اقتصاد۲۴ - اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم، میدانیم که هنسی (Hennessey) همیشه کارهای عجیب و محصولات خارقالعاده میسازد و عرضهی هر محصولی از این شرکت تیونینگ خودرو ما را شگفتزده نخواهد کرد. هنسی قبلا وانت پیکآپ فورد F-150 رپتور را به نسخهی تبدیلشده ۶x۶ تغییر داد و هنسی ولوسیرپتور (VelociRaptor) را خلق کرد. هنگامیکه نسل جدید شورولت سیلورادو عرضه شد، هنسی آن را بهسرعت به وانت جالوت ۶x۶ تبدیل کرد. بنابراین، آیا تبدیل وانت رم TRX و عرضهی آن با نام هنسی ماموت واقعا تعجبآور است؟
بیشتر بخوانید:هرآنچه باید درباره فناوری بیسیم UWB بدانید
قبل از پاسخدادن به این پرسش، باید بدانید که هنسی وانت ۶ چرخ خود را با کمی قدرت بیشتر از سایر محصولات عرضه میکند. پیشرانهی کارخانهای وانت رم TRX هماکنون ۷۰۲ اسببخار قدرت دارد؛ بنابراین هنسی چقدر میتواند از پیشرانهی خورجینی هشتسیلندر سوپرشارژ Hellcat قدرت بگیرد؟ ازآنجاکه بدون شک تیتر خبر را دیدهاید، میدانید که جواب ۱،۲۰۰ اسببخار است؛ اما درواقع، اشتباه میکنید؛ چون هنسی از این پیشرانه در زیر کاپوت رم TRX بهره نمیبرد.
هنسی برای تبدیل رم TRX به Mammoth 6x6، پیشرانهی اصلی ۶/۲ لیتری خورجینی هشتسیلندر Hellcat را کاملا خارج میکند و کنار میگذارد. تیونر تگزاسی در عوض پیشرانهی هفتلیتری خورجینی هشتسیلندر Hellephant شرکت موپار را در زیر کاپوت هنسی ماموت نصب خواهد کرد که بلافاصله باعث افزایش قدرت واقعی پیشرانه به ۱،۰۰۰ اسببخار میشود. فراتر از این، هنسی از سوپرشارژر استفاده میکند تا قدرت خروجی پیشرانه به ۱،۲۰۰ اسببخار تبلیغشده برسد. پس از اتمام، این قدرتمندترین وانتی بهشمار میرود که هنسی تبدیل کرده است.
علاوهبراین، تیم هنسی سیستم تعلیق وانت رم TRX را برای کاربردهای آفرود اصلاح میکند. اگرچه این وانت هماکنون بهصورت کارخانهای برای کاربردهای آفرود طراحی میشود، حدس میزنیم که اصلیترین تغییرات ایجادشدهی هنسی به کاهش وزن اضافی در نسخهی تبدیلی ۶x۶ مربوط باشد. همچنین، ماموت با تغییرات ظاهری و تزیینات ویژه داخلی ارائه میشود. همهچیز برای ارائهی احساس خاص در این وانت فراهم است تا بیش از همه بتواند مشتریان را به خود جلب کند.
جان هنسی، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت گفت:
ما از دیدن Ram TRX بسیار هیجانزده هستیم. ماموت ۶x۶ مجهز به پیشرانهی Hellephant با قدرت ۱،۲۰۰ اسببخار ایدهای کاملا خارقالعاده است و دقیقا بههمیندلیل، این کار را میکنیم. ما فقط میخواهیم سه نمونه بسازیم و احتمالا این خودرو را به منحصربهفردترین و گرانترین وانت موجود تبدیل خواهد کرد که تاکنون ساخته شده است.
همانطورکه مدیرعامل هنسی میگوید، فقط سه دستگاه وانت ماموت برای تولید در نظر گرفته شده است و ازآنجاکه رم TRX هنوز دردسترس نیست، احتمالا مدتی طول میکشد تا سفارش مشتریان کامل شود. دربارهی قیمت مبلغ خاصی ذکر نشده؛ اما قیمت جالوت ۶x۶ مبتنیبر پیکآپ سیلورادو حداقل ۳۷۵،۰۰۰ دلار است. باتوجهبه ادعای گرانترین وانت موجود، قیمت ماموت باید حداقل بیشتر از ۳۷۵ هزار دلار باشد.
منبع: زومیت