اقتصاد۲۴- دومین جلسه ملاقات مردمی محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه های"معیشتی، تسهیلات بانکی، درخواست مجوز ایجاد مراکز خدماتی و گردشگری، بخشودگی جرائم، اشتغال، مشکلات بیمهای و ارائه طرحهایی در حوزه کسب و کار و فعالیت اقتصادی" شامگاه جمعه نوزدهم آذر در حسینه شمالیهای مقیم جزیره کیش برگزار شد.
محمدرضا لواسانی "تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی و تسریع در راه اندازی کار مردم و فرایندهای اداری" را از شاخصهای مهم ارزیابی عملکرد مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: عملکرد مدیران و همکاران یکی از موضوعات مهمی است که در همین جلسههای ملاقات مردمی مورد ارزیابی قرار میگیرد.
لواسانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: افرادی که در جلسه ملاقات مردمی حضور مییابند مد نظر داشته باشند که این بدترین نوع مدیریتی است که یک رئیس سازمان بخواهد خارج از عدالت و فرایند برای شخص خاصی دستور موردی صادر کند.
بیشتر بخوانید: ایجاد تحول در خدمات درمانی گامی دیگر در حوزه سلامت کیش
به گفته لواسانی نمیتوانیم وارد جزئیات و موردهای خاص شویم و دستوراتی صادر میکنیم که به همه مردم تعلق میگیرد.
وی با بیان این که یک تفسیر اشتباهی در مورد برگزاری جلسههای ملاقات مردمی وجود دارد که برخی از افراد چنین تصوری میکنند که وقتی به رئیس سازمان دسترسی دارند، میتوانند یک امتیاز و یا یک موضوع ویژهای را خارج از نوبت و عدالت دریافت کنند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که اگر در سنوات گذشته چنین موضوعی وجود داشت یک اشتباه مدیریتی بود و تصریح کرد: توصیه میکنم مردم عزیز زمانی که وقت ملاقات دارند موضوعاتی را مطرح کنند که خاص است و رئیس سازمان نسبت به حل مورد اقدام کند.
محمدرضا لواسانی با اشاره به این که در جلسههای ملاقات مردمی موضوعاتی مطرح میشود که به صورت استثنا وجود دارد و در فرایند سازمان با مشکل مواجه شده است و قانونی برای آن وجود ندارد با ورود رئیس سازمان به این موضوع و با ابلاغ دستور نسبت به حل مشکل اقدام میشود.
لواسانی با بیان این که موضوعات کلی در حال بررسی و برنامه ریزی است، اظهار داشت: موضوعاتی همچون "اشتغال و مسکن" یکی از مشکلاتی هست که امروز در جزیره به اوج خود رسیده و برای آنها برنامه ریزیهای کلان داریم و به صورت موردی، دستور خاصی نمیتوانیم صادر کنیم.
وی در خصوص نظام پیگیری و حل و فصل موضوعات مطرح شده در نشستهای ملاقات مردمی گفت: یکی از گلهها از همکاران این هست که برخی افراد مراجعه میکنند و تعیین تکلیف نمیشوند یعنی موضوعی در ذهن فردی تداعی شده و به سازمان مراجعه میکند به آن فرد نه پاسخ قاطع داده میشود نه پاسخ قانع کنندهای دارند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت پاسخگویی به مردم و پیگیری دستورهایی که در راستای حل مشکلات ساکنان این منطقه صادر شده است اشاره کرد و افزود: برخی از موضوعات مطرح شده، درخواستهای رایجی است که نمیتوان در چار چوب قوانین دستور خاص داد و از نظر مدیریتی کار درست و استانداردی نیست.
محمدرضا لواسانی خاطر نشان کرد: وقتی از یک حوزهای مردم گلهمند هستند و هیچ پاسخ درستی دریافت نمیکنند این مهم بیانگر آن است که در حوزههای مختلف دچار چالش هستیم و سازمان قادر به پاسخگویی به مراجعه کننده در حوزه مربوطه نیست.
لواسانی منش و رفتار تمام مسولان را ارتباط مستقیم با عموم مردم دانست و گفت: یکی از مهمترین ارزیابی عملکرد مدیران ارتباط آنان با مردم جامعه هدف است.
وی اظهار داشت: زمانی که مسوولیتی را میپذیریم باید قبول کنیم که روز جمعه خارج از ساعات اداری برای مردم وقت بگذاریم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش علت انتخاب روزهای جمعه و تعطیلی، برای برگزاری جلسههای ملاقات مردمی را فراغ بازتر مدیران عنوان کرد و گفت: ضرورت حضور مسوولان در ملاقات مردمی به خاطر برخی از موضوعاتی است که باید مورد کارشناسی قرار گیرند و در روزهای کاری این موضوع سبب مختل شدن فعالیتهای سازمان میشود.
محمدرضا لواسانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نخستین دیدار با اصحاب رسانه و اعلام شماره تلفن برای ارائه موضوعات در زمینههای مختلف، اظهار داشت: پیامکهای بسیار زیادی از سوی مردم جزیره به ما ارسال میشود و هر شب گزارش گیری از آن شماره تلفن اعلام شده به مردم در دستور کار است و این اقدام در شناسایی نقاط فساد در سیستم ها، روشها و هم اصلاح فرایندها موثر بود.
گفتنی است در دومین جلسه ملاقات مردمی محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش که در حسینیه شمالیهای مقیم جزیره برگزار شد، به مشکلات تعداد بیش از ۳۰ نفر از ساکنان این منطقه رسیدگی شد.