تاریخ انتشار: ۰۷:۰۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

سازنده اتریوم کیست و چه هدفی را دنبال می‌کرد؟

اتریوم هشت موسس داشت، اما تنها ویتالیک بوترین هنوز روی اتریوم، دومین دارایی بزرگ رمزنگاری کار می‌کند.

سازنده اتریوم کیست؟

اقتصاد۲۴- شیواسپهری: اتریوم یکی از مهمترین اختراعات در صنعت کریپتو است. این شبکه بلاک چین مانند بیت کوین، جرقه برخی از جنبش‌های بزرگ را زده است که کریپتو و بلاک چین را به پذیرش جریان اصلی نزدیک‌تر کرده است. با این حال، اتریوم بر خلاف بیت کوین، دارای محاسبات و طراحی زیرساختی همه کاره است که به آن اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های بلاک چین را تامین کند.

این تصمیم معماری، موارد استفاده جالب و موفقی از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را تحریک کرده است. در این مقاله، بنیان‌گذاران اتریوم و چگونگی تصور، مفهوم‌سازی و اجرای ایده یک کامپیوتر جهانی برای برنامه‌های بلاک چین را تشریح می‌کنیم.

دنیای رمزارز قبل از اتریوم

هنگامی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد، جامعه کریپتو به دنبال یک الگوی مالی بود که با استقلال، امنیت و تمرکززدایی همراه باشد. در آن زمان، تمرکز بر دارایی دیجیتال وابسته به هزینه فناوری بلاک چین زیربنایی بود که به آن قدرت می‌بخشد. با این حال، هر چه بیشتر مردم شروع به درک عملکرد بیت کوین کردند، بیشتر شروع به تجسم احتمالات دیگر کردند. برخی بر روی افزودن قابلیت‌های بیشتری به بلاک چین بیت کوین کار کردند، در حالی که برخی دیگر به دنبال ایجاد تنوع خود از یک شبکه غیرمتمرکز بودند.

صرف نظر از رویکرد استفاده شده، اکثریت قریب به اتفاق توسعه دهندگان به پایه کد اصلی و ساختار معماری شبکه بیت کوین پایبند بودند. اشکال آشکار این رویکرد به طور گسترده پذیرفته شده این است که بیت کوین ساتوشی ناکاموتو از یک زبان برنامه نویسی کامل تورینگ استفاده نمی‌کند که بتواند اجرای پویا توابع را در خود جای دهد.

با توجه به زیرساخت بیت کوین، بیشتر تلاش‌ها برای بهبود شبکه بیت کوین به پایان رسید. سپس یک نوجوان ۱۹ ساله به نام ویتالیک بوترین راهی برای دور زدن محدودیت‌های پروتکل بیت کوین ابداع کرد به طوری که بلاک چین به بلوک ساختمانی برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها حتی فراتر از حوزه مالی تبدیل شد.

ویتالیک بوترین و مفهوم سازی اتریوم

ویتالیک بوترین، یک برنامه نویس روسی-کانادایی، اولین بار در سال ۲۰۱۱ در مورد بیت کوین از پدرش شنید. او در آن زمان ۱۷ ساله بود و ایده بیت کوین را به دلیل فقدان ارزش ذاتی آن کم اهمیت جلوه داده بود. با این حال، پس از دومین رویارویی خود، بوترین شروع به درک ماهیت چنین ارزی کرد و اینکه چگونه می‌تواند زمین بازی را یکسان کند.


بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های ارز دیجیتال/ اگر وارد دنیای کریپتوکارنسی شده‌اید این گزارش را از دست ندهید


در آن زمان، بوترین فاقد منابع مالی و محاسباتی برای استخراج یا خرید بیت کوین بود. بنابراین، او گزینه بعدی را انتخاب کرد: کار و دریافت پول در بیت کوین. آن زمان به ازای هر پستی که برای انجمن‌های آنلاین بیت‌کوین ارسال می‌کرد، ۵ بیت کوین به او پرداخت می‌شد. او بعداً با فردی به نام می‌های آلیسی، یکی دیگر از علاقه‌مندان به بیت کوین، همکاری کرد و در اواخر سال ۲۰۱۱ مجله بیت کوین را تأسیس کرد.

از آنجا، بوترین شروع به بازی با فناوری زیربنایی بیت کوین کرد. او حتی در پروژه‌ای به نام سکه‌های رنگی مشارکت کرد که دارایی‌های دنیای واقعی را در بلاک چین بیت کوین نشان دهد. در مدت کمی بیش از دو سال پس از اولین حضورش در صحنه رمزنگاری، بوترین با ذهن‌های بزرگی در سراسر جهان ملاقات کرد که در حال کار بر روی گسترش عملکرد‌های بلاک چین بیت کوین در یک حوزه یا حوزه دیگر بودند. او بعداً به این نتیجه رسید که تنها راه مناسب برای فرار از محدودیت‌های پروتکل بیت‌کوین، ساختن یک شبکه جدید از ابتدا با یک زبان برنامه‌نویسی محاسباتی جهانی است.

