تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

با مشخصات و ویژگی‌های پژو ۲۰۷ آشنا شوید

پژو ۲۰۷ با وجود تمام گزارش‌ها مبنی‌ بر خرابی‌ها و معایب برقی خود، به فروش خوبی دست پیدا کرد و ایران خودرو با یک وقفه چهار ساله در تولید پژو ۲۰۷ در سال ۹۵ سری جدید و نیوفیس آن را به مشتریان تحویل داد

با مشخصات و ویژگی‌های پژو ۲۰۷ آشنا شوید

اقتصاد۲۴- مهسا احمدی: پژو ۲۰۷ یکی از محصولات ایران خودرو است که درسال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این خودروی پرطرفدار در دو نوبت وارد چرخه تولید شد و یک مکث چهار ساله برای تولید سری دوم رخ داد. بعد از تولید سری دوم این خودرو‌ها با استقبال خیلی خوب مشتریان روبرو شد.

پژو ۲۰۷ نوآوری ایران خودرو 

پژو ۲۰۷ با وجود تمام گزارش‌ها مبنی‌ بر خرابی‌ها و معایب برقی خود، به فروش خوبی دست پیدا کرد و ایران خودرو با یک وقفه چهار ساله در تولید پژو ۲۰۷ در سال ۹۵ سری جدید و نیوفیس آن را به مشتریان تحویل داد. تفاوت ظاهری آن با سری‌های قبلی ۲۰۷ به آینه‌ها، رینگ‌ها و چراغ‌ها محدود می‌شود. از دیگر امکانات اضافه‌شده به پژو ۲۰۷ می‌توان به دی لایت، دوربین دنده عقب، سنسور عقب و همچنین اضافه شدن مانیتور لمسی مجهز به نویگیشن و دوربین اشاره کرد که مشتریان ایران خودرو را برای خرید پژو ۲۰۷ ترغیب می‌کند.

پلتفرم این ماشین و همچنین مشخصات فنی پژو ۲۰۷، تفاوت‌های بسیار اندکی با تولیدات قبلی این کمپانی مانند ۲۰۶ دارد. فرمان و سیستم صوتی جدید دارای قابلیت‌های افزوده نسبت به نسخه قدیمی خود هستند. سیستم صوتی جدید دارای هندزفری است و فرمان جدید نیز از دکمه‌های کنترلی بهره می‌برد.

با شدت گرفتن تحریم‌ها و اجرا آن علیه صنعت خودروسازی، ایران خودرو شروع به کاستن از مشخصات فنی پژو ۲۰۷، کرد و در همین راستا تجهیزاتی شامل رینگ آلومینیومی و همچنین سیستم کروز کنترل را از امکانات پژو ۲۰۷ حذف کرد.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷

خودرو پژو ۲۰۷ با محور محرک دیفرانسیل جلو و موتور چهار سیلندر و نام‌آشنای TU۵ با حجم ۱۵۸۷ سی‌سی به بازار عرضه‌شده است. این خودرو نیز مانند دیگر محصولات مجهز به این پیشرانه دارای حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴ هزار دور بر دقیقه است و همچنین حداکثر توان موتور آن در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه ۱۰۵ اسب بخار است. سیستم انتقال قدرت پژو ۲۰۷ در مدل دنده‌ای، ۵ سرعته و در مدل اتوماتیک ۴ سرعته است.

این خودرو دارای نسبت تراکم ۱۰.۴ و ۱۵ سوپاپ است. سیستم انژکتوری پژو ۲۰۷ از نوع پاشش چند قطره‌ای است. مشخصات فنی پژو ۲۰۷ تفاوت اساسی با محصولات قبلی ایران خودرو مثل ۲۰۶ یا ۲۰۷‌های قبلی ندارد و تنها سیستم ECU و دریچه گاز نسبت به مدل‌های قبل تغییر کرده‌اند.

سیستم تعلیق پژو ۲۰۷ نیز همان خشکی ۲۰۶ را دارد؛ اما هندلینگ خوب آن باعث چشم‌پوشی از این ایراد می‌شوند. اگر قصد رانندگی در سرعت‌های بالاتر را دارید، با توجه به تغییر نکردن سیستم تعلیق این خودرو نسبت به محصولات قبلی حتما اقدام به تعویض فنر‌ها کنید تا دچار واژگونی نشوند. این مورد یعنی ریسک واژگونی، همیشه در پژو ۲۰۵ و پژو ۲۰۷ به‌عنوان یکی از نقاط ضعف این خودرو‌ها مطرح بوده و باعث ناراحتی مشتریان شده است.

بیشترین سرعتی که با پژو ۲۰۷ قادر به تجربه کردن آن هستید ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد آن در مدل دنده‌ای نیز ۱۱.۶ دهم ثانیه و در مدل اتوماتیک ۱۲.۶ گزارش شده. این خودرو در مجموع برخوردار از دو ایربگ، یکی برای راننده و دیگری برای سرنشین جلو است.

ابعاد پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ با طول ۰۳۹۰ عرض ۰۱۶۸ و ارتفاع ۱۴۶۸ میلی‌متر طراحی و ساخته‌شده است. فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب نیز ۲۴۴۳ میلی‌متر است. وزن این خودرو با مخزن سوخت پر که دارای حجم ۵۰ لیتر است و بدون تجهیزات اضافی و سرنشین، ۱۰۸۷ کیلوگرم اندازه‌گیری شده است. 

صندوق‌عقب پژو ۲۰۷ دارای گنجایش ۲۴۴ لیتر بوده و همان‌طور که گفتیم مخزن سوخت آن دارای حجم ۵۰ لیتر است. با توجه به فضای در نظر گرفته‌شده برای صندوق این خودروی هاچ بک و نیز فضای پای سرنشینان عقب، در واقع پژو ۲۰۷ را می‌توان خودرویی مناسب برای تردد‌های شهری و نه سفر‌های بین شهری معرفی کرد.

با مشخصات و ویژگی‌های پژو ۲۰۷ آشنا شوید

مصرف سوخت ۲۰۷

مصرف سوخت یکی از مزایا و نقاط قوت در مشخصات فنی پژو ۲۰۷ عنوان شده است. مصرف سوخت مدل دنده‌ای پژو ۲۰۷ در داخل شهر به گفته کمپانی ایران خودرو ۸.۸ است که در مدل اتوماتیک آن ۱.۱ لیتر افزایش‌یافته و به ۹.۹ لیتر می‌رسد. تفاوت مصرف سوخت پژو دنده‌ای و اتوماتیک در خارج از شهر فقط ۰.۱ لیتر است.

مصرف سوخت ترکیبی پژو ۲۰۷ دنده‌ای توسط شرکت سازنده ۶.۶ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی ۲۰۷ اتوماتیک نیز ۷.۱ لیتراست.

تجهیزات و امکانات رفاهی پژو ۲۰۷

تجهیزات ایمنی پژو ۲۰۷ شامل قفل مرکزی با ریموت، کمربند‌های ۳ نقطه‌ای جلو با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع و کمربند‌های ۳ نقطه‌ای عقب، ایموبیلایزر و همچنین حس‌گر و دوربین دنده‌عقب در هر دو مدل دنده‌ای و اتومات می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این خودرو دارای ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو است.

از تجهیزات ترمز پژو ۲۰۷ می‌توان از سیستم ترمز ضد قفل و ترمز جلو دیسکی مجهز به سیستم خنک‌شونده نام برد. همچنین این خودرو مجهز به ترمز عقب دیسکی توپر نیز هست. همچنین ۲۰۷ به توزیع‌کننده نیروی ترمز مجهز است که استفاده از این قابلیت در کنار سیستم ترمز ضد قفل باعث کنترل فشار ترمز روی چرخ‌ها می‌شود. به این ترتیب در کنار حفظ پایداری خودرو، توقف آن نیز بهتر انجام می‌گیرد. این خودرو همچنین مجهز به ترمز کمکی است.

سیستم روشنایی پژو ۲۰۷ مجهز به دی لایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ جدید عقب و ارتفاع قابل‌تنظیم چراغ جلو از داخل است. در سیستم روشنایی این خودرو می‌توان از سیستم بدرقه تا منزل استفاده کرد. برای این کار کافی است پس از خاموش کردن خودرو و پیاده شدن یک بار دسته چراغ را برای روشن کردن نور بالا به سمت خود بکشید و درب خودرو را قفل کنید، چراغ‌های جلو برای مدت زمانی مسیر را برای شما روشن نگه می‌دارند، سپس به‌طور خودکار خاموش خواهند شد. آینه‌ها نیز هم‌رنگ بدنه و دارای قابلیت تنظیم برقی هستند.

این خودرو دارای سیستم تهویه اتوماتیک در هر دو مدل آن است. سیستم مالتی مدیا با صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی مجهز به نویگیشن، پورت USB، بلوتوث و DVD است. هندزفری، ۶ اسپیکر، بلندگو‌های در‌های جلو و عقب و تیوتر صوتی جلو از سایر امکانات و تجهیزات سیستم مالتی مدیا در این خودرو محسوب می‌شوند. وجود تعداد بالای آپشن‌ها و برقراری از ظاهر جذاب منجر به این شده است که قیمت پژو ۲۰۷ در بازار آزاد اختلاف زیادی با قیمت کارخانه پیدا کند.

کلام آخر 

در مجموع می‌توان گفت قطعات فنی پژو ۲۰۷ دارای کیفیت ساخت تقریبا خوبی هستند. همان‌طور که در بالا بیان کردیم مصرف سوخت مناسب این خودرو یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. جعبه‌دنده دستی بهبود بخشیده شده و همچنین از نقاط قوت آن نسبت به سری اول تولید ۲۰۷، می‌توان به افزوده شدن تجهیزات کاربردی در سری دوم تولید اشاره کرد. اما این خودرو نقاط ضعفی مانند مشکل پایداری در پیچ‌های تند و سیستم تعلیق قدیمی و خشک، حذف رینگ آلومینیومی در نسخه استاندارد و سفارشی شدن آن، همچنین کروز کنترل در مدل دنده‌ای را نیز دارد که باعث ناراحتی مشتریان ایرانی شده است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

مرضیه شاهدایی ، گزینه اصلی وزارت نفت دولت پزشکیان کیست؟/ شاهدایی؛ زنی در ترازی بالاتر از مردان نفتی کشور

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

صحنه‌های سانسور شده سریال اوشین که سال‌ها با آن گول خوردید! + فیلم

عکس/ ۱۴ ورزشکار ایرانی در تیم پناهندگان المپیک!

عکس/ کنایه بهرنگ علوی به لباس ورزشکاران ایران در المپیک پاریس

عکس/ مقایسه لباس کاروان ایران با فلسطین حاشیه ساز شد

تصاویر منتخب از افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

چگونه آرامکو عربستان ارزشمندترین شرکت جهان شد و صنعت نفت ایران هنوز اندر خم یک کوچه است؟/ مدیران امام صادقی با تفکر ضدتوسعه خود بی ارزش شدن شرکت‌های پتروشیمی ایران را می‌پذیرند؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

حال و هوای بازیکنان استقلال در ترکیه+ عکس

اقدام جالب یحیی گل محمدی برای امیر حاج‌رضایی

پرسپولیس قید جذب یک بازیکن را زد!

فیلم/ واکنش تند داریوش اقبالی به استفاده از ترانه‌اش در سریال «داریوش»

مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران

دولت پزشکیان اقتصاد ایران را با چه قیمتی تحویل گرفت؟

عکس/ماجرای یاد کردن از رئیسی توسط آذری جهرمی در روز تنفیذ چه بود؟

وعده های مهم مسعود پزشکیان به مردم ایران

عکس/ اولین اظهار نظر عارف بعد از معاون اول شدنش

فیلم/ سکوت محمدجواد ظریف هنگام سردادن شعار مرگ بر آمریکا

قیمت دلار با تتر تراز شد

عکس/ حکم انتصاب محمدرضا عارف به معاون اولی دولت چهاردهم

عکس/ جهانگیر الماسی و محمدرضا شریفی‌نیا در مراسم تنفیذ

فیلم/ اردوغان به کودکی که دستش را نبوسید سیلی زد!

محمدرضا عارف کیست و چگونه معاون اول پزشکیان شد؟

عکس/ تصویری از آیت الله جنتی در مراسم تنفیذ پزشکیان

روایت وکیل مدافع متهم قتل داریوش مهرجویی و همسرش از ابهامات این پرونده

محمدرضا عارف معاون اول مسعود پزشکیان شد

غیبت جمیله علم الهدی در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان

تکذیب برکناری افشین پیروانی از پرسپولیس

خبر جدید محسن تنابنده از شروع ساخت سریال پایتخت۷ + فیلم

آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان

موجودی خزانه در آستانه تحویل به دولت چهاردهم

تعابیر جالب رهبر انقلاب برای مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ

عکس/لباس پیشنهادی کاربران فضای مجازی برای تیم ایران در المپیک

اینفوگرافی/دولت مسعود پزشکیان از چه تاریخی شروع به کار خواهد کرد؟

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو صدای مردم را درآورد/ شورای رقابت ورود کرد

جدول توزیع مدال‌ها در المپیک پاریس تا به این لحظه

دولت در مسکن دخالت نکند

مرد عنکبوتی ایران در پاریس کیست؟

فیلم/ بچه‌ای که از حمله عقاب جان سالم به‌در برد

قیمت مسکن در تیرماه ۱۴۰۳ چقدر گران شد؟

فیلم/ مردی که کاکتوس می‌خورد را دیده بودید؟

عکس/سیدحسن خمینی، ناطق نوری، حسن روحانی و علی لاریجانی در زمان تنفیذ کجا بودند؟

آرامگاه خانوادگی در بهشت زهرا چقدر است؟

عکس/ مخبر دفتر رئیس جمهوری را تحویل پزشکیان داد

عکس/ ژست‌های مختلف مسعود پزشکیان در تنفیذ

با مهمترین خواص ادویه زعتر آشنا شوید

تغییرات قیمت مسکن در ۳۰ سال ایران

صعود فاطمه مجلل به یک‌چهارم نهایی قایقرانی المپیک پاریس

فیلم/حضور سید وحید حقانیان در مراسم تنفیذ

رهن در هر محله تهران چقدر هزینه دارد؟

تشریح آخرین وضعیت خزانه در پایان دولت سیزدهم

بورس مدت هاست که تعطیل است!

آغاز واریز وام بازنشستگان + جزییات

کدام کارت های بازرگانی‌ رفع تعلیق شدند؟

فیلم/ رهبر انقلاب: اولویت امروز، مسائل اقتصادی است

فیلم/ تقدیر رهبری از اظهارات پزشکیان

معرفی تانک چیفتن بریتانیا

چگونه بنزین، برق و گاز به پاشنه آشیل دولت سیزدهم تبدیل شد؟