تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
عضو اتاق بازرگانی ایران و صادرکننده و فعال در حوزه واردات در گفتگو با اقتصاد ۲۴ مطرح کرد:

فروش حواله واردات خودرو جانبازان، ۳ تا ۴ میلیارد تومان/ جانبازانی که پول واردات خودرو ندارند و ناچار به فروش حواله هستند

خودرو‌هایی که بین یک میلیارد و ۵۰۰ تا ۳ میلیارد باید وارد بازار ایران می‌شده اند، با ارقام نجومی بین ۳ و نیم میلیارد تا ۷ میلیارد تومان وارد بازار ایران می‌شوند و این روند نه تنها کمکی به ساماندهی بازار خودرو نخواهد کرد بلکه باعث افزایش عجیب قیمت‌ها نیز در بازار خواهد شد، افزایش قیمتی که امید به اندکی ساماندهی را از بین می‌برد. البته که هر بار به روند مقایسه قیمت‌ها بین خودرو‌ها در ایران و کشور‌های همسایه نیز دامن می‌زند.

فروش حواله واردات خودرو جانبازان

اقتصاد۲۴- میرا قربانی فر - موضوع حواله خودرو جانبازان حالا هر روز ابعاد تازه‌تر و جالب تری به خود می‌گیرد. حقیقت این است که مجروحان و جانبازان جنگی در همه کشور‌ها به عنوان قهرمانان ملی تلقی می‌شوند. به پاس شجاعت این افراد، امتیاز‌های ویژه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد. جانبازان و ایثارگران در کشور ما نیز امتیاز‌هایی دارند. هر ساله با بررسی مشخصات این افراد و معرفی آن‌ها از سوی نهاد‌های ذی‌ربط، سهمیه خودرویی برای این دسته از قهرمانان ملی در نظر گرفته می‌شود.

اما مساله این است که در روند اعطای این امتیازات روند قانونی درست تدوین و اجرایی نمی‌شود و اعطای تسهیلات نیز با حاشیه‌هایی همراه خواهد شد، حاشیه‌هایی که اکنون نیز مساله واردات خودرو توسط جانبازان را شامل شده است.

کما اینکه به گزارش اقتصاد ۲۴، از روز چهارشنبه، ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی برای جانبازان واجد شرایط در سامانه آغاز شده و این افراد تا ۹ روز پس از تاریخ اعلام شده، طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، می‌توانند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند، اما ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در این سامانه به معنی واردات قطعی نیست و مراحل بعدی توسط مسئولان مربوطه، اطلاع‌رسانی می‌شود.

نکته، اما اینجاست هنوز که نه وضعیت حواله و نه خودرو مشخص نشده، پای حواله خودرو‌های وارداتی جانبازان به آگهی‌ها با قیمت‌های عجیب و غریب باز شده است. به عنوان مثال حواله خودروی وارداتی تویوتا راو ۴ به قیمت ۳.۵ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد. فرد دیگری حواله ۳۰ هزار یورویی واردات خودرو را به قیمت ۴ میلیارد تومان آگهی کرده است.

این در حالی است که در ارقام اولیه، مبالغی که برای حواله و امتیاز این خودرو‌ها مطرح می‌شد بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما به ناگهان ارقام تا ۴ میلیارد تومان نیز افزایش یافته است. البته حواله‌های ۴ میلیارد تومانی مربوط به خودر‌وهای ۳۵ هزار دلاری است و خودرو‌های ۲۵ هزار و ۳۰ هزار دلاری حواله هایشان بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

حواله واردات خودرو جانبازان

حواله واردات خودرو جانبازان

ماجرای واردات خودرو جانبازان از ۲۵ تا ۳۵ هزار یورو

اما در همین رابطه «محمد یوسفی آرامش»، عضو اتاق بازرگانی ایران و صادرکننده و فعال در حوزه واردات و رییس کمیسیون اقتصاد مجمع ملی جوانان مازندران، به اقتصاد ۲۴ خبر داد که با بازگشایی ثبت نام‌ اولیه برای ثبت نام خودرو جانبازان بالای ۵۰ درصد، قیمت گذاری‌های کلامی میان فعالان حوزه خودرو آغاز شده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «در خصوص مساله خودرو برای جانبازان اکنون امکان ثبت نام در سایت‌های مربوط و وابسته به بنیاد آغاز شده است. جانبازان ۵۰ درصد تا ۲۵ هزار یورو (یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان)، جانبازان ۷۰ درصد تا ۳۰ هزار یورو (یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) و جانبازانی که ۷۰ درصد هستند و دو دست و یا دو پا را ندارند، تا سقف ۳۵ هزار یورو (دو میلیارد و دویست میلیون تومان) می‌توانند خودرو وارد کشور کنند. برای مثال در نمونه خودرو‌های ۲۵ هزار یورویی‌ها، تویوتا راوفورد؛ هیوندای آزرا، سانتافه و سوزوکی گراند ویتارا را می‌توانند وارد کنند و این اساسا لیستی است که بنیاد اعلام کرده که با توجه به شرکت‌هایی که در ایران امکان خدمات دهی برای آنان وجود دارد، یعنی هر خودرویی را نمی‌توان وارد کرد و فهرستی برای واردات وجود دارد.»

انواع معافیت‌ها برای خرید خودروی جانبازان

این فعال اتاق بازرگانی ایران همچنین درباره معافیت‌های این واردات خودرو به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «پیش از این در آیین نامه اولیه که منتشر شده بود، تاکید شده بود که تا ۵ سال حق فروش ندارند، اما با پیگیری‌های بخشی از جانبازان و حتی دیداری که با شخص آقای رئیسی انجام شد، تمام مالیات و عوارض حقوقی برای واردات خودرو جانبازان لغو شد و جانبازان بالای ۵۰ درصد بدون هیچ محدودیتی می‌توانند واردات کنند و مساله شرط تا ۵ سال که نمی‌توانستند به کسی خودرو را بفروشند و یا واگذار کنند نیز حذف شده است.
یعنی جانباز مورد نظر می‌تواند وارد سایت شود، ثبت نام کند و ثبت سفارش را بگیرد و اسم او برای واردات به گمرک و وزارت صمت اعلام می‌شود و همین که خودرو وارد کرد می‌تواند آن را بفروشد.»


بیشتر بخوانید: آفتابی شدن خودرو‌های لاکچری در سامانه یکپارچه


یوسفی آرامش درباره روند این واردات و مشکلات آن می‌گوید: «همین روند منجر به این مساله شده که با توجه به عدم توانایی بخش بزرگی از جانبازان، امکان خرید این خودرو‌ها وجود نداشته باشد؛ اینکه یک خودرو ۲۵ هزار یورویی با هزینه حمل و گمرک تا ۲۸ هزار یورو افزایش قیمت نیز خواهد یافت؛ اینکه باید در نظر گرفت که همین خودرو‌ها در گمرک‌هایی مثل بندرعباس هزینه‌هایی مثل تعویض پلاک و محیط زیست و استاندارد خواهد داشت (توجه کنید که فقط از عوارض و مالیات گمرکی معاف شده اند نه همه هزینه‌های جانبی) و مشاهده می‌کنیم که یک خودرو ۲۵ هزار یورویی در پایین‌ترین رقم بین یک میلیارد و  ۷۰۰ تا یک میلیارد و ۸۰۰ هزینه آن برای رسیدن به داخل ایران خواهد بود.
در این شرایط واضح است که بیشتر این جانبازان چنین پولی را نخواهند داشت و قابل پیش بینی بود که بازار فروش این خودرو‌ها پیش از رسیدنش به ایران حتی داغ خواهد شد.»

رقم حواله جانبازان از ۲ تا ۴ میلیارد تومان

وی در ادامه نیز درباره فروش این حواله‌ها به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «نتیجه اینکه اکنون به شکل عجیبی ارقام بسیار دور از انتظاری برای مجوز و حواله مطرح می‌شود، یعنی ارقام دو، سه و چهار میلیاردی حتی برای واگذاری این مجوز‌ها شنیده می‌شود. جالب اینکه هنوز هیچ مجوزی لزوما وجود ندارد و صادر نشده، اما می‌بینیم که فروش مجوز‌ها به وضوح در بازار خودرو وجود دارد.
در واقع یک جمع بسیار محدود که پیش از این نیز در تجارت دستی داشته اند در حال جهت دهی به بازار برای افزایش عجیبی در خرید و فروش این حواله‌ها هستند.»

این کارشناس بازرگانی همچنین تصریح می‌کند: «در واقع یک جمع محدود تلاش می‌کنند که این مجوز‌ها را از جانبازانی که امکان گرفتن این امتیاز را دارند، اما امکان خرید خودرو، به دلیل مشکل مالی ندارند را جمع آوری کنند و به این شکل یک مدل دلالی شکل گرفته که برای این مجوز‌ها قیمت‌های نجومی تعیین می‌کند.»

محمد یوسفی آرامش همچنین درباره ارقام مطرح شده برای این حواله‌ها نیز به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «در روز‌های اخیر حتی برای این خرید و فروش حواله ها، ارقام ۳ و ۴ میلیارد تومانی مطرح شده بود.
این در حالی است که قرار بود واردات خودرو به ثبات قیمت خودرو در بازار کمک کند و بالاخره نظمی به این بازار بدهد، اما آن چه اکنون در شروع واردات اولین خودرو‌ها به کشور می‌بینیم هیچ چیز جز افزایش نرخ و کمک بیشتر به تورم و افزایش نقدینگی نیست.»

حواله واردات خودرو جانبازان

واردات خودرو، فرصتی که دولت به باد می‌دهد

این عضو اتاق بازرگانی ایران درباره وعده ساماندهی بازار خودرو توسط دولت خاطرنشان می‌کند: «اما در رابطه با اینکه دولت می‌توانست از واردات خودرو به بهترین شکل برای کنترل نقدینگی استفاده کند، باید گفت که دولت به راحتی می‌توانست با دادن نظم به بازار خودرو، نقدینگی را کاهش دهد، به بازار ثبات بدهد و حتی کسری بودجه را کاهش بدهد و نرخ قیمت دلار را نیز به ثبات برساند. ما منابع بانکی و مالی زیادی در خارج از ایران داریم که می‌شد با یک برنامه ریزی مدون وارد کشور شود و حتی سرمایه گذاری خارجی را در پی داشته باشد.»

وی در پایان به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «دیگر اینکه دولت می‌توانست با قوانین و بخشنامه‌های بانکی شرایطی را پدید آورد که با سپرده گذاری مشخص ارزی، اشخاص بتوانند خودرو وارد کنند و انگیزه‌ای برای سپرده گذاری ارزی کشور باشد؛ یعنی با این پیش شرط که اگر کسی برای یک مدت مشخص مثلا ۶ ماه یا یک سال سپرده ارزی داشته باشد بعد می‌تواند خودرو وارد کند، باعث بیرون کشیده شدن بخشی از دلار‌های زیرزمینی شود.
به نظرم دولت بدترین تصمیمی که می‌توانست برای واردات خودرو بگیرد، بخشنامه و اجرایی کرده است و با این روش‌ها به نظر می‌رسد وضعیت در بازار خودرو با این شرایط از قبل نیز بدتر خواهد شد.»


بیشتر بخوانید: مجوز ویژه واردات BMW برای جانبازان


مساله اکنون این است که خودروی ۲۵ هزار یورویی که با رقم یک میلیارد و ۸۰۰ باید به ایران می‌رسیده وقتی حواله آن دو میلیارد خریداری شود در بهترین حالت با رقمی حدود ۴ میلیارد و شاید بیشتر معامله خواهد شد.

