تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳۴ نظر

ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی +عکس

ایران خودرو در سال 99 بر روی تولید یک سدان براساس نسخه ایرانیزه پژو 301 با کد فنی K132 مانور می دهد، این صفحه به بررسی اخبار و اطلاعات این خودرو اختصاص دارد.
ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی فیس لیفت مشخص شد
اقتصاد۲۴ -ساعاتی پیش ایران خودرو طی مراسمی از نسخه نهایی پروژه k132 رو نمایی کرد. این مدل که هنوز نام تجاری آن مشخص نیست بر مبنای پژو 301 ساخته شده است (هرچند ایران خودرو از تایید رسمی این مساله طفره می رود) و قرار است با نسخه به روز شده پیشرانه tu5 به قدرت 115 اسب بخار و گیربکس به روز شده خانواده پژو 206 و پژو 405 روانه بازار شود.
بیشتر بخوانید:بازار خودور در دست دلالان!

همچنین در نسخه اتوماتیک احتمالا از تلفیق موتور ef7 توربو و گیربکس اتوماتیک ساخت چین استفاده خواهد شد. گفتنی است که این موتور و گیربکس در واقع برای نسخه اتوماتیک دنا پلاس توربوچارجر توسعه داده شده است و نصب آن بر روی پلت فرم کا 132 می تواند تلفیقی از قوای محرک دنا (به عنوان آخرین فیس لیفت 405) با اتاق پژو 301 (نسخه به روز شده براساس پلت فرم پژو 206) را ارائه دهد و یک خودرو ترکیبی کاملا جدید را از منظر عدم مشابهت با محصولات پژو را پدید آورد.

نسخه اولیه ایران خودرو K132 که چند ماه قبل با حضور رئیس جمهور معرفی شده بود.

قیمت k۱۳۲ ایران خودرو - اردیبهشت 99

اخیرا «فرشاد مقیمی»، مدیرعامل شرکت ایران خودرو در گفت‌وگوی ویژه خبری از عرضه خودرو خودروی «132 K» در بهمن ماه خبر داد. آیا با توجه به شرایط موجود عرضه خودروهای جدید به بازار چقدر جدی است؟
یک کارشناس بازار خودرو در پیش‌بینی درباره نرخ خودرو K132 اظهار کرد: «به نظر می‌رسد نرخ کارخانه‌ای این خودروی جدید 100 میلیون تومان باشد اما چنانچه قرار باشد این خودرو به بازار عرضه شود مطمئنا نرخ آن به بالای 200 میلیون تومان خواهد رسید.»

آغاز تولید فیس لیفت پژو 301 در بهمن ماه 99 [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

ایران خودرو چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد در اقدامی بی سابقه فیس لیفت پژو 301 را تحت کد فنی IKCO K132 تولید کند.

این پروژه که با نام K132 شناخته می شود حاصل تلاش جمعی از مهندسین و مخترعین داخلی بوده و گام بزرگی در راستای داخلی سازی صنعت خودروسازی در کشورمان است.
ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی فیس لیفت مشخص شد
محصول نهایی این پروژه با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و گفته می شود در مرحله اول موتور EC5 و گیربکس دستی خودرو مذکور را همراهی خواهد کرد.
ایران خودرو قصد دارد IKCO K132 را با موتور EF7 توبورشارژپلاس و گیربکس اتوماتیک نیز تولید کند.
براساس اطلاعات منتشر شده فیس لیفت پژو 301 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

از جمله امکانات ایران خودرو K132 می توان به فرمان برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ESC, EBA، ABS, HSA, ، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، سیستم کروز کنترل و سیستم تهویه برقی اشاره کرد.
حال باید منتظر ماند و دید این محصول جدید ایران خودرو با چه قیمتی و در چه تاریخی راهی بازار کشورمان خواهد شد.

اطلاعات اولیه از ایران خودرو K132 - بهمن 98

امروز در جلسه هیات دولت در اقدامی بی سابقه فیس لیفت پژو 301 را تحت کد فنی IKCO K132 در حضور رئیس جمهور رونمایی کرد.
اطلاعات فنی چندانی از این خودرو در دست نیست اما آنچه واضح است اینکه در پی تحریم های صنعت خودروسازی و فروش سهام گروه پژو به فیات کرایسلر و تشکیل یک هولدینگ آمریکایی، ایتالیایی فرانسوی، پروژه تولید پژو 301 در ایران با چالش های فراوانی روبرو شده بود و حالا به نظر می رسد که ایران خودرو راه حل برون رفت از این شرایط را تولید نسخه فیس لیفت شده با برند اخصاصی خود تحت عنوان K132 یافته است.
ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی فیس لیفت مشخص شد
تا زمان نگارش این مطلب، تصاویر چندانی از این خودرو منتشر نشده است اما با نگاهی به تصور نمای داخل که با حضور رئیس جمهور همراه است می توان بر شباهت قابل توجه داشبورد و تریم داخلی با نسخه استاندارد پژو 301 صحه گذاشت
.
حال باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری در خصوص این خودرو ارائه شود اما با توجه به داخلی سازی پیشرانه EC5 (نسخه ارتقا یافته TU5) احتمال استفاده از این پیشرانه بر روی ایران خودرو کا 132 بسیار بالاست.

نگاهی به چالش های تولید پژو 301 در ایران بدون حضور پژو [به روز رسانی] - تیر 98

پژو 301 جزو خودروهای پسابرجامی به شمار می‌رود و تولید آن در قرارداد ایران خودرو و پژو گنجانده شده بود و قرار بود با قیمتی حدودا 60 میلیون تومان روانه بازار شود. با این حال پژو تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا از ایران رفت و تولید 301 معلق شد. اما پس از مدتی پژو 301 در مسیر داخلی‌سازی قرار گرفته و قرار شد به تولید انبوه برسد.
ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی فیس لیفت مشخص شد
با توجه به اظهارات دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، عمده مشکل قطعه سازان در تولید خودرو پژو 301، قطعات الکترونیکی است که برای این منظور باید صنایع زیرساختی اصلاح شوند. در این زمینه می‌توان از صنایع دفاعی کشور که از زیرساخت‌های خوبی برای ساخت قطعات الکترونیکی دارند، بهره گرفت.
مازیار بیگلو در رابطه با پروژه خودروهای پژو 301 که قرار است به دست تولیدکنندگان ایرانی ساخته شود؛ اظهار کرد: «عمده اینکه نتوانسته‌ایم در قطعات الکترونیکی خودکفا باشیم، این است که قطعات استانداردی که در محصولات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند در ایران تولید نمی‌شوند. به طور مثال آی‌سی های خاص مصرفی در ایران تولید نمی‌شوند و البته وظیفه خودروساز و قطعه ساز نیز نیست که این قطعات را تولید کند.»

ایران خودرویی ها پیش تر اعلام کرده بودند پژو 301 با داخلی سازی اولیه 60 درصدی تولید خواهد شد، حال اینکه 40 درصد باقی مانده از کجا تامین می‌شود، در حال حاضر خیلی مشخص نیست.

دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو افزود:« ایران در سایر صنایع نیز نمی‌تواند برخی مواد را تولید کند. به طور مثال پلی‌آمید در ایران تولید نمی‌شود لذا در ساخت قطعات پلاستیکی که نیاز پلی‌آمیدی است، باید مواد اولیه آن وارد شود. ورق‌های بدنه خودرو نیز همگی وارداتی هستند و این در حالی است که ایران خودش تولیدکننده و صادرکننده آهن است اما نمی‌توانیم ورقه بدنه خودرو را تولید کنیم. در قطعات الکترونیکی نیز روال به همین صورت است. اینکه قطعه‌سازی بخواهد آی‌سی یا برد الکترونیکی تولید کند، در هیچ جا مرسوم و در واقع مقرون به صرفه نیست.»
ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی فیس لیفت مشخص شد
وی اظهار کرد: «در حال حاضر جلسات خودکفایی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع به صورت هفتگی برگزار می‌شود. در حال حاضر با توجه به محدودیت‌ها، راهکار پیش‌رو برای رفع این مشکل این است که صنایع زیر ساختی اصلاح شوند. این امکان وجود ندارد که قطعه ساز بتواند قطعات خاص یا مواد اولیه مورد نیاز را خودش تولید کنند. مذاکرات خوبی با صنایع دفاع صورت گرفته است؛ چرا که زیرساخت‌های خوبی در ساخت قطعات الکترونیکی همچون آی‌سی ها یا ترانزیستورهای خاص که مورد استفاده در ساخت قطعات الکترونیکی هستند در صنایع دفاع وجود دارد.»

بیگلو افزود: «همچنین قرار است که در صنایع معدنی نیز همچون مس، آهن، آلومینیوم و آلیاژهای خاص که در کشور تولید نمی‌شوند و وارداتی بوده، به خودکفایی برسیم. سازمان گسترش در این قضیه بسیار خوب فعالیت را آغاز کرده است. البته باید این را هم در نظر بگیریم که همه این فعالیت‌ها زمان‌بر و هزینه‌بر بوده و این سرمایه بری توسط خودروسازان و قطعه سازان امکان عملیاتی شدن ندارد اما بسیار امیدواریم که نتایج مطلوبی از سوی همکاری سازمان گسترش حاصل شود.»

دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو با بیان این که در مورد تولید خودروهای پژو 301، تعدادی محدودی از مواد اولیه و قطعات استاندارد باید وارد شود گفت: «ما نمی‌توانیم دور خود دیوار کشیده و تصور کنیم که در یک جزیره زندگی می‌کنیم. برای ساخت این محصول نیز قطعاً به واردات برخی قطعات و مواد اولیه نیاز داریم؛ چرا که تولید آن در ایران مقرون به صرفه نبوده یا امکانات و تکنولوژی آن وجود ندارد. در این خودروها عمده تفاوت با سایر محصولات خودرویی این است که از ابتدای شروع پروژه و زمانی که قرار شد این خودرو تولید شود، عمق خودکفایی آن معادل خودروهای پر تیراژی قرار گرفت که سال‌های زیادی است در ایران تولید می‌شوند.»
ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی فیس لیفت مشخص شد
وی یادآور شد: «این پروژه کاملاً به دست قطعه‌ساز ایرانی انجام می‌شود. اولین باری است که تولیدکنندگان ایرانی (خودروسازان، قطعه‌سازان و…) دور هم جمع شده و هیچ شریکی خارجی هم وجود ندارد. البته اگر سازمان گسترش در پروژه‌های خودکفایی به نتیجه برسد، قطعاً از همان مواد اولیه و قطعات استانداری که در داخل تولید می‌شوند، استفاده خواهد شد.»

بیگلو خاطرنشان کرد: «تاکنون دستیابی به خودکفایی و عمق داخلی‌سازی ۸۰ درصدی در خودرو پژو 301 محقق شده و اگر برخی زیرساخت‌های مربوط به صنایع مادر آماده شود، درصد خودکفایی در ساخت این محصول بیشتر خواهد شد.»

طبق اطلاعات فعلی می توان گفت که علیرغم شدت تحریم ها، ایران خودرو برای عرضه نسخه داخلی سازی شده پژو 301 مصمم است و براساس پیش بینی ها، این خودرو در نیمه دوم سال جاری معرفی خواهد شد.
پژو 301 در داخل کشور رقبایی عمدتا چینی. که ماشین هایی همچون مانند دنا پلاس، سراتو 1600، برلیانس H330، جک J5، بسترن F5، ام‌وی‌ام 550 و آریزو 5 دانست. رقبای چینی 301 طبق معمول از امکانات رفاهی بیشتری بهره می‌برند. اما این محصول اقتصادی پژو برای پیروزی در بازار ایران می‌تواند به قیمت پایین‌تر و قوای محرکه‌ی بهتر خود تکیه کند.

راه‌ اندازی خط آزمایشی پژو 301 ظرف یک تا دو هفته آینده [به روز رسانی] - بهمن 98

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: «خط آزمایشی پژو 301 ظرف یک تا دو هفته آینده رونمایی و کار آن از سه ماه نخست سال آینده شروع خواهد شد.»
هاشم یکه‌زارع، در خصوص وضعیت تولید پژو 301 گفت: «در رابطه با تولید پژو 301 ظرف یک الی دو هفته آینده از خط آزمایشی این خودرو رونمایی خواهیم کرد و در محدوده‌ای که متعاقبا اعلام می‌کنیم بدون اتکا به پژو به تولید انبوه می‌رسد.»
ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی فیس لیفت مشخص شد
لازم به ذکر است که تولید پژو 301 با رقم 10هزار دستگاه شروع می‌شود و به مرور به 100 به 250 هزار دستگاه در سال خواهد رسید. این نکته را باید گفت که خط تولید این خودرو در سه ماه اول سال آینده کار خود را آغاز کند.

85 درصد از محصولات پژو 2008 تحویل مشتریان شد

وی ادامه داد: «در حال حاضر داخلی‌سازی پژو 301 به حدود 60 درصد رسیده است اما زمانی که تولید انبوه آن آغاز شود به 80 درصد نیز خواهد رسید. نمی‌توان گفت که داخلی‌سازی برای 301 به صورت کامل انجام می‌شود و نهایتا این رقم به 80 الی 85 درصد می رسد. در مورد پژو 2008 نیز تعداد دستگاه‌هایی را که فروختیم تحویل خواهیم داد و 85 درصد مشتریان خودرو خود را تحویل گرفته‌اند. در برنامه‌های تولید، پژو 2008 را نیز در آینده داریم اما این کار بعد از پژو 301 انجام خواهد شد.»
ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی فیس لیفت مشخص شد
ساخت داخل قطعات «های‌تک»

یکه‌زارع در رابطه با ساخت قطعات های‌تک اظهار کرد: «تاکید بر این است که ساخت داخل قطعات های تک نیز به خوبی انجام شود. لازم به ذکر است که صنایع دفاع نیز ظرفیت‌های خوبی دارد و با ما جلسه‌ای داشتند و از این ظرفیت‌ها نیز استفاده می‌کنیم. برای ساخت داخل قطعات باید سرمایه‌گذاری صورت پذیرد و حتی قطعاتی که از نظر توجیه اقتصادی، ساخت داخل آن‌ها به صرفه نیست با این وجود و با توجه به شرایط خاص باید انجام شود.»

مبنای قیمت‌گذاری خودروها

وی در پایان به ذکر نکاتی در خصوص قیمت‌گذاری خودروها پرداخت و گفت: «طبق قانون، هر قراردادی که وجود دارد، زمان تحویل مبنای قیمت‌ها است. به عنوان مثال اگر خودرویی در مهر سال گذشته ثبت‌نام شده باشد با همان قیمت مهر سال گذشته به مشتری تحویل داده خواهد شد. این نکته که گفته می‌شود مبنای قیمت‌ها بر اساس قیمت‌های بهمن سال گذشته است صحیح نیست. فروش‌های فوری نیز بر اساس قیمت روز خواهد بود و در این نوع فروش‌ها مبنای قیمت نیز همان زمان تحویل خواهد بود.»


منبع: دیجیاتو
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
محسن
2
4
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹
خيلي جالبه ميگن خودرو جدید ساختیم ولی مشخصاتش نمی دونن. واقعا آفرین داره
محمود خاتم
عجب شتر گاو پلنگی بشه این ماشین ،
ما نفهمیدیم که بالاخره چیه این ماشین هر کدام از موتور و بدنه و ... مال یکیه ,تازه اون قطعاتی که از روی ماشین های دیگه بقول خودشان توسعه دادن اند در جای اصلی خودشان خوب کار نمی کردند چه برسه به k132!!!!!!!!!!
علی
افرین به تو اسکل میدونی چه ابشنایی داره
برو یکم در موردش بخون
مشتری
7
10
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا هر کاری کنند خودرو ساز نمی شن . نیم قرنه که ادای خودرو ساز رو در میارن و مردم هم سر کارن. اخر هنرشون اینه که مدل چراغ ها رو عوض کنن . مثلا همین ماشین فوق پیشرفته ای که اطلاعات اونو کم کم رسانه ای می کنن میگن موتور اون موتور ۲۰۶ ه. آخه موتور ۲۰۶ که مال ۲۰ سال پیشه.
ناشناس
4
14
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹
اگر با دقت به شکل ظاهری این خودرو نگاه کنید متوجه می شید که همان راناست با تغیراتی در بدنه و سپر !بهتر است آن را راناپلاس بنامیم!
ناشناس
خنگول خان دنا نه رانا آخه کجاش شبیه راناست
ناشناس
مقصر خودمونیم. تا پیش فروش یا برنامه فروشی میاد همه میریم که ثبت نام کنیم. هر شرایطی با هر قیمتی که بگن ما هم قبول میکنیم چون طرز فکرمون اینه که چند ماه بعد قیمت ها میاد بالا و ما سود میکنیم. آدم اگه ماشین نداشته باشه نمی میره. اگه چند ماه اعتصاب کنیم و ماشین نخریم،مجبور میشن قیمت هارو بیارن پایین.
ﻣﺠﺘﺒﻲ
1
21
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹
ﻭاﻗﻌﺎ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﺯﺣﻤﺖ ﻛﺸﻴﺪﻳﺪ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﭘﺮﺗﻮاﻥ ﻭﻋﺎﻟﻲ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﻮﺭ ﺑﺮﻳﺪ ﺟﻠﻮ ﺧﻴﻠﻲ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻫﺮﺭﻭﺯ ﻳﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﻭاﻗﻌﺎ ﺩﻳﮕﻪ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻨﺪ ﻛﺪاﻡ ﺭا اﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﻜﻲ اﺯ ﻳﻜﻲ ﺑﻬﺘﺮ
مشتری
2
16
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹
تو دنیای که مدلهای خودرو به روز هست این خودرو کپی از برندهای دیگر وقعا تاسف داره شما که کپی میکنی از چین بدتر حداقل یه مقدار شیک تر تمام خودرو سازیهای دنیا هر سال تعغیرات کلی میدن ما هن ز پژو و پراید با همون شکلو سوار میشیم چی بودیم چی شدیم خدا قوت پهلوان
پیمان
0
9
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹
اخه تو رو قران برید پراید و از دوباره تولید کنین...مردم از کجا بیارن خودروهایه کپی شما رو با قیمت سرسام اور بخرن...خدا لعنت کنه باند ایران خودرو و سایپایه رو....چه بلایی دارین سر مردم میارین..این همه سال همش کپی و کپی و کپی و کپی و کپی و کپی!!!!!!
ناشناس
1
14
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹
من منتظرمیشم وانتش بیاد بخرم
علی
1
13
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا تست های ایمنی این خودرو را به نمایش بگذارید.و از لحاظ تولید با خودروهای دیگر خارجی مقایسه کنین تا ملت شریف آگاه شوند،متشکرم
Ali
0
8
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹
خجالت خوب چیزیه
....
2
9
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
هر روز مزحرفتر از دیروز ،بعد چینو تخریب میکنین بدبخت همینا که میسازین زیر سایه چین و قطعات چین
ناشناس
3
7
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
آخه آقایونی که با افتخار میرید اینو افتتاح میکنید آقای عزیز،این اسمش ماشین نیست لگن ازاین بهتره،شما که نمی تونین کپی کنین چرا اینکارو میکنید،واقعا در این خودروسازهارو باید گل گرفت،اینم مثل هواپیمای سازی،فقط وفقط کپی اونم به بدترین شکل،برید جمع کنین تورو خدا،فاتحه خوندم به این تولید ملیتون،
محمد
1
8
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
حداقل یه موتور جدید میساختین با یه طراحی شیکتر این خوردوخوب شبیه دناست که اگه میخواید کپی کنید حداقل از ماشین های یا کیفیتتر کپی کنید
سجادی
0
9
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
این ماشین معلوم نیست حاصل کثافت کاری چندتا ماشینه!!!!!!!!
ناشناس
0
5
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
لطفاپژوماروسرموعدمقررخردادسال دیگه تحویل بدیداگه نه سودپول ماروهم بایدپرداخت کنیدبه فکره تحویل خودروهاباشید
ناشناس
0
4
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
بازم سوزوکی ویتارا شرف داره به این
امیر
2
2
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
این چه خودرویی است ازتمام محصولات ایرانخودرو یکی ازاجزاش توی این هست جمع کنید مردم هم باید مالشون رو بدهندوهم جونشون، تازه به خودشون افتخارهم میکنند
مهدی
0
2
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
وقتی افراد بااستعداد بخاطر نبود امکانات و سیستم پخمه سالاری خونه هاشون نشستن باید هرروز شاهد تولید و توزیع انواع محصولات مزخرف باشیم.. افسوس و صد افسوس
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹
گل گندم مال مردم
چه فایده که ما همون تولید بی کیفیت داخلی هم بهش دسترسی نداریم
چه برسه به محصول جدیدش. همش دروغ و فریب...
ناشناس
یکم عقلتون بکار بنداز برو ببین چی تولید کردن
با این تحریم ها همین عالیه
عمه کتی
0
0
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹
اون موتور ملی 3 سیلندر که 5 سال پیش ازش پرده برداری کردن و قرار شد با مصرف صدی 7 توشهری روی ماشینهای 2سال آیندشون کار بذارن کجا رفته بعد 5 سال؟
Javad
0
0
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹
دلیل همه این بند و بسات ها خوده شماهایی هستید که الان چپ و راست دارید این ماشینو با لگن مقایسه میکنید و فروشش که شروع بشه خون جلو چشماتونو میگیره و حاضرید تو سر و مغز هم بزنید .... از ماست که بر ماست
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹
اتفاقا پیشرفت خوبی فقط قیمتش با جییب مردم سازگاری نداره
ناشناس
0
0
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹
اگه خوب نیست ملت شریف نرن تو صف خریدش. ایران خودرو و سایپا یک ماه پیش خوب ملت رو تست زدن. برا 40 هزارتا از همینایی که میگید لگن 7 میلیون تقاضا اومد. خیلیهاشون هم ماشین داشتن.
پس از ماست که بر ماست
سعید مرتضوی
0
3
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹
با سلام.خدمت شما عزیزان.
یک خودرو ساز موتور بی خاصیت هشت سوپاپ قدیمی تیبا را میزاره روی بدنه تیبا دو اسمش را میزاره کوئیک قیمت چهل تا ۵۰ تومن بالاتر.
الان هم برای این خودرو که این قدر شعار میدن حاصل تلفیق موتور ۲۰۶ که کاملا منسوخ و بدنه دنا قیمت یا خدا.
خدا شاهد مردم را ... فرض کردن
و اون کسی که ترویج بده این توهین ها را مدیون است.
تحریم نخریدن را شروع کنید.واقعا آخرش هستن.
mohammad
1
1
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹
احتمالا وزنش کمتراز دنا است وبا موتور و گیربکس دنا شاید شتاب و سرعت قابل قبولی داشته باشه اگه شتاب زیر ۹ باشه من میخرمش
ناشناس
3
2
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹
دنا پلاس خیلی زیباست ،واقعا زیباترین و خوشنشین ترین خودرو ایران است ،مرهبا به سازنده اش
رضا
3
0
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹
نظرات همه دوستان را خوندم ولی مطمعن هستم همه شما به محض پیش فروش کردن این خودرو با کله میرید تو صف خریدش ازماست که برماست تا زمانی ما نخواهیم اوضاع همینطور است که می بینی التماس تفکر
امید
0
3
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹
با این قیمت تو کشورا دیگه میشه بنز یا ائودی سوار شد اگر این ماشینه اونا فرغونن. ملت بدبخت تر از ما نیس دلمون به چی خوش باشه. این فرغونه ماشینا خارجی حساب میشه با این قیمت مسخره.تأسف واقعأ
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹
عالیه با این تحریم
این ماشین رو بخوان بزنن با توجه به اپشناش
همین ماشین بیاد بیرون قیمتش............!!!!!! اینطوری میشه
امیرحسین حاجی اوغلی
0
0
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹
ماشین قشنگی هست
ایران خودرو به نظرات اهمیت بده الان باید گنو رو تولید کنه تا بتونه پیشرفت کنه
با این کار خیلی دیر میشه پیشرفت کرد مردم عمر نوح ندارن
ماشین قشنگی هست
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

قیمت ماهی امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت قند و شکر امروز

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ بن سلمان زیر چادر در بیابان عربستان

عکس/ دیدار صادر کننده حکم بازداشت نتانیاهو با آیت الله سیستانی

عکس/ مهر‌های جعلی در پرونده چای دبش

عکس/همسر علیرام نورایی در اینستاگرام گرد و خاک به پا کرد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/محمدعلی فردین در پشت صحنه «سلطان قلب‌ها»

عکس عجیب میثم مطیعی در کنار ویرانه‌های بیروت

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ درگیری لفظی درباره تنظیم بازار گوشت قرمز بر روی آنتن صداوسیما

انفجار یک معدن در گنجه رودبار

فیلم/ خلاصه دیدار استقلال ۰ - ۰ پاختاکور

پایان بدون گل دیدار استقلال - پاختاکور

حمید رسایی: خصومت شخصی با ظریف ندارم

عکس/ مهدی قایدی و سردار آزمون تماشاگر ویژه بازی استقلال

نخستین تیم صعود کننده لیگ نخبگان مشخص شد

جزئیات توافق آتش‌بس لبنان و اسرائیل

چه کسانی از مالیات معاف می‌شوند؟

تاکید محمد کبیری بر ارتقاء ارائه خدمات به مراجعه کنندگان بیمارستان کیش

حضور مؤثر بانک صادرات ایران در همایش و نمایشگاه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت یازدهم/ «سپینو»، میهمان ویژه همایش

گاریدو با یک تغییر بزرگ به دنبال اولین برد آسیایی

همایش ملی پتروفن ۱۴۰۳ آذر ماه برگزار می‌شود/ جایزه نوآوری صنعت پتروشیمی به شرکت‌های نوآور اهدا خواهد شد

فیلم/ توضیحات کارشناس صداوسیما درباره قوانین سامانه همسریابی اسلامی

اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس معرفی شدند/ خوشرو رئیس هیئت‌مدیره شد

مهمترین عامل رشد حق بیمه تولیدی تعاون

تفکر و فرهنگ بسیجی، زمینه ساز رشد و پیشرفت جامعه است

شبکه‌محوری؛ نقشه راه بیمه سینا

موافقت نتانیاهو با توافق آتش‌بس در لبنان

پیش بینی قیمت دلار فردا ۶ آذر ۱۴۰۳/ افزایش قیمت دلار ادامه دارد؟

پاداش بانک مسکن به مشتریان خوش حساب

حضور فعال بانک ملی ایران در یازدهمین همایش و نمایشگاه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت

بازدید دکتر بهشتی‌نژاد از غرفه بیمه سرمد در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی Iran Conmin ۲۰۲۴

بازگشت ستاره استقلال پس از ۵۶ روز

با قطعی برق خداحافظی کنید

ثبت آیفون مسافری از امروز آغاز شد

پیش‌بینی عجیب از درصد رشد جمعیت در ایران

صادرات گاز ایران به عراق مطابق برنامه برقرار است

پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا ۶ آ‌ذر ۱۴۰۳/ عقبگرد سکه با فرمان اونس جهانی طلا

ترکیب استقلال برای دیدار با پاختاکور

غرق شدن قایق پناهجویان در آب‌های یونان

معرفی گزارشگران دیدارهای استقلال و پرسپولیس

پزشکیان: باید با مردم درباره اصلاحات اقتصادی ضروری صحبت کنیم

فیلم/ روایت جالب فرزند آیت‌الله جوادی آملی از شیوه تربیتی پدر

فیلم/ سکانسی شوکه‌کننده از سریال مسافران در سال ۸۸

فیلم/ بازی متفاوت بیتا سحر خیز در فیلم مهران مدیری

نماینده بابل: موضوع FATF باید حل شود

عکس/ استوری بامزه سردار آزمون از دخترش

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۳

کشف گنجینۀ شگفت‌انگیز ساسانی در دشت‌های اسکاتلند+ عکس

عکس/ بهترین مواد غذایی برای مبتلایان فشاری خون بالا

پایتخت جدید ایران کجاست؟

عکس/ حضور دو بازیگر در دیدار امروز با رهبری

فیلم/ تصنیف «من از روز ازل» با صدای همایون شجریان

عکس/ گریم متفاوت سعید آقاخانی و سارا بهرامی در «خاتی»

چه عواملی باعث ایجاد بیکاری می‌شوند؟

ماجرای کارت بلیت نامحدود متروی تهران چیست؟

هشدار درباره ویروس ناشناخته جدید

دستگیری ۱۷ نفر از اتباع افغان عضو شرکت هرمی

فیلم/ واکنش تند نماینده مجلس به خودرو‌های چینی