سحر گلیزاده، اقتصاد24 - معصوم ضمیری با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور ما «ظاهرا» نسبت به سایر کشورها کمتر است، گفت: باید توجه کنیم در کشور ما، پوششهای بیمهای توسط چندین مرجع مختلف مانند بیمههای بازرگانی، تامین اجتماعی، صندوق بیمههای کشاورزی و ... ارائه می شود، اما ضریب نفوذ بیمه که به صورت عام اعلام می شود، تنها بر اساس حق بیمه های بازرگانی است.
به گفته او، در بسیاری از کشورها، همه حق بیمهها برای محاسبه ضریب نفوذ در نظر گرفته می شود، بنابراین ضریب نفوذ بیمه نسبت به عدد محاسبه شده در کشور ما بیشتر است.
ضمیری با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر، ضریب نفوذ بیمه در کشور ما رشد کرده است، این روند را ناشی از توسعه روزافزون بیمههای عمر دانست و خاطرنشان کرد: با ادامه روند کنونی در حوزه بیمههای عمر، در سالهای آینده ضریب نفوذ بیشتر هم می شود.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد به لزوم توسعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی به منظور آگاهسازی بیشتر مردم با مزایای بیمه اشاره کرد و گفت: شرایط کنونی در مقایسه با سالهای دورتر نشان می دهد که صنعت بیمه تا اندازهای توانسته با مردم آشتی و خدماتش را در بخشهای مختلف معرفی کند که این موضوع در حوزه بیمههای تکمیلی درمان و بیمههای عمر بیشتر نمود دارد.
مهمترین عامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه، عدم توسعه کافی بیمههای عمر است، به طوری که در کشورهای توسعه یافته بیش از 50 درصد حق بیمه تولیدی به این رشته بیمهای مربوط است، اما در کشور ما این سهم حداکثر 14 درصد است
ضمیری با بیان اینکه روند معرفی محصولات بیمهای به مردم، رو به جلو اما کند است، ادامه داد: اقدامات فرهنگی در این حوزه در حال انجام است، و به ویژه نمایندگان شرکتهای بیمه به عنوان حلقه واسط میان شرکتها و مردم، در این زمینه به خوبی عمل کردهاند.
وی تاکید کرد: شخصا معتقدم آشنایی مردم با خدمات بیمهای شرکت ها در دهه گذشته خیلی زیاد شده است و اکنون مردم دستکم با شرایط عمومی محصولات شرکتهای بیمه آشنایی دارند.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد، با بیان اینکه تنوع محصولات بیمهای زیاد است، اظهار کرد: مهمترین عامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه، عدم توسعه کافی بیمههای عمر است، به طوری که در کشورهای توسعه یافته بیش از 50 درصد حق بیمه تولیدی به این رشته بیمهای مربوط است، اما در کشور ما این سهم حداکثر 14 درصد است.