اقتصاد۲۴- عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران میگوید: در کشور ما با توجه به نوع انحصاری که وجود دارد، قیمت گذاری خودرو دچار چالش شده؛ خودروسازان میخواهند قیمت را تعیین کنند و از طرف دیگر نهادهایی مانند شورای رقابت یا سازمان حمایت نظرشان مبنی بر این است که قیمتها باید از یک شورا فرآیندی تعیین شود.
چند وقیست کارشناسان و مسئولان، نسبت به کیفیت خودروهای داخلی انتقاد دارند؛ رئیس پلیس راهور ناجا پس از تصادفهایی که صورت گرفته و در هیچ کدام از تصادفها ایربگ خودرویی باز نشده بود، گفته توصیه من به خودروسازان، انجمن خودروسازان و ... این است که به جای فرافکنی و انحراف افکار عمومی به دنبال اصلاح کیفیت خودروها باشند، اینطور نباشد که قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت کنند، اما خودروی ناایمن و غیر استاندارد دست مردم بدهند.
بیشتربخوانید:دلیل گرانی قیمت خودرو چیست؟ / بی سوادی زمامداری اقتصادی، عامل اصلی آشفتگی در بازار خودرو
خودروی ما باید طوری باشد که اگر راننده هم بیمبالاتی کرد و خدایی نکرده حادثهای رخ داد، ایمنی آن به قدری باشد که جلوی آسیب بیشتر به راننده و سرنشین گرفته شود.