از نکات جالب توجه این بازدید، همزمانی پهلوگیری بیست و سومین کشتی در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران بود که محموله های کانتینری مشتمل بر کالا و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور را وارد کشور نمود.
لازم به ذکر است؛ براساس توافقنامه ای که شهریور ماه سال جاری میان سازمان منطقه آزاد انزلی و فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شد. عملیات ساخت اسکله رو رو و پسکرانه مربوطه به آن، در مجتمع بندری کاسپین ظرف دو سال به انجام خواهد رسید. اسکله ای به طول حدود ۹۰ متر، با عرض رمپ ۲۶ متر، که دارای ۷.۶ هکتار پسکرانه خواهد بود.
گفتنی است؛ کشتی های رو رو برای حمل خودرو و محموله هایی طراحی شده که از قابلیت حمل و نقل با خودرو برخوردار می باشند. کشتی رو رو با دارا بودن پل های متحرک، امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازد؛ امکاناتی که باعث کاهش زمان و هزینه های حمل و نقل در کنار افزایش ضریب ایمنی ترانزیت کالا می شود.
منبع: فرینا