تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۷ آبان ۱۴۰۳

تقویت برند شخصی: از پیامک تا شبکه‌های اجتماعی

جف بزوس، مؤسس کمپانی آمازون (Amazon)، اهمیت یک برند شخصی را این‌گونه توصیف کرده است: «برند شما در حقیقت همان حرف‌هایی است که زمانی که در مکانی حضور ندارید، درباره‌تان می‌گویند.»

تقویت برند شخصی: از پیامک تا شبکه‌های اجتماعی

اقتصاد ۲۴- با ما همراه باشید تا انواع راه‌های برندسازی و تقویت برند شخصی را با استفاده از ابزارهای مختلفی همچون شبکه‌های اجتماعی و پنل پیامکی، بررسی نماییم.

 

برند شخصی چیست؟

برندسازی شخصی، فرآیند ایجاد یک هویت منحصربه‌فرد برای شخص شما، به‌ویژه در فضای حرفه‌ای و کاری، می‌باشد. در حقیقت، هنگام گسترش برند شخصی، علاوه‌بر محصولات و خدماتی که در کسب‌وکار شخصی‌تان ارائه می‌کنید، می‌توانید دید افراد نسبت به شخص خودتان را نیز تغییر دهید.

پایه‌های یک برند شخصی

هر برند از ارکانی تشکیل شده که در آگاهی از برند مخاطبان نسبت به آن، مؤثر هستند. در ادامه، به شرح این پایه‌ها می‌پردازیم تا تقویت برند شخصی را ماهرانه پیش ببرید:

هویت

هویت برند شامل تمام جنبه‌هایی می‌شود که مفهوم آن را از برندهای دیگر، متفاوت می‌کنند؛ در حقیقت، با استفاده از هویت برند شخصی شما است که مخاطبین می‌توانند شما را بشناسند و در میان هزاران برند دیگر، تشخیص‌تان دهند. هویت برند شخصی از موارد گوناگونی مانند لیست زیر تشکیل شده است:

·    ظاهر برند: تصاویر، لوگوها، فونت‌ها و رنگ‌ها برند شما را متمایز می‌کنند.

·    مهارت‌ها: در هنگام تعریف هویت برند شخصی‌تان، اشاره به مهارت‌ها و توانایی‌هایی که دارید، مخاطب را به یک مشتری علاقمند تبدیل خواهد کرد.

·    محصولات و خدمات برند: در صورتی که برند شخصی شما خودتان هستید، خدماتی که می‌توانید در یک فضای حرفه‌ای ارائه دهید، از مهم‌ترین نکات در تقویت برند شخصی محسوب می‌شود.

مخاطب

اولین قدم هنگام تبلیغات افزایش آگاهی از برند، تعیین و شناخت مخاطب هدف است. بهتر است پیش از هر چیزی، بدانید که محصولات یا خدمات‌تان قرار است برای کدام دسته از افراد جامعه، کاربردی و مفید باشند. پس از تعیین این افراد، مطالعۀ آن‌ها برای دستیابی به شناخت بیشتر از نیازهای مخاطب هدف، اهمیت بالایی در افزایش محبوبیت و تقویت برند شخصی شما دارد.

پیام

یک پیام کوتاه و جذاب برند شخصی شما را تا مدت‌ها در یاد مخاطبان نگه می‌دارد. پیام برند، بخش مهمی از هویت آن نیز محسوب می‌شود. انتقال درست پیامی که به مذاق مخاطب هدف خوش بیاید، به‌سرعت منجر به تقویت برند شخصی خواهد شد.

استراتژی‌های تقویت برند شخصی در شبکه‌های اجتماعی

حال که با اجزای سازندۀ یک برند شخصی آشنا شدید، بهتر است انواع استراتژی‌های تقویت برند را نیز بیاموزید. یکی از مهم‌ترین کانال‌ها برای افزایش آگاهی از برند، شبکه‌های مجازی است.

تقویت برند شخصی: از پیامک تا شبکه‌های اجتماعی

انتخاب پلتفرم مناسب

پلتفرم‌های گوناگونی در شبکه‌های مجازی برای تبلیغات وجود دارند. استفاده از بسیاری از این فضاها رایگان است. گسترش برند شخصی نیازمند شناخت بهترین پلتفرم برای بازاریابی است.

برای مثال، رعایت گروه سنی مخاطبان هدف مشخصۀ مهمی برای تصمیم‌گیری دربارۀ فعالیت در شبکه‌های مجازی دارد. مثلاً مخاطبین حرفه‌ای، غالباً در شبکه‌هایی مانند LinkedIn فعالیت دارند و یا جوانان و نوجوانان، بیشتر به سراغ پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام Instagram و Twitter می‌روند.

تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوای باکیفیت، راه دستیابی به مخاطبان بیشتر در زمانی محدود است. در صورتی که بتوانید بهترین شکل از محتوا را برای انتشار در هر فضای مجازی بیابید و تولید نمایید، تقویت برند شخصی زودتر از آنچه فکر می‌کردید، اتفاق خواهد افتاد. این محتوا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

محتوای ویدیویی

تقویت برند شخصی را می‌توان با استفاده از تولید محتوای با کیفیت ویدیویی پیش برد. برای مثال، انواع ویدیوهای یوتیوب (Youtube)، ویدیوهای کوتاه و عمودی اینستاگرام یا ریلز (Reels)، تیزر تبلیغاتی، بازاریابی ویدیویی و سناریومحور در تلویزیون ملی و… به سرعت توجه مخاطبان را به برند شما جلب خواهند کرد.

تعامل با مخاطبان

یکی از مهم‌ترین نکات در مدیریت برند شخصی و کسب‌وکار، حفظ تعامل با مخاطب است. در صورتی که به مشتریان خود توجه کنید، نظرات و واکنش‌های آن‌ها را محترم بشمارید و در مواقع خاص، به آن‌ها هدیه و پاداش همراهی دهید، می‌توانید از موفقیت برند شخصی‌تان مطمئن شوید.

محتوای متنی تبلیغاتی

با استفاده از نویسندگان خلاق و تلفیق مهارت آن‌ها با اصول بازاریابی، می‌توانید محتوای متنی جذاب و تأثیرگذار تولید کنید. این محتوا قابل انتشار در کانال‌های متنی مختلفی مانند توییتر، اینستاگرام، کتابچه‌های آموزشی، وبلاگ برند شخصی‌تان یا سایت‌ها و مجله‌های معتبر خبری و تبلیغاتی خواهد بود.

همچنین، می‌توانید برای گسترش برندتان در جهان کسب‌وکارهای پرسروصدای این روزها، از تبلیغات متنی در قالب بازاریابی پیامکی نیز استفاده نمایید.

تقویت برند شخصی: از پیامک تا شبکه‌های اجتماعی

اهمیت پیامک در تقویت برند شخصی

همان‌طور که تا این‌جا اشاره کردیم، جلب توجه مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی، مهم‌ترین نکته در برندسازی و بازاریابی است. به همین منظور، در ادامۀ مطلب، به معرفی کانال ارتباطی مستقیمی با مخاطبان می‌پردازیم که باعث تقویت برند شخصی شما خواهد شد؛ پیامک انبوه تبلیغاتی.

مزایای استفاده از پیامک برای ارتباط با مخاطبان

استفادۀ روزافزون افراد از تلفن همراه و هوشمند شدن بسیاری از جنبه‌های زندگی در جهان امروز، باعث شده‌اند که پیامک برندسازی، از مهم‌ترین ابزار کارآمد برای تقویت برند شخصی شما باشد. پیامک، اولین چیزی است که هر فرد با باز کردن قفل گوشی خود، با آن روبه‌رو می‌شود؛ به همین خاطر، ارتباط شما با مخاطبان همیشه و در حالتی حفظ خواهد شد.

در این‌جا، به برخی مزایای دیگر استفاده از پیامک تبلیغاتی برای تقویت برند شخصی می‌پردازیم:

شخصی‌سازی پیامک‌ها

برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی به مخاطبین خود، به تهیۀ یک پنل پیامکی احتیاج دارید. یکی از مهم‌ترین امکانات پنل پیامکی، شخصی‌سازی اس‌ام‌اس‌ها است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید نام و نام خانوادگی، علایق و انتخاب‌های شخصی هر کدام از مشتریان خود را در نظر گرفته و برای ایشان، پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید. مخاطبینی که پیامک شخصی‌سازی شده‌ای دریافت می‌کنند، احساس نزدیکی بیشتری با برند شما خواهند کرد. این امر، احتمال خرید محصولات یا تهیۀ خدماتی که برند شخصی‌تان ارائه می‌دهد را بیشتر خواهد کرد.

ارائۀ پیشنهادات ویژه

با بهره‌گیری از پنل پیامکی خود، می‌توانید پیشنهادات وسوسه‌انگیز و ویژه‌ای به مشتریان و مخاطبان خود ارائه کنید. این پیشنهادات شامل موارد زیر می‌شوند:

·    کد تخفیف: ارسال پیامک کد تخفیف برای مشتریان، آن‌ها را به خرید ترغیب خواهد کرد.

·    نظرسنجی: می‌توانید با فرستادن اس‌ام‌اس نظرسنجی برای افرادی که محصولی را تهیه کرده‌اند، از نظرات مهم مشتریان خود برای تقویت برند شخصی استفاده نمایید.

·    اطلاع‌رسانی: می‌توانید اطلاع‌رسانی جشنواره‌های خاص کسب‌وکارتان را برای مشتریان وفادار ارسال کنید تا به آن‌ها احساس مهم بودن القا کنید.

زمان‌بندی مناسب

با بررسی الگوی رفتاری مخاطبان هدف خود، می‌توانید بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی را شناسایی کنید و در جذب مشتری، از آن بهره ببرید. به‌طور کلی، بهتر است پیامک انبوه هدفمند خود را در زمان‌هایی ارسال نمایید که مخاطبان، دسترسی راحت‌تری به تلفن همراه‌شان دارند. این زمان‌ها غالباً روزهای میانی هفته و در ساعات بعد از ظهر یا ابتدایی شب هستند؛ اما ممکن است با توجه به ویژگی‌های خاص مشتریان شما و برای سود بیشتر برند شخصی‌تان، احتیاج به تغییر دادن آن‌ها پیدا کنید.

سخن آخر: فعالیت مستمر و پایدار راهی برای تقویت برند شخصی

توسعۀ برند شخصی، مسیری پربازده برای جذب مشتری و مخاطب بیشتر است. با استفاده از روش‌ها و کانال‌های گوناگونی می‌توانید آگاهی از برند مخاطبین را افزایش دهید. همان‌طور که اشاره کردیم، مهم‌ترین راه‌های گسترش برند شخصی، بهره‌گیری از شبکه‌های مجازی پرمخاطب و ارسال پیامک تبلیغاتی هستند. با این حال، مهم‌ترین نکته در راه دستیابی به یک برند شخصی موفق و قدرتمند، فعالیت مستمر و ناامید نشدن در راه جذب مخاطب است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

اقتصاد ایران سقوط کند، فقیر و غنی با هم می‌سوزند/ پزشکیان حتی اگر شده باید برای منافع ملی و مذاکره به کاخ سفید برود/ جزو سه کشوری هستیم که تورم بالای ۴۰ درصد داریم

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ عزت‌الله انتظامی و سعید راد ۵۲ سال پیش

تصاویری از تمرین تیم فوتبال استقلال

عکس/حال خوش حیوانات باغ وحش صفادشت در کلینیک پارک پردیسان

اینفوگرافی/ چگونه کتاب‌خوان شویم؟

اینفوگرافی/ عوامل تاثیرگذار بر محاسبه افت قیمت خودرو

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ + جدول

اینفوگرافی/ ۲۰ کشوری که بلندقدترین شهروندان را دارند

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

«وبصادر» بزرگترین بانک بورسی می‌شود

تداوم عزم هلدینگ خلیج فارس برای پیمودن پله‌های موفقیت

خبر خوش برای استقلالی‌ها پیش از دیدار با پاختاکور

جشنواره فروش محصولات بیمه‌ای سینا

ساخت ۳ هزار و ۵۱۴ واحد نهضت ملی پردیس با تسهیلات بانک مسکن

حضور بیمه سرمد در نخستین نمایشگاه کار و هدایت شغلی تحت عنوان "پنجره‌ای رو به فرصت‌ها" در تبریز

انتقال بازار پرندگان از روی میز به زیر میز؛ بی اثری تعطیلی بازار خریدوفروش پرندگان فریدونکنار در صید غیرقانونی

اینفوگرافی/ خوراکی‌های اثرگذار در کاهش قند خون

تکلیف یارانه تشویقی کالابرگ چه می‌شود؟

تصویری زیر خاکی از داوود رشیدی و ایرن ۵۰ سال پیش

فرزندان ظریف کجا هستند؟

بازمانده حادثه طبس حافظه‌اش را از دست داد

بیرانوند: مقابل کره‌شمالی خدا به تیم ملی رحم کرد

عکس/ دیدار عجیب عراقچی و حسین شریعتمداری کیهان

واکنش عجیب شجاع خلیل زاده به انتقادات+ فیلم

مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

پایتخت از فردا بارانی می‌شود

خروج اضطراری نتانیاهو از جلسه کابینه برای یک مسئله امنیتی

فیلم/ جشن تولد عجیب شبنم قلی خانی در ۴۷ سالگیِ

فیلم/فروریختن برج البراجنه بیروت، در حملات اسرائیل

محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب الله ترور شد

عکس/ تصاویر بینظیر از آخرین ابرماه سال ۲۰۲۴

تکلیف مهاجم خارجی در پرسپولیس مشخص شد

فیلم/ تصویر اعجاب انگیز از گربه پالاس در کرمان

فیلم/روایت رامبد جوان از اجبار صدا و سیما برای ساخت خندوانه

فیلم/ هزاران خودروی آسیب‌دیده و رها شده، یادگار سیل والنسیا

معرفی خودرو گاک ترامپچی اس ۷+عکس

عکس/ عیادت درویش و پروین از پیشکسوت پرسپولیس

فیلم/ فیلترشکن فروش‌ها مانع بزرگ رفع فیلترینگ!

کلاهبرداری از ۱۰۰ نفر به اسم مزون لباس

مدعی‌العموم یا دادستان کیست و اختیاراتش چیست؟

محمدجواد ظریف؛ زیر ضربِ نمایندگان مجلس / پیام ۲۰۷ رأی منفی پارلمان به فوریت لایحه اصلاح قانون مشاغل حساس

عکس/فردین و شورانگیز طباطبایی در نمایی از فیلم تعصب

یورش دوباره بافت‌خواران به بافت تاریخی شیراز؛ شروع مجدد تخریب‌ها در بافت ملی یک شهر

اینفلوئنسر‌های خارجی اینستاگرام چگونه به تهران رسیدند؟

محجور کیست؟| اصطلاح حقوقی که مردم عادی باید بدانند

محمد شریعتمداری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس می‌شود؟

شروع روز‌های سرد با قصه کهنه آلودگی هوا

حمله عجیب به امیر علی نبویان و همسرش

واکنش‌ها به خبر فوت خبرنگار جام جم

عکس/ خواهران اسکندری در اکران یک فیلم

ورزشگاه خوش‌یمن نصیب پرسپولیس شد

شانس به در خانه یک پرسپولیسی زد

آیا پسر ترامپ نامزد ریاست جمهوری ۲۰۴۴ می‌شود؟

عملیات فریب علیه موسیمانه در استقلال

جذاب‌ترین تغییرات پرسپولیس در راه است

عکس‌/ عروسی نادعلی و گل‌خاتون ۱۳۵ سال قبل

توئیت جنجالی ابطحی درباره تعطیلی ستاد امربه‌معروف

فیلم/ ماجرای عکس دونفره رضا رشیدپور و ابراهیم تاتلیسس

عکس/ قدیمی‌ترین پروانه وکالت در ۹۰ سال پیش