این بدان معناست که خودرو‌هایی که بین یک میلیارد و ۵۰۰ تا ۳ میلیارد باید وارد بازار ایران می‌شده اند، با ارقام نجومی بین ۳ و نیم میلیارد تا ۷ میلیارد تومان وارد بازار ایران می‌شوند و این روند نه تنها کمکی به ساماندهی بازار نخواهد کرد بلکه باعث افزایش عجیب قیمت‌ها نیز در بازار خواهد شد، افزایش قیمتی که امید به اندکی ساماندهی را از بین می‌برد. البته که هر بار به روند مقایسه قیمت‌ها بین خودرو‌ها در ایران و کشور‌های همسایه نیز دامن می‌زند.
افزایش قیمتی که دور نیست بشنویم چطور خودروی ۲ میلیاردی در دبی در بازار ایران ۵ میلیارد تومان فروخته می‌شود و شاید جواب را باید در ارقام نجومی خرید و فروش حواله‌های خودرو جستجو کرد.
شاید بهتر است دولت در کنار ایجاد معافیت برای جانبازان دستکم برای این روند ویرانگر در بازار خودرو ایران نیز چاره‌ای بیاندیشد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
جانباز۶۵ درصد
2
9
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام وخدا قوت.در کشورهای دیگر جانبازان ومجروهان قهرمانان ملی پسند افتخار آن کشور هستن. ام در ایران که بی ارزش ترین چیز جان.....جان نیرو. وسلامتی نیرو می‌باشد بخاطر این است که ما جانبازان قهرمان از ول کمتر بحساب می آییم واینو هم نیروهای در حال خدمت بخوبی فهمیدن هم ملت شریف.از سال ۶۰ که بنده جانباز شدم تا الان برج ۱۱ ....۱۴۰۲ طبق کلام الله وبه شرفم قسم با...یه پا ۸ سانت کوتاهی یه پا ۱۴ سانت وکمر شکسته و۱۳ ضایعه دیگر هنوز جمهوری اسلامی حتی یه دوچرخه هم به حقیر جانثار ملت ایران ونظام نداده و فقط و فقط همان چیزی که همه ملت میدانید ومیبینید وعده های دورغ بعلت مشگل موجی واعصاب خانواده ام متلاشی شدن اقوام حاضر به نگهداری من نیستن هزاران جانباز مثل بنده نابود شدن و ماها به اندازه یه عرب...یه افغانی برای آقازاده ها وپدرانشان ارزش نداریم. حتی ملت هم دارن ماها را فراموش میکنند.کارمان شده فقط نفرین نفرین.نفرین.یقین دارم خدا صدای ما را میشنود ودرد ورنج وکرسنگی ما را هم میبیند
سعید شکاری
4
19
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
همه ی جانبازان را بد نام نکنید، بنده جانباز ۳۰٪ جنگ تحمیلی هستم، دلم از دست مسئولین و دولت مردان رنجیده است، تا به الآن هیچ خیری از شما ندیده ام، خودرو به کسانی میدهید که قبلاً هم بهشون داده اید، همه ی امتیازا رو به جانبازان ۵۰٪درصد به بالا میدهید، آیا بقیه ی جانبازا آدم نیستند؟ حتی ارزش یه خودرو هم پیش شماها ندارند؟؟! ماهم حتماً خدایی داریم و حقمان رو در اون دنیا از شما خواهیم گرفت، مطمئن باشید
جهانبخش نیازی
5
16
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام اولاهرساله ماشین تعلق نمی گیردهرده سال میباشد که اینباربه ۱۱الی ۱۲سال طول کشید پس بی خودشایعه پراکنی نکنید .دوم ازاین چراورزسکاران وفوتبالیستها وهنرمندان وقتی ماشین واردمی کنند صدایتان درنمی آید که به صفرهای حسابهای نجومیشان اضافه می شود وموقع فروش نکند مفت می فروشند ولی جانبازانی که ۴۰ساله روی ویلچریاروی تخت بیمارستان خوابیده اند ودرخرج روزمره خودوزن وبچه مانده اند واین امتیازمی تواند کمکی به زندگی آنهاکند وتاحدی مرحمی روی زخمشان باشد برای شماانقدردردآوراست طرف ازدولت ۳.۵میلیارددولارگرفته ودربازارفروخته حالشوبرده صدایتان درنمی آید چراچون جراعت نمی کنید ولی برای چندغازدرمقابل دادن جوانی وتمام آرزوهای این جوانان وطن که حالابنام جانبازشناخته می شوند وبی سروصدا ومظلوم هستند تخته گازداری می تازی .شما ۲۴ساعت اگرتوانستی مثل جانبازقطع نخاعی زندگی کنی آن وقت بیاسیاه نمایی کن .
سیدرضا خادم شرفی
سلام خدمت عزیزانی که فکر می‌کنند که این قهرمانان ملی جیبهایشان را پر کردند پس یا جیب بنده سوراخ هست یا دروغ پراکنی به حد اعلا رسیده بنده جانباز ۵۵ درصد واسیر ۹ ساله جنگ تحمیلی هستم به ذات اقدس احدیت بیایید هر چه به من داده اند با هم نصف کنیم دوستانی که فکر می‌کنیدجانبازان همه چیز دارند وبقول بعضی ها مملکت را چاپیده اند ایکاش از نزدیک با این قهرمانان ملی دیدار می‌کردید تا از وضع آنها اطلاعات دقیق تری داشته باشید جای دور نمی روم خودم را می‌گویم برای اولین بار است که این امتیاز را داده اند وتا حالا هیچ حتی دوچرخه هم نگرفته ام وحالا هم که این امتیاز را داده اند پیگیری نمایید ۹۹ درصد از این قهرمانان که فقط یدک کش این عنوان هستند توانایی وارد کردن این امتیاز خودرو را ندارند.بیایید بخاطر خدا هم شده درست قضاوت کنید،جانبازان وایثارگران آزادگان از تمامی آرزوهایشان وخوشیهایشان برای اقتدار کشور وسرزمینشان گذشت از جان کردندوهیچ طلبی هم از کسی ندارندفقط مسولین هستند که با نام این عزیزان بازی می‌کنند وابروی جهادی شان را به میبرندجهاد ما در راه خدا وحفظ وطن وناموس بوده وبس والسلام. باشد که ذات اقدس احدیت همه ما را عاقبت بخیر کند ان شاءالله
رجب
1
23
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
هرکی بفکر کیسه خودشه بابا گوشت مرغ و قرمز با این حواله ها واردکنین من اگه جانباز بالا ۵۰ بودم بجای ماشین گوشت قرمز ارزون وارد میکردم که مردم بهم دعا کنن
مهدی
2
7
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
اگر هدف خدمت رسانی به جانبازان بود،می‌بایست بدون دریافت ریالی درب منزل تحویل جانبازان میشد.مثل تمام دنیا. اما چون بنیاد شهید تشکیل شده برای .... بین افرادی معدود،هر اتفاقی ممکن است. همین روال قاچاق برای مردم جریمه دارد،سازمان ها و نهادهای دولتی یک صنف خاص قاچاق و مدیریت آن را عهده دار می‌باشند.ما جانبازان که اقلیت مذهبی هستیم، بعلت مسلمان شیعه بودن جریمه می‌شویم.گناه ما جانباز بودن است. شهید خوبه که حرف نمیتونه بزنه وحقش رو طلب کنه.به اسم جانبازان و شهدا چه اختلاس ها که در جریان است.
حسین
1
4
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
این که بگوین ثبات بازار خودروبه هم میخوره این حرف دولت ومافیهای خودرو هست چرا؟؟؟چون خوددولت قبل از بحث جانبازان وقتی خودرووارد میگرد همین ... را میخورد وبا اختلاف چند ملیاردی به مردم می فروخت اگه هم سودی هست برای جانبازان هماز ازتخفیف گمرکی هاست که امتیاز داده حالا جررررر خورده داره سم پاشی میکنی خوده دولتها بی... باندمافیهای خودرو هستن
ناشناس
0
3
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
لطفا به آزادگان چند سال اسارت هم تعلق بگیرد ماهم کم سختی وشکنجه نشده ایم
جانباز
0
2
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
من این خودرو رو با قیمت ۲۸ هزار یورو بدم به شرکت های وارد کننده اونها چند میفروشند؟
فقط ما از امتیاز معافیت برخورداریم و این باعث خجالت است که اکثر جانبازانی که بالای ۳۵ سال درد و رنج بیماری را تحمل میکنند ۱ونیم میلیارد پول ندارند
یادمه تو یکی از ادارات معاون اون اداره به حالت توهین بهم گفت که
جانبازان حقوق مفت و سهمیه دانشگاه داریم و ابن درست نیست بعد یک هفته با خبر شدیم اطلاعات به جرم سالها سواستفاده از قدرت و دزدی دستگیرش کردند مشکلش با جانباز بود نه چیز دیکه
اگر حواله رو رایگان هم بدیم حتی به خود شما خودرو رو به قیمت بازار خواهی فروخت و تعیین قیمت خودرو چه داخلی چه خارجی دست من و شما نیسک
حسن
2
1
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
ایثارگران دیروز همان گرسنه‌گان امروز هستند که بنده یکی از آنها هستم!۳۷درصد جانباز دوسال و سه ماه اسارت خانواده درجه یک شهدا...اما اینگار قرار نبود ما برگردیم مسؤلین هم راحت بودند که شهید می‌شویم آنها راحت بیت‌المال و نوش جان کنند!اما ورق برگشت مثل ... خوردند ولی با منَت و آبروریزی
سید نعمت اله حیدریان گل سفیدی
همش دورغه من یک جانباز م تا حلا یک ریال به ای ملکت زره نزم هیچ ارزش برای جناز قائل نیستند فقط دروغ میگن
ناشناس
0
3
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
لعنت برگرونی و بانیان گرانی
امیر
0
3
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام آقای مثلا کارشناس شما بیا یک دست یا پا یا چشم وغیره خودت را بده به من جانباز یا امثال من بنده تعهد میکنم هرچه تا به امروز از بنیاد و دولت گرفتم میدم به شما و همینطور هرکس دیگه ادعا دارد بسم آله بیاد جلو.حال بعد از قرنی یک امتیاز به جانباز دادند.همه شدن کارشناس اقتصاد و غیره جانبازی که نمی‌تواند کار کند با یک حقوق اندکی واقعا این استحقاق را ندارد که هر ۲۰ سالی یک امتیاز این چنینی داشته باشد.در ضمن با این پول چکار می‌تواند بکند.به غیر از اینکه مشکلات خانواده اش را حل و یا تا حدودی از شرمندگی همسر و بچه هایش در بیاد و دل آنها را کمی شاد کند.آیا این عزیزان ایثار و فداکاریشان کمتر از فوتبالیست ها ست.اونها که ماشین یکصد میلیاردی آوردند.هیچ کارشناسی اظهار نظر نکرد.حال که نوبت جانباز شده آن هم با ۳ الی ۴ میلیارد تورم و رانت و این همه مشکل درست شد.اله اکبر
ناشناس
1
3
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام همسر بنده یک جانباز ۵۵درصدی هستند برای جراحی همه پزشکان قادر به عمل جراحی با او را نداشتن خدا خیر بده دکتر احمدی گفتن این عمل جراحی فقط فقط توی ایران استادبنده دکتر یعقوبی نوتاش می‌تواند شما را عمل کند ما هم رفتیم پیشش گفت بله عمل میکنم اون هم فقط در بیمارستان آتیه تهران ما پولی نداشتیم ۱۵۰میلیون وام گرفتیم همسرم را عمل کرد.یکماه بعد هم یک عمل سنگین مثل عمل قبل هم داشت دوتا عمل در عرض یک ماه حالا بعد از یک سال ونیم رفتم بیمه ی طرفه اش ۱۴میلیون فقط بود را بگیرم رفتم ب بنده می‌گویند بیمارت را بردی هتل بیمارستان آیا کسی که بیمار دارد می‌خواهد جانش را نجات دهد چکاره باید انجام دهد همین همسر بنده بخاطر وضعيت جانبازیش چندین بار عمل جراحی انجام داده میرم بنیاد بعضی از تجهیزات پزشکی وارداتی پیدا نمیشه میگیم فقط شما چون در راس هستین بهتر میدانید فقط بما آدرس بدین خودمان میگیریم حتی این را دریق می‌کنند گفتم بدرمانش رسیدگی کنید میگویند ب ما ربطی ندارد تازه این از جانبازان درصد بالاست این گونه برخورد می‌کنند خواهش میکنم به درد دل ما خانواده جانبازان گوش کنید بعد اظهار نظر کنید
بی‌نام و نشان
0
5
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانە هیاهوی زیادی در رابطە با ما جانبازان ایجاد شدە است، اما باید دانست اگر دولت سی برابر این هم در اختیار جانبازان بگذارد باز نتوانستە است ذرە‌ای از دردهای آنان را جبران نماید، هر کس با این جامعە رابطە شب و روزانە دارد درست درک می‌نماید کە چە دردهایی می‌کشند و چە بیماریهای لاعلاجی در تمام وجودشان نمایان گردیدە است. جانباز سرافراز هرگز مال دنیا او را نمی‌فریبد و هزاران بار طعم مرگ را چشیدە و قیامت را با چشم دل مشاهدە نمودە است.
حمید
0
2
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام
خدمت اقای سیاست گذار که واسه خودرو جانبازان هزارتیکه انداخت.
اقا ،،شما پادرمیانی کن منه جانباز ۶۰ درصد نفروشم
مگه یورو سیف سهمم نیست؟
