اقتصاد۲۴- محمد راستاد درباره توسعه بندر چابهار و فرآیندی که برای آن طی می شود، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که از حداکثر ظرفیت ترانزیت بین کشورهای ساحلی اقیانوس هند و آسیای میانه و افغانستان از طریق بندر چابهار بهره ببریم و حتی میتوانیم با یکدیگر همافزایی داشته باشیم.
راستاد درباره تعرفه کرایه حمل در مسیر بندر چابهار و تشویق صاحبان کالا، گفت: کرایههای حمل برای بندر چابهار از نظر رقابتی بودن شرایط مناسبی را به دست آورده است و شاهد کاهش کرایه حمل کانتینر به بندرچابهار و از بندر چابهار به سایر بنادر هستیم.
بیشتر بخوانید: اجرای ۳۸ پروژه بندری و دریایی در تنها بندر اقیانوسی ایران
وی افزود: از آنجا که کرایه حمل کالا در مسیرهای دریایی تابع شرایط بازار و عرضه و تقاضا است، هیچوقت در یک مسیر نمیتوان گفت که قیمت حمل کالا ثابت میماند؛ هر چه تقاضا بیشتر باشد و ظرفیت بیشتری هم وجود داشته باشد، طبیعتاً قیمتها متعادل میشود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: اگر توازن بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، مطمئناً اختلالی درباره قیمتها ایجاد میشود که امیدواریم کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان ناوگان ملی به گونهای عمل کند تا صاحبان کالا دغدغهای از نظر کرایه حمل نداشته باشند.