیمار قبل، حین و بعد از عمل کنترل دارند.

۲- متخصص ارتودنسی: زیبایی و ردیف بودن دندان‌ها علاوه‌بر اهمیت سلامت دهان و دندان، در سال‌های اخیر افزایش یافته است. این امر باعث افزایش این شغل در آمریکا شده است.

۳- خلبانی: هوانوردی یکی از صنایع مهم و فعال در آمریکا است که سالانه تعداد زیادی از افراد ماهر در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه خلبانی را جذب می‌کند.

۴- مدیران معماری: مدیران معماری و مهندسی سازمانی پروژه‌ها و فعالیت‌ها را در شرکت‌ها برنامه‌ریزی کرده و پیشبرد پروژه‌ها را رهبری می‌کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین شغل‌ ها در ترکیه کدامند؟


۵- مدیران مالی: این مدیران روی فرآیند‌های مرتبط با پول و سرمایه یک سازمان نظارت و فعالیت دارند. از فعالیت‌های این متخصصان تهیه و ارائه گزارش‌های مالی و پیش‌بینی بازار، تجزیه و تحلیل داده‌های تجاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، نظارت بر تیم‌های مالی و مشاوره به مدیرعامل شرکت درباره راهکار‌های دستیابی به اهداف مالی و حمایت از سلامت مالی آن است.

۶- بازاریابی: مدیران بازاریابی مسئولیت تبلیغ محصولات، خدمات، رویدادها، برند‌ها یا سازمان‌ها را برعهده دارند. مدیران بازاریابی می‌توانند به‌صورت عمومی و کلی کار کنند یا در یک نوع بازاریابی خاص مثل ایمیل مارکتینگ، سئو یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند.

۷- مهندسی کامپیوتر و IT: مهندسین فعال در بخش‌های مختلف مثل نرم‌افزار، سخت‌افزار، تحقیقات و آنالیز سیستمی، می‌توانند در این زمینه‌ها که از پر درآمدترین مشاغل آمریکا است، شروع به کار کنند. اما ابتدا باید از طرف یک کارفرما در آمریکا پیشنهاد شغلی دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنند.

۸- مهندس هسته‌ای: انرژی هسته‌ای، سیستم‌های تولید برق، تجهیزات ذخیره انرژی و ابزار‌های الکترونیکی از رسته‌های این شاخه مهندسی است. آن‌ها در زمینه راه‌اندازی بهره‌برداری ایمن نیروگاه‌های اتمی، مدیریت و انهدام هم فعالیت می‌کنند و، چون این شغل حساسیت بالایی دارد پذیرش در آن اصلاً آسانی نیست.

بهترین شغل‌ها در آمریکا

۹- طراح و توسعه دهنده وب: از شغل‌های پردرآمد آمریکا در بخش فناوری و کامپیوتر، می‌توان به توسعه‌دهنده وب و طراحی وب‌سایت اشاره کرد که بجز بر آمریکا در همه کشور‌های دنیا هم بازار کار خوبی دارند.

۱۰- مدیر منابع طبیعی: از وظایف این مدیران حمایت و پشتیبانی از فارغ‌التحصیلان یا شاغلان فیزیک، زیست شناسی، شیمی و علوم پایه در یک پروژه است. هماهنگی، ارزیابی نتایج بدست آمده از یک پژوهش نیز برعهده مدیر منابع طبیعی است.

۱۱- متخصص زنان و زایمان: در جهان امروز ناباروری به یک مشکل پیچیده تبدیل شده است و متخصصان براین باورند که می‌توانند این مشکل را حل کنند و در نتیجه این حرفه درآمد بسیار بالایی دارد.

۱۲- راننده کامیون: در این کشور حرفه رانندگی کامیون بسیار مورد توجه است و در نتیجه امکان رسیدن به آن بسیار راحت می‌باشد. البته باید گفت اکثر رانندگان کامیون، محموله‌ها را بین شهر‌ها حمل و نقل می‌کنند و در نتیجه باید مسافت طولانی را برای رسیدن به مقصد بپیمایید.

۱۳- نگهداری از کودک و سالمند: نگهداری از کودکان یا مراقبت از سالمندان یکی از شغل‌های پرطرفدار در این کشور است. پرستاری از کودکان یا سالمندان در آمریکا زیر نظر شرکت‌های خدماتی انجام می‌شود. البته این مشاغل نیازمند مهارت‌های ابتدایی است که قبل از شروع فعالیت، باید آموزش داده شود، نگهداری از افراد بیمار نیازمند مدرک تحصیلی و آشنا بودن به مراقبت‌های پزشکی است.

بهترین شغل‌ها در آمریکا

۱۴- فریلنسینگ: این افراد با توجه به توانایی‌های خود به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند. آن‌ها اغلب در زمینه‌ای کار می‌کنند که به آن علاقه دارند و از طرف دیگر ساعت کاری مشخصی هم ندارند و می‌توانند هر زمان که بخواهند کار کنند.

۱۵- وبلاگ نویسی: وبلاگ‌نویسی هم یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند برای شما به صورت آنلاین کسب درآمد کند. اگر مهارت نوشتاری بالایی دارید می‌توانید از این طریق شروع به درآمدزایی کنید.

۱۶- تولید پادکست‌: بسیاری از نویسندگان به دنبال این هستند که نسخه صوتی از کتاب خود را منتشر کنند. آن‌ها از این طریق علاوه بر درآمدزایی می‌توانند تبلیغات خوبی هم برای اثر خود انجام دهند.

۱۷- طراحی گرافیک: اگر شما یک گرافیست حرفه‌ای هستید می‌توانید برای شرکت‌های آمریکایی کار کنید یا پروژه‌های آن‌ها را بپذیرید. البته به شرطی که مهارت، خلاقیت و استعداد زیبایی شناختی کافی را داشته باشید.

۱۸- ویراستیاری: شغل‌های دیگری که می‌توانید به صورت آنلاین انجام دهید ویراستیاری است. شما باید اشتباهات املایی، گرامری و خطا‌های نگارشی را در وبلاگ‌ها، مقاله‌ها یا سایر مطالبی که مشتریان شما می‌خواهند در آینده منتشر کنند، پیدا و رفع کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

معرفی بهترین سریال های کره‌ای

دستمزد شهاب حسینی در گناه فرشته لو رفت

رونمایی مصطفی زمانی از همسر عربش/ ناریمان الصالحی کیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت اسپیکر حرفه ای، سینما خانگی + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ آقازاده‌هایی که جشن عروسی شان نقل محافل شد؛ از دختر شمخانی تا نوه هاشمی رفسنجانی!

بهترین موشک های ایران + مشخصات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

موافقت اسرائیل با حمله زمینی به جنوب غزه

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها مشکلی ندارد

چرا ۲ ستاره پرسپولیس تعویض شدند؟

تعطیلی پنجشنبه هزینه‌زا است

پیش‌بینی قیمت دلار ۹فردا اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور معاون فناوری اطلاعات بانک سینا در مرکز ارتباط با مشتریان

رشد 42 درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

آمار تکان‌دهنده از رشد نرخ فقر در ایران

درباره اولین واکسن سرطان بیشتر بدانید

نمره قبولی دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ!

تورم سالانه تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد

اولین تصویر از شاخص پیش‌بینی کننده تورم در ۱۴۰۳

فیلم/ شمسایی: قهرمانی فوتسال ایران را به پدرم تقدیم می‌کنم

عکس/ علائم وجود میکروب معده

دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل

عکس/ فوتسال ایران پرافتخارترین تیم قاره کهن

زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد

ایران قهرمان فوتسال آسیا شد

اوسمار طلسم ۵ ساله پرسپولیس را می‌شکند؟

قدرت نمایی این رنج‌روور جذاب، در دمای منفی ۴۰درجه + عکس

روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد

خبر مهم مالیاتی برای صاحبان مشاغل

بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد

خبر بد درباره افزایش حق مسکن کارگران

حال معیشت کارگران خوب نیست

فیلم/ اوضاع شورای شهر در روز شوراها بهم ریخت!

دستگیری خفت گیری که در اتوبوس با زنجیر به جان مردم افتاد! + فیلم

قیمت نفت کاهش یافت

زنگ خطر خشک شدن درختان پایتخت به صدا در آمد

فیلم/ توضیحات کارآگاه معروف از سرقت صندوق امانات بانک ملی

زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد+ جزییات

حداقل دستمزد کارگران چقدر کاهش پیدا کرد؟

عکس/اجاره‌ مسکن در تهران چند؟

خبر مهم درباره دریاچه ارومیه

عکس دیده نشده از جشن ازدواج غلامرضا تختی و شهلا توکلی

احتمال برگزاری الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴

آبگیری تالاب آق گل پس از سه سال خشکسالی

فاجعه تمام عیار در زمین تمرین استقلال+ عکس

حساب بانکی چه کسانی مشمول مالیات می‌شود؟

تولید نفت ایران ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت

نسرین جوادزاده، بازیگری که در ترکیه ستاره شد + عکس

فیلم/مقایسه عملکرد امارات و ایران در مواجهه با سیل!

نخستین واریزی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چقدر است؟

فیلم/علت ناراحتی محمدعلی بهمنی از محسن چاوشی چه بود؟

سکه امامی ۴۰ میلیونی شد

خروج تعدادی از اعضای شورای شهر حین سخنرانی زاکانی+ فیلم

تولد پسر حامد آهنگی با تم فوتبالی + عکس و فیلم

مرگ‌بارترین بزرگراه‌های پایتخت در تصادفات رانندگی