اقتصاد۲۴-رئیس هیئت عامل ایمیدرو در این گردهمایی با تأکید بر این امر، خاطرنشان کرد: کارگروه کنترل مدیریت توانسته همگرایی و همراستایی ملی در این حوزه ایجاد کند که پیش از این چنین انسجامی نداشت.
وی با تأکید بر اینکه روابط عمومیها نیز پیرو این همراستایی شوند، افزود: یکی از تصمیمات این کارگروه هدایت سود انباشتۀ شرکتها به توسعه و سرمایهگذاری است و این سبب شده آیندۀ معدن و صنایع معدنی روشن و درخشان باشد.
به گفتۀ غریبپور، امسال ۵۸۰ میلیون دلار طرح در گلگهر راهاندازی شده و این مجموعه ۲.۵ میلیارد دلار طرح در دست اجرا یا راهاندازی دارد؛ فولاد مبارکه تختالهای API را با صرفهجویی سالانه ۳۰۰ میلیون یورویی راهاندازی کرده، عملکرد ملی مس در ۶ ماه به اندازه ۱۲ ماه سال قبل بوده و فولاد خوزستان به بالاترین میزان صادرات رسیده است. منطقۀ ویژه خلیج فارس نقش ارزندهای در توسعۀ صادرات و ارزآوری ایفا میکند و همچنین آلومینای جاجرم (بنابر گزارش سازمان مدیریت صنعتی) سریعترین رشد را در بین ۵۰۰ شرکت به دست آورده است.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: فولاد مبارکه بهزودی با رسیدن به سرمایۀ ۲۱ هزار میلیارد تومانی از بزرگترین هلدینگ بازار بورس (پتروشیمی خلیج فارس) سبقت میگیرد. همچنین پس از آن شرکت مس، چادرملو و گلگهر هم افزایش سرمایه خواهند داشت.
۱.۵ میلیارد دلار طرح آماده راهاندازی
وی با بیان رشد ۱۵ درصدی صادرات معدن و صنایع معدنی در هشت ماه امسال و بیش از ۵ درصدی تولید فولاد خام در ۱۱ ماه ۲۰۱۹، گفت: حوزۀ معدن و صنایع معدنی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار طرح از ابتدای سال ۹۸ راهاندازی کرده و ۱.۵ میلیارد دلار نیز آماده راهاندازی دارد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه حفظ شرایط توازن و همگرایی به اندازۀ ایجاد آن ارزش دارد، ادامه داد: روابط عمومی شرکتهای این بخش، سیستم چندرسانهای را در اطلاعرسانیها با تمرکز بیشتری به پیش برند تا مدیران بالادستی نیز به ارائۀ اطلاعات و دستاوردهای بیشتر ترغیب شوند.
وی نبود یا ضعف اطلاعرسانی را به نفع این حوزه و حتی کشور ندانست و تصریح کرد: اطلاعرسانیها باید بهموقع و هوشمندانه صورت گیرد تا مخاطب و جامعه به تغییرات و اثرگذاری این بخش آگاهی بیشتری پیدا کنند.
غریبپور به اکتشافات انجامشده اشاره کرد و گفت: از نیمۀ دوم سال گذشته سطح اکتشافات از ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده و طبق گزارشهای جدید، اکنون ۹۰ درصد از مقدمات این برنامه انجام شده است.
غریبپور تأکید کرد: امروزه کشور در حال آشنا شدن با امکانات و توانمندیهای بخش معدن برای توسعه، اشتغال، رفع محرومیت، ایجاد توازن و همینطور محرومیتزدایی است که این امر، نیاز به هماهنگی و همسویی روابط عمومیها در انعکاس اقدامات را برجستهتر میسازد.
الگوی انتقال آب
وی با بیان اینکه بخش معدن در حال خدماتدهی به سایر بخشهاست، ادامه داد: الگوی انتقال آب از خلیج فارس به نواحی مرکزی و صنایع مرتبط ازجمله گلگهر، مس و چادرملو برای پروژه خط انتقال آب استانهای شرقی به کار گرفته میشود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو به اهمیت ارتباط دوسویه روابط عمومیها با جامعه پرداخت و افزود: بخش روابط عمومی نیز با هدف آگاهسازی و ارتباط بیشتر با مردم، نیاز به تدوین و اجرای استراتژی در جهت همراستایی و همگرایی در جهت منافع ملی دارد.
وی افزود: تدوین برنامههای سال ۹۹ و مشخص کردن شاخصهای رشد و موفقیت روابط عمومیها میتواند گامی در جهت همافزایی و همکاریهای نزدیک شرکتهای این حوزه باشد.
غریبپور کل بخش معدن و صنایع معدنی را اجزای یک پیکره دانست که موفقیت هریک از اجزا به نفع کل مجموعه و درنهایت اقتصاد کشور است.
منبع : شرکت فولاد مبارکه اصفهان