۱۰ ساله ازحقوقم کسرش کنن با سود چهاردرصدش
مرگ براون جانبازی که بفروشتش .
اخه عقل کل،،بنیادو دولت نون مارو،،دارو ،،تجحیزات مارو درمان رونمیدن
خودرو با وام بده؟!!
والله شما چون خودتون دست بالادست هستین الان ادای خوب هارو درمیارین
تو نون وارد این مملکت رو کنترل نمیتونی بکنی دلت واسه ملت سوخته.
چقدرشما بخیل هستین.
درضمن هیچ جانبازی هنوز قیمت نداده واینها مال دلالان خودتونه که جانبازان روخراب کنید
اگه راست میگی مشخصات اونها که میگی جانبازان هستن بذار تا ببینیم واقعا توراست میگی؟
ی کم مررررررد باش
سید مرادی
0
2
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام جانباز ۶۰ درصد دائم هستم در جواب آن جانباز ۳۰ درصد عرض میکنم من نمیدانم منصور شما کدام جانباز ۵۰ درصد به بالا هست که همه چیز میگیرند منه جانباز شصت درصد از اهواز حدود ۶ سال است از ناچاری مشکلاتم به کرج آمده ام بنیاد شهید اهواز هیچ نداده و نمی‌دهد بنیاد شهید کرج هم مرا داخل آدم نمی‌داند دیگر چه رسد بخواهد چیزی بدهد شما باکدامین جانبازان هستی که میگیرند ۲ من خوانده ام تمام اطلاعیه‌های خودرو دادن بنام ایثارگران نوشته شده اما فروش حوالها بنام جانبازانی که دست و پاندارند و روی تختخواب افتاده اند تا شاید کسی رحم کند برای حرکت کردن زیر بغلشان را بگیرد به این بیشعورها که میگویند جانبازان دنبال فروش حواله پلاسند میگویم نامردی اگر از جانبازان پلاس مدرک نشان ندهید آنهم با مدرک خودرو که بصورت کلمن بی دست و پا شده پلاس دنبال خودرو میدود
شکرالله وفایی
1
3
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
مقاله تنظیم شده مفصل اقتصاد ۲۴ رو مطالعه کردم، چون در جریان تقریبا دقیق موضوع واردات خودرو هستم، خطابم به مسؤلین اقتصاد ۲۴ است که مقاله نوشته شده از نظر دقت در بیان حقایق واردات خودرو بسیار ضعیف است و اگر مابقی استدلالهای اقتصادی شما اینگونه باشه نشون میده خیلی ضعیف هستید، اینکه مقاله گفته هر ساله چنین اتفاقی می افته که به دلائل مختلف خودرو میدن ، کذب محضه، پس از انقلاب یک بار در دوران دکتر احمدی نژاد ، انجام شد که خدا پدر و مادرش رو ببامرزه چون یه کم به زندگی بچه ها جنگ ارامش داد، و دومی هم فعلا مطرح شده، من در کشورهای مختلف زندگی مجروحان جنگی و نوع رسیدگی به انان را از نزدیک دیده ام، با ما تفاوت ماهوی و زمین تا اسمان دارند، کشورهایی چون المان و انگلیس زندگی ای را برای مجروح فراهم کرده اند که ما اصلا تصورش رو هم نداریم، به نویسنده مقاله توصیه می کنم حداقل یه جستجو در اینترنت از زندگی و امکاناتی که برای مجروح و معلول در انگلیس فراهم است داشته باشد تا برای ایشان تفاوت روشن شود.
من نمی خواهم از طرح خودرو دفاع کنم، اما مشکلات زندگی و مادی مجروحین جنگ انقدر زیاد است که شاید این خودرو التیامی به زندگی انان باشد.
یکی از دوستان جانباز نخاعی که دانشیار و جزئ هیات علمی دانشگاه است و انسانی بسیار مومن ، به بنده می گفت بیش از هفتاد درصد حقوق دانشگاه را ماهیانه برای خرید یک قلم دارو از خارج هزینه می کند، و به تازگی خود من برای ایشان مقداری دارو از المان اوردم نزدیک سی میلیون هزینه کرد.
خلاصه از کم لطفی مقاله و بی دقتی در بیان مطلب متأسف شدم.
محمد
جانباز بهترین طعمه دلالان و پولدارها
جمشید بیگلو
0
1
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام به همه مردم ایران
من جانباز ۵۰درصد هستم .وقبلا دبیر بودم
چون کارمند هستم از بنیاد جانبازان در این مدت ۳۷سال که مجروح شدم هیچ حقوقی در یافت نکرده‌ام .
حالا من چهارده ساله بودم جانباز شدم این اولین باری است که به من امتیاز داده‌اند ویک وام مسکن ۵میلیون تومان ۲۰ سال قبل
در ضمن هر کی حاضر است من امتیاز خودرو وتمام امتیاز های که تابحال به من داده اند به او می دهم
ولی بیاد یک چشمشو در آورم و اون یکی چشمشو ۷۰ درصد کور کنم
و۲۰ .....۳۰. تا هم میخ کوچک به بدنش بکوبم وووووو
باهر
0
1
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
مدیریت نادان و کارشناسان نادان مملکت را به باد داده اند و می‌دهند و خواهند داد.بجای زیر ابرو برداشتن می زنند چشم هم کور می کنند چون نسنجیده و احساساتی تصمیم می گیرند و بدون بررسی عواقب تصمیمات خود،آنها را اجرا می کنند و اوضاع اقتصادی را بیشتر بهم می ریزند.
حسین شرافت
0
0
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام ب هموطنان عزیز و مدیران رسانه های مجازی ،
حتی در زمان معاویه لعنت الله علیه تا این اندازه ب حق و حقوق مجروحان جنگی خیانت و چپاول نمیشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
چطور میتوان پذیرفت جانبازانی با چند سال سابقه حظور پی درپی در خط مقدم ۸سال جنگ و با صدها امراض عجیب و قریب حاصل از همان جنگ نابرابر الان در فقر و نکبت و اوارگی و گرسنگی دست و پا بزنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
فقط خدا میداند که در بعضی از خانواده های جانبازان شددت فقر چه می کند !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
جانبازی که همه توان و جوانی و سلامتی روح و جسم خود را برای امنیت همین کشور هزینه کرده ولی تاسف بار است که امروز بعد از گذشت بیش از ۳۵سال از پایان جنگ تعدادی از جانبازان هنوز اواره نه مسکنی نه حقوق و درامدی و شغلی مسعولان کشور متاسفانه هیچ اهمیتی قاعل نیستند و هیچ شخص و ارگانی گوشش بدهکار این خانواده های غرق در فقر و گرسنگی و اوارگی نیست چطور میتوان با شش یا هفت میلیون تومان هم اجاره مسکن داد و هم تامین معیشت فقط خدا ب فریاد این خانواده ها برسد ،
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
بتازید بر دل زخم خورده جانبازان نمک بپاشید این بنده های خدا وقتیکه عازم جبهه شدن که با قربانی کردن خود جلو دشمن بعثی تا دندان مسلح را بگیرن هرگز به فکر زنده برگشتن نبودن اما وقتیکه بدانهای اش و لاش شده انها برگشت و از تمام لذتهای دنیوی محروم و یلچر نشین و قطع نخاعی شدن و بعضا بدون کپسول اکسژن قادر به نفس کشیدن نیستن و از تمام زیبایی های دنیا فقط سقف اتاقشون را می بینن سزاوار این قضاوتها نیستن شما که از طرفی انها را قهرمانان ملی مینامید و در عین حال مدعی میشوید سالی یکبار خودرو دریافت میکنن و از پشت به انها خنجر میزنی و مردم را از انها بد بین میکنی
به فکر روز جزا و پاسخگویی به این دروغ و اتهام هم باش مردم را از انها بد بین نکنید بخاطر رضای خدا مستاجر بودن و حقوق کم و داروهای گران قیمت انها را هم عنوان میکردی این فدائیان کشور و مدافعان روزهای سخت سزاوار این قضاوتها نیستن
شما برای چند روز حاضری مانند یه جانباز قطع نخاعی زندگی کنی تا سهمیه خود را به شما تقدیم کنم
خدا ازت بگذره بد قضاوت کردی
سامانی
0
0
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
الکی بر علیه جانبازان جو سازی نکنین همه جانبازان با توجه به وضعیت جسمی که دارند نیاز به اتومبیل خوب دارند و به هیچ عنوان نمی فروشند دست از جو سازی بردارید
حشمت
0
0
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام وخدا قوت این بدترین اهانته جانبازان زیر ۵۰ درصد مگر نجنگید ن ودفاع نکردن ظلم نکنید تکریم جانباز کسی که جانش را برابر گلوله وترکش دشمن گذاشت تا شما الان در رفا باشید وتبعیض قائل شوید این معنیش تبعیضه نه تکریم
بهنام
0
0
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
درود بر شرف
شما، شما هم خدای دارید هر چ فریاد و دعا دارید بر سر مسئولان بی حیاو لاکچری بزنید، ان الله مع الصابرین
محمد
0
0
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
آخه قربون شکل اون مسئول بی مغز برم که این طرح را داده،مردِ ناحسابی جانباز پولش کجا بود که تو میگی میتونه ماشین خارجی وارد کنه،شما اگر مردید بیاین هدیه ازدواج فرزندان ایثارگران را بدهید نزدیک به یک ساله ما را دارید سر میدوانید هر وقت میریم ،میگویند ازدواجشون ثبت نشده ،چطور وقتی اعلام کردیم که ازدواج کرده سریع یارانه اش را قطع کردند،مدارک که تحویل بنیاد دادیم سریع حق اولاد ،و بیمه اش قطع کردید وثبت شده بود ولی برای هدیه دادن ازدواجشان ثبت نشده.لعنت خدا بر دروغگویان.
فاطمه داوری نام پدر عباسعلی
1
0
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
من همسر سید محمود رضویزاده جانباز ۱۰ذرصدی هستم که البته ۱۰درصد حق ایشون نبوده چون هم مجروح شیمیایی هم موجی شدند وصدقه سر جنگ مشکلات زیاد ذارند بخدا مدیونید به این جانبازانی که حق شون پایمال شده من الان مستاجرم بچه هام بزرگ شدند آرزوی یه ماشین دارند چرا نباید همسر من که این همه زجر کشیده حداقل ترین چیز که ماشین وخونه ست داشته باشه فقط یه حقوق جزیی داره که جوابگو کرایه هم نیست اگر کسی متن من رو خوند نمیگم از روی مسامانی از روی انسانیت دست مارو بگیرید
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
این هم یک نوع سواستفاده از جانبازان و دفاع مقدسه، به نام اونها و به کام آقایان..
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
با سلام خدمت عزیزان جانباز شما عزیزان نور چشم ما هستید دولت نتوانسته حتی گوشه ای از ایثار و از خودگذشتگی شما را جبران کند چرا که از خود گذشتگی با مادیات سنجش نمیشه و قابل مقایسه نیست ای کاش عمیق تر به این موضوعات پرداخته بشه فقط با ی سرچ ساده تو گوگل میتوانید امکانات جانبازان در بقیه کشورها رو خودتون ببینید و فاصله رو احساس کنید
فرزاد
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تو کشور ما جانباز هم براشون فرق میکنه درصد جانبازی چه ربطی داره به امتیاز من درآوردی به خداوندی خدا اشخاصی را می‌شناسم که از هر انسان هم سن خودش سالم‌تر است و برایش جانبازی ۶۰ درصد درست شده و باز جانبازی را می‌شناسم که تقریبا امتیاز نیست که نگرفته باشه از حقوق تا خودرو حتی حقوق به همسرش میدن به عنوان نگه داری نوش جونشون ولی درست نیست که به بقیه جانبازان هیچ امتیازی ندهید و بقیه طبق اخبار همه چیز از وام مسکن گرفته تا چند بار انواع اقسام خودرو من که تا الان دروغ نگفته باشم جز معرفی ۳۵ سال پیش استخدام به دستور امام ره هیچی از بنیاد نگرفته ام این واقعا بی انصافی است ما هم آسیب شدید دیده ایم گاها آسیب ما ذهنی است و قابل رویت نیست به خدا ظلمه
می
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
کدوم قیمت نجومی ؟‌خودرو به قیمت ۲ میلیارد تومن میرسه دم گمرک . از گمرک تا بنگاه به واسطه مالیات ها قیمتش میرسه ۶ میلیارد . از بنگاه به بعدش هم قیمتش بر اساس تقاضا برای خودرو مدل ۲۰۲۴ مشخص میشه . فاصله اون ۲ تا ۵-۶ میلیارد میشه معافیت گمرکی جانباز از ۵-۶ میلیارد به بعدش هم میشه سود دلال یا هر خریدار دیگه ای . جانباز داره فقط معادل ریالی تخفیف گمرکی خودش رو میفروشه . شما اسمش رو میذاری سود نجومی و اخلال توی نظام خودرو ؟‌
