تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳۵ نظر

نامه سید محمد خاتمی به آیت‌الله خامنه‌ای + جزییات

به گزارش رویداد۲۴ سیدمحمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران به رهبر انقلاب نامه نوشته و خواسته برای رفع مشکلات کشور پیشقدم شود. جزییاتی از نامه خاتمی به رهبر انقلاب به دست رویداد۲۴ رسیده است.

سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب نامه نوشت + جزییات نامه

اقتصاد۲۴ - به گزارش رویداد۲۴ سید محمد خاتمی به رهبر انقلاب نامه نوشت. آخرین دیدار رسمی سیدمحمد خاتمی با آیت الله خامنه‌ای سال ۸۴ بود؛ زمانی که قرار بود دولت هشتم به محمود احمدی نژاد تحویل داده شود. از آن زمان تا کنون دیداری میان رهبر ایران و رییس جمهور پیشین انجام نشده است. هر چند از سال ۸۴ تا ۸۸ سید محمد خاتمی در برخی از مراسمات مانند عزاداری ماه محرم در حسینیه امام خمینی حضور می‌یافت، اما بعد از حوادث انتخابات ۸۸ این دیدار‌ها به کلی قطع شد.

حتی زمانی که رهبری برای عمل جراحی در بیمارستان بود، تقریبا تمام مسئولان کشور و حتی بازیگران و نویسندگان برای عیادت نزد ایشان رفتند، اما ظاهرا به سیدمحمد خاتمی اجازه عیادت داده نشد. با این حال این روابط به صورت ضمنی و گاه یکطرفه ادامه داشته است؛ از جمله سال ۹۳ که آیت الله خامنه‌ای عمل کرده بود، سیدمحمد خاتمی در نامه‌ای به رهبری خوشحالی خود از موفقیت‌آمیز بودن عمل را اعلام کرد: «خبر عمل جراحی موفقیت‌آمیز انجام شده موجب مسرت اقشار مختلف در خارج و داخل کشور به ویژه ملت بزرگ ایران گردید. گزارش رییس محترم گروه پزشکی آرام‌بخش خاطر همه علاقه‌مندان در سراسر کشور شده است. با کمال خرسندی از سلامت وجود مبارک، عافیت جنابعالی و دوام عمر شریف را از خداوند بزرگ مسالت داریم. امید است عنایت خاصه حضرت بقیه الله اروحنا له الفدا همواره و در همه حال شامل وجود مبارک باشد. ایام عزت مستدام.»

پیش از این سیدمحمد خاتمی زمانی که تهدیدهای ترامپ افزایش یافته بود، طرحی به نام «آشتی ملی» پیشنهاد کرده بود و می‌خواست با هم‌افزایی همه نیروهای کشور، جبهه‌ای در مقابل آمریکا ایجاد کند. با این حال این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت. آن زمان رهبر انقلاب گفته بود: «مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند.»

بار دیگر پس از درگذشت مادر سیدمحمد خاتمی، رهبر انقلاب پیامی تسلیتی فرستاد، اما گیرنده این پیام خواهر سیدمحمد خاتمی بود و با تمام اختلافاتی که در میان بود، به حرمت آیت الله خاتمی پیام تسلیت ارسال شد. پس از آن دیگر هیچ ارتباطی وجود نداشت تا مدتی پیش که رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده که سیدمحمد خاتمی نامه‌ای بلند به رهبری ارسال کرده و از ایشان درخواست کرده مشکلات موجود در کشور را حل کند.

محتوای نامه خاتمی به رهبر انقلاب

با اینکه دو سه بار پیشنهاد سیدمحمد خاتمی مورد موافقت قرار نگرفته، اما او بار دیگر دست به کار شده و نامه‌نگاری کرده است. اطلاعاتی که به رویداد۲۴ رسیده از این نامه، نامه بلندی بوده و با بیان سابقه و گذشته سیدمحمد خاتمی و خانواده او و اینکه «من که بودم و که هستم» آغاز شده و با دغدغه‌هایش برای انقلاب ادامه یافته و با طرح این سوابق بر این پیام تاکید شده که او «هیچگاه علیه انقلاب و رهبری و حاکمیت» نیست.

سیدمحمد خاتمی در ادامه نامه از نقش مهم آیت الله خامنه‌ای در محوریت انقلاب سخن گفته و خواسته که رهبری از این نقش برای حضور همه نیروهای سیاسی استفاده کند. آنگونه که رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده در این نامه اصلاح طلبان نیروهای وفادار به رهبر و نظام معرفی شده‌اند که توان خود را برای حفظ نظام گذاشته‌اند.

در نامه خاتمی چالش‌ها و موضوعات پیش روی نظام مطرح شده و از رهبری رهنمود خواسته است. ظاهرا در نامه به مسائلی همچون مذاکرات با آمریکا و انتخابات ۱۴۰۰ و حصر نیز اشاراتی شده و از آیت الله خامنه‌ای درخواست شده که این مسائل در دوره کنونی حل شود، زیرا اگر این مسائل به صورت حل نشده به آینده موکول شود، مشکلات سختی برای جمهوری اسلامی به جا خواهد گذاشت.

این نامه چند ده صفحه‌ای به دستخط خود سیدخاتمی بوده است و ظاهرا خاتمی خواسته فقط خودش در جریان باشد، به همین دلیل است که خیلی اطرافیان خاتمی از جزییات نامه باخبر نیستند اما رویداد۲۴ توانسته تایید ارسال این نامه توسط چند فرد نزدیک به سیدمحمد خاتمی را دریافت کند.

طبق اطلاعاتی که رویداد۲۴ به دست آورده نامه توسط سیدعلی خاتمی برادر بزرگتر سیدمحمد خاتمی به یکی از مقامات عالی رتبه در بیت رهبری تحویل داده شده است. سیدعلی خاتمی زمانی رییس دفتر رییس جمهور بود که هنوز هم اعتبار خوبی در بیت رهبری دارد.

محتویات این نامه را در حقیقت می‌توان به عنوان حسن نیت سیدمحمد خاتمی خواند که خواسته‌ همچون گذشته خود را در چارچوب انقلاب و حاکمیت حفظ کند تا با توجه به نزدیکی به انتخابات ۱۴۰۰ موضوع مشارکت بالای مردم در دستور کار همه جریان‌های سیاسی به ویژه اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. این حسن نیت در دوره افزایش قیمت بنزین نیز وجود داشت و خاتمی پس از اعتراضات آبان ۹۸ گفته بود: «دولت باید بسیار سپاسگزار رهبری باشد که با موضع‌گیری خود امواج مخرب سازمان داده شده علیه دولت و ملت را به محاق بردند.»

واکنش‌ها به نامه خاتمی چه خواهد بود؟

بخشی از اصولگرایان معتقدند جریان اصلاح طلب و مشخصا چهره‌هایی همچون سیدمحمد خاتمی حق بازگشت به قطار انقلاب را ندارند. هنگام انتشار نامه پیشین، روزنامه رسالت در مطلبی خاتمی را اهل «فتنه و بغی» توصیف کرده بود و نوشت: «خیرخواهانه و از سر دلسوزی از شما می‌خواهیم ‌به این رویه یکی به نعل و یکی به میخ زدن پایان دهید و با این دست رفتار‌ها، شیپور بازگشت به دامان نظام را از سرگشاد آن نزنید.»

زمان انتشار آن نامه، چند ماه قبل از انتخابات مجلس دهم بود و اصولگرایان ارسال چنین نامه‌ای را «باز کردن راه برای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس» خوانده بودند؛ از جمله سایت جهان نیوز که در مصاحبه‌ای به نقل از سروری نوشت «خاتمی و اصلاح‌طلبان قصد دارند تا با اقداماتی از این دست، به بازسازی وجهه ازدست‌رفته خود بپردازند.»

حمید رضا ترقی عضو موتلفه اسلامی هم معتقد بود «هدف اصلا‌ح‌طلبان این است که با مهندسی کردن افکار عمومی جامعه و رسانه‌ای کردن اینگونه نامه‌ها خودشان را بر نظام تحمیل کنند.»

خاتمی در نامه «عذرخواهی از مردم» که قبلا منتشر کرده بود، مشخصا به «رفع حصر»، «تغییر نگاه رسانه ملی»، «آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی» و «ایجاد فضای باز، امن و آزاد سیاسی» اشاره کرده است.

اگرچه اصولگرایان معتقدند نگاه رهبری به اصلاح طلبان و سیدمحمد خاتمی، نگاهی خصمانه است اما اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی چنین مسئله‌ای را رد کرده و گفته انتقاداتی وجود داشته اما نگاه کلی رهبری به خاتمی مثبت بوده است: «من رفته بودم از طرف جریان اصلاحات صحبت کنم، ویژگی‌هایی از آقای خاتمی گفتم، تعبیر مقام معظم رهبری این بود که من آقای خاتمی را روحانی تمیزی می‌دانم که نه آلودگی مالی دارد و نه آلودگی اخلاقی. البته انتقاداتی هم داشتند و گفتند.»

احتمالا اشاره جهانگیری به تعبیر مثبت رهبری، همان تعبیری بود که بعدا درباره نامه به نقل از آیت الله خامنه‌ای گفته شد: «نامه خاتمی را دو بار خواندم، نامه نجیبانه نوشته شده بود اما آقای خاتمی ناآگاهی دارد که باید به وی اطلاعات صحیح داده شود.»

البته جهانگیری در همان گفت‌وگو تلویحا تایید کرده که سردار سلیمانی قرار بوده برای حل مشکلات میانجی‌گری کند اما با ترور و شهادت او این موضوع متوقف شده است. 

ارسال نامه جدید خاتمی به آیت الله خامنه‌ای، احتمالا پیامدهای زیادی دارد؛ از جمله اینکه همانطور که در آستانه انتخابات مجلس دهم اصلاح طلبان متهم به «تمایل به حضور در قدرت و به بازی گرفته شدن» بودند، این بار که نامه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ارسال شده، همان اتهامات تکرار خواهد شد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
0
1
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
برای مردم اصولگرا و اصلاح طلب سر و ته یک کرباسن
لینا وارس
0
1
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
شما رو بخدا آفای خاتمی...بس کنید...مملکت احتیاج به رییس جمهوری دارد...که با تقوا ..انقلابی...و به فکر مردم باشد..شما در زمان خودتان چه دردی از دل مردم برداشتید...
ایرانی
4
5
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
طنازی این هزارچهره شروع شد..... من شرالوسواس الخناس
ناشناس
3
4
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
رهبر حکم پدری بر ملت دارد واز دید پدرانه به موضوع نگاه میکنند
تهرانی
6
6
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
درود وسلام خداوند برسید بزرگ انقلاب سید محمد خاتمی
علیرضا نیکرو
3
1
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
انقلاب خمینی
خامنه ای و خاتمی
علی
1
1
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خواهشا اقتصاد ۲۴ بدون طرف خبر پخش کنه
کسایی که فتنه گر هستند و باعثذشدند خون مردم بیگناه
ریخته شه حکمشونن اعدام است وبس
حالا با رأفت اسلامی رهبر اعدام نشدند دیگه پررویی نکنند
علی حیدری
0
2
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سعی در برگشت حامیان فتنه واصلاح طلبان به نظام از پنجره جفا به اسلام ومسلمن جواب نداده ،
ناشناس
3
6
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تا بحال هم بسیار دیر شده شاید با چرخ ۱۸۰ درجه ایی اصلاح طلبان حرکتی بزنن
ناشناس
2
5
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
درود بر سید محمد خاتمی
ناشناس
1
1
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام من شخصا در دوران ریاست جمهوری اقای خاتمی خوب زندگی کردم نه از تبرم و نه از گرانی همچی سر جای خودش بود انشالله باز هم برای ریاست جمهوری انتخاب خواهد شد ما در این مملکت اسایش میخواهیم فرقی نمیکند چه کسی رییس جمهور باشد ما ازادی واسایش میخواهیم
مرتضی
1
1
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خدا این مملکت از دست شما اصلاح طلب ها نجات دهد.
وحید
0
2
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
از کدام حسن نیتی آقای خاتمی حرف میزنی،حسن نیست ایشون رو!!!!! در حمایت از بی کفایترین مسئول دنیایادمون نمیره،
سروش
6
8
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کنارگذاشتن آدم پاک دستی مثل آقای خاتمی جبران ناپذیراست
موسوی
9
8
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
به به خاتمی عزیز سالم ترین ریس جمهور ایران
محمد معین
یکی تو پاک دستی یکی خاتمی
عرفان
4
7
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
چراوقتی یکی پیدامیشه میخواهدبه مردم کمک کند نمیگذارن کارش راانجام دهد
حسین سلطانی
2
0
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
باسلام به نظرحقیریکی ازروشهای حل مشکلات کشورو تشویق مردم جهت رفتن پای صندوقهای راَی دعوت ویابه حضورخواندن سیدمحمدخاتمی درکاندیداتوری ریاست جمهوری1400میباشد.
ناشناس
7
8
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خاتمی کپی روحانی است
ناشناس
1
2
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
به نظرم آقای خاتمی اگر بعد از انتخابات مجلس و پیروزی اصول گراها ابراز خوشحالی از حضور نیروهای انقلابی در مجلس رو می کردند و همینطور اظهار ندامت از رفتار گذشته شان که رهبری به آنها تذکر داده بودند تاثیر بیشتری داشت تا الآن که نزدیک انتخابات هست و حتی من هم که سیاست مدار نیستم فکر کنم که آقای خاتمی سودای حکومت و جاه طلبی دارند و به همین دلیل هست که این نامه رو نوشتند الآن هم به نظرم باید قدری صبر کنند تا انتخابات برگزار بشه و بعد همین کار رو انجام بدهند و از رفتار اشتباه خود توبه کنند تا خدا کمکش کند
ناشناس
5
7
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
وام بچه سوم چی شد میدین یا فقط حرف بود به هر جا میرم مسخره میکنن از بیمارستان پرسیدم میگن ما خبر
ایرانی انقلابی
0
0
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اتهام نیست عزیز حقیقته ، این جماعت در اون فتنه 88 چونان ضربی به نظام و انقلاب زدن و چونان خیانتی به روح بلند امام راحل و خون شهدا کردن که افعی ترین دشمنان این نظام و انقلاب نتونسته بودن بزنن خدا ان شاءالله ریشه کن شان کنه .
ناشناس
0
1
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خاتمی چی شده الان آدم خوبهههه شده با اون فتنه هایی که راه انداخت
فاطمه زهرا خان زاده
2
4
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
هر کی به فکر خودشه تا حالا زیر بار فشار مردم نبودی درک نمیکنی رو حانی چی میکشه حتی اگع خود پیا مبر(استغفر الله ) هم بیاد رئیس جمهور بشه ما یه پیله بهش میچسبونیم هر کی به فکر منافع خودشه یکی میگه وام بچه سوم نمیدین یکی میگه...... حا این کارا به مردم بی کس بلوچ و افغان ظلم نکنین، خدایی هم هست
ناشناس
2
4
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خاتمی می تواند مقداری از مشکلات جاری در ابعاد سیاست خارجی را حل کند
سلام
5
6
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اصلش خاتمی هس ک روحانی انگشت کوچیکش هم نیس
فرهاد
3
5
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام .مگر قران به این مضمون نفرموده .بشارت بر کسانی که همه سخنان را می شنوند وبهترین انهارا انتخاب میکنند...پس چرا نباید سخنان مخالف وموافق ازادانه بیان شود .تا با پاسخ به انها مردم خوب رااز بد تشخیص وانتخواب کنند. انهم نظر دلسوزانه وفرهیخته ای مثل سید محمد خاتمی که بنا به فرموده رهبر نجابت وپاکدستی ایشان مشخص است..ایا نظر اسلام غیر از این است که بعضیهابر طبل تفرقه میکوبند وسعی بر جدا کردن سرمایه های مردمی از انقلاب را دارند.؟
ادمای مصلح و سالم جایی در این حکومت ندارن
3
3
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
ادمای مصلح و سالم جایی در این حکومت ندارن
ناشناس
1
1
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
درود ب خاتمی عزیز، نجیب، محبوب قلبها ، متفکر، اصلاح طلب واقعی ، اصولگرای واقعی و....
داریوش
1
1
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
تا زنانیکه روابطمان را نتوانیم با دنیا اصلاح کنیم و از دشمتی ها را کنار بزنیم هیچ فردی نمی تواند بعنوان رئیس جمهور موثر و کارآمد باشد واقعا تحریم ها و تورم ها و گرانی ها و بی عدالتی ها کمر مردم را خورد کرده له کرده
بهمن
1
0
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
زمان خاتمی تورم ۱۸درصدبودوزمان احمدی نژاد ۳۵درصدوزمان روحانی ۳۰۰درصدوزمان خدا بیامرز رفسنجانی ۵۰درصدبوده ،پس بیائید منصفانه نگاه کنید بهترین دوران بعداز انقلاب دوران خاتمی بوده
ناشناش
2
1
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بهترین رییس جمهور ایران خاتمی تو دوره خودش ۸ سال دلار ثابت بود روابط خارجی عالی حداقل مکه میرفتند مردم حالا چی باهمه تو جنگیم
ناشناس
1
3
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
درود برسید محمد
ماهان
0
0
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران سایت اقتصاد ۲۴.
از نظر من کشور ما درگیر یک دو قطبی بین اصلاح طلب ها و اصولگراهاست و یکی از دلایلش هم اینه که حزب قدرتمند دیگری وجود نداره که این انحصار قدرت رو از چنگ این دو حزب بیرون بکش .
درباره آقای خاتمی هم باید گفت که در دوران ریاست جمهوری دست به یک سری اصلاحات زدند که بیشتر مردم از اون راضی هستن مثلا میشه به رشد اقتصاد و ارزش پول ملی اشاره کرد
مهدی
0
0
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ما زمانه خاتمی با حقوق یک ماه سه تا سکه تمام بهار میخریدیم،
زمانه احمدی نژاد دو سکه با حقوق یک ماه،
زمانه روحانی ۱.۵سکه با حقوق یک ماه
زمانه رئیسی ۴ساله اولش هست تازه با حقوق ۳ماه با ۱۲۰ساعت اضافه کاری کارگری میتونیم یک سکه بخریم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری عاشقانه مهناز افشار و دخترش + عکس

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

امیدواری مادر امیر تتلو به آزادی پسرش!

عکس/ چهره واقعی صهبا شرافتی بازیگر نون خ

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟

فیلم/ گلف بازی عجیب طارمی و بیرانوند

نوسان افزایشی دلار با علامت تشدید تحریم‌ها

عکس‌های دل نواز از حال خوب دریاچه ارومیه

سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟

دست انداز جدید اتحادیه اروپا برای صادرات نفت ایران

کاسبی جدید با جنجالی‌ترین خودروی سال

معاون اول احمدی نژاد درگذشت

فیلم/ لحظه ورود امیرعبداللهیان به نیویورک

تضمین ارزآوری به همت صنعت گاز

افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار

اینفوگرافی/ضرر و زیان‌ تعطیلی پنجشنبه‌ها

سوگل خلیق عروس شد؟

بازدهی بورس در هفته محدودیت نوسان قیمت چگونه بود؟

قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله در یک جشن تولد

مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه + عکس

دستگیری زنی که دایی مُرده اش را برای ضامن شدن به بانک آورده بود

فیلم/ با حمله دوباره اسرائیل تاکتیک پاسخ ما متفاوت خواهد بود

تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟

فیلم/بلایی که بازیگر معروف زن بر سر گربه‌ها آورد

پراستفاده‌ترین ارز‌های فیات برای معاملات رمزارزی

ضرب سکه‌های طلا خیانت به سرمایه‌های کشور است

فیلم/ اقدام نمایندگان مجلس آمریکا علیه معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران

فیلم/ اوضاع وخیم خیابان‌های دبی بعد از وقوع سیل

دلایل سیل نابهنگام در ایران؛ چرا سیل بهاره دبی را برد؟

ترمز‌های رشد بورس در سایه همه نااطمینانی‌ها کدامند؟

چرا پهپادهای سپاه چند ساعت طول کشید به اسرائیل برسد؟

نفت در کشاکش تنش‌های ژئوپلیتیک

با ۵ میلیارد کجای تهران می توان خانه خرید

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد

ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور چه بود؟