تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۲۸ نظر
اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

حکایت سکه ۱۰ میلیونی و ۹۶۲ زندانی بدهکار مهریه/ سکه‌هایی که چشم و گوش‌ها را باز کرده است!

روز گذشته سکه بهار آزادی به مرز ۱۰ میلیون تومان رسید و همین حالا ۹۶۲ بدهکاری مهریه در زندان‌های کشور حضور دارند؛ هیچ کس نمی‌داند که با این گرانی، آخر و عاقبت زندانیان بدهکار مهریه چه خواهد بود، اما دور از انتظار نیست که شرایط موجود به سمت افزایش و سخت‌تر شدن ترخیص این گروه از زندانیان تغییر کند.
زندانی مهریه
اقتصاد۲۴ - بهای هر عدد سکه بهار آزادی این روز‌ها فاصله چندانی با کانال ۱۰ میلیون تومان ندارد و این درحالی است به گفته سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور هم اکنون در زندان‌های سراسر کشور ۹۶۲ بدهکاری مهریه حضور دارند.
هیچ کس نمی‌داند که با این گرانی، آخر و عاقبت زندانیان بدهکار مهریه چه خواهد بود، اما دور از انتظار نیست که شرایط موجود به سمت افزایش و سخت‌تر شدن ترخیص این گروه از زندانیان تغییر کند.
 
سوای بهت و حیرت مقطعی که این روز‌ها شنیدن اخبار گرانی سکه طلا در پی دارد، گرانی سکه در ایران چندان تازگی ندارد و اتفاقی است که در سال‌های گذشته پیوسته جریان داشته است؛ حدود ۱۰ سال پیش بود که هر عدد سکه طلا در بازار چند صدهزار تومان کمتر از یک میلیون تومان قیمت داشت، اما با به راه افتادن موجی از گرانی قیمتش، سکه طلا توقفی کوتاه در ایستگاه یک میلیون تومان داشته باشد.
 
ثبت کوتاه مدت همین قیمت کافی بود تا عموم رسانه‌ها از مرگ یک زندانی مهریه خبر دهند؛ خبری هرچند کوتاه که در زمان خود موجی از بهت و حیرت را برای شنوندگان و خوانندگانش به دنبال داشت: «مردی که به خاطر مهریه همسرش به زندان افتاده بود، وقتی با شنیدن افزایش قیمت سکه متوجه بدهی سنگین به زنش شده بود، در زندان سکته کرد و جان سپرد. همسر این مرد مهریه اش را که ۱۰۰۰ سکه طلا بود، به خاطر اختلافات خانوادگی، به اجرا گذاشت و او را روانه زندان کرد. این مرد جوان که ناتوان در پرداخت مهریه بود، وقتی به او خبر دادند که قیمت سکه در بازار آزاد از یک میلیون تومان هم فراتر رفته، دچار هراس شد و پس از سکته‌ای ناگهانی جان خود را از دست داد.»

بیشتر بخوانید: ۹۶۲ بدهکار مهریه در زندان‌های کشور
این ماجرا برای متولیان جامعه‌ای که در آن بدهی چند صد تا هزار سکه‌ای زندانیان مهریه اتفاق عادی و رایج بود زنگ هشدار را به صدا درآورد؛ قوه قضاییه رویه خود را در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی تغییر داد و از این زمان به بعد بود که حکم حبس تنها تا سقف ۱۱۰ سکه طلا صادر شد و اقساط بازپرداخت این بدهی طولانی‌تر از هر زمان دیگری شد.
 
این رویه تازه که بعد از نوسان سال ۹۰ بازار سکه در رسیدگی به دعاوی مربوط به بدهکاران مهریه اتخاذ شد تا موج بعدی نوسانات این بازار در سال ۹۷ تغییری نکرد؛ مهرماه ۹۷ و درست چند ماه مانده به جابجایی رئیس قوه قضاییه بخشنامه جدیدی صادر شد که طی آن بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده زندانیان بدهکار مهریه و تلاش حداکثری برای یافتن راهی جهت تقسط بدهی و به زندانی نیفتادن بدهکار تاکید شده بود.

بدترین کار تغییر قانون است

حالا دو سالی می‌شود که رویه رسیدگی به پرونده‌های بدهکاران مهریه ثابت مانده است، اما آیا گرانی‌های اخیر بازار سکه می‌تواند بار دیگر در روال کنونی رسیدگی به این پرونده بدهکاران مهریه تغییری ایجاد کند؟
 
نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری در این باره معتقد است نباید اتفاقی مثل گرانی سکه طلا باعث شود تا متولیان قضایی برای تغییر رویه رسیدگی به دعاوی مهریه آستین بالا بزنند؛ وی که حتی از منتقدان اصلاحات رویه سال ۹۰ به بعد است در توضیح مواضع خود به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: ازدواج یک قرارداد است و طرفین باید در زمان جاری شدن عقد چشم و گوششان باز باشد؛ مشکل بدهکاران مهریه از آنجا ناشی می‌شود که در زمان جاری شدن عقد احساسی و چشمی تصمیم گیری شده است؛ اینکه بگویند مهریه را کی داده و کی گرفته از همین جا ناشی می‌شود.
 
وی  تصیریح می‌کند: نمی‌توان انتظار داشت که چون برخورد احساسی و غیر عقلی در زمان عقد نکاح رایج شده است متولیان جامعه رویه قضایی را تغییر دهند؛ اول آنکه بنیان خانواده که در شرع منور جایگاه مقدس و والایی بر ازدواج است؛ همین حالا کیان خانواده در معرض آسیب‌های جدی است و یکی از لطماتی که به کیان خانواده وارد آمد همین دستورالعملی بود که در سال ۹۰ برای رسیدگی به پرونده‌های بدهی مهریه صادر شد؛ متاسفانه متولیان وقت هم احساسی و غیر عقلی رفتار کردند و در جهت حمایت از یک عده، قانونی وضع کردند که ناقض اصل حاکم بر عقود است. تا به امروز تمامی روسای قوه قضاییه به رغم مجتهد و عالم بودن کمتر با امر قضاوت و قانون آشنا بوده اند و در این میان تنها آقای رئیسی است که سابقه کار قضایی دارد؛ بخشنامه‌هایی هم که در آن زمان برای اصلاح ساماندهی پرونده‌های مهریه صادر شد نتیجه کار مشاورانی بود که در عمل هیچ مسئولیتی متوجه آن‌ها نبود.
 
این وکیل دادگستری در ادامه می‌افزاید: نمی‌توان و نباید با وضع مقررات، شرایط قانونی پذیرفته شده در عقود منعقد شده را تغییر داد، کاری که در سال ۹۰ اتفاق افتاد از نظر حقوقی به معنی عطف به ماسبق کردن قانونی است که شرایط انجام وجود ندارد؛ سکه طلا چه یک میلیون تومان باشد و چه ده میلیون تومان و تعداد زندانیان بدهکار مهریه چه ۹۰۰ نفر باشند و چه ۹۰ هزار نفر.  درست است که رسیدگی به این پرونده‌ها به یکی از مشکلات محاکم خانواده تبدیل شده، اما نباید قاعده اصلی را تغییر داد؛ فراموش نکنیم که بخش بدهکاران مهریه به دلیل لجبازی و کل‌کل با طرف مقابل زندانی شده اند و کمتر بدهکاری هست که از سر نداری آزادی خود را از دست داده است.

به باور احمدی مشکل اینجاست که بدهی مهریه به عنوان یک بدهی مالی پذیرفته نمی‌شود؛ طبق قانون از زمان جاری شدن عقد نکاح مطالبه مهریه حق زوجه است و زوج باید به محض درخواست آن را پرداخت کند؛ اینکه در ایران رایج است تا بیشتر مهریه‌ها بر اساس سکه طلا تعیین می‌شوند اتفاقی است که در سال‌های اخیر افتاده و یکی از دلایلش می‌تواند سهل الطلب بودن آن و یا مقدور نبودن تعیین زمین و ملک به عنوان مهریه باشد؛ حتی اگر در زمان عقد میزان مهریه بر اساس ریال باشد بازهم طبق قانون باید ارزش آن را در زمان مطالبه شدن طبق شاخص بانک مرکزی به‌روزرسانی کرد.
 
وی ادامه می‌دهد: اگر جامعه بپذیرد که مهریه حقی است که زوجه بابت گذراندن عمر خود در خانه شوهر به دست می‌آورد و شوهر از زمان جاری شدن عقد نکاح باید آمادگی پرداخت این تعهد مالی را داشته باشد آنگاه می‌توان به حل مشکل ایجاد شده در محاکم خانواده امیدوار بود؛ این که توقع داشته باشیم رویه قضایی تغییر کند معنی دستکاری اصول بنیادین و تغییرناپذیر قواعدی است که شرعا و قانونا برای سنجش اعتبار عقد قرارداد‌ها تعیین شده است. این به منزله بی ثبات کردن قوانین است؛ واقعیتی که نمی‌توان انکار کرد این است که این روز‌ها محاکم خانواده حکم بیمارستان را دارند، علت بیماری جای دیگری است و با تغییر قوانین مشکل حل نمی‌شود؛ در جامعه‌ای که طلاق گرفتن به راحتی کشیدن دندان شده باشد نمی‌توان انتظار داشت که در محاکم آن تشریفات صدور حکم طلاق به صورت صوری طی نشود؛ بیشتر احکام عدم سازش که این روز‌ها از سوی داوران برای زوج‌ها صادر می‌شود از این دست است؛ این گناهی نابخشودنی در حق کیان خانواده است؛ در اروپا و آمریکا حکم طلاق زمانی صادر می‌شود که مسجل شود زوج و زوجه سوا از یکدیگر زندگی می‌کنند.
بیشتر بخوانید:چند میلیون می‌دهی تا بگذارم طلاق بگیری؟!

عاقبت چه خواهد شد؟

در ایران سالهاست که سکه طلا دو کاربری عمده دارد؛ اول رایج‌ترین شیوه برای تثبیت دارایی و افزایش سرمایه در شرایط همیشه ناگوار اقتصادی کشور و دوم بدل شدن به شق رایج تعیین مهریه و باید دید که نوسانات این روز‌های بازار چه تاثیری از خود برجای خواهد گذاشت؟ در روزگاری که بالارفتن سن ازدواج و زیاد شدن مجردان کار را تا آنجا پیش برده که به نام «تسهیل ازدواج» زمزمه هایی از بازخواست شدن  مجردها به گوش برسد، هیچ معلوم نیست که گرانی این روزهای بازار سکه طلا آیا به هوشیارتر شدن مردم و پذیرفتن مهریه زن به مثابه بدهی مالی منجر خواهد شد و یا اینکه بار دیگر متولیان جامعه را واخواهد داشت تا در رویه‌های کنونی تجدید نظر کنند؟
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
1
11
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹
باسلام. خاک برسرت بااین گزارشت. شماازخداشرم نمی‌کنید. گندزدبد به خانواده وازدواج.
علی
2
42
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹
ایشون یکطرفه هرچی دلشون خواسته گفته اند نه تنها به فکر بنیان خانواده نیستن بلکه با این حمایت‌ها بیجا باعث کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق هستند ایشون چجور وکیلی هستن که راضین 90هزار مرد و خانواده اشون درگیر زندان و آثار مخرب آن شوند چطور به افزایش آمار سواستفاده از مهریه توجه نکردن که اکثرا دوسال تا چهار سال اول زندگی زنان مهریه را اجرا میگذارن اشاره نکردن آن جوان نگون بختی که هنوز طعم زندگی مشترک را نچشیده چرا باید تاوان سکه ده میلیونی را بدهد کل اموالش توقیف شود کجای اسلام مهریه به این صورت بوده وکجای تاریخ اسلام مرد را بخاطر مهریه راهی زندان میکردن؟مگر ازدواج معامله تجاری هستش؟در این اوضاع اقتصادی میگن مردها دارن و بخاطر لجبازی نمیدن اکثر جوانها در خرج روزانه خود مانده اند از کجا بیارنن که بدن؟مثل اینکه ایشون در این جامعه زندگی نمیکنن و از اوضاع موجود خبر ندارن..واقعا متاسفم برای ایشون...
طلبکار از دنیا
خیلی هم خوب حرف زده ، مردی که 114تا سکه رو میذاره پشتش زن رو طلاق میده، و بدو بدو اعسار میده وهزار راه میذاره پیش پای زن بیچاره چیکار کنه هان ؟؟بعضیا زن مطعلقه رو فقط ابزار صیغه میدونن ، بعد مرد راحت برا خودش زن میگیره زندگی میکنه...زن بیچاره باشه با آرزوهای سوختش
ناشناس
20
5
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹
این بنده خدا درآمدش از راه پرونده های مهریه است خوب اگه پرونده ای نداشته باشه .... پس از قانون جنگل استفاده میکنه برا بقا و نباید از دستش ناراحت شد اگه به من ماهی یه میلیارد بدن ناظر نیستم بدم تو شغل وکیل بودن چون پول میگیری که معمولا حقی رو نا حق کنی
حمید
آقای رئیسی مجلس تصویب بکنیدسالی ربع سکه.والا بالاترم میره زندان راه حل نیست کارمندچیدکارگرازکاربا۲۶سال سابقه اخراج میشه ها کروناشدیدشده بگیره خانواده زوج ول کن نمیشه والا دیدم چه کشتاروجنایاتی شده زنی ۵شوهر۵مهریه میگیره کارمندی راتیغ زده بابا بچه چرانمیگیرینش سلطان مهریه ادب شودودیگرزنان طمع نکنندوربع سکه راتصویب ربع سکه یابه نرخ تاریخ عقدکنید زندانهاخالی میشه هردوطرف راضی
محمد
8
46
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹
بايد سكه به تاريخ وقوع عقد و يا ميانگيني از روز وقوع عقد و نرخ روز در شرايط استطاعت محاسبه شود
با زنداني كردن فقط هزينه هاي دولت افزايش پيدا ميكند و لا غير
ناشناس
اگر ۹۰۰۰۰ نفر هم زندانی باشن و همه از گرسنگی و بیماری در زندان بمیرن اهمیتی نداره چون خانم لجبازی کرده !!!! باید دلش خنک بشه !!!! بد بخت جامعه ای که تو وکیلشی
ناشناس
قوه قضاییه و مجلس حبس از زندان را برداشته و زنان را در بلا تکلیفی رها کرده اند حتی پای گفته های خودشان هم ووای نمی ایستند که بالاخره حالا مرد باید پرداخت کنه این مهریه را ولو سالی یک سکه قضات تو مرحله اجرا نمی دونند چی کار کنند چون مرد میگه ندارم و قاضی دستش باز نیست قانون نداریم . بعد این که مرد حتی یک سکه هم پرداخت نمیکنه.
ناشناس
مشخصه خان هستی با این حرفات. ببخشید تاوان محدودیت زنان را باید شوهرانشان بپردازد یا دولت؟ مردها زن رو طلاق میدن؟ همه پروندهای زناشویی رو بررسی کردید؟ بنده خدا من وکیل هستم، زن هایی هستن که روزگار شوهرانشان را سیاه کرده اند و هر روز با تهدید مهریه ازشون باج میگیرن.
ناشناس
1
56
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگر مهریه ضمانت زندگی زن است پس ضمانت زندگی مرد چیست؟؟؟!!! اکنون مهریه را با ادعای “کی داده و کی گرفته” به مرد تحمیل میکنند و مردی که با نیت خیر برای خواستگاری خانم اقدام می نماید با اعتماد به خانم و خانواده او و عشقی که در قلبش است مجبور به قبول آن می شود. زن بعد از مراسم عروسی و با طرح قبلی اقدام به اجرای مهریه می نماید و خانه را ترک می کند. مرد برای دفاع از حقوقش درخواست تمکین میدهد و زن در جلسه دادگاه تمکین، مرد را با حکم جلب به زندان می فرستد. بالاخره مرد برای رهایی مجبور می شود هم خانم را طلاق بدهد و هم مالی را که دسترنج سالها کار کردن بوده به راحتی در اختیار یک فرد سودجو قرار دهد. این خانم هم خود را برای پروژه های بعدی آماده میکند. این چه قانونی است که به این راحتی بستر را برای افراد شیاد آماده نموده است و به جای اینکه قانون با پختگی راه های سود جویی و ظلم را بگیرد، خود شرایط را برای شیادان آماده و جاده را صاف کرده است.
ناشناس
بهتون بر نخوره ها مرد هست وقتی استفاده از یه دختر نوزده ساله برد دیگه بعد شش ماه تنبلیش اومد سختی بعد ازدواج رو که باید کار کنه یه لقمه نون در بیاره به جدن بخره گفت چی کار کنم چه خاکی به سرم بریزم زنم رو ترک کنم حبس که نیست مهریه را هم که زنم اونقدر بدو تو دادگاه تا جونش در اد دست اخر خودش خسته میشه رها میکنه منو این اتفاقی هست که افتاده نه الان 5 سال پیش صدای من زن هم به جایی نرسیده چون قوانین مضحکی داریم مرد مهریه نمیده میگه ندارم می خوای ادعا کنی تو دادگاه بگی نداره بده پس طلاق بده نداره زنش رو نگه داره میگن نه خب مهریه نداره بده میتونه زنش رو نگه داره
ناشناس
3
28
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹
واقعا جای تاسف و نگرانی است که وکیلی که وظیفه اش تلاش برای اجرای عدالت باید باشد، اینچنین از یک قانون اشتباه پشتیبانی میکند. وکیل محترم اگر ازدواج قرارداد است پس در این قراداد یکطرفه فقط زن دارد سود می برد پس حق وحقوق مرد چیست؟؟؟؟؟
ناشناس
2
43
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹
اقای وکیل خود شیرین مردها با آبرو فقط بخاطر مهریه در زندان هستند باید فرصتی برای آزادی و بیرون بودن و بودن در اجتماع را داشته باشند تا به صورت اقساط بدهی خود را بدهند و زندگی کنند.اگرقانون هزینه زندانی را به عهده زن طلبکار بگذارند از این کار پشیمون میشود.
ناشناس
متاسفم برای این وکیل. همین تجاری کردن ازدواج موجب شده که آمار ازدواج به شدت پایین بیاد. چون مردها وقتی حساب کتاب میکنن میبینن چرا باید وارد همچیین ریسکی شوند؟
یه جوان
3
32
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹
به نظرم این آقای وکیل فقط به فکر پر کردن جیب خودش و همکارانش هستن که از طریق پرونده های مهریه پول کلان به جیب میزنن وگرنه فلسفه اصلی مهریه در اسلام چیز دیگری بوده و این تورم بالا و قوانین غیرقابل انعطاف فقط باعث کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری، افزایش طلاق و بزهکاری های اجتماعی خواهد شد.
ناشناس
2
40
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹
بسیار متاسفم از این وکیل ، البته برای شما که از در نمیاد حداقل نون که در میاد، عامل بسیاری از جدایی ها همین وکلا هستن که زنها را شیر میکنن برای سرکیسه کردن و حق الوکاله گرفتن، متاسفم.
رصا
0
31
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹
او
علي
0
9
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام
اگر خودش هم درگير مهريه بشه همين را مي گه
أمان از ........ من خودم درگير مهريه ام و واقعا زندگيم خراب شده خانم من خيلي سوء استفاده كرده و زور ميگه.
با حسن نيت جلو رفتم ايشون كه ميگن چشم وگوش را باز كنيد جوان ها معمولا تو اون سن تجربه اي ندارند عجيبه كه ايشون ازخود اقاي رئيسي كه واقعا دمشون گرم و منصف هستن وهنوز توقع بهبود بيشترازشون ميره كأسه گرم تر از اش شدن
علی
1
27
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹
بروکشکت وبساب.شمامثلا وکیل اگه شماتازه حروف وکالت ویادگرفتی من چندساله بوسیدم وگذاشتم کنار.منم یه حقوقدانم.زنم چنان زدضربه زد مهریه که هیچی پدربزرگ ومادربزرگ مهریه ام گرفت ودوتادخترطفل معصوموگذاشتوفت.تازه من شوهردومش بودم.من پسرواون بیوه.حالا داره حالشومیبره ورفته براپروژه بعدی.پس خواهشا نمیدونی حرف اضافه والکی نزن.برواول وکالت ویادبگیر.
ناشناس
0
28
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹
برای این وکیل آب نداشته باشه حداقل نون داره ، متاسفم که تو جامعه ما همچین آدم هایی وکیل هستند
حمید
دیدم زن به وکیل گفته یک سکه میدم فقط اموال وهمه چیزش رابگی آیا وکیل رانبایداخراج کردبه آقای ریسی بایدمعرفی کنیم ویلان خودسروطمعکاروبی رحم رابچه هارایتیم کرون درایران.همین وکیلان بجای پیشنهادات ربع سکه کنن دولت مجلس درسال برای همه مر آن تازه به نرخ روزنامه بایدبدم کجای قانون نوشته حرام است بخداتاالان را۵شوهد۵مهریه سلطان رابگیرین دوتاشناسنامه داره ایهاالناس بامن سن همدان آدرس بدم چه ویلاهای خریده
دیاکو
0
21
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹
بالا رفتن سن ازدواج ترس از ازدواج ازدواج صوری ازدواج سفیدازدواج بنگاهی ازدواج مخفی زنان دزدی فحشا همه حاصل زمدانی مهریه است فرد ی که وکیل است به چه حقی این حرفا را میزند باید این نامرد را بشناسیم
فاطمه اکبری
1
19
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹
باسلام، اقای رئیسی به داد جونهای این مملکت برسید، به داد جوونهای مهریه بدهکار برسید، چرا حرفی نمیزنید چرا کاری نمیکنید، مگه قاضی چقدر میتونه تعدیل کنه، ربع شده بالای سه میلیون تومان، شما رو به حضرت زهرا قسم یه کاری بکنید
ع
0
27
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹
این وکیل داره قضاوت یکطرفه میکنه مطمئنا از اطرافیانش یکی کاسبکار مهریه است میگه تنها اقای رئیسی کار قضایی کرده یعنی یه جورایی میخاد خودشو پیش رئیسی عزیز کنه و بهش بگه اقای رئیسی بزار بحث مهریه پا برجاباشه
Goudarzi
14
4
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹
کاملا درست و منطقی گفتند این وکیل و حرف های قانونی و شرعی زدند. آقایون موقع ازدواج چشم و گوش خودشون رو باز کنن و مهریه های سنگین قبول نکنن که نتونن پرداخت کنن، اگرچه که با این اعسار و تعدیل راحت میتونن قسط بندی کنن و چند سال زوجه رو معطل کنن و در کل از زیر تعهد و دینی که به گردنشون هست فرار کنن و تند تند زن بگیرن.اصلا این قانون اقساط هم مزخرفترین هست، مهریه حق شرعی و قانونی یک خانم هست و باید زمان مطالبه کامل پرداخت بشه، اگر اسم عندالمطالبه گذاشتن دیگه تقسیطش چیه
ناشناس
ازدواج خرید و فروش نیست خانم محترم. به دنبال نان حلال باشید. قوانین با رشد عقلی بشر ارتقاء پیدا میکنند و قانون اشتباه فعلی هم یقینا اصلاح خواهد شد. در نهایت رو سیاهی و داوری خداوند در انتظار افراد سودجویی مانند شماست.
ناشناس
اقای محترم فکرکنم دختر شما یا خواهرشما هم دنبال گرفتن مهریه است که چنین حرفی می زنید بله اگر قانون است وکشور اقتصاد درست دارد این حرف تا حدی قابل قبول است ولی کسی که دو یا سه سال پیش ازدواج کرده وروز ازدواج سکه یک میلیون بوده حالا چرا باید سکه یازده میلیونی بپردازد اگر پول نزولی هم بود اینقدر سودش نمی شد بله اغلب به فکر کاسبی افتادند شما هم برو یک فکر دیگر کن چون این جور پولها تو زندگی از خون سگ نجس تر است
امید
...نخور
حسين
1
16
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹
اي ول خوب جواب اين خانم بي أنصاف وبي وجدان را دادي كه مي خواد پول زحمت كشي يه مرد بدبخت را بخوره الهي خدا جواب كسايي مثل اين زن رابده
اقاي رئيسي تو را به روح رسول الله بداد جوان هاي گير مهريه برسيد با اين گراني سكه چه كنند مگر أينا حق زندگي ندارن
اول خدا بعد شما وسيله خدا بغير ازشما كسي كاري نمي تونه بكنه
افشار
0
20
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام . این آقای وکیل اگر پسرش برای مهریه سکه 11میلیونی زندانی بشه و به قول ایشون 90 هزار مرد زندانی بشه . باز هم اینجوری حرف مفت میزنه
افشار
0
4
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام . این آقای وکیل اگر پسرش برای مهریه سکه 11میلیونی زندانی بشه و به قول ایشون 90 هزار مرد زندانی بشه . باز هم اینجوری حرف میزنه . به خدا بعضی از این وکیل ها ......
ناشناس
0
20
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹
واقعا خاک بر سرت با این طرزتفکرت من تا حالا هیچ بی شعوری ندیدم که چنین حرفی لزند احتمالا وکالت را با پول خریدی باز هم خاک سرت
ناشناس
0
17
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹
اقای رئیسی ، شما رو بخدا به داد بدهکاران مهریه برسید، شما رو به روح رسوالله مگه جوونهای ما حق زندگی ندارن، مگه قاضی چقدر می‌تونه تعدیلش کنه، بخدا زندگی برامون سخت شده این ماه اگه ندم جلب منو میگیرن، اونایی که زندگی جدید تشکیل دادن باید چیکار کنن، شما رو بحضرت زهرا به داد ما برسید
ناشناس
0
18
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹
این وکیل بیسواد واقعا اینقدر متوجه نیست که اگر قانونی ظلم و بی عدالتی یا اشتباه هست باید هرچه سریعتر اصلاح شود تا افراد کمتری در جامعه دامن گیر ان شوند اگر ازدواج را قرارداد مالی میدانی و این وسط دادن مهریه را بر گردن مرد از انطرف هم بگو وقتی زنی تمکین نکرد و به مسیولیت خود عمل ننمود در واقع یکطرفه معامله از ایفای وظایف یا نقش خود که مابه ازای مهریه دریافتی باید ایفا میکرد تمرد کرده ودیگر ان قرارداد اعتباری ندارد چرا دیگه‌مرد باید مهریه بدهد . انشالله که زنان ... که با این وضعیت مهریه میگیرند تقاسش رو پس بدهند دیگه کدام جوان احمقی با این شرایط ازدواج میکند
سید عنایت الله
1
14
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹
متاسفانه این گزارش ذره ای از بار سنگین مهریه که بر دوش زوج می باشد واز تعدیل اقساط مهریه با توجه به گرانی سکه و وضعیت بد اقتصادی که گریبان همه رو گرفته اشاره نکرده،وفوق العاده گزارش مسخره ای بوده،،وقتی اختلافاتی از ناحیه زوجین پیش می اید وقضیه مهریه وسط کشیده میشود بایستی کرامت مرد حفظ شود وقضات با توجه به شرایط موجود وفزونی سکه ودرامد شخص اقساط مهریه رو طوری ببندندکه مساله زندان وگرفتاری وآسیب های بعدی رو کم کنه نه اینکه روز برو ز شاهد بدبختی مردم بابت مهریه باشیم..چرا که خیلی از زوجه ها از این فرصت سوئ استفاده میکنند...خدایا مارا دریاب که بندگانی سرکش دارن جولان میدن..........
ناشناس
0
14
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹
باسلام نظر بنده هم اینه که باید قانون مهریه درست شود وگرنه جوانهای ما بسمت راه های نامشروع میافتن باید حاج آقای رئیسی نرخ سکه رو به قیمت روز عقد کنندچون آن جوانی که آن روز عقدمیکند بفکر نرخ آن روز بوده نه تورم آینده الان پسربنده هم گول یک دخترخانومی رو خورد بعدازسربازی اومد که یعنی سنت پیغمبر روبجا بیاره یعنی ۱۱۴سکه مهرخانومش کرددختره همینکه سکه ها بالا رفت چهره واقعی خودشو نشون دادودادخواست مهریه داده الانم نه تمکین میکنه نفقشم میگیره سکه اش راهم قسطی میگیره خدالعنت کنه وکیله دختره رو که انقد خدانشناسه که ازهر ترفندی استفاده میکنه واسه جیبشو پرکن منکه واگذاره وکیله دختر رو بخدا واگذار کردم که بجای اینکه صلح وصفا رو وارد زندگی جوانها بکنه هنوز تیشه به ریشه خانواده ها میزنن فقط بفکر پرکردن جیباشون خداازشون نگذره فقط خداکنه بحق این روز عزیزکه دحوالارض که حاج آقا رئیسی دوباره یک عنایتی درحق جوانهایی که مجبور به دادن سکه مهریه بکنن
ناشناس
0
12
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹
قانون پرداخت مهریه باید کلا اصلاح شود والا خجالت داره که میخواهند مرد را با بگیر و ببند زندان بیندازند و مال او را توقیف کنند واقعا بعضی قضات فهمیده و بعضی دیگر اصلا متوجه قیمت سکه ۱۱ میلیونی نیستند و این وسط عمر اون جوان باید یا پشت میله های زندان و یادادگاه خانواده تباه شود این روش گرفتن مهریه نه اسلامی هست و‌نه انسانی . خدا کنه یک نفر در این کشور دلش به حال آینده جوانان بسوزه و این قانون را درست‌کنه وگرنه هر روز اجرای مهریه بیشتر و زندگیها نابود تر میشود
محمد
0
12
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹
خاک ب اون سرت ای وکیل دو زاری... چی گفتی .... کار خراب کن... آخه این شد گزارش...... با ابن متن سفارشی که آماده کردی..
وحید
0
13
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹
اینکه هر زن و مردی در طول زندگی مشترک به اختلاف بر می خورند امریست طبیعی که در همه جای دنیا ممکن است اتفاق بیافتد که می تواند یا با گفتگو و رسیدن به تفاهم حل می شود و یا به جدایی انجامد- بدون جنجال و بحث و جدل- اما متاسفانه قوانین در کشور ما منحصر به فرد ومتفاوت با تمام دنیاست به گونه ای که به زن سلاح مهریه و ممنوع الخروج کردن ...و به مرد سلاح حق طلاق و تمکین ...می دهد و می گوید هر دو سلاح دارید و بروید بجنگید و یکدیگر را نابود کنید و جالب اینجاست که مسئولان محترم بسیار بر حفظ بنیان خانواده هم تاکید دارند!! بیشتر مشکلات و معضلات خانواده های ایرانی بابت چنین قوانینی ایجاد می شود. ما یک سری حقوق را از زنان سلب می کنیم و در ازای آن یک سلاح به دست آنان می دهیم و می گوییم برو با این سلاح حقوق از دست رفته ات را از مردت بگیر و اینگونه به اصطلاح خودمان عدالت برقرار می شود!! و نتیجه می شود اوضاع امروز دادگاههای خانواده و دردسرهای حقوقی زنان و مردان عصبی و افسرده در راهروهای این دادگاهها. انشالله یک فکری برای ایجاد تغییرات اساسی در قوانین خانواده کشورمان بشود.
مجید
0
9
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹
عدد شاخص اقتصادی هرسال توسط بانک مرکزی محاسبه و اعلام میشود ، این عدد از میانگین هزینه ها و درامدها بدست می آید، حال اگر در سند ازدواج مهریه پول نقد قید شده باشد نسبت عدد شاخص اقتصادی سال ۹۸ به عدد شاخص اقتصادی سال وقوع عقد را بدست می آورند و در مبلغ مهریه ضرب میکنند، ولی متاسفانه اگر در سند عقد مهریه سکه قید شده باشد ، میگن باید سکه را به نرخ روز بخری و مهریه را پرداخت کنی ، مشکل اینجاست که درآمد آقایان مطابق با قیمت سکه افزایش نمی یابد ، برای مثال قیمت سکه سال ۷۱ حدود ۱۲۰۰۰ تومان بوده سال ۹۹ سکه ۱۱ میلیون شده ، یعنی قیمت سکه حدود ۹۱۶ برابر شده ، حال از آقای وکیل سوال میکنیم ، آیا در امد آقایان هم ۹۱۶ برابر شده ؟آقای وکیل اگر اقتصاد مملکت پایدار بود ، اقایان هیچ مشکلی برای پرداخت مهریه نداشتند ، آقای وکیل تنها راه حل اینه که قیمت سکه را به نرخ روز عقد محاسبه کنند و سپس با عدد شاخص اقتصادی بانک مرکزی تبدیل به قیمت روز کنند،در اینصورت قیمت سکه برای شخصی که سال ۷۱ عقد کرده و قیمت سکه ۱۲۰۰۰ تومان بوده با شاخص اقتصادی سال ۹۸ قیمت سکه حدود یک میلیون تومان میشود و این عادلانه است . اقای وکیل شما از این میترسید که قانون مهریه تغییر کنه و دیگه پرونده مهریه نداشته باشید ، واقعا برات متاسفم ، که بفکر جیبب خودت هستی،آخه آقایون چه گناهی کردن که باید تاوان سوءمدیریت مسولین مملکت را بدهند.
مجید
0
10
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹
پیشنهاد میکنم کمپین اصلاح قانون مهریه تشکیل شود، در حقیقت تغییر ویا اصلاح قانون مهریه را باید مجلس شورای اسلامی انجام بده
مجید
0
15
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹
باسلام
یعنی هیچکس توی این مملکت نیست قانون مهریه مربوط به سکه را تغییر بده
مراجع تقلید کجا هستند
یک مرجع تقلید نمیتونه فتوا بده که بابا سکه را به نرخ روز عقد حساب کنند بعد به نرخ سال ۹۹ از مردها پولشو بگیرند
قانون گذار کجاست
چقدر التماس کنیم
چقدر باید بریم دادگاه اعسار بدهیم
تورا به پیر به پیغمبر پیگیری کنید.
اخه این چه دینی که پدر مردها را دراورده، زن ها حرف شنوی دیگه ندارند. افسار گسیخته شدن ، مردها چه گناهی کردن که باید تاوان گران شدن سکه را بدهند، خدا ریشه کسانی را که باعث شدن واحد پول ملی ضعیف بشه را خشک کنه ، لعنت خدا بردزدهای بیت المال که ما باید تاوانش را بدهیم . خدا لعنت کنه اون کسانی را که سکه را باب کردند، به زنم میگم حجابت را حفظ کن میگه هرطور بخوام میگردم، هر جا بخوام میرم ، تازه زمینم را توقیف کردند بهش دادن ۲۰۰ تا سکه مهریه اش هست ، الان ارزش زمین سه میلیارد هست یعنی تا حالا ۳۰۰ تا سکه گرفته ، زمین را با من ۵۰ تا سکه حساب کردند، ۱۵۰ تا سکه دیگه باز بدهکارم . آخه این چه قانونی است. ببخشید مخم دیگه کار نمیکنه، زنم با من زندگی میکنه تمکین هم نمیکنه ، سه تا جوان دارم ، بخاطر آبرو و بچه ها سکوت میکنم. ترا بخدا تغییر قانون مهریه را پیگیر شوید.
ناشناس
به حمایت ازتو مرد اومدند دیگه مساعدت بیشتر از این زندان برداشته شد و لی نگفتن مرد چه طور باید پرداخت کنه وجه شرعی نبودن زندان را علمای بزرگ و اندیشمند و متفکر بیان کردند ولی وجه شرعی قانونی مهریه رو بلاتکلیف رها کردند
ناشناس
به نرخ تورم های سالیانه ای که هر سال دولت اعلام می کند نه به نرخ بازار روز
ناشناس
0
10
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹
از
من‌واسه‌مرده‌مهریه‌میگیرن
مبلغ مشخص به جای سکه طلا
0
11
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹
من خودم بابت سکه ۵ ماه زندانی بودم وقتی که سکه زیر یک میلیون بود الان هم سکه عقب افتاده دارم باز میترسم که الان باید برم زندان. آخه این چه قانونیه والا ندارم ندارم.الان سکه شده ۱۰ میلیون.
آقای رییسی و مراجع تقلید محترم عاجزانه خواهش میکنم یه تغییر در این قانون بفرمایید.
حسین
0
10
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹
متاسفانه همه ماها به نوعی توی باتلاق گرفتار شدیم و امیدی برای نجات هم نداریم با افزایش لحظه به لحظه سکه بیشتر تو باتلاق فرو میریم و هیچکی نیست دست یاری و مدد به سمت ماها دراز کنه
علیرضا سبحانی
0
4
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹
با عرض سلاو ادب
عدد شاخص اقتصادی هرسال توسط بانک مرکزی محاسبه و اعلام میشود ، این عدد از میانگین هزینه ها و درامدها بدست می آید، حال اگر در سند ازدواج مهریه پول نقد قید شده بود نسبت عدد شاخص اقتصادی سال ۹۸ به عدد شاخص اقتصادی سال وقوع عقد را بدست می آورند و در قانون قبلا استعلام قیمت سکه از بانک مرکزی بود که این مبنا تغییر یافته بطوریکه که مصوبه بود خرید وای با تورم بانک مرکزی همسویی دارد و تقریبا یکسان می باشد که استعلام با توجه بفروش ارز خارج ار روال بانک مرکزی ارز قاچاق محسوب میشد سکه را از بازار آزاد استعلام میگردد در صورتی که هر ارزخارج از روال بانک مرکزی آزاد؛ قاچاق اعلام شده بود که جای بسی تامل دارد که در استعلام همان قیمت قاچاق را ملاک قرار دادند که این خود جای بسی تامل دارد که؟ اگر بانک مرکزی که عامل این گرانی سکه با نرخ پیش فروش سکه را انجام نمیداد و موجب سکه بازاری نمی گردید و بجای اینکه مردم سکه را فیزیکی از بانک اخذ میکردند حواله آنرا با نرخ دولتی خرید می کردند و این حواله طرف مقابل به بانک ارائه می نمود و با نرخ خرید روز بانکی پس از کسر کارمزد بانک وچه سکه را پرداخت می نمود خیلی از این مسائل جانبی سکه بازاری و دلالان سکه گرفته می شد و این وضع اقتصاد فعلی ایجاد نمیشد. واز طرفی اگر بخواهند دولتمردان با تک نرخی دلار در شبکه بانکی و آزاد میتوانند با یک اقدام جلوی قاچاق و رانت های بانکی و سوء استفاده های ارزی را بگیرند و در بازار خود با توجه به عرضه و تقاضا و صادرات و ورود ارز به کشور این نابسامانی بازار نیز گرفته می شد و مثلا شکر با قیمت بازار آزاد حدود پنجهزار تومان میشد نه اینکه با دلار دولتی به نرخ بیش از هفت هزار توزیع بشود و مسلما تمامی اجناس و کالا ها هم همینطور و لذا این مردم و خصوصا ما آقایان نیز گرفتار این افزایش نجومی بیش از هفت برابری در عرض کمتر از دوسال سکه و ... نمی شدیم. که جوانان ما گرفتار در زندانها و بازداشت اموال در ادارات اجای ثبت آن هم بعد از وکلای محترم با توجه به نکات دور زدن قوانین لازم اجراء با توجه به 29 قانون مفاد لازم الاجرا چو حق ذمه است حتی پس از مقوم و شدن نرخ سکه حتی پس از نشر آگهی مزایده با یک درخواست
بشرط و انصراف دوباره درخواست تسعیر سکه داده و ... بار بدهی را بر دوش مردان اضافه می کنند که نصف اموال آن روز توقیف شده که کفایت میکرد چون اجازه فروش نداری حالا کل زندگیت هم کفایت نصف این تورم نجومی سکه ها را نمی کند و این عدالت قانونی ادارات اجرای ثبت و خصوصا ثبت اجرای تبریز است که کمر بنیان خانواده ها را می شکند و له میکند که جای بسی تامل دارد چرا که یک تلفن کارش را انجام میدهد و میشود قانونی اندر قانونی و بس. امید است که مجلس محترم یازدهم با همدلی شورای محترم فقه های نگهبان و دولتمردان و رئیس محترم قوه قضائیه نسبت به این ریشه کنی تورم و حفظ کانون های خانواده و حاکم نمودن مهرالحسنه زمان پیامبری را در این کشور اسلامی پیاده نمایند .
ناشناس
0
6
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
یه کلمه اقای رییس تورا به جان مهدی به داد این جوانها برسید من یک مادرم بچه من بدبخت شده چجوری سکه ۱۰۵۰۰ملیونی بده
ایرانی
0
7
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ای بابا. تمام مشکلات خانواده توایران بخاطرقوانین من درآوردی هست. بابا ماهم جزئی ازدنیاهستیم. بریدببینیت اوناچیکارمیکنن شما یک هزارم روانجام بدید. آخه تاکی بی قانونی.
ناشناس
0
10
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
آقای وکیل اگه خانمتون مهریشو به اجرا میذاشتن وشما هم به دلیل نداشتن می‌رفتی زندان بازم این حرفا را می‌زدی برو داداش بروووووو
موسوی
0
8
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
باید قانون عوض بشه با این گرونی سودجوها سو استفاده میکنن پسر من تا قبل از عقد چنان قربون صدقه اش میرفتن که نگو بلافاصله بعد 3 ماه عقد چهرشونو نشون دادن ومهریه 313 سکه رو اجرا گذاشتن خوشبختانه پسرم بنام خودش هیچی نداره فقط الان یک چهارم حقوق رو میگیره نفقه هم میگیره واز حق حبس هم استفاده میکنه ایا ای حقه اش نخورده ودهن سوخته باید بنظر من حق طلاق رو به خانم بدن ومهریه حذف بشه چون اگر مابینشون مهر ومحبت نباشه ادامه زندگی فایده نداره
ناشناس
0
7
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دلمون خوش بود که رئیس جدید قوه میاد و مشکل بدهکاران مهریه رو حل می‌کنه ولی نه، اومده واسه محاکمه ی مفاسد ولی خبر نداره که این وضعیت قیمت سکه و مهریه هر روز داره در جامعه فساد بپا میکنه، ریشه ی مبارزه با فساد حفظ بنیان خانواده هستش که متاسفانه با سکوت مراجع و رئیس دستگاه قضا داره از بین میره، شما رو بخدا نمی‌خواد کوه دماوند رو پلاک بندی کنید به داد این جوونها برسید. فرمول جدید برای مهریه مشخص کنید. اگه سکه ۱/۲۰۰کجا و سکه ی. ۱۱/۵۰۰کجا، فردا خدا دامن همه ی شما رو که سکوت کردید و احکام ثانویه رو صادر نکردید رو میگیره
ناشناس
0
7
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
در قضیه مهریه حتما باید کمپین تشکیل شده و مسیولین از عمق ظلمی که در حق مردان میشود اگاه شوند احکام اسلام در قانون مهریه تحریف شده و حتی بنفع زنان تشدید شده و از انطرف حق و حقوق مردان کاملا تضییع شده است صحبتهای امثال ابن وکیل ... فقط اضافه کردن مشکل هست کاش همین موضوع برای خودش یا پسرش پیش بیاد تا اونوقت متوجه عمق فاجعه بشود از مراجع و رییس قوه قضاییه تقاضا داریم که طرحی به مجلس داده تا مهریه قانونمند و عادلانه باشد نه ابنکه کامل بنفع زن باشد دیگه هیچ کسی نمیتواند سکه ۱۱ میلیونی بدهد
ناشناس
0
11
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
من خودم یک مادر هستم عروس من بعد هفت سال یک زناکار بود وما نمیدونستیم نه تنها این خانم هیچ مجازاتی نشد بلکه تمام شلاقش را با یک میلیون خرید خدایا این چه عدالتیه که پسر بیگناه بدبخت من حالا باید مهریه این خانم هرزه را پرداخت کنه و برای همچین زن فاسدی بره زندان خدایا خودت بداد ما برس ..بخدا دیگه بسمونه این همه بدبختب
سعیدی
0
11
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
سیستم قضایی که این وکیلش باشه، اونم قاضی ها باید هم وضعه مملکتش این شرایط آشفته باشه .
ناشناس
0
4
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
جالبه مجلس مثلادوماهه شروع به کارکرده هنوزکمیسیون حقوفی قضایی نداره. اگه بخوادبرای موضوع مهریه قانونی تعریف بشه این کارازاین کمیسیون شکل میگیره.
حامد
0
4
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
اينطوري ميشه كه مردها به غلط كردن و پشيموني خود از ازدواج اعتراف ميكنن و دادگاه هاي خانواده شلوغ تر ميشن.
مهريه سكه ضد مرد هستش.
آقايون ازدواج نكنيد ، تمام زنها در ايران پس از ازدواج به خاطر مهريه تبديل به آدم ديگه ميشن.
حامد
2
6
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
قانون مهريه مرد ستيز و ازدواج گريزه
حسین
0
4
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم برای مسولینی ک سکه شده ۱۱میلیون خم ب ابروشون نمیارن این جونای بد بخت از کجابیارن تورو خدا نزارید ب خاطراین سکه ها اتفاقات بدی رخ دهد زودتر مهریه رو فقط ۱۴ سکه محاسبهکنید
امین
0
5
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
# نه به ازدواج
ناشناس
علت بالا بودن مهریه در ایران: 1. خیانت و اعتیاد زیاد مردان در ایران و اجازه داشتن چند همسر 2. آسیب پذیر بودن زنان پس از طلاق و سوء استفاده جنسی از زنان مطلقه 3. علت اصلی و مهمترین علت: نبود هیچگونه حمایت مالی دولت از زنان بی سرپرست و مطلقه که اگر بود نه دخترها و نه پسرهای ایران انقدر بدبخت نمی شدن
ناشناس
0
4