سازنده اتریوم کیست؟

به گزارش اقتصاد۲۴ این موضوع باعث تولد ایده اتریوم شد و در کمتر از چهار هفته، او زمینه را برای دومین اکوسیستم رمزنگاری ارزشمند فراهم کرد. بوترین ایده اتریوم را در نوامبر ۲۰۱۳ منتشر کرد و با بسیاری از طرفداران بیت کوین طنین انداز شد. برخی از کسانی که از این جنبش الهام گرفته بودند به عنوان اعضای تیم موسس اتریوم به بوترین پیوستند. امروزه هشت نفر به طور رسمی به عنوان بنیانگذاران اتریوم شناخته شده اند.

بنیانگذاران اتریوم چه کسانی هستند؟

در مراحل اولیه توسعه، ویتالیک بوترین توسعه دهندگان و کارآفرینان برتر را برای هدایت مرحله شکل گیری اتریوم به کار گرفت. این افراد از بنیانگذاران این پروژه شدند و سهمیه خود را در موفقیت آن سهیم کردند.‌

میهای آلیسی

آلیسی به دلیل همکاری قبلی با بوترین و تخصصش در سایبرنتیک اقتصادی، یکی از اعضای تیم موسس اتریوم بود. او نقش مهمی در تأسیس بنیاد اتریوم در سوئیس داشت. او به ایجاد یک چارچوب قانونی برای پیش فروش اتر کمک کرد و بعداً به عنوان معاون بنیاد اتریوم ظاهر شد. در سال ۲۰۱۵، آلیسی تصمیم گرفت پروژه مبتنی بر اتریوم خود را به نام آکاشا راه اندازی کند.

آنتونی دی لوریو

آنتونی دی لوریو یکی از حامیان مالی استارت آپ اتریوم بود. او سپس پس از اینکه تیم تصمیم گرفت اصل تجارت غیرانتفاعی را انتخاب کند، در صندلی عقب نشست. پس از تصمیم خود برای انتخاب نقش غیرفعال، دی لوریو برای مدت کوتاهی به عنوان مدیر ارشد دیجیتال بورس اوراق بهادار تورنتو ظاهر شد و پیش از تأسیس دی سنترال، شرکتی که پشت کیف پول دیجیتال Jaxx قرار داشت، شد.

امیر چتریت

امیر چتریت در دوران حضورش در سکه‌های رنگی با بوترین رابطه کاری داشت. بوترین در دسامبر ۲۰۱۳ از چتریت خواست تا به تیم موسس بپیوندد. با این حال، در یک جلسه در ژوئن ۲۰۱۴، سایر اعضای تیم و توسعه دهندگان اتریوم کمبود ورودی Chetrit را زیر سوال بردند. در این جلسه بود که چتریت موافقت کرد از مشارکت فعال در توسعه اتریوم کناره گیری کند و در عین حال موقعیت خود را به عنوان یکی از بنیانگذاران حفظ کند.

چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون در دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان مدیر عامل استارت آپ اتریوم انتخاب شد. هاسکینسون بعد‌ها نسخه خود از یک اکوسیستم بلاک چین قابل برنامه ریزی به نام Cardano را ایجاد کرد. این پلتفرم در حال حاضر یکی از بلاک چین‌های اصلی رقیب اتریوم در نظر گرفته می‌شود.

گاوین وود

گاوین وود یکی از مشارکت کنندگان اصلی در مراحل اولیه توسعه اتریوم بود. او موقعیت یکی از بنیانگذاران را در نتیجه مشارکت‌های برنامه نویسی خود به دست آورد. او اولین شبکه آزمایشی اتریوم را ایجاد کرد. او همچنین زبان برنامه نویسی بومی اکوسیستم، Solidity را پیشنهاد کرد. این روزها، او مشغول کار بر روی Web۳ Foundation و محصول شاخص آن، Polkadot است.

جفری ویلکه

مانند وود، ویلک تنها به دلیل مشارکت در برنامه نویسی یکی از بنیانگذاران شد. زمانی که اتریوم را کشف کرد، روی مستر کوین کار می‌کرد. او به طور مستقل شروع به نوشتن نسخه Google Go این پلتفرم کرد. او در حال حاضر روی استودیوی بازی سازی خود، Grid Games تمرکز کرده است.

جوزف لوبین

جوزف لوبین قبل از پیوستن به تیم اتریوم، تجربه زیادی در زمینه‌های مختلف به دست آورده بود. او بعداً شرکت انتفاعی خود را به نام ConsenSys راه‌اندازی کرد که به‌عنوان انکوباتور برای استارت‌آپ‌های بلاک چینی که به دنبال استفاده از اکوسیستم اتریوم هستند، عمل می‌کند. او همچنین در برخی از شراکت‌های برجسته‌ای که اتریوم در طول سال‌ها تضمین کرده است، تأثیرگذار بوده است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس / جدیدترین نظرسنجی ها درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چه می گویند؟

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

عکس/پوسترهای ضدپزشکیان در خیابان‌های مشهد جلب‌توجه کرد

وضعیت هواشناسی امروز

فیلم/ هواداران پزشکیان مقابل صدا و سیما

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

معرفی جنگنده جی‌اف-۱۷ تاندر پاکستان

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ واکنش تند رضا رشیدپور به توئیت پناهیان

اینفوگرافی/کدام کشور‌ها در لیست سیاه FATF قرار دارند؟

عکس/اسامی پنج طراح سوال مناظرات انتخابات لو رفت

عکس/آقای جلیلی شما هم!؟

آخرین جدال سعید و مسعود برای رسیدن به قدرت

عکس/ واکنش پزشکیان به بی اخلاقی‌های شدید طرفداران جلیلی

عکس/از توهم جلیلی تا واقعیت پزشکیان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس زیبا و جذابی که از هانیه توسلی منتشر شد

عکس/تغییرچهره باورنکردنی بازیگر کودک «شمعدونی»

وقتی ایران از روسیه در حال جنگ نیز بیشتر تخفیف نفتی داده است/ پنهان کاری جلیلی درباره فروش نفت و تخفیف نجومی/ چرا کاسبان تحریم از رفع تحریم‌ها خشمگین بودند؟

عکس/هدی زین‌العابدین با عکس جدیدش دلبری کرد

عکس/تیپ جوان‌پسند عمه خانمِ سریال «لحظه گرگ و میش»

یک سد و سه مشکلی که رئیس جمهور بعدی برای واردات خودرو پیش رو دارد/ پیش بینی قیمت خودرو بعد از انتخابات

ربیعی: مرددین شگفتی‌ساز خواهند شد

طیب نیا: برنامه ساختنی است و نه نوشتنی

یک والیبالی عضو هیئت مدیره استقلال شد!

متلک سنگین اسحاق جهانگیری به سعید جلیلی

آیت‌الله سیستانی این روز را اول ماه محرم اعلام کرد

آذری جهرمی: ایران اینترنشنال شده رجانیوز، خبری است؟

ارسال پیامک وسیع به روحانیون: علیه پزشکیان تبلیغ کنید، ۲ میلیون تومان هدیه بگیرید

روحانی، جلیلی را به مناظره طلبید

رسوایی جنجالی برای جواد نکونام و برادرانش

عکس/صداوسیما باز هم به سعید جلیلی پاس گل داد!

فیلم/حمایت فرزند شهید باکری از پزشکیان

عکس/سوتی عجیب در بنر تبلیغاتی جلیلی همه را متعجب کرد!

عکس جنجالی از متهم فساد چای دبش در کنار جلیلی

فیلم/ حمایت فرزند شهید بروجردی از پزشکیان

عطاءالله مهاجرانی: نهاد ریاست جمهوری تقریباً تعطیل شده

عکس/یک شائبه عجیب درباره کد انتخاباتی مسعود پزشکیان

عکس/پوسترهای ضدپزشکیان در خیابان‌های مشهد جلب‌توجه کرد

پیام مهدی کروبی در مورد انتخابات جمعه

برنامۀ دولت جلیلی: ادارۀ شعب ابی‌طالب با قدرت

واریزی ویژه برای بازنشستگان تامین اجتماعی

فیلم/همتی: جلیلی در مناظره دروغ گفت

پیش بینی قیمت دلار فردا پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

تهران طوفانی می‌شود؟

درخواست باورنکردنی بیرانوند از پرسپولیس

میخچه چگونه درمان می‌شود؟

بهبود تجربۀ مشتری با ارائۀ خدمات باکیفیت و به‌هنگام

رشد ۶۸ درصدی حق بیمه تولیدی و کاهش ۱۰ درصدی پرداخت خسارت در سه‌ماهۀ ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مرهون تلاش جمعی خانوادۀ بزرگ بیمه سرمد بوده است

بهبود تجربۀ مشتری با ارائۀ خدمات باکیفیت و به‌هنگام

تجلیل از نمایندگان برتر بیمه سرمد در استان آذربایجان شرقی

عکس/ لباس عقد بهاره کیان افشار که در فضای مجازی وایرال شد

صدور احکام رتبه‌بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

افشاگری یک اقتصاددان از نرخ واقعی تورم

فیلم/ کنایه سنگین قاضی زاده هاشمی به سعید جلیلی

سرعت این ابرخودرو در ۱۹ ثانیه تا ۴۰۰ کیلومتر است + عکس

درگاه ملی مجوز‌ها چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

فیلم/ چگونگی برهم خوردن توافق احیای برجام به روایت صالحی

عکس/ واکنش پزشکیان به بی اخلاقی‌های شدید طرفداران جلیلی

عکس/ چارچوب های فکری جلیلی و پزشکیان در یک نگاه!

عکس/از توهم جلیلی تا واقعیت پزشکیان

تفاهم‌نامه بانک سینا و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه تهران به امضا رسید

برقراری ۳۱ میلیون تماس با «بله» توسط حجاج

بیمه پاسارگاد به قائمشهر رسید

بیمه پاسارگاد، کم ریسک‌ترین شرکت بیمه

ادامه جنجال بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس