تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۸
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بررسی بازار‌های داخلی پس از حمله موشکی ایران/ همه بازارها دچار نوسان شدند

بازار‌های داخلی پس از حمله موشکی ایران تغییراتی داشت. هرچند قیمت طلا به واسطه افزایش انس جهانی بالا رفت، اما دلار تغییر چندانی نداشت. خودرو تقریبا بدون نوسان چشمگیر نسبت به روز گذشته به کار خود ادامه داد و بورس با خبر‌های خوب منتظر روز‌های صعودی در هفته آینده است.

بازارهای اقتصادی پس از حمله موشکی ایران


اقتصاد۲۴- شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران طی حملات موشکی خود به یک پایگاه آمریکایی در عراق به جنایت آمریکا پاسخ داد. اما این اقدام با واکنش بازار‌ها در جهان و داخل همراه بود. بورس‌های جهانی همچنان در حال ریزش هستند و قیمت انس جهانی افزایش یافت به طوری که قیمت هر انس جهانی طلا از اوایل هفته تاکنون ۴۵ دلار گران شده است. در حال حاضر قیمت هر انس جهانی طلا به هزار و ۵۹۵ هزار تومان رسیده است. در این شرایط قیمت انس جهانی طلا هم در نوسان است.

در این زمینه نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلای تهران با اشاره به قیمت انواع سکه در بازار گفت: امروز هم قیمت سکه حدود ۱۰۰ هزار تومان گران شد، به طوری که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، قیمت هر قطعه ربع سکه به یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۵۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نسبت به اوایل هفته حدود ۳۸ هزار تومان گران شده است.


قیمت دلار و یورو در صرافی ملی


صرافی ملی نیز امروز قیمت دلار را بدون تغییر نسبت به نرخ‌های پایانی سه‌شنبه، ۱۳ هزار ۳۸۰ تومان اعلام کرد. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۲۸۰ تومان خریداری کردند. قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها تغییری نداشت و ۱۴ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام شد؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۸۸۰ تومان قیمت‌گذاری شد.
 

افت شاخص‎‌ها در بورس

 
تالار شیشه‌ای نیز امروز با کاهش بیش از ۵۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس، به کانال ۳۵۳ هزار و ۸۰۸ واحدی رسید. در همین رابطه امیرحسین بنی صدر کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: شاخص بورس در چند ماه گذشته به روند رو به رشد خود در بازار سرمایه ادامه می‌داد که شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا باعث شد که شاخص بورس به افت بی سابقه خود در سال تبدیل شود. از اینرو وقتی شاخص بورس همیشه روبه رشد است باید کمی هم افت کند تا یکجا هیجانات این بازار خارج نشود. ترور سردار سلیمانی باعث شد شاخص بورس یکجا افت کند و دلیل آن هم صعود بی وقفه‌ای شاخص بود.

وی افزود: حمله موشکی ایران به آمریکا، شاخص بورس را برای چند روزی منفی کرده است. سهامداران و کسانی که می‌خواهند وارد بازار بورس شوند نگران سهام خود در این بازار نباشند، چون این بازار برای همیشه با افت رو به رو نیست و با گذشت زمان دوباره صعود می‌کند.

بنی صدر در ادامه بیان کرد: اگر بورس در هفته‌های بعد رشد کند قطعا می‌تواند ریزش شاخص را در بازار جبران کرده و سرمایه سهامداران را به سود برساند، البته اگر سهامداران تا هفته بعد اندکی تامل داشته باشند و سهام خود را نفروشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بر اساس آمار‌های معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵ هزار واحد ریزش معادل ۱.۴۰ درصد به ۳۵۳ هزار ۸۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت با ۱۳۰۰ واحد افت معادل ۱.۴۰ درصد به ۹۴ هزار ۶۶۵ واحد رسید، بنابراین شاخص کل هم با ۱۴۰۰ واحد افت معادل ۱.۳۰ درصد به ۱۰۸ هزار و ۱۷۳ واحد رسید.

وی خاطر نشان کرد: با نگاه دقیق به آمار‌های معاملاتی امروز بازار سرمایه مشخص می‌شود که قیمت سهام نماد‌های شتران (پالایش نفت تهران)، خمهر (هرکام‌پارس)، وبهمن (سرمایه‌گذاری‌بهمن)، خپویش (سازه پویش) و نبروج (نساجی بروجرد) بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های شفن (پتروشیمی فناوران)، کحافظ (کاشی و سرامیک حافظ)، ختور (رادیاتور اران)، غاذر (کشت و صنعت پیاذر)، سیمرغ (سیمرغ)، حفارس (حمل و نقل بین المللی خلیج فارس)، پردیس (سرمایه گذاری پردیس) بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند، در نتیجه تالار شیشه‌ای در جریان معاملات امروز با کاهش بیش از ۵۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس، به ۳۵۳ هزار و ۸۰۸ واحد به پایان رسید.
 

خودرو بر مدار ثبات


بازار خودرو امروز با نوسانات کمتری روبرو بود به طوری که هم خودرو‌های سایپا و هم محصولات ایران خودرو اغلب با ثبات قیمت و بعضا با افزایش جزئی به استقبال مشتریانشان آمده‌اند. قیمت روز پراید در حال حاضر ۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و پژو ۴۰۵ GLX با قیمت ۸۴ میلیون تومان خرید و فروش شد.
 
خودرو‌های سایپا امروز رفتار آرام‌تری نسبت به روز‌های قبل از خود نشان می‌دهند. انواع تیبا امروز ۵۰۰ هزار تومان گران شدند. این اتفاق باعث شده قیمت روز تیبا صندوق‌دار در بازار به ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد و تیبا ۲ با نرخ ۶۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قیمت‌گذاری شود. نرخ مصوب کارخانه برای تیبا صندوق‌دار ۴۳ میلیون و برای تیبا ۲ حدود ۵۱ میلیون تومان اعلام شده است. ساینا نیز امروز تغییری نسبت به روز گذشته نداشت و در بازار با قیمت ۶۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. کوییک دنده‌ای هم وضعیت مشابهی را تجربه می‌کند و روی نرخ ۷۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان متوقف شده است.
 
پراید رفتار دوگانه‌ای از خود نشان می‌دهد. طوری که پراید هاچ‌بک یا همان سایپا ۱۱۱ در بازار امروز عقب‌نشینی کرده و حدود ۴۰۰ هزار تومان ارزان شده است. قیمت روز پراید هاچ‌بک در حال حاضر ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. در طرف مقابل پراید صندوق‌دار در مدار صعودی حرکت کرده و ۶۰۰ هزار تومان گران شده است. فعالان بازار امروز پراید صندوق‌دار را با نرخ ۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کند. در این بین پراید وانت همچنان روی مرز ۶۰ میلیون تومان ایستاده و تغییری نسبت روز گذشته پیدا نکرده است.
 
محصولات ایران خودرو هم در بازار امروز نوسانات کمتری از خود نشان دادند به طوری که اغلب خودرو‌ها با همان قیمت‌های روز گذشته در بازار خرید و فروش می‌شوند. سمند LX امروز روی نرخ ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متوقف شده و سمند EF ۷ مثل دیروز ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. این در حالی است که نرخ مصوب کارخانه برای این محصول ایران خودرو تنها ۶۹ میلیون تومان است.
 
پژو ۴۰۵ GLX هم در ادامه روند روز‌های قبل با افزایش قیمت یک میلیون تومانی به استقبال مشتریانش آمده و حدود ۸۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود، اما دیگر مدل‌های پژو ۴۰۵ در این افزایش قیمت همراهی نمی‌کنند. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز که در پی نوسانات روز‌های اخیر به ۱۰۳ میلیون تومان رسیده بود، روی همین نرخ باقی مانده و تغییری نسبت به روز قبل ندارد.
 
پژو ۴۰۵ SLX شرایط مشابهی را تجربه می‌کند و در بازار با همان نرخ ۹۶ میلیون تومان فروخته می‌شود.  قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و تغییری نسبت به روز قبل ندارد. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار شرایط مشابهی را تجربه می‌کند و در بازار ۱۱۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۵ رفتار متفاوتی از خود نشان داده و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است. قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در حال حاضر به ۱۱۸ میلیون تومان رسیده و هم‌رده با مدل صندوق‌دار قیمت‌گذاری می‌شود.
 
پژو پارس امروز در بازار ۹۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده و به ۱۰۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. نرخ مصوب کارخانه برای این محصول ۷۸ میلیون تومان است. امروز رانا روی ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متوقف شده و دانگ‌فنگ H ۳۰ با قیمت ۱۶۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
 
دنا امروز با ثبات قیمت به استقبال مشتریانش رفت به طوری که دنا پلاس توربو روی قله ۱۸۷ میلیون تومان متوقف شده و دنا پلاس تیپ ۱ با قیمت ۱۵۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. باید توجه داشته باشید که نرخ مصوب کارخانه برای این محصول حدود ۴۶ میلیون کمتر و معادل ۱۱۱ میلیون تومان است. امروز دنا معمولی پا را فراتر گذاشته و با کاهش قیمت روبرو شده است. طوری که این محصول حدود یک میلیون تومان ارزش خود را از دست داده و به ۱۳۳ میلیون تومان بازگشته است.
 
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ذوق بهاره افشاری برای زوج محبوب این روز‌ها

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

حقابهٔ ایران از افغانستان به «شوره‌زار» رفت؛ طالبان بند کمال‌خان را اصلاح نکرد

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قانون واردات خودرو گردن گیر ندارد!

ماجرای علی هیبتی بوکسور ایرانی چیست؟ + فیلم

استایل جذاب گلاره عباسی با لباس بندری+ عکس

تغییر چهره کامران نجف‌زاده قبل و بعد از آمریکا؛ از عمل بینی تا کاشت مو! + عکس

عکس/ تیپ کراواتی الیکا عبدالرزاقی در سفر خارج

فیلم/جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران!

عکس/ سلفی آسانسوری نجمه جودکی با لباس مهمانی

ورژن ایرانی بلایند دیت چیست؟

عباس عبدی: گروه سوم اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت و هتاک هستند

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

پست جدید میلاد کی مرام با تم جشن تولد + فیلم

سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد؟

گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است

سردار رادان: طرح نور با قوت ادامه دارد

واکنش عجیب روزنامه دولت به ایران خودرو!

فیلم/ ماشین لوکسی که هادی چوپان سوار می شود

چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، کاپیتان استقلال داشت؟

فیلم/ با طراح ایرانی شرکت ب ام و آشنا شوید

فیلم/ وقوع سیل بزرگ در چین

بودجه ستاد امر به معروف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟

تداوم روند اصلاحی قیمت در بازار دلار

عرضه ۱۵۰۰ کیلو زعفران در بورس کالا

پشت پرده ماجرای دختر متروی تجریش و گشت ارشاد+ فیلم

فیلم/توضیحات سخنگوی دولت درباره افزایش تعطیلات آخر هفته

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

تداوم کاهش نرخ تورم سالانه در فروردین ماه

فیلم/ جنبش دانشجویان سیدنی در اعتراض به نسل کشی غزه

ادعای عجیب معاون رئیسی درباره شیرخوارگاه‌ها و زنان سرپرست خانوار!

فیلم/مردم ایران چقدر پول صدقه می‌دهند؟

پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن ارزان

اینفوگرافی/ نظر مردم درباره تعطیلی پنجشنبه

خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

استایل مجلسی هلیا امامی بازیگر شب‌های مافیا + عکس

تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه چیست؟

مالک جدید استقلال شاخ مجازی شد+ عکس

شکایت پلیس فراجا از دروازه بان استقلال

قیمت خرید مسکن در امامزاده حسن و منطقه ۱۷ تهران + جدول

حمایت ویژه اژه‌ای از طرح حجاب فراجا

فیلم/ واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس

بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود؟

قیمت رهن مسکن در آذری و حوالی + جدول

فیلم/ صحبت‌های قالیباف درباره تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو

پاسخ همایون اسعدیان به مدیر عامل نماوا+ فیلم

سارا و نیکای پایتخت به ایران بازمی‌گردند؟

خانه‌های ۲ تا ۳ میلیاردتومانی پایتخت کجا هستند؟ + جدول

اعلام جزئیات بیماری ترانه علیدوستی

جنجالی که مدیر عامل نماوا به پا کرد + فیلم

فیلم/هوای کشور تا آخر هفته بارانی است

بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی چیست؟