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
باسلام واقعا پیشنها د بسیار خوب دادن این اقا خود ۱۴ سکه هم الان میشود ۱۵۰ م وب بالا بیشتر از این واقعا طلم هست ب مردان زودتر چاره ای بیندیشید ک مسال خانواده در حال انفجار هست
ناشناس
5
2
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
بعد گذشت 4 سال در دادگاه شهید باهنر تهران هنوزیک ربع سکه پیش پرداخت یا هر چی اسمش رو میزارید سالی یک ربع سکه دریافت نکردم. مهریه ای که عندالمطالبه هم هست قانون به اسبق بر نمی گرده مقدارش میشه تعدیل و کم شد ما زن ها بی انصاف نیستیم مثل شما مردها ولی این که اصلن پرداخت نشه تو این 4 سال جای حرف هست
ناشناس
خانم محترم مسئله مشروعیت مهریه های کنونی است که با فلسفه و حکمت اصلی آن که ریشه در دین دارد متضاد و ناعادلانه است. مشکل شما و خانم های دیگر که به دنبال مهریه هستند این است که شما به جای اینکه به دنبال حل مشکل اصلی خود باشید، تمام ذهن خود را متمرکز این کرده اید که تمام کمبودهای زندگی را که علت بخش اعظم آن خودتان می باشید را می خواهید در قالب مهریه و از مرد بگیرید. منطقی فکر کنید و برای خود ارزش قائل باشید و این چنین خود را ناتوان ندانید که اینطور ضعیف برای مال دنیا خود را ذلیل کنید. ازدواج معامله و خرید و فروش نیست. اصل زندگی مشترک برپایه عشق، علاقه و فداکاری زوجین هست.
ناشناس
حرف و بحث خلاصه میشه به این که چرا مردی بعد عقد کردن شش ماه بعد همسرش را ترک میکنه اجباری در ازدواج نیست میتونست به جای اختیار کردن یه دختر نوزده ساله بره زن صیعه کنه. چرا با زندگی یک دختر ورود کرده
ناشناس
1
3
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
صحبت های این وکیل رو خوندم ،گویا ایشون در ایران زندگی نمی کنن.هیچ کنترلی بر افزایش قیمت ها نیست.من در سال 77 با قیمت سکه صد هزار تومان ازدواج کردم.یک سال بعد تقاضای طلاق دادم ،10 سال در دادگاه بودم ،با سکه بیش از یک میلیون تومانی برای من حکم صادر شد،منظم پرداخت کردم تا زمانیکه سکه به طور وحشتناکی در سال 97 گران شد،از همون زمان تقاضای تعدیل دادم.یک چهارم حقوقم رئ هم برداشتن.الان سکه یازده میلیون هست و حکم جلبم بخاطر 4 سکه صادر شده...وکیل عزیز اینجا سویس نیست بلکه کشور بی ثباتی مثل ایرانه که نان شب نداری،قاضی جوان تحت تاثیر احساسات قرار می گیره ،وکیل دنبال جیبش هست تا حق،آموزشی ندیدی و فقط تحریکت کردن ازدواج کنی و صدها مورد دیگه ....واقعیت تنها یک نکته هست که ازدواج در این کشور یعنی ویرانی
جلیل
0
3
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
من درسال۸۶عقدکردم اون وقت سکه ۱۴۰۰۰۰هزارتومان بودالان سکه حدودا۱۲۰۰برابرشد دوتابچه هم دارم بدون هیچ دلیلی منزل ترک کرده کل دارایی من ۱۰۰میلیون نمیشه ازکجا بیارم سکه ۱۱میلیون ۵۰۰هزارتومان بدم واقعا این انصاف نیست یه فکری بحال ماجوان ها بکنین من بخاطرسکه برم زندان دوتا بچه ام چکاربکنم زن بی وجدان این دوتا طفل معصوم هم نمیبره پیش خودش میگه بچه ی خودته الان بااین وضعیت آیا راهی برای من هست یانه
ناشناس
0
6
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
عزیز اخه کجا دنیا سکه هفتصد تومانی میشود یازده میلیون مت بابت صد سکه باید یکمیلیارد بدهم چرا هیچ چیزی یا هیچ کاری نمیکنید طی سه سال زندگی حالا یک میلیارد بدهم حساب کردام هر بار برایم یازده میلیون اب خورده در واقع اون مرد بوده نه من
محمد علی
0
7
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
پس یک زن بیاد تو زندگی ادم هر چی خواست بکنه بره مرد بدبخت بشینه با استخوناش بازی کنه این وکیله هم بدش نمیاد سرش شلوغ باشه چه ۹۰۰ تا زندانی چه نود هزارتا ایشالا سر خودش بیاد بفهمه چه دردی داره .. چرا نمیگه ۴ سال پیش سکه بود ۲ تومن الان شده ده تومن اخه این کجاش انسافه اگه واقعا انساف میخواین باشه سکه را به نرخ روز عقد ضربدر تورم محاسبه کنید..وکیل دو هزاری
امید
0
2
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
حرف مفت زده فکر کنم وکیل زنه
ناشناس
0
4
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
حرفهای وکیل احمقانه و حتی غیر قانونی هست باید قانون مهریه عوض بشود وکیل دو هزاری دادن سکه ۱۱ میلیونی در این شرایط کاملا ظلم در حق مردان و شیر کردن زنان برای دزدی و نفع شخصی و فاتحه خواندن به زندگی شخصی هست این روش گرفتن مهریه بازور و بگیر و ببند در هیچ جای دنیا عاقلانه‌نیست والسلام
سعید
0
4
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
این وکیل نیست ...
ناشناس
0
2
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
آقای رییسی ، مراجع تقلید شمارو به خدا ی فکری ب حال بدهکاران مهریه بکنید، سکه خیلی گرون شد من جوون فقط باید کار کنم و قرض کنم تا بتونم سکه همسر و خانواده شیاد شو بدم . آقا نداریم چیکار کنم یه مدتیه دارم فکر میکنم برم زندان،شاید اونجا یه خیری پیدا بشه یا ببینن من ندارم واقعا و ... نمیدونم چیکار کنم اصلا امیدی به آینده ندارم
کوروش
من زندان رو تجربه کردم خیرین هم زندانیهایی رو آزاد میکنن که قرضشون کم باشه مثلا من سال۹۶زندان مشهد بودم برای مهریه وعید فطر یه بنده خدایی اومده بود میگفت میخام با۵میلیوپ تومن چند تا زندانی رو آزاد کنم مثلا۵تا بدهکار۱میلیونی
ستاد دیه هم هیچ کاری نمیکنه چون اینقدر زندانی بدهکار توی نوبت هست به تو برسه حداقل چند سالی آب خنک خوردی بعدشم ستاد دیه مبالغ سنگین رو نمیده من سال ۹۶ که خانومم رفته بود ستاد دیه گفته بودن ضامن بیار۱۰میلیون وام بهت میدیم خب گیرم که اونم گرفتی واسه بقیه ش چکار میکنی؟
ناشناس
8
2
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ادا در نیارید که شما مردان هم همانند بعضی از زنان سو استفاده گر سو استفاده می کنید اصل قضیه مهریه همچنان باید پا بر جا بماند دستور اسلام هست و احکام شرعی را نباید سوا کرد اگر مثلا من با وجود ترک همسرم در مدت 5 سال باید پاکدامن بمانم پس حق مطالبه مهریه را هم باید داشته باشم و کسی در ان دخل و تصرف نکند
ناشناس
خانم محترم دنبال نان حلال باشید و از اوضاع نابسامان سوء استفاده نکنید. شما انسان هستید نه کالا!!!! برای خود ارزش قائل باشید.
ناشناس
اگر همسرتان شما را ترک کرده پس اثبات کنید و طلاق بگیرید و بروید دنبال زندگیتان. نشستید پول زور بگیرید.
مجید
1
9
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
راه حل اساسی برای حل مشکل مهریه ، همه لطفا توجه کنند و بهر طریق ممکن بگوش مجلس برسانند.
هرسال عدد شاخص اقتصادی توسط بانک مرکزی منتشر میشود، برای محاسبه این عدد تمام هزینه های زندگی و نیز سطح متوسط درآمد جامعه را در نظر میگیرند، برای خانوم هایی که مهریه آنان پول نقد است ، با استفاده از عدد شاخص اقتصادی مهریه آنان را تبدیل به سال ۹۹ میکنند. با توجه به این موضوع ما باید از مجلس شورای اسلامی بخواهیم که برای افرادی که باید مهریه را سکه پرداخت کنند، قیمت سکه را به نرخ روز عقد هر فرد محاسبه و سپس قیمت آن را با توجه به عدد شاخص اقتصادی تبدیل به سال ۹۹ کنند.
مثال: قیمت سکه در سال ۱۳۷۱ حدود ۱۲۰۰۰ تومان بوده که این ۱۲۰۰۰تومان با توجه به عدد شاخص اقتصادی سال ۹۸ حدود ۱۵۰۰۰۰۰تومان میشود، بنابراین خانمی که مهریه او در سال ۷۱ یک عدد سکه بهار آزادی بوده در سال ۹۹ باید ۱۵۰۰۰۰۰ هزار تومان دریافت کند نه سکه ۱۰ میلیون تومانی.
بنابراین اقایون هرسال ازدواج کردن بروند قیمت سکه را در روز عقد شان را بدست اورند و سپس قیمت ان را به سال ۹۹ تبدیل کنند.
پس آقایون اگر موافق این پیشنهاد هستید باید ازمجلس بخواهیم این قانون را تغییر دهد.قوه قضاییه فقط قانون مجلس را اجرا میکند. وکلا مخالف این پیشنهاد هستن چون بازار کارشان تعطیل میشه.بنده پیگیر این قضیه هم هستم
پرستو
6
3
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
لعنت به هرچی مرده، لعنت به کسی که 114تا سکه رومیزاره پشتش حاضربه زندگی نیست، لعنت به اونی که مدام تعدیل اقساط میده و فرار میکنه از زیر دین، عوضش خودش راحت زن میگیره وزندگی میکنه،،، زن بیچاره کجا بره هاااااااان چه گناهی کرده ......
پرستو
10
0
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
لعنت به کسی که 114تا سکه رومیزاره پشتش حاضربه زندگی نیست، لعنت به اون مردی که مدام تعدیل اقساط میده و فرار میکنه از زیر دین، عوضش خودش راحت زن میگیره وزندگی میکنه،،، زن بیچاره کجا بره هاااااااان چه گناهی کرده
ناشناس
حرص نخور کاسب مهریه. این چیزایی که گفتید با واقعیت و قوانین جور در نمیاد.
ناشناس
2
9
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
زن خیانت میکند و حتی مرد مدرک هم دارد ولی اگر حرفی بزند توسط مهریه تهدید می شود و باید راهی زندان شود. حالا تکلیف این مرد چیست؟ کسانی که قانون مهریه را در گذشته تصویب میکردند چرا قانون مهریه را اینقدر خام و نپخته تصویب کردند؟؟؟ پاسخگوی زندگی و جوانی مردانی که به اینصورت دارند شکنجه می شوند چه کسانی هستند؟ چرا هیچ کس هیچ کاری نمیکند؟؟
ناشناس
0
8
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
به نظر میرسد اشخاصی که مسئولیت تصویب قوانین را دارند، توانایی و اراده لازم را برای اصلاح این قانون ناعادلانه و فساد انگیز مهریه فعلی را ندارند و بهتر است برای اینکه بیشتر از این باعث آسیب به کانون مقدس خانواده نشوند و زندگی و عمر جوانان را به خطر نیندازند، قانون خود را از موضوع مهریه کنار بکشد و این مسئله خصوصی را رها نماید. اگر خانم مهریه می خواست چرا همان زمان عقد در حد توان مرد دریافت نکرد و چرا از اعتماد مرد سوء استفاده نمود و با تعارف و دروغ مرد بی گناه را فریب داد تا عقد را امضا کند.
ناشناس
1
3
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
الان من 20ساله ازدواج کردم دو تا بچه بزرگ دارم 36سالم هم هست تازه فهمیدم شوهرم 15ساله با یه زنه دیگه هستش بچه هاشم نگه داشتم مریض داری کردم خونه داری کردم الان که رفتم شکایت کردم مهرم اجرا بزارم شش ماهه خرجی ندارم پدرم خرج خودم بچه هامو میده چهار ماهه تو نوبتم حرفم هم به هیج جا نرسیده چی میگید دادگاه پشت وطرف زنه اونی کی همه کار بلد باشه میتونه مهرشو بگیره طلاقشم بگیره
ناشناس
خانم محترم اگر شما می خواهید با مهریه جبران مشکلات زندگی خود را بکنید پس مردی که گرفتار زن بدی شده است او چه کند؟ قوانین بایدطوری اصلاح شود که نه به زن و نه به مرد ظلم نشود. قانون مهریه کنونی ضد خانواده و ضد انسانیت است و جز کدورت و بی عدالتی و فساد هیچ تاثیری در زندگی ندارد.
ناشناس
0
9
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کسی ازقانون گذارها علما و مسئولان قضایی بنظرتون این پیام ها رو می خونند و کاری انجام نمیدهند یا ناتوان هستند از حل موضوع مهریه
ناشناس
8
0
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
با گرون شدن سکه مانور ندید و توجیه نکنید همچین می نویسید که گویی قاضی ماهی یک سکه رای داده در کل هشت ماه یک سکه رای میدن قصات که متاسفانه همون هم پرداخت نمی کنند اقایون جلوی سو استفاده مرد را هم بگیرید
ناشناس
2
9
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خانم محترم برای انسانیتت ارزش قائل شو و از اوضاع نابسامان سوء استفاده نکن. این مهریه ای که شما ها میگیرید هیچ ربطی به مهریه اسلام ندارد و یک کلاه برداری آشکار است که از نپخته و ناقص بودن قانون سوء استقاده میکنید. مگه جنس و کالا هستی که برای خودت رقم و عدد مشخص میکنی؟ اینهمه ذلت و خاری برای پول مفت!!!!
ناشناس
0
9
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
همه بدبختی ها از قوانین نپخته و ناقص است. زنی بعد از چند روز رندگی مهریه میخواهد و منزل را ترک میکند. مرد بیچاره دادخواست تمکین میدهد و مرد در دادگاه تمکین توسط زن جلب و به زندان میرود. زن در مدت عدم تمکین سعی در یافتن مورد جدید برای کلاه برداری میکند. مرد بیگناه مدرک بابت خیانت زن دارد ولی نهایتا هیچ تاثیری در مهریه و ظلم و شکنجه ای که به او میشود ندارد. مگر ما در جامعه اسلامی زندگی نمیکنیم؟؟؟ این خانم هایی که حتی در حد معمولی حجاب خود را رعایت نمیکنند و پایبند به هیچ قاعده ای از اسلام نیستند چطور حق دریافت مهریه دارند؟
ایوب
0
11
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
مردها باهزار آرزو ازدواج میکنن تا یک زندگی مشترک تشکیل بدن در مجردی شب روز کار میکنن پول مالی فراهم میکنن تا ازدواج کنن به خاطر قانون غلط که داریم همه مردهارو ظالم وزنان رو مظلوم میبنن تو خونه پدری هیچی نداشت حتی آدم هم به حساب نمیومد حال به خاطر مهرش نفقهش عزیز پدرمادر وبرادرمیشه قانونم هم فقط از زن حمایت میکنه چون تو قانون ما همش زن بازیه خوب اینهمه از حق زن میگی حق مرد از زندگی چیه شب روز کارکنه زنشم لباس شیک با طلا زینت آرایش داده بشه تابیشتر از مرد مردم از دیدنش حال کنن خوب این قانون کشورماست که سر جوانان ایرانو اینجوری سرگرم کنه .ودرنهایت شماوکیلهارو مثل ... بندازه به جون مردهاتااز سفره ای که راه انداختن درامدی داشته باشین . بعضی از زن ها هم خوب کسب کاری راه انداختن هم وکیل و قانون و زن نون میبرند مردها هرچی شد شد . خوب وکیل حق داره با زندگی مردها بازی کنه تا نون دربیاره
ناشناس
آفرین آقا ایوب حرف حق را زدی. مطمئن باش این قوانین که هیچ ارتباطی به دین پرافتخار اسلام ندارند هرچه زودتر جمع خواهد شد. اینرو تاریخ بشریت نشون میده. اسلام با کنار زدن قوانین و عرف های غلط و زشت جوامع پا به عرصه بشریت گذاشت. خداوند کمک خواهد کرد.
امین
0
3
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام۷سال سکه پرداخت کردم یک سکه یک ماه به تعویق نیفتاده بازن و بچه و سکه چکارکنم
ناشناس
0
7
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
چرا مسعولین اصلا اهمیتی نمیدن و مردم را آزار روحی و روانی میدن ،زودتر باید قانونی وضع کنن با این قیمتهای نجومی سکه
اصلا سکه باید حذف بشه چه معنی داره با این اوضاع گرانی و بدبختی و قیمت سکه که سر به فلک کشیده.....!!!
علی
0
7
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
قانون مهریه باید عوض بشه.الان من درگیر مهریه و زندان هستم.
چرا زنی رو که طلاق دادم و رفته دوباره ازدواج مجدد کرده و تشکیل زندگی داده ،باید سکه از همسر قبلی که من باشم سکه (۱۱میلیونی تومنی) بگیره.؟؟؟؟؟؟؟؟
کوروش
بنده هم دقیقاًهمین مشکل رو دارم
چرا زنی که طلاق غیابی گرفته بدون رضایت من حالا به هر دلیل باتوجه به اینکه ازدواج کرده ومن هم ازدواج کردم و دوتا بچه دارم
دادگاه باید دستور غیر فعال کردن کارت هوشمند رانندگیم که جواز کسب وکار منه بده من راننده از کجا بیارم خرج خانواده واجاره خونه بدم چی برسه به مهریه
منی که یه عمر پشت فرمون ماشین بودم الان که آقای قاضی کارت هوشمند من رو غیر فعال کرده سر چه کاری برم که بتونم هم خرج خونه وخانوادم رو در بیارم هم سکه۱۳میلیونی بدم؟؟
تازه جلوی حساب یارانه م رو هم گرفته
الان۵ساله که حساب یارانه م مسدود شده با این وجود قاضی حکم جلب صاد میکنه،زندان هم چند بار رفتم،کارت فعالیت رانندگیم رو هم غیر فعال میکنه
من به کی شکایت ببرم
ناشناس
1
3
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تکلیف زنی که 5 سال در دادگاه شهید باهنر تهران پرونذه مطالبه مهریه داره به جهت این که مرد سر کش خود رو به زندگی بر گردونه چیه و مرد حتی نه زندگیش رو شروع میکنه و نه طلاق. من که در گیر پرونده مطالبه مهریه شده ام و تا به حال تو این 5 سال هنوزیک ربع سکه کف دست من گذاشته نشده چی کار کنم لطفا پاسخگو باشبه محاکم قضایی رو اوردم برای عدالت ولیفقطتو این 5 سال دور خودم من رو چرخاندند پاسخ می خوام
ناشناس
خانم محترم پاسخ شما اینه که اجرا گذاشتن مهریه نه تنها کمکی به بازگشت شوهرتان نمیکند بلکه باعث می شود بیشتر به شما بی اعتماد شود. طول تاریخ جایی ثبت نشده است که زورگویی باعث مهر و محبت شود. برای خود ارش قائل باشید و با مهر و محبت سعی کنید شوهرتان را به زندگی راغب نمایید. اگر هم نشد خیلی متمدن و انسانی با موضوع برخورد کنید. ممکن بود موضوع برعکس باشد.
سامیار
0
10
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ایشون به نظر میرسه ازین قانون منصفانه خیلی متضرر شده دیگه نمیتونه مث قبل وکالت بیشتری قبول کنه و آتیش بزنه به زندگی مردای بدبخت،
مجید
0
5
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب
احتراما با توجه به روند افزایش قیمت سکه ، برای اشخاصی که سالیان قبل ، مهریه همسرانشان را سکه قرار داده اند ، پیشنهاد میشود قانون مهریه به شرح ذیل تغییر یابد:
عدد شاخص اقتصادی هرسال توسط بانک مرکزی منتشر میشود، برای اشخاصی که مهریه انان پول نقد میباشد ، توسط عدد شاخص اقتصادی تبدیل به نرخ روز میشود، حال برای افرادی که سکه مهر نموده اند پیشنهاد میشود قیمت سکه را به نرخ روز عقد را بدست بیاورند و قیمت آن را با عدد شاخص اقتصادی به نرخ روز تبدیل نمایند، مثلا قیمت سکه در سال ۷۱ حدود ۱۲۰۰۰ تومان بوده که این قیمت با توجه به عدد شاخص اقتصادی سال ۹۸ ، حدود ۱۵۰۰۰۰۰تومان میشود یعنی شخصی که سال ۷۱ سکه مهر نموده الان در سال ۹۹ برای هر سکه باید ۱۵۰۰۰۰۰ تومان پرداخت نماید، نه سکه ۱۱۰۰۰۰۰۰تومانی،این قانون را میشود به سالیان دیگر تعمیم داد.جدول شاخص اقتصادی برای هر سال در سایت بانک مرکزی وجود دارد.این عادلانه ترین روش برای پرداخت مهریه میباشد.بدلیل اینکه عدد شاخص اقتصادی است که هزینه ها و درآمد آقایان را تعیین میکند.سکه باید از حالت عین معین خارج شود.ما درحال جنگ اقتصادی هستیم و قوانین باید مطابق با این جنگ اقتصادی تغییر کند.
فاطمه
0
6
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام ،من ۱۵ ساله ازدواج کردم بخاطر اینکه صاحب فرزندی شدم همه ی اذیتو آزار همسرمو به جون خریدم چون من نسبت به فرزندم مسعولیت داشتم من طی این سال ها خیلی اذیت شدم ولی تحمل کردم تا جایی که واقعا خسته شدم و با دعوایی که دوسال پیش رخ داد به خانه ی پدری امدم الان دوساله با وجود اینکه خانه را ترک کردم اذیت وازار همسرم همچنان ادامه دارد هزارو چهارده عدد سکه مهریه ی من هست من اصرار به طلاق دارم مهریه هم نمیخواهم ولی مجبورم برای طلاق دادن مهریمو اجرا بزارم اگر زن هم حق طلاق داشت هیچوقت دادگاه هانه زندانی داشت نه انقدر ناراضی ،مهریه هدیه ی مرد به زن است باید به اندازه ی وسعش اول ازدواج داده شود وزن هم باید مثل مرد حق انتخاب داشته باشد
سجاد
0
3
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
با سلام
داستان عجيبي هست اين مهريه.من خودم بدهكار مهريه هستم روزي كه مهريه را قبول كردم ميتوانستم بدم ولي ديگه خبر نداشتم طي دو سال سكه از سه ميليون مي رسه به دوازده ميليون.من بايد تاوان كدام اشتباه را بدم اشتباه خودم يا اشتباه سياست اشتباه.و طرف مقابل هم همينطور.ايشون راست ميگن يا عهد نبند يا اگر بستي مرد باش و بده ولي نگفتن طي دوسال سكه چهاربرار و با توجه به اقتصاد كشور درامد يك سوم نسبت به تورم شده.هيچ راهي هم نميتونن براش پيدا كنن
مجید
0
3
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام اقتصاد ۲۴
شما فقط نظرات مردم را جمع میکنی؟ هیچ اقدامی هم نمیکنی؟ هدفتون از جمع آوری این همه نظر چیه؟ قراره چه اتفاقی بیافته؟ فقط سرگرمی
مجید
0
2
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
تا خودسوزی ، قتل، خودکشی در مورد وضعیت مهریه اتفاق نیافته ، مجلس دست بکار نمیشه ، تو این مملکت اقدام پیشگیرانه تعطیله ، حتما باید اتفاق بیافته تا مسئولين از خواب بيدار بشن ، آهاااااااااای مسئولين بیدار شین سکه شد ۱۳ میلیون تومان
اقتصاد ۲۴ به حکم انسانیت موضوع را پیگیری کن .
اقتصاد ۲۴ به حکم انسانیت موضوع را پیگیری کن.
بازم بگم
ناشناس
1
1
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
منم با این پیشنهاد اخری موافقم وقتی یه زن نتونه مهریه بگیره حتی همان مبلع کم رو میره سراع مطالبه گر ها تا به زور حقش رو بگیره با دلیل و مدرک وقتی توضیح هم بخواهند خواهم گفت که من این راه اون راه 5 سال وادگاه رفتم نتیجه ای نداشت کسی هم نمیت.نه من رو محکوم کنه یعنی با عرص شرمندگی و احترام و ادب خدمت بزذگان اقای رییسی و علما مرد را اگر زندانی نمی کنند قطعا به من زن میز نباید کاری داشته باشند
ناشناس
مگر کسی با شما زن کاری دارد؟ وقتی زن تمکین نکند مگر زندانی دارد؟ مهریه اسلام را با کاسبی اشتباه گرفتید!!!!!!
مجید
0
4
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
با سلام خدمت اقتصاد ۲۴
اثربخشی این گزارش و نظرات اعلام شده را کجا باید ببینیم.
اصلا هدف شما از تهیه این گزارش ها چیست ؟
چه اقدامی جهت رفع مشکل انجام میدهید؟
رضا
0
2
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
بنده ۵۰سالمه ۲۰ساله اقساط مهریه میدم کمک کنید به کجا فرار کنم به که پناه ببرم .لطفا راهنمایی کنید
کوروش
من هم دقیقاً همین مشکل رو دارم۴۶سالمه با دو فرزند ومستاجر الان حدود ۱۰سکه عقب افتاده دارم
بگیرندم رفتم زندان تو این اوضاع که زیر بار مخارج زندگیم موندم چه کنم
تازه کارت هوشمند رانندگیم رو هم به دستور قاضی۳ساله غیر فعال کردن از کجا بیارم
جلوی یارانه هامون رو گرفتن
این چه مملکتیه،چه قانونیه
ناشناس
0
6
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
قانون مهریه را عوض کنید با این گرانی سکه که به روز حساب می کنند پسرهای بیکار و تحصیل کرده از کجا بیاورند وچرا زندان باید بروند
احسان
0
5
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
آقایان اینجا جنگله. این آقای وکیلم یه کفتاره که با مهریه نون میخوره. ازدواج نکنید .صیغه کنید آدم برا یه لیوان شیر نمیره گاو بخره که.
کوروش
0
3
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹
من که از سال۸۱ درگیر مهریه هستم،مهریه همسرسابقم۱۰۰سکه بوده ایشون طلاق غیابی گرفت وفقط۳تا از سکه ها رو بخشید کجای قانون اسلام چنین چیزی نوشته ،من با دو فرزند،مستاجر،تا الان۶۸سکه پرداخت کردم چندین بار رفتم زندان والان هم حدود۱۰تاسکه عقب افتاده دارم از کجا بیارم پرداخت کنم اون خانوم هم ازدواج کرده وشوهر ودوتا بچه داره،کجا فقط به خانومها ظلم شده،من راننده ماشین سنگین هستم الان۳ساله که به دستورقاضی اجرای احکام کارت هوشمند من که جواز کسب وکار منه غیر فعال شده ومن با هیچ ماشینی نمیتونم کار کنم
آقای وکیل که فرمودید سر لج بازی مهریه نمیدن من اگر داشتم همون اول پرداخت میکردم که یه تمر با استرس زندگی نکنم حضرتعالی یا در این مملکت نیستی یا از سر شکم سیری داری حرف میزنی،من الان هزینه زندگی خانواده۴نفره م رو به زور در میارم
اجاره منزل،هزینه تحصیل،اوضاع بد اقتصادی،گرونب مواد غذایی ووووووو
از کجام بیارم سکه۱۳میلیونب پرداخت کنم واقعاً چه کسی پاسخگوست؟
الان برام از دادگاه اس ام اس اومده پرونده ت ذومده شعبه فلان وهر وقت لازم شد احضارت میکنیم
ومن احضار شم برم دادگاه،دادگاه نمیگه خب نداری بفرما برو هر وقت داشتی بده،میگه برو زندان،زن وبچه ت هم به درک که آواره بشن و از گرسنگی بمیرن،کرونا هم که غوز بالای غوز
آقای وکیل از روی باد معده حرف میزنی؟
ناشناس
0
5
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹
خدا به داد جامعه ما برسد که از ندانم کاری دولت باید مردم وجوان ها تقاص پس بدهند اخه کجای دنیا این قانون مسخره است که مرد بابد مهریه بده آنهم به قمت روز که روزی یک میلیون گران می شود روزی که پسر من عقد کرده سکه شش صد هزار تومان بوده الان شده پانزده هزار تومان والله نزول خور ها هم ابن جوری حساب نمی کنند که دولت مردها را مجبور به پرداخت می کنند بعضی از قضات که واقعا دارند از خانمها به قول خچدشان حمایت مب کنند پسر من ماهیانه دو مبلیون حقوق می گیرد باید هر ار چهار ماه یک سکه بدهد اخه آقاب قاضی آیا پسر من خرج ندارد آیا زندگی نمی خواهد که اینجوری رای دادی من بیچاره که دارم با حقوق بازنشستگی بدهی پسرم را می دهم......................
ناشناس
0
3
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹
سلام آیا این اظهار نظر ها خوانده می شود و اگر خوانده شود ترتیب اثر داده می شود لطفا جواب دهید تا خودمان راخسته نکنیم
مجید
0
2
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام اقتصاد ۲۴
بالاخره بااین همه اظهار نظر ، شما چه اقدامی کردی؟ چه قدمی برای حل مشکل برداشتی؟
بنده خدا
0
4
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹
خانم ها من هم یک زن هستم به مولا علی با اینکه همسرم مقصر شناخته شد مهرم را بخشیدم ..هر چند وضع مالی خوبی ندارم و دلیل بخششم این بود که خدا برایم بهترین را بخواهد و جبران کند چون به قیامت اعتقاد داشتم هرچند مهر حق من بود...بعده دوسال همسری که میخواستم قسمتم شد پاک وشریف واهل حلال و حرام الهی شکر..متأسفانه ایشون مهر میدن الان عاجز هستیم هرچی در میاریم باوجود یه بچه دیگه قادر به پرداخت نیستیم امیدمان فقط خداست...خوشبختیم چون خواسته زیادی نداریم جزء نجات از مهریه که کابوسمان شده..من نمیخوام مث من باشین حداقل منصف باشین که زمانه زیادی نمونده از عمرمان..
معرفت بار گرانیست به هرکس ندهن...
احمد
0
4
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹
قانون زندان برای ازدواج و مهریه وجود دارد که کاملا غیر دینی و غیر شرعی هست . ازدواج تجارت و جرم نمی باشد که زوج بخاطرش زندانی شود .
محکوم به نفس کشیدن
0
3
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹
نه قانون درستی داریم در مورد مهریه نه اقتصاد درست و حسابی. تا فردا صبح هم نظر بنویسیم به جایی بر نمی خوره. فقط تخمه خوب رو بخر و به صعود بی انتهای قیمت ها بنگر. تروخدا ماشالله یادتون نره. التماس دعا
آرمان
0
3
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
بیشتر شما از این قانون احمقانه مهریه هست سکه شده ۱۶ میلیون درک میکنی؟؟؟!! یا هنوزم حاضری بخاطر دو زار پول بیشتر زندگیهای زیادتری نابود شود بالای ششصد هزار نفر پرونده مهریه و توقیف مال و سکه قسطی میدهند و بالای بیست هزار نفر زندانی مهریه هست کی میخواهین این قانون را درست کنید
علی
0
4
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
با سلام
هیچ جای دنیا این قوانین وجود نداره که زنی بدون دلیل مشخص زندگی مشترکش ترک کنه و بره دنبال خوشگذارنی خودش و زندگی، جوانی، عمر و اینده یک نفر دیگه تباه کنه بعد قانون هم حمایتش کنه که بره مهریه بگیره. اونم مهریه ای که زمان عقد من در سال 1391 حدود 776 هزارتوامن بوده و باید الان 16 میلیون پرداخت کنم. بخدا صد رحمت به نزول گیرها اینا از ملکه نزول گیرها هستند.
این نظرات هم راه به جایی خواهی نبرد، چون وضعیت ما جوان ها دغدغه مسولین نیست و تا زمانی که چیزی دغدغه کسی نباشه دنبال راه حلش هم نیستند.
ندا
0
0
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلام من خودم یه زن هستم و مهریه م فقط 14 سکه هست که هرگز اجرا نمیگذارم. زن هایی که با مهریه کاسبی میکنن چیزی از همسرداری و بچه داری حالیشون نیست . زنی که از چند شوهر قبلی مهریه دریافت میکنه میشه اسمش رو آدم گذاشت؟
این چه قانون های ضدانسانی و ضد اسلامی با مهریه های سنگین هست! مگه زن کالاست که با مهریه خرید و فروش بشه؟ اگه بعضی مردها معتاد و خیانت کار هستن در مقابل زن های خیانت کار دغل باز و بی اخلاق و بی وجدان هم داریم.
تو این اوضاع کرونا و گرونی مرد بیچاره از کجا بیاره سکه تقدیم زنی بکنه که به هیچ دردش نمیخوره و تازه بعضی زن ها که سراغ مسائل غیراخلاقی هم میرن.
درکش خیلی سخت نیست که مهریه سنگین یعنی بیچاره شدن بچه ی طلاق یعنی به مرگ رسیدن یه مرد بیچاره یعنی فساد اخلاقی یعنی گریز جوان از ازدواج یعنی اشاعه ی تنفر در جامعه و رو آوردن نسل های جدید به هم جنس گرایی و ازدواج سفید حالا بگین زندانی کردن مرد به خاطر مهریه خوبه؟
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹
چرا مردها وقتی صدای مهریه میاد میسوزن زنها از خوشی فرارنمیکنن
رضا
0
0
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
لعنت به مهریه که زنها اونقدر بخاطرش دارن ظلم و جنایت میکنن
مهریه اصلش در اسلام اومده و مهرالسنه و کم هست و هدیه ای که مرد همون اول ازدواج میده . یعنی اونقدری که مرد میتونه همون لحظه بده . اما مهریه الان شده تهوع آور . تنها راهش ازدواج نکردن هست چون تو مغز هیچ کس فرو نمیره . حیوانات هم اینقدر بی منطق نیستن که انسان ها اینقدر بی منطق هستن . چی تو مخیله زنها میگذره که اینهمه طلبکارن . لعنت به زنان پر مدعا و خودخواه که همین زنها تقاص سختی رو پس میدن . بخدا که روز قیامت این زنها به عذاب سختی گرفتار میشن . ای لعنت به زنهای پرمدعا و خودخواه
امین
0
0
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹
واقعا خاک توسرت برا وکیلی که هستی.کسی که ده سال پیش ازدواج کرده از کجا میدونست امسال سکه میشه خون بابای امسال تو که برای درامد خودت وسرکیسه کردن خانمها برا گرفتن مهریه این نظرات مزخرف رو میگی.
قاسم
0
0
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
بنای ازدواج که دروغ باشه این مشکلات پیش میاد روز اول داماد هزارتا وعده میده سه چهار ماه بعد ازدواج میزنه زیر حرفها و وعده هاش شما قضاوت کنید دختر که تو خونه پدرش راحت زندگی میکنه احترامش هم سرجاشه چرا با دروغ هوائیش میکنن بعد با وقاحت تمام میگن ندارم نداری غلط میکنی ازدواج میکنی مثلا ثمره ازدواج نسل شما دروغگوها کم بشه اصلا قطع بشه چه اتفاقی میافته نسل دروغگو همون بهتر که از بین بره الان دختر من گرفتار دروغگوی شده که به یه وعده ای که داده هم عمل نمیکنه میگه طلاق هم نمیدم لامصب یا به وعده هات عمل کن یا طلاق بده خیال همه رو راحت کن بی غیرت دروغگو
ناشناس
0
0
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
خجالت بکش کاسب
بهرور
0
0
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اخه چرا باید زنی که طلاق گرفته است باید مرد پرداخت مهریه به او بدهد آخه چه قانون مملکتی ما داریم آخه چرا باید چیکارباید اینجوری بدبختی میشکنداند دختر داد به خوش گذرونی خودش شوهرکندازسوهرقبلش مهریه بگیرید
مرتصی
0
0
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰
لعنت بر کسانی که سکه را گران کردند
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ استایل جالب ولیعهد عربستان در دفتر کارش

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ سوتی عجیب مریم امیرجلالی

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها بر اقتصاد کشور

فیلم/ روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش مصرف انرژی

ورق روغنی چیست؟

جولان ۴۰۰ هزار سگ ولگرد در استان تهران

ماجرای گروگان‌گیری دختر ۱۶ ساله کردستانی در تهران

ستاره پرسپولیس ۱۰۰ تایی شد

ماجرای پرسپولیسی شدن جانشین علیرضا بیرانوند

درآمد دولت از مالیات در سال ۱۴۰۲

خبر فوری وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران

هزینه عملیات وعده صادق چقدر بود؟

علت استارت نخوردن خودرو چیست؟

صف طولانی تعمیر خودرو‌های مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟

هشدار جدی میرسلیم به دولت رئیسی درباره فساد+ عکس

تصمیم مهم سرمربی پورتو در مورد مهدی طارمی

حمله هادی چوپان به رئیس فدراسیون پرورش اندام

فرهاد مجیدی به لیگ برتر برمی‌گردد؟

اعلام آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

عکس/حال خوب دریاچه ارومیه

فیلم/ چالش جالب هواداران دختر استقلالی در ورزشگاه آزادی

فیلم پربازدید از جشن تولد دختر کریستیانو رونالدو

ریخت‌وپاش نجومی در پتروشیمی بندر امام

سرنوشت سینما آزادی چه شد؟

عکس/ سفره کارگران در سال جدید کوچک‌تر شد

جزییات افزایش کرایه‌ حمل و نقل عمومی پایتخت

قیمت جدید روغن مایع امروز ۱ اردیبشهت ۱۴۰۳+ جدول

آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم

فیلم/جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه

خرید جت خصوصی برای عموم آزاد است

عکس/زیبایی بهار در دیواندره کردستان

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

خواهر زن علی اوجی کیست؟ + عکس

ماجرای خواستگاری مازیار لرستانی از رابعه اسکویی حقیقت دارد؟

این جیلی، خودرو ارزنده‌ای است! + عکس

کاهش میلیونی قیمت سکه در بازار

جزییات طرح یارانه‌ای دولت برای کودکان

جشن هزار دف پالنگان

قرص لاغری ناف، هیچ مبنایی ندارد

استایل جذاب و ورزشکاری بهنوش طباطبایی + عکس

غیبت یک پرسپولیسی در جام حذفی

قیمت دلار؛ از آرامش سیاسی تا ورود بازارساز

گزارش بورس امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد وزیر اقتصاد در زمینه جبران کسری بودجه

سهم یورو در سوئیفت کاهش یافت

تایید طلاق مهدی قائدی و همسرش؛ تمام اموال به ستاره رسید!

دلیل بی توجهی به سیل در ایران چیست؟

رونمایی سام درخشانی از خانه لاکچری اش + عکس