وی با قدردانی از اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در توسعه و تجهیز فضای آموزشی در محدوده این منطقه، برنامه های حمایتی این سازمان در زمینه احداث و بازسازی مدارس منطقه حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: رسالت ما ساختن و فرصت آفرینی موقعیت های متعدد یادگیری است و این موضوع یکی از اساسی ترین جوهرهای سند تحول بنیادین و یکی از اصلی ترین شاخص های این سند است که مسئولان و اولیاء را بر آن می دارد برای دانش آموزان در موقعیت مدرسه و فرا مدرسه، موقعیت های جدید یادگیری خلق کنند.
ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان در مراسم هشتمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان با بیان اینکه آموزش و پرورش محور توسعه است تصریح کرد: آموزش و پرورش بنیادی ترین رکن توسعه کشور و مهمترین مولفه تحقق آن نیز توجه به منابع غنی انسانی است.
وی با قدردانی از همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در میزبانی چنین جشنواره ای و برنامه های حمایتی این سازمان از آموزش و پروش در محدوده خود، برگزاری جشنواره پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان را یکی از برنامه های خوب مجموعه وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه کشور عنوان کرد و افزود: ارتقاء شاخص های حاصل شده آموزش و پرورش و تربیتی طی چند سال اخیر نتیجه توجه ویژه دولت تدبیر و امید بوده و یکی از مصداق های بارز آن، توجه بیشتر دولت به یکی از اساسی ترین نکات آموزشی و پرورشی و اهتمام به تحقیق و پژوهش و برگزاری جشنواره هایی از این دست است.
گفتنی است در ادامه این مراسم نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گزارشی از فرایند برگزاری جشنواره ارائه داد و در پایان جوایز دانش آموزان برتر این جشنواره از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان اهداء شد.
در هشتمین دوره جشنواره جابر بن حیان که به میزبانی منطقه ازاد انزلی برگزار شد، در مراحل منطقه ای، استانی و کشوری آن بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در پایه های ابتدایی چهارم ، پنجم و ششم در آن شرکت کردند و در نهایت و در مرحله کشوری آن ۳۰۰ دانش آموز منتخب کشور حضور داشتند که ۱۹۹ اثر در قالب های طبقه بندی، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش درآمد.
بروز ایده های خلاق بر اساس تاکیدات سند تحول بنیادین، تحقق اهداف علمی، تقویت مهارت های زندگی و اهداف نگرشی از اهداف برگزاری جشنواره جابربن حیان است که ضمن مشارکت خانواده ها و همسویی آنان با معلم و مدرسه، موجب ایجاد تعامل سازنده بین دانش آموزان می شود و آنان در تمامی مراحل طراحی و ساخت پروژه ها از راهنمایی معلم خود بهره می برند.
منبع: روابط عمومی و امور بین المل سازمان منطقه آزاد انزلی