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بازار کاسبی راه انداخته اند هم دولت وهم مسولین از اب گل الود ماهی بگیرند مگر جانبازان با خدا معامله نکردند حالا وسوسه پولهای ملیاردی شدند اگر جنگ نبود فرض کن در یک زلزله یادر یک حادثه و۰۰۰۰۰۰به چنین روزی دجار می گشتند ایا چنین افتخارات پولی نصیب شان می شد دیگه چی میخواهند حقوق مسکن وماشین وامتیازات ویژه و۰۰۰۰الحمدوالله بچه های شان هم درادارات دولتی از کجا بگویم مگر ما ملت چه گناهی کردیم در همه مسایل زندگی روزانه باید درصف اولی چشم انتظاری تا بخور نمیر زندگی کنیم
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اول اینکه خودرو به جانبازانی تعلق می گیرد که اصلا قادر به رانندگی نیستند جانباز قطع نخاع. شیمیایی بالای شصت درصد میدونید یعنی چی ؟؟ اینها مجبور فروش هستند آنها که به نام خدمت خیانت میکنند بدانند کمک کردن به جانباز هزار راه دارد که نیازی به این همه هیاهو نباشد ..... این بیشتر بازی با آبروی جانبازان است تا خدمت به آنان
شاپور
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام آیا واقعا به جانبازان می‌رسند یا وسط اینا این دالان سو استفاده کنندگان نفه میبرند؟؟؟؟؟ آیا شد سیاست گذار به نفع جامعه حرکت کنه ؟ این شد حمایت از سرمایه دار لوکس گرای
مهدی ستاری
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام
خدمت مردم ایران
من فرزند جانباز 50% هستم که پدرم با تمام سختی ها و مشکلاتی که در مورد مجروحیتش داشته تا این تاریخ 1402/11
یک ماشین 405 داره که هر هفته یک مشکلی داره از نظر موتوری
و خرابی های دیگه نمیتونه یک ماشین صفر داخلی هم بخره که راحت
ازش استفاده کنه مدام جلو تعمیرگاه نباشه
حالا وقت انتخابات و ده فجر هستش برا سرکار گذاشتن مردم و همهمه درست کردن این طرح اعلام کردن بعد از ماه بهمن هم فراموش میکنند تمام
سلام
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
عزیز بزرگوار جانباز فقط۵۰ درصد به بالا نیست تمسخر کردن بقیه هست ولاغیر اگرحقی هست اول حذف درصد سپس ارایه خدمات
اسی
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بااحترام برای کلیه جانبازان که واقعا خیلی هاشون مظلوم واقع شده اند وبعضی هم از رانت وپارتی خوب استفاده کرده اند. من خودمم هم جبهه وجنگ رفته ام ولی سراغ دارم جانبارانی را که کلیه بچه های تنبل وکودنش را با پارتی ورانت استخدام کرده وتا حالاچندین خودروی سهمیه ای گرفته.من مخالف امتباز به کل این عزیزان وفداییان اینوآب وخاک نیستم وبه عدالت وبدون پارتی و...وبقیه ملت هم باید بمیرن وفرزندانشون که بهترین دانشگاهها راطی کردن باید از ملکت خودشون فرارکنند اینجوری که روزبروز وضع کشور داره به عقب برگشت می زنه ...
سردار صدری
1
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام چه نظری داریم که بدیم به کی بگیم ارتش حقوق ایثارگری را نمیدهد هیچ امکاناتی به ما نمیدهد
محمود
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
دایی بنده دو سه تا ترکش خورده با راند بازی جانباز 50درصد شده هیچیش نیست حق پرستاری هم می گیرد عده زیادی هستند که صورت سانحه مجروهیت ندارند ویا کارمند رفته اند چیزی هم نمی گیرن
جانباز
0
0
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
با سلام مسئولان ایران به ایثارگران علی الخصوص اسرای جنگ خیانت کردند بنده ۸۷ ماه اسارت با ۱۶ تیر در بدن و پس از آزادی پسر ۱۷ ساله ام در اثر تصادف از دست دادم و سلامتی روحی و جسمی ام را در سلول‌های صدام به خاطر فقط خاک کشور گذراندم و پس از پایان جنگ و قرار داد ۵۹۸ صدام متجاوزان شناخته وبناشد خسارت ایران که هزاران میلیارد دلار میشد از فروش نفت عراق به ایران بدهد مسعولین نامرد که هیچکدام از بچه هاشون شهید اسیر رزمنده نبودند بخشیدند ولی امیر فقید ورهبری عادل کویت که صدام حمله کرده بود تا ریال آخر را گرفت وتا حدودا ۴ماه پیش عراق خسارت کویت را داد رهبر کویت بین مردم و قوای نظامی ماهانه تقسیم کرد و خدا هم ازش راصی است بنده داروهای زیادی بالامیلیون مصرف میکنم یک ریال بنیاد بهم نمی دهد فقط ایثار گران را بین مردم بد بین کرده اند خدا ازتان نگذرد
محمد
0
0
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
بین جانبازان عزیز فرق گذاشتن اصلا کار درستی نیست.. بنده جانباز نیستم اما متوجه این موضوع هستم که شما به جانبازان زیر 50 درصد این امتیاز ها را نداده اید و این اصلا کار درستی نیست امیدوارم که اگر پاداشی هست برای همه آن عزیزان باشد
مصطفی
0
2
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
به اندازه تمام عمر کارکردن یک کارگر و نخوردن میشه کمتر از سودی که این معامله بدست میارند، هیچ امتیازی در دنیا به اندازه دست رنج یک عمر یه ادم نیست.
دولت فقط توزیع انحصار میکنه و به جای شهروند درجه دو سازی، به جانبازان حقوق بده که حتما بسیاری مزایا تعلق گرفته، اما نه به این نرخ
مصطفی
0
2
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
صد بار هم باشه میگم
فاصله ی قیمتی این خودرو سر به جند میلیارد تومان میزاره، کدوم ادم شریف و با وجدانی میتونه سی سال درامد تمام عمر یک کارگر رو با یک معامله بدست بیاره، هیچ ویژگی و هیچ مزیتی به یک عمر درامد کارگر که کار کنه و هیچ نخوره برابر نیست.
دولت از جیب خودش به هر کسی خواست رانت بده، نه از حق حقه ی مردم.
اگر ماشین ژاپنی و کره ای اروپایی خوبه، برای همه خوبه، اگر ماشبن چینی حق مردمه، همه جایز هستند، شهروند درجه دو سازی کردن چه ارزشی داره؟
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه های گیلان در فصل بهار

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بررسی ادعای وزیر صمت؛ آیا اروپا طالب خودروی ایران است؟!/ در شراکت با خودروسازان چین، نباید مصرف کننده صرف باشیم

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری در بورس ایران هیچ ریسکی ندارد

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

عکس‌های جدید سحر قریشی در خیابان های آمریکا

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بنیامین نتانیاهو کیست؟

هشدار! این دارو معتادتان می‌کند

برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین D

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

استقبال اوسمار از بانویی که باسرطان می‌جنگد + عکس

رئال مادرید قهرمان لالیگا شد

پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس

ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند

عکس/ رونمایی خانم بازیگر از لباس عروسش

نقش رستم غرق شد

فیلم/ حرف‌های شوکه‌کننده یک کارشناس روی آنتن تلویزیون

وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس است

عکس/ خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران

داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد

فیلم/ پخش اذان در پخش زنده شبکه بی‌بی‌سی‌ فارسی

هوادار خاطی سپاهان ۱۰ سال محروم شد

معاملات مسکن در تهران با بیت‌کوین

نرخ گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل

انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری

فیلم/ وضعیت عجیب خیابان‌های اهواز یک روز پس از بارندگی شدید

مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟ + عکس

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد

سیل نان مردم جنوب کشور را تهدید می کند

واکنش سپاهان به بیانیه پرسپولیس

فیلم/ رودخانه دز طغیان کرد

فیلم/ خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

آخرین خبر از تاکسی‌های برقی تهران

آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند

افزایش سرسام آور قیمت این محصول ایران خودرو

فیلم/ روایت گوینده اخبار هواشناسی درباره درآمد ماهیانه‌اش

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد

فیلم/ ازدواج عروس ۸۵ ساله ثروتمند با پسر ۲۵ ساله در ایران

ماجرای جدول ادعایی در مورد نرخ تورم چیست؟

سقوط ۷ دکل فشار قوی برق در مسیر آبادان-ماهشهر

اطلاعیه سپاه درباره بازداشت عوامل یک گروه تروریستی

جزییات تازه از پرونده یسنا

فیلم/ قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان

عکس/ میز غذای خاندوزی و وزرای دولت‌های عربی

فیلم/دریاچه زریبار پس از بارش‌های اخیر

نحوه پیگیری وام ازدواج با کد ملی

اینفوگرافی/آمار حوادث کارگری در سال ۱۴۰۲

مسابقات آفرود در قزوین

معرفی جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب + عکس

طراحی آیفون ۱۶ لو رفت + عکس

فیلمی از وعده انتخاباتی ابراهیم رئیسی که وایرال شد