تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اقتصاد۲۴ بررسی می‌کند؛

فرصت های سرمایه گذاری تفریحی - اقامتی منطقه آزاد کیش کدامند؟

از اهداف مهم و پیش روی اقتصاد کیش می‌توان به توسعه گردشگری و تجارت اشاره کرد. سالانه به‌طور متوسط بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر از جزیره کیش بازدید می‌کنند که همین امر گردشگری و سرمایه‌گذاری در بخش‌های تفریحی و اقامتی را یکی از عمده‌ترین منابع اقتصاد کیش قرار داده است.
DCIM100MEDIADJI_0007.JPG
اقتصاد24 - فرصت های سرمایه گذاری تفریحی - اقامتی منطقه آزاد کیش کدامند؟ در این گزارش سعی می کنم شما را با این فرصت ها آشنا کنیم.

جزیره کیش یکی از زیباترین جزیره‌های خلیج فارس است که با دارا بودن جذابیت های فراوان و منحصر به‌فرد گردشگری، آرامش، دارا بودن خط هوایی مستقل و... از محبوبیت بالایی میان ایرانیان برخوردار است.

منطقه آزاد کیش به علت نزدیکی به بنادر و شهرهای بین المللی مانند دبی، شارجه، منامه و دوحه از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین به علت ماهیت آزاد بودن آن می تواند بدون ویزا پذیرای اتباع خارجی باشد و از طرفی دسترسی آن به آبراه های آزاد جهانی و موقعیت استراتیژیکی که دارد مورد توجه گردشگران خارجی نیز هست.

همین خصوصیات کیش را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران و یکی از پربازده ترین زمینه های سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده است.

اقتصاد کیش


اقتصاد کیش طیف گسترده ای از ترکیب سبد اقتصادی کشور را در خود جای داده است. از جمله مهمترین زمینه های اقتصاد کیش عبارتند از داد و ستد، گردشگری، بخش صنعتی- تولیدی و سرمایه گذاری های خدماتی. از اهداف مهم و پیش روی اقتصاد کیش می توان به توسعه گردشگری و تجارت اشاره کرد. سالانه به‌طور متوسط بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر از جزیره کیش بازدید می‌کنند که همین امر گردشگری را  یکی از عمده ترین منابع اقتصاد کیش قرار داده است.

منطقه آزاد کیش نیز با آگاهی از این فرصت ویژه سعی در افزایش جاذبه های گردشگری، تجاری، خدماتی و رفاهی در این جزیره دارد و فرصت های ویژه سرمایه گذاری در هر یک از بخش ها ایجاد کرده است.

کیش مانند سایر مناطق آزاد ایران دارای مشوق هایی برای سرمایه گذاری خارجی از جمله معافیت های مالیاتی، فرایندهای تسهیل شده برای صادرات و واردات و امکان مالکیت صد در صد خارجی است که در سرزمین اصلی موجود نیست.

مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش


علاوه بر مزایایی که جزیره کیش برای گردشگران و کیشوندان ایجاد می کند، منطقه آزاد کیش مزایایی را برای سرمایه گذاری افراد در نظر گرفته که شامل معافیت مالیاتی 20 ساله برای هر نوع فعالیت اقتصاد، ثبت شركت با 100 درصد مالكیت خارجی، نرخ های ترجیحی زمین برای ساخت هتل و اماكن تفریحی، تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاری خارجی، معافیت از حقوق گمركی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی، فعالیت بورس بین المللی اوراق بهادار و بورس نفت و محصولات پتروشیمی، امكان صادرات كالاهای تولید شده در كیش به سرزمین اصلی در چارچوب نظام ارزش افزوده را در نظر گرفته است.

علاوه بر آن تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت كالا، بندرگاه با قابلیت پهلوگیری شناورها با ظرفیت 10 هزار تن، صدور محصولات به خارج كشور بدون پرداخت عوارض گمركی و بندرگاهی، امكان ترانزیت كالا به كشورهای آسیای میانه و كشورهای همسایه ایران، كاهش سود بازرگانی جهت واردات كالا به سرزمین اصلی از طریق جزیره كیش به میزان 15 درصد، وجود گمرك مستقل در مناطق آزاد در نقطه اتصال به بازارهای بین المللی و وجود سرعت عمل در انجام امور و حداقل بوركراسی اداری به واسطه یكپارچگی و هماهنگی سازمان ها و مراكز تصمیم گیری و مجتمع شدن كلیه امور تحت نظر سازمان منطقه آزاد كیش نیز از مزیت های سرمایه گذاری در کیش به حساب می آیند.

پروژه های سرمایه گذاری کیش شامل پروژه های تفریحی - فراغتی، اقامتی- پذیرایی، خدماتی، تولیدی، زیرساختی، محور ویژه تمدن ها و سفین قدیم است که با هدف توسعه کیش در نظر گرفته شده است که علاقه مندان به مشارکت در این پروژه ها می توانند با مراجعه به سایت رسمی سازمان منطقه آزاد کیش از جزئیات مزایا و معافیت های مالیاتی سرمایه گذاری در کیش آگاه شوند.

اقتصاد24 در این مطلب به تفکیک فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های تفریحی- اقامتی منطقه آزاد کیش را بررسی کرده است.

فرصت های سرمایه گذاری تفریحی - اقامتی منطقه آزاد کیش


سالن ورزش های زمستانه و پاتیناژ


سالن ورزش های زمستانه کیش برای ورزش های روی یخ نظیر هاکی، پاتیناژ و اسکیت روی یخ در نظر گرفته شده است و با سالنی به مساحت 1000 متر مربع پوشیده شده از پنل های یخی اکولوژیکی سنتتیک خواهد بود و با ظرفیت سالانه 200 هزار نفر بازدید کننده یکی از پروژه های بی نظیر برای گردشگری منطقه محسوب می شود.

زمین پروژه متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش و قابل فروش به اتباع ایرانی و اجاره به اتباع خارجی است. دوره ساخت آن 2 سال و دوره بهره برداری 15 سال در نظر گرفته شده است.


شهربازی سر پوشیده


احداث شهربازی سرپوشیده در حد استانداردهای بین المللی یکی دیگر از اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه زیرساخت های گردشگری این جزیره است.

این پروژه در زمینی به مساحت به مساحت 15000 متر مربع در نظر گرفته شده است  که شامل وسایل بازی الکترونیکی و مکانیکی، سینما 5 بعدی، رستوران، فست فود و کافی شاپ و ... است.



شهربازی سرپوشیده امکان اشتغالزایی برای 83 نفر را دارد و سالانه 700 هزار نفر در سال می توانند از آن استفاده کنند. دوره ساخت آن نیز 2 سال و دوره بهره برداری 15 سال در نظر گرفته شده است.

شهربازی روباز


این پروژه در مورد احداث یک شهربازی سر باز، در حد استانداردهای بین المللی، جهت ایجاد فضایی برای سرگرمی و تفریح همه رده های سنی در محیطی جذاب است.  این مجموعه شامل 18 نوع بازی مهیج نظیر گرداب (ورتکس)، فیریزبی، تاب پرنده، حلقه وحشت، اسکیت فضایی، رنجر، سفینه، یوفو، ماشین برقی، کشتی صبا و آبشار برای بزرگسالان و صندلی پرنده، ماشین برقی، کشتی صبا، قطار، رالی، دراگون (دور استخر آب) و سفینه برای کودکان است.



برای این پروژه، در کنار ترن هوایی، چرخ و فلک و شهربازی سرپوشیده، زمینی به مساحت 9000 متر مربع در نظر گرفته شده است که 4080 متر مربع از آن به ساختمان ها اختصاص داشته و مابقی به فضای سبز و محوطه تعلق دارد.

زمین این پروژه نیز مانند دو پروژه قبل متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است که قابل فروش به اتباع ایرانی و اجاره به اتباع خارجی است.

برای این پروژه سرمایه گذار می تواند با خرید زمین و پرداخت هزینه های مربوط به اخذ مجوزهای لازم به صورت مستقل اقدام به سرمایه گذاری کند و یا در قالب مدل های مختلف مشارکت، برای اجرای پروژه اقدام به مشارکت با سازمان منطقه آزاد کیش کند. در صورت تمایل به مشارکت، هزینه زمین و مجوزهای طرح به عنوان آورده سازمان مدنظر قرار می گیرد.

ترن هوایی


این پروژه در مورد احداث یک ترن هوایی هیجان انگیز، مطابق با استانداردهای روز دنیا است. ترن هوایی این طرح، سازه ای فولادی خواهد داشت. طول تقریبی مسیر 2000 متر، حداکثر ارتفاع 60 متر، سرعت 150 کیلومتر بر ساعت، زمان تقریبی طی مسیر 3:30 دقیقه بوده و دارای 3 ترن، هر کدام با ظرفیت 32 نفر و در هر ساعت 960 نفر خواهد بود.

برای این پروژه، در سایت شهر بازی جزیره زمینی به مساحت 10000 متر مربع در نظر گرفته شده است که 5000 متر مربع از آن به فضای ترن اختصاص داشته و مابقی به فضای سبز و محوطه تعلق دارد. این پروژه می تواند سالانه پذیرای 5/ 1 میلیون نفر باشد.

پلاژ بانوان


این پروژه در مورد احداث پلاژ بانوان است که شامل یک ساختمان مرکزی شامل سالن رختکن، اتاق مدیریت، حراست و مکان استراحت کارکنان می شود و همچنین دارای بناهایی دیگر نظیر کیوسک نگهبانی خارج مجموعه، پارکینگ، دوش و سرویس بهداشتی، استخر آفتاب تمام چوب، بوفه، سالن اسپا و فروشگاه لوازم نیز دارد.

شنا، فروشگاه لوازم غواصی، آرایشگاه ساحلی، آب میوه و بستنی، فست فود، کافی شاپ، سکوی فواره های تصادفی، استخر بزرگسالان و کودکان است. علاوه بر این ها، در ساحل، سایه بان ها، آلاچیق ها و تخت های ثابت و متحرک متناسب با فضا طراحی خواهد شد.

برای این پروژه، زمینی به مساحت 15000 متر مربع از زمین های ساحلی شمال شرق جزیره در نظر گرفته شده است که 3970 مترمربع از آن به ساختمان ها اختصاص داشته و مابقی فضای سبز و محوطه تعلق دارد. دوره ساخت برای آن 1 سال و دوره بهره برداری 15 سال در نظر گرفته شده است.

آژانس مسافری کشتی تفریحی (کروز )


این پروژه در مورد احداث یک مرکز جهت بازاریابی و فروش بلیط کشتی های تفریحی است. این مجموعه دارای یک ساختمان با معماری زیبا در کنار اسکله مربوطه خواهد بود و شامل قسمت های مختلفی نظیر سالن انتظار، سالن پذیرش، اتاق مدیریت، فروشگاه های مختلف و كافی شاپ است.



برای این پروژه، زمینی به مساحت 2500 متر مربع در شمال جزیره و نزدیکی اسکله جزيره در نظر گرفته شده است و ظرفیت آن سالانه بیش از 12 هزار نفر مسافر و دوره ساخت 1 سال و دوره بهره برداری 15 سال در نظر گرفته شده است.

آکواریوم آبزیان خلیج فارس


این پروژه در مورد احداث یک مجموعه مرتبط با آبزیان خلیج فارس در 2 طبقه است. تانک آکواریوم اصلی، با ابعاد 50 متر طول، 15 متر عرض و 11 متر ارتفاع، در مرکز ساختمان قرار خواهد گرفت. تونلی از جنس آکرلیک شفاف ( Plexiglas ) با ابعاد 50 متر طول، 3 متر عرض و 2.5متر ارتفاع، از وسط این آکواریوم خواهد گذشت.



سایر بخش های این مجموعه، نظیر بخش دوزیستان، سینمای چهاربعدی با فیل مهایی با موضوع جهان زیر آب، مركز فروش لوازم آكواریوم و ماهیگیری و مسایل آموزشی مرتبط، برنامه های غواصی، موزه های ماهیان و فسیل های موجودات دریایی، گالری عکس، برگزاری مسابقات مختلف برای کودکان و نوجوانان، رستوران غذاهای دریایی، فست فود و کافی شاپ؛ در 2 طبقه به دور این آکواریوم ایجاد خواهد شد. آکواریوم آبزیان خلیج فارس ظرفیت سالانه بیش از 700 هزار نفر بازدید کننده است و دوره ساخت 2 سال و دوره بهره برداری 15 سال در نظر گرفته شده است.

چرخ و فلک


پروژه چرخ و فلک برای احداث یک چرخ و فلک با ارتفاع 60 متر در نظر گرفته شده است . چرخ و فلک دارای 42 کپسول و هر کپسول ظرفیت 6 نفر را دارد. همچنین زمان هر دور گردش آن 30 دقیقه خواهد بود و دوره ساخت آن 3 سال و دوره بهره برداری 15 سال در نظر گرفته شده است.

مینی گلف


این پروژه در مورد احداث یک مجموعه پارک موضوعی و زمین بازی گلف در مقیاس کوچک است که دارای 14000 متر مربع پارک موضوعی طراحی شده به شکل زمین گلف است، در این مجموعه از المان های زمین گلف در مقیاس کوچک استفاده می شود.



همچنین این مجموعه دارای 1200 متر مربع فضای بازی کودکان، 250 متر مربع غرفه های تجاری و 1000 متر مربع رستوران، فست فود و کافی شاپ است. اینگونه پارک های موضوعی در بسیاری از شهرهای آمریکا ساخته می شوند و مورد استقبال قشرهای مختلفی از جامعه قرار می گیرند چرا که خانواده ها با گذراندن ساعاتی از اوقات خود در این پارک ها می توانند از بازی گلف به صورت آماتور لذت برده و در کنار این بازی مفرح از خدمات جانبی آن نیز استفاده کنند. هر دور بازی گلف در این زمین ها 45 دقیقه زمان برده و هم زمان 100 نفر می توانند در یک زمین بازی کنند. دوره ساخت پروژه 1 سال و دوره بهره برداری 15 سال در نظر گرفته شده است.

مرکز تفریحات دریایی


این پروژه در مورد احداث یک مرکز تفریحات دریایی مدرن و مجهز است. این مرکز با معماری ای زیبا و موافق با محیط ساحلی، در 2 طبقه ساخته شده و شامل قسمت های مختلفی نظیر سالن انتظار، پذیرش، رختکن، سرویس بهداشتی و دوش، اتاق آموزش، كافی شاپ، قسمت عکاسی،اتاق پرسنل، اتاق مدیریت، اتاق تجهیزات، اتاق خشک کردن لباس ها، تراس رو به دریا، سایه بان وتخت ساحلی و ... است.



برای این پروژه، زمینی به مساحت 3300 متر مربع از زمین های ساحلی جنوب شرقي جزيره در نظر گرفته شده است که 1600 مترمربع از آن به ساختمان ها اختصاص داشته و مابقی فضای سبز و محوطه تعلق دارد. دوره ساخت 1 سال و دوره بهره برداری 15 سال در نظر گرفته شده است.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ استایل جالب ولیعهد عربستان در دفتر کارش

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها بر اقتصاد کشور

فیلم/ روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش مصرف انرژی

ورق روغنی چیست؟

جولان ۴۰۰ هزار سگ ولگرد در استان تهران

ماجرای گروگان‌گیری دختر ۱۶ ساله کردستانی در تهران

ستاره پرسپولیس ۱۰۰ تایی شد

ماجرای پرسپولیسی شدن جانشین علیرضا بیرانوند

درآمد دولت از مالیات در سال ۱۴۰۲

خبر فوری وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران

هزینه عملیات وعده صادق چقدر بود؟

علت استارت نخوردن خودرو چیست؟

صف طولانی تعمیر خودرو‌های مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟

هشدار جدی میرسلیم به دولت رئیسی درباره فساد+ عکس

تصمیم مهم سرمربی پورتو در مورد مهدی طارمی

حمله هادی چوپان به رئیس فدراسیون پرورش اندام

فرهاد مجیدی به لیگ برتر برمی‌گردد؟

اعلام آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

عکس/حال خوب دریاچه ارومیه

فیلم/ چالش جالب هواداران دختر استقلالی در ورزشگاه آزادی

فیلم پربازدید از جشن تولد دختر کریستیانو رونالدو

ریخت‌وپاش نجومی در پتروشیمی بندر امام

سرنوشت سینما آزادی چه شد؟

عکس/ سفره کارگران در سال جدید کوچک‌تر شد

جزییات افزایش کرایه‌ حمل و نقل عمومی پایتخت

قیمت جدید روغن مایع امروز ۱ اردیبشهت ۱۴۰۳+ جدول

آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم

فیلم/جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه

خرید جت خصوصی برای عموم آزاد است

عکس/زیبایی بهار در دیواندره کردستان

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

خواهر زن علی اوجی کیست؟ + عکس

ماجرای خواستگاری مازیار لرستانی از رابعه اسکویی حقیقت دارد؟

این جیلی، خودرو ارزنده‌ای است! + عکس

کاهش میلیونی قیمت سکه در بازار

جزییات طرح یارانه‌ای دولت برای کودکان

جشن هزار دف پالنگان

قرص لاغری ناف، هیچ مبنایی ندارد

استایل جذاب و ورزشکاری بهنوش طباطبایی + عکس

غیبت یک پرسپولیسی در جام حذفی

قیمت دلار؛ از آرامش سیاسی تا ورود بازارساز

گزارش بورس امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد وزیر اقتصاد در زمینه جبران کسری بودجه

سهم یورو در سوئیفت کاهش یافت

تایید طلاق مهدی قائدی و همسرش؛ تمام اموال به ستاره رسید!

دلیل بی توجهی به سیل در ایران چیست؟

رونمایی سام درخشانی از خانه لاکچری اش + عکس

فوتبالیستی که مالش را به زنش باخت

احضار مدافع خاطی پرسپولیس به کمیته انضباطی

وعده جدید درویش به پرسپولیسی‌ها