اقتصاد۲۴ - در این نشست که عصر امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، دکتر اسماعیل دلفراز با اشاره به تغییرات صورت گرفته در تیم مدیریتی بیمه ملت و برگزاری مجمع این بیمه گفت: استراتژی در پیش گرفته شده توسط تیم جدید مدیریتی بیمه ملت در آمار و عملکرد ۸ ماهه خود را نشان داد و شرکت با رشد بسیار خوبی همراه بود.
وی با تاکید به رشد پرتفوی این شرکت در ۸ ماهه نخست امسال افزود: در این مدت بیمه ملت توانست هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرتفو تولید کند که این میزان برابر با کل پرتفوی سال گذشته است.
دلفراز ضمن ابراز خرسندی از کیفیت پرتفوی این شرکت خاطرنشان کرد: پرتفوی بیمه ملت به لحاظ ترکیب پرتفو در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ به طوری که کمتر از ۲۵ درصد پرتفوی درمان و کمتر از ۱۵ درصد نیز به پرتفوی ثالث اختصاص دارد که این نشان دهنده مدیریت صحیح پرتفوی این بیمه همزمان با رشد کمی آن در این مدت است.
وی یادآور شد: در این میان ضریب خسارت نیز به درستی مدیریت شده است و در تلاش هستیم تا با پایش بخشهای مختلف این شرکت به چشم انداز قرارگیری این شرکت در بین ۴ شرکت برتر بیمهای کشور دست یابیم.
مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به گزارش ۶ ماهه منتشر شده این شرکت در کدال گفت: این گزارش نشان دهنده عملکرد سودده این شرکت در نیمه نخست امسال است که با سود سال گذشته آن قابل مقایسه نیست.
دلفراز با اشاره به حل مشکلات و اختلافات حقوقی این شرکت در این مدت گفت: با حل و فصل این اختلافات ارزش افزوده ایجاد شده آن را در کدال نیز منتشر شد.
وی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه در دستور کار بیمه ملت قرار دارد، گفت: این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی است، البته شیوع ویروس کرونا اجرای این کار را قدری سخت کرده است، اما تلاش برای انجام این افزایش سرمایه ادامه دارد و امیدواریم که با اخذ مجوز از بیمه مرکزی و بورس نهایی شده و به تحقق برسد.
این مقام مسئول در بیمه ملت با اشاره به تحولات دیجیتالی رخ داده در دنیا و شرکتهای بیمه تجاری گفت: امروز در دنیا هر شرکتی که بتواند ساختار قویتری از نظر IT ایجاد کند میتواند به موفقیت تضمین شدهای نیز در زمینه کار خود دست یابد.
بیشتر بخوانید: انتشار اوراق بیمهای ملت؛ حرکتی اتکایی برای انتقال ریسک بیمه به بورس
دلفراز "کارت اعتباری بیمه ملت" را خدمتی منحصربفرد در صنعت بیمه کشور ارزیابی و خاطرنشان کرد: این خدمت انحصاری بیمه ملت با خود اتفاقات خوبی را رقم زده است؛ نمونه آن فروشگاههای آنلاین است که در روز صنعت بیمه از آنها رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل بیمه ملت در تشریح کار فروشگاه آنلاین بیمه ملت افزود: یک هزار و ۴۰۰ فروشگاه و حدود ۱۴۸ سازمان و ارگان در اجرای این طرح طرف قرارداد بیمه ملت هستند.
در ادامه نشست خبری بهروز اسدنژاد، رییس هیات مدیره بیمه ملت با اشاره به برخی محورهای حرکت هیات مدیره این شرکت گفت: بیمه ملت در حوزه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال به دنبال ایجاد بسترهای لازم است. در همین راستا شرکت بیمه ملت در تغییر ساختار سازمانی جزو اولین شرکتهایی است که مدیریتی تحت عنوان "مدیریت کسب و کار دیجیتال" را فراهم کرده است. البته بستر لازم برای ایجاد این مدیریت از قبل مهیا بود و همین مساله کار ما را برای ایجاد این مدیریت راحت کرد.
وی با اشاره به تحول در بهکارگیری نیروی انسانی کارآمد به عنوان رویکرد دیگر هیات مدیره جدید این شرکت افزود: ما همواره در کنار اعتقاد به توانگری مالی به توانگری جانی نیز اعتقاد داریم. مهمترین سرمایه یک شرکت تجاری و اقتصادی نیروی انسانی آن است که برای آن نیز برنامههایی داریم.
رییس هیات مدیره بیمه ملت در ادامه تاکید کرد: بازاریابی هدفمند و هوشمند یکی از بخشهای مهم یک بیمه موفق است؛ بر این اساس برنامه ما این است که با تقویت حوزه بازاریابی خود در ایجاد توازن در پرتفو به افزایش پرتفوهای کیفی در شرکت دست یابیم.
اسدنژاد خلق ارزش برای مشتریان و تنوع محصولات بیمه ای را از دیگر محورهای هیات مدیره این شرکت برشمرد و در ادامه افزود: در نهایت توانگری مالی از اهداف اصلی هیات مدیره شرکت بیمه ملت است که در ۹ سال متوالی توانگری بالای ۲۰۰ و امسال بالاترین توانگری را در سرزمین اصلی از آن خود کرده است.
در ادامه جلسه دکتر دلفراز به سوالات خبرنگاران رسانههای مختلف به صورت آنلاین پاسخ داد.