اقتصاد ۲۴- «آدام موسری» رئیس اینستاگرام در ویدیویی که توسط توییتر به اشتراک گذاشت، ویژگی جدید شبکه اجتماعی متعلق به متا را معرفی کرد و توضیح داد که کاربران اکنون میتوانند در بالای پروفایل خود از نشان خاصی استفاده کنند تا لایوهای آینده خود را به اطلاع دیگران برسانند. همچنین دنبال کنندگان میتوانند با انتخاب این نشان در آن مشترک شوند تا پیش از آغاز پخش زنده به آنها یادآوری شود.
نکته مهم دیگر که احتمالا برای تولید کنندگان محتوا مفید خواهد بود، اینکه کاربران میتوانند به تعداد دلخواه خود لایو برنامهریزی شده ایجاد کنند. موسری در ویدیو خود توضیح میدهد که در گذشته، کاربران از طریق پست یا استورها به فالوورهای خود درباره لایوهای آینده اطلاع رسانی میکردند. اکنون اینستاگرام برای اطلاع رسانی به دیگران درباره لایوهای آینده خود، راهی اختصاصی ارائه کرده است.
بیشتر بخوانید: اپلبازها منتظر پاییز امسال باشند
همچنین نشان بالای صفحه پروفایل که لایوهای آینده را نشان میدهد، نه تنها برای فالوورها، بلکه برای تمام افرادی که از پروفایل کاربران بازدید میکنند، قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین کاربران از این طریق میتوانند افراد بیشتری را جذب برنامههای زنده خود کنند.
قابلیت پخش زنده یا لایو اینستاگرام به یکی از بخشهای مهم اینستاگرام تبدیل شده است و به ویژه تولید کنندگان این پلتفرم از این ابزار برای تعامل مستقیم با فالوورهای خود استفاده میکند. تاکنون قابلیتهای نسبتا کوچک دیگری مانند قطع کردن صدا برای لایوهای این شبکه اجتماعی ارائه شده و اکنون قابلیت اعلام لایوهای آینده، میتواند کمک بسیار زیادی به سازندگان کند.
موسری در این ویدیو همچنین اشاره کرد که کاربران اکنون میتوانند از تمام محتوای ویدیویی این پلتفرم برای قابلیت Remix استفاده کنند. هفته گذشته اعلام شده بود که اینستاگرام در حال کار روی این ویژگی شبیه به تیک تاک است و اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته تا بتوانند با استفاده از ویدیوی خود با Reels یک کاربر دیگر ارتباط برقرار کنند.