اقتصاد ۲۴ - دکتر غلامرضا سلیمانی که به صورت مجازی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه سخن میگفت با اعلام این مطلب افزود: بخشی نگری و رویکرد جزیرهای در امر ارتباطات و اطلاع رسانی، نتایج دلخواهی در پی نخواهد داشت و برای رسیدن به اهداف کلان روابط عمومی باید نهاد ناظر و تمامی ارکان صنعت در کنار هم فعالیت کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی آگاه سازی سیاستگذاران و مدیران مجموعهها را پیش نیازی برای آگاهی بخشی عمومی، ارزیابی کرد و اظهار داشت: رصد نقطه نظرات مردم و تامین خوراک خبری برای مدیران و بیان مسائل شرکتها با ادبیات رسانهای از ماموریتهای مهم مدیران روابط عمومی به شمار میرود.
وی از روابط عمومیها به عنوان مهمترین بازوهای خلاق مدیران، نام برد و تصریح کرد: مشارکت پذیری و نوآوری در امر اطلاع رسانی و همچنین پرهیز از عملکردهای ویترینی و برنامههای شعارزده میتواند جایگاه سازمان را ارتقا ببخشد.
رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت رفتار حرفهای روابط عمومی ها، خاطرنشان کرد: در حقیقت باید شرایط به گونهای طراحی شود که در آینده نزدیک، صنعت بیمه در مسیر برنامه ریزی شده صحیح حرکت کند.
دکتر سلیمانی با تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه در بخشهای مختلف، اظهار کرد: مردم اگر خدمات صنعت بیمه را لمس کنند ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش پایانی سخنان خود از مجموعه روابط عمومیهای صنعت بیمه به دلیل تلاش بسیار در راستای فرهنگسازی و توسعه ارتباطات، قدردانی کرد و افزود: سهم صنعت بیمه در رسانهها میتواند مطلوبتر باشد که تحقق این امر در گرو تعامل روابط عمومیها با اصحاب رسانه و صاحبان قلم است.
وی در پایان از مدیران روابط عمومی صنعت بیمه خواست تا با اطلاع رسانی سریع، شفاف و گسترده، بیش از پیش به رشد جایگاه این صنعت در جامعه کمک کنند.
شایان ذکر است پس از سخنان رئیس کل بیمه مرکزی، نشست مدیران روابط عمومی ادامه یافت و در خصوص مسائل مختلف، تصمیم گیری شد.