تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

ترانزیت سالانه ۵۰ میلیون تن بار با تکمیل کریدور شمال – جنوب

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جابجایی سالانه ۱۰ میلیون تن بار ترانزیتی در کشور، گفت: ظرفیت موجود توانایی جابجایی ۵۰ میلیون تن را دارد، اما عدم اتصال راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا مانع از این حجم ترانزیت می شود.

اقتصاد24-محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ میلیون تن بار ترانزیتی سالانه در کشور جابجا می شود، اما با استعداد موجود می توانیم ۵۰ میلیون تن جابجا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متصل نبودن دو قطعه ریلی رشت – انزلی و رشت – آستارا به راه آهن سراسری موجب شده از ظرفیت های ترانزیتی استفاده نکنیم، افزود: اتصال راه آهن به آستارا ما را به جمهوری آذربایجان و روسیه مرتبط می کند و می توانیم بار را به اروپا ببریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین قطعه رشت – بندر کاسپین و رشت - بندرانزلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه کار را شروع کردیم و موانع در مسیر راه آهن وجود ندارد که با کمک مدیریت استان تا سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

اسلامی با بیان اینکه بر طبق برنامه زمان بندی پیمانکار تا پایان سال ۹۹ خط ریلی رشت – بندر کاسپین فعال می شود، گفت: با رفتن قطار به بندر کاسپین امکان جابجایی بار از طریق دریا وجود دارد لذا راه آهن ایران تعرفه های ویژه ترانزیتی جهت فعال سازی سیستم حمل و نقل ترکیبی ریلی – دریایی را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: بار ترانزیتی بازرگانان هندوستان و پاکستان و افغانستان و آسیای میانه از طریق ایران و سپس گیلان و بندر کاسپین به اروپا منتقل می شود و شرایط را برای تکمیل کریدور در قطه رشت – آستارا مهیا می کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار