تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می دهد؛

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

سالهاست که مردم به عنوان طرفین معاملات مسکن، گلایه‌های زیادی از فعالیت مشاوران املاک دارند. یکی از مهم‌ترین این اعتراضات که با وجود یادآوری مکرر آن از طرف مردم، هنوز هیچ نهاد و ارگان نظارتی به آن ورود نکرده، بحث حق کمیسیون مشاوران املاک است.

کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک

اقتصاد ۲۴- با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی و رونق نسبی بازار اجاره مسکن، توجهات مجدد به این عرصه اقتصادی جلب شده است. در کنار بررسی وضعیت حجم معاملات در شرایط فعلی، نقش مشاوران املاک در روند این نقل‌وانتقالات حذف نشدنی بوده و سالهاست که مردم به عنوان طرفین این مبادلات، گلایه‌های زیادی از فعالیت مشاوران املاک دارند. یکی از مهم‌ترین این اعتراضات که با وجود یادآوری مکرر آن از طرف مردم، هنوز هیچ نهاد و ارگان نظارتی به آن ورود نکرده، بحث حق کمیسیون مشاوران املاک است.

دندان‌گردی بی‌پایان املاکی‌ها

طبق قانون، مشاوران املاک باید حداکثر نیم درصد از میزان مبلغ مبادله شده در روند خرید و فروش و یا رهن و اجاره را از طرفین معامله دریافت کنند. به عبارتی دیگر هر طرف باید حداکثر ۲۵ صدم درصد بابت فعالیت بازاریابی و به عبارت عامیانه‌تر، جوش دادن معامله را به کارگزار مشاور املاک بپردازند. این قانون سالهاست وضع شده، اما هیچ سالی بازار شاهد تمکین و اجرای آن از سوی مشاوران املاک نبوده است.

درحالی که نرخنامه مصوب اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید طرفین معامله بایستی در مجموع نیم درصد از ثمن معامله را بابت کمیسیون به مشاوران املاک بپردازند اما نگاهی گذرا به بازار کافیست تا اعداد و ارقام نجومی دریافتی مشاوران املاک بابت هر معامله را ببینیم. منصف‌ترین مشاوران، از هر طرف معامله نیم درصد (در مجموع یک درصد ثمن معامله) و دندان‌گردترین آن‌ها تا بیش از ۲ درصد در مجموع دریافت می‌کنند.

آنکه به عنوان مالک، مستاجر و یا خریدار، از قانون خبر داشته باشی و بدانی که این ارقام دریافتی قانونی نیست هم توفیری ایجاد نمی‌کند؛ نه‌تنها مشاوران املاک را نمی‌توان با ارجاع دادن آن‌ها به قانون تهدید کرد، بلکه مشاور املاک درستکاری هم پیدا نمی‌شود که در نهایت بتوانی معامله و کار‌های قانونی آن مانند ثبت کد رهگیری را انجام دهید.


بیشتر بخوانید:‌ پشت پرده‌های مشکوک افزایش نجومی قیمت مسکن تا متری ۲ میلیارد تومان!/ دست‌های آلوده بانک‌ها در پشت صحنه افزایش قیمت‌ها/ بازاری وحشی‌تر از بازار مسکن در تهران نیست


به بیانی ساده، دستت زیر ساتور مشاوران املاک است و چاره‌ای جز پرداخت این پول زور نداری. حتی در برخی مواقع، املاکی‌ها به بهانه تسریع کار یا مواردی همچون «پیدا کردن خانه خوب»، مبلغی تحت عنوان شیرینی علاوه بر حق کمیسیون از افراد دریافت می‌کنند.

مشاوران مسکن که بیشتر دلال هستند

تمامی این مبالغ و هزینه‌هایی که ناچار به پرداخت آن هستیم، درحالیست که وظایف مشاوران املاک (اگر وظیفه و دستورالعملی هم وجود داشته باشد) در ایران، نسبت به فعالان این صنف در سایر کشور‌های جهان، کمتر است. در کشور‌هایی مانند استرالیا یا همین کشور دوست و همسایه ترکیه، مشاوران املاک، متخصصان جدی در بحث قیمت‌گذاری، بازاریابی، بازسازی و فروش املاک هستند. این افراد حتی در برخی موارد املاک را نوسازی کرده و به خریداران یا مستاجران، ضمانت‌هایی از جمله کیفیت ملک و صحت معامله می‌دهند.

اما در ایران، مشاور املاک هیچ تضمینی بابت صحت معامله به طرفین اعلام نمی‌کند. بار‌ها دیده شده چالش‌هایی بعد از معامله بین افراد شکل گرفته و مشاور املاک از وارد شدن و حل و فصل ماجرا خودداری کرده؛ انگار برای مشاور املاک شدن در ایران فقط کافیست مغازه را اجاره و آن را با یک میز و چهار صندلی پر کنی! برای درآمدزایی هم کافیست در پلتفرم‌های مجازی ثبت آگهی کرده و منتظر مراجعه مالک یا مستاجر بمانید. بدیهیست که هر صنفی در جایگاه خود، ارزشمند بوده و فعالان آن محترمند، اما پرداخت بالای یک درصد از ثمن معامله به مشاوران املاک، آن هم در شرایطی که این رقم طبق قانون نیست و خدماتی هزینه‌بر به افراد ارائه نمی‌دهند، گلایه برانگیز بوده و اعتراضی به جاست.

دریافت حق کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب اتحادیه مشاوران املاک تخلف است

سعید لطفی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران درگفتگو با اقتصاد ۲۴ دریافت حق کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب را تخلف خواند و در این‌باره گفت: با هیچ دلیلی، دریافت مبالغی بیشتر از حق کمیسیون اعلام شده توسط دولت توسط مشاوران املاک، توجیه‌پذیر نیست. این اقدام برخلاف قانون بوده و مردم در صورت مشاهده، می‌توانند واحد صنفی خاطی را به اتحادیه گزارش دهند.

وی گفت: همچنین اگر افراد مبلغی دریافت کرده‌اند، با ارائه مدارک خود می‌توانند مابقی پول خود را از اتحادیه مشاوران املاک پس بگیرند.

لطفی در ادامه تاکید کرد: در صورت شکایت از واحد صنفی، اگر مشاور املاک نتواند رضایت شاکی را جلب کند، آن واحد پلمپ خواهد شد.

کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک

تخلف همزمان با کسادی بازار و رکود معاملات ملکی

 این اظهارات در حالیست که برخی فعالان مشاوران املاک در گفتگو با اقتصاد ۲۴ معتقدند نیم درصد ثمن مورد معامله به عنوان حق کمیسیون، میزان بسیار کم و محدودی درباره زحمات و فعالیت‌های مشاوران املاک است. این رقم حق کمیسیون در کنار کسادی بازار و رکود معاملات ملکی، مبلغی بسیار ناچیز است و بدیهیست که افراد برای افزایش درآمد خود تلاش کنند.

سکوت مدیران جدید اتحادیه مشاوران املاک نیز نشان از تایید و حمایت آن‌ها از روند موجود دارد. نهاد‌های قضایی نیز تاکنون وارد این بحث نشده و افراد به پرداخت مبلغی چند برابر قانون مجبورند.

به عبارتی دیگر، حتی دولت پشتیبان اجرای قانونی که خود وضع کرده نیست و مردم و بازار مسکن را بی‌سرپرست رها کرده است. این در حالی است که این عرصه اقتصادی مهم، روزبه‌روز شاهد چالش‌ها و نوسانات بیشتری شده و در این تلاطم، مردم عادی غرق و منفعت‌طلبان موج‌سواری می‌کنند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
علی
2
2
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام‌ قیمت‌ ملک‌ و ساختمان‌ بزرگوار‌ فاقد‌ نرخنامه‌ و قیمت‌گذاری‌ است‌ اول‌ آن‌ را‌ ثاماندهی‌ بعد‌ دنبال‌ درصد‌ املاکی ها‌ برین‌‌ عامل‌ این‌ بی‌ثباتی‌ تورم‌ و نبودن‌ برنامه‌ برای‌ مسکن‌ است‌ هی‌ املاک‌ املاک‌ کنید‌ دردی‌ دعوا‌ نمیشه
مهرداد
2
15
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
برادر ،خواهر و دوست عزیزی که میای این مطالب مینویسی در ابتدا یاد بگیرید بی طرف صحبت کنید و مطالب درج کنید و انتشار دهید و ثانیاً وقتی در موضوعی و تخصص لازم رو ندارید از دید خودتون بقیه رو هم گمراه نکنید .اگر فقط یک ذره اهل شفاف سازی هستید این کامنت ثبت کنید .
مجتبی عمیقی
2
12
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این دولت ... چه کارش درست که توقضیه ملک کارش درست باشه
محمد
1
7
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتحادیه املاک یکبار برای همیشه بحث اخذ مبلغ کمیسیون را حل کند. در سایت اتحادیه املاک یک بخش را طراحی کند و هر کس مبلغ معامله را در آن قرار داده و مبلغ کمیسیون پرداختی به مشاوران محترم و زحمتکش املاک مشخص شود.
ناشناس
3
4
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مظلوم تر از صنف املاک باز هم خودشه دولت و خبرگزاری ها اگه خیلی مرد هستند جلوی قیمت های نجومی و افسار گریخته رو بگیرن امسال رهن و اجاره بها بیداد میکنه سایت دیوار و امثال ... قیمت ها یی که هیچ پایه و اساسی نداره رو بخاطر چندر قاز پول آگهی غیر مسئولانه ثبت میکنه و در رویت عموم قرار میده و باعث تورم و بدبختی مردم میشه اگر مشکل املاکی ها هستن جمع میکنیم ببینیم که آقایان چه گلی به سر مسکن میزنن انصاف هم چیز خوبیه
محمد
4
11
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
متعاملین جهت غش کردن مشاور به سمتشان قول مبالغی را می‌دهند و زمانی که کار تمام شد زیر حرف خودشان می‌زنند و به تخریب مشاور می پردازند وگرنه نرخ کمسیون مشخص است و احدی هم پول اضافی نمی دهد.
ناشناس
6
14
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عدم نظارت اتحادیه اصناف و املاک بی شک باعث شده املاکیها باعث بی ثباتی بازار وخصوصا کمیسیون های نجومی شده وهر کاری که دلشون میخواد بکنن .
آیا کسی هست
ناشناس
9
7
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این هرکی هرکی بودن مملکت رونشون میده وگرنه همون نیم درصدم بااین قیمتهای نجومی مسکن خیلی مسخرس مگه شغلهای دیگه کاسبهای دیگه یا کارمندای بیچاره چقدردرآمددارن که اینا بایه معامله ی حداقلی پنجاه شصت میلیون کمیسیون میگیرن بماند کمیسیونای چهارصد پونصدمیلیونی
حسن
3
7
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام عرض ادب بیچاره مشاورین املاک که حدود 85درصد آنها همان کمیسیون حق خودشان هم دریافت نمی کنند عده کمی که پولهای نجومی را دریافت می کنند مقصر دادگاه و صنف می باشد چون هیچ نظارتی بر اعمال آنها ندارد و بیشتر آنها جواز کسب ندارند یا از آشنا های آنهاست آگر صنف پیگیری جدی می کرد این قضیه حل می شود
باهر
4
3
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
من دو معامله پیش خرید توسط یک بنگاه معاملاتی انجام داده ام که در اولی با غل و غشی که با فروشنده ناباب کردند باعث شدند که بخش زیادی از اندوخته خودم در طول عمر را از دست بدهم و در واقع این واحد پیش خریدی را کاملا از دست دادم.دومی هم در واقع همین سرنوشت را احتمالا در بر دارد و این بنگاه هیچ همکاری و اقدامی هم برای حل و فصل موضوع نکرد و نمی کند.
بنگاه دیگری یک معامله برای اقوام من انجام داده و نقدا صد میلیون تومان دریافت کرده و کل مبلغ معامله هم کمتر از دو میلیارد تومان بوده است.
علی
3
4
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ولا من املاک ندارم ولی یک سال تمام با بنگاه کار کردم دو تا معامله بیشتر نداشتم دریک سال ه برج زیر دومیلیون درآمد داشتم .اگه حقوق بازنشستگی نداشتم یک ماه دوام نمی آوردم ..بنگاه داراها بیخودی بدنام شدن ...دولت چون هیچ برنامه ای ندارد فقط و فقط میخواد مردم درهمه امور سرگردان باشند ...خیلی هم بدون اینکه به بنگاه مراجعه کنند از طریق پلتفرم دیوار معامله میزنند ...به نظرم فعلا عامل اصلی تورم گرانی مصالح .و برنامه دیوار است .
حمید
1
4
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
آدرس اشتباه نده.تو و رئیست خوب میدونین عامل اصلی تورم قیمت مسکن و اجاره ناشی از قیمت تمام شده ساخت مسکنه ک اکثرا دست دولت هستن.(فولاد،سیمان و...)
تو دفتر املاک نرفتی،با دلال معامله کردی رفته تو پاچت
خسته قادر
1
4
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه گناهان برسر املاک ها است نمی دانم این وسط دولت ومالیات چه کاره است که کوش همه مردم وملت رامی برد وجیب مردم راخالی می کند واما هیچ کسی آنرا نمی بیند واز آن خبر ندارد الان من خودم بنگاهی دارم به خدا از گرسنگی وبدهی دارم میمیرم نمی دانم چه کنم ومالیات عوارض وشهرداری نفسمان رابریده است خدا بکم چه کارشان کند۰
ناشناس
1
4
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
عامل تمام گرونی های مسکن، بنگاهها و دپارتمانهای مسکن هستند و دولت تمام قد از اونا دفاع میکنه.علتش هم اینه که مثل خودروسازی،منافعش به جیب دولت برمیگرده.سالهای ساله که میخوان مسکن ارزان قیمت دست مردم بدهند نتیجه اش شده رشد نجومی مسکن. .... از کمیسیون بنگاه وجود نداره و مهمتر اینکه ملک رو مفت از چنگ فروشنده بیرون بکشند و با قیمتی بالاتر بفروشند.
مظفری
1
2
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئله عدم نظارت است و در نهایت جنگ و دعوا بین مشاورین و مراجعه کننده.
اگر میخواهید قانون اجرا شود یک قانون شفاف راجع به حق کمسیون را با خط درشت روی شیشه املاک چسبانده به صورتی که در معرض دید همگان بوده و محلی برای شکایت مراجعه کننده از املاک را مشخص کرده که واقعا رسیدگی کنند. و مردم سر کار نباشند که شکایت را رها کنند.
اتحادیه که همگی خودشان مشاورین املاک هستند و ارجاع به آنجا کار بیهوده میباشد.
مرکزی که مردم و ارباب رجوع اعتبار داشته باشد و محترم شمرده شود را معرفی کنید و در آخر اگر نظارت باشد و مجازات درست خواهد شد و گر نه همین آش است و همین کاسه.
علیرضا
0
1
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کدوم بی.... ۲ درصد کمیسیون داده؟ تعرفه دولتی رابه زور بایدگرفت،زر مفت زدن اسان هست بیاد نام املاک ومشاورانرا به اتحادیه گزارش دهد
شهروند
1
2
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در این مملکت قانون هست ولی اجرا اشکال خیلی زیادی داره،باید دولت در سامانه خود نویس حتی حق کمیسیون ملک معامله شده را محاسبه ، بارگذاری و لازم الاجرا کنه که در صورت پرداختی بیشتر مجوز املاک باطل میشود ،دیگر هیچ املاکی جرأت اضافه کمیسیون گرفتن نداره،بهمین سادگی
حسین عابد
0
1
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام.املاکیهاتواین چندسال اینقدرجمع کرده که تا چندین نسلشان راسیرمیکند نصف بیشترشان نان خالی نداشتن حالا شاسی بلند اپارتمان وویلادارند .دولت حساب بانکی واموال آنهارابررسی کند تامشخص شوددرچندسال به اینهمه ثروت دست یافته.تازه مالیات قانونی خودراهم نمی‌دهند وتمام آشفته بازارونرخ گذاری وتبدیل باغات به ویلا کارخودشان هست وهمیشه حرص می‌خورند.
حسین
0
0
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایش املاکیا پوست میکنن.برای یک معامله ۳میلیاردی ۲۲میلیون کمیسون گرفتن.خیلیاشون هیچی نداشتن و با دوسه سال کار کردن ماشین خارجی و خونه خوب خریدن و همشون دارن ننه من غریبم در میارن هر کسی هم باور نمیکنه بیاد تا نشونشون بدم که به چه وضع اوضایی بهم زدن( جلو قاضی ومعلق بازی!)،خودم چندسال مشاور املاک بودم دیدم چه پولایی مخصوصا واسه مشارکت میگیرن.
Kalamintarkalantar@gmail.com
0
0
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام دوستان اگر مبینید همه دزدی می‌کنند و شما این عمل رو ناپسند وبسیار زشت میدانید بیاید سعی کنیم بجای اینکه جلوی آنها رو بگیریم جلوی خود بگیریم وعملی را که ناپسند می‌دانیم انجام ندیم واگر انروز که ارزوست برسد دنیا گلستان می‌شود.
علی
0
0
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ان مشاور املاکی که به نیم درصد معامله راضی نشدهاین گرانیهای مسکن رو انجام میده هرچقدر که مسکن گران میشه به نفع مشاوران املاکی ودست نشاندهای خودشون که دلالان هستندمیشه باید دولت کاری کنه همه مشاوران املاکی بساتشون جمع بشه مردم میتونند در سایت معمله کنند ودرثبت اسناد پول پراخت کنند که هم قیمتها شفاف بشه وهم دست دلالان از ریشه قطع بشه
سید حسین بیطرفان
0
0
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام و عرض ادب عزیزان مسعول بالا دستی چون شما یک شبه تصمیم می گیرید .و از نظرات کارشناسان حوزه های مرتبط با املاک بی خبرید .و هماهنگی را هم انجام نمی دهید بازار مسکن اینگونه است .ما راهکار داریم .رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مشاورین املاک استان قم
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
لعنت بر دلالان بی دین وایمان
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

اولین فیلم از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف با حضور سلبریتی‌ها

از گران کردن بنزین تا واردات خودروهای دست دوم؛ راه حل ناترازی بنزین چیست؟/ متهمان اصلی معضل بنزین در ایران

تعطیلی شنبه‌ها و نظر مراجع برای شورای نگهبان

عکس/هنرمندان در مراسم تشییع زری خوشکام

بدحساب‌ترین طرف صندوق توسعه ملی، دولت‌ها بوده‌اند/ ۱۰۰ میلیارد یورو صندوق کجاست؟/ ثروت نسل آینده، قربانی تبانی و ندانم‌کاری‌های مدیریتی شده است

آخرین وضعیت قیمت دام زنده در بازار

تتر چیست و چرا جای دلار را در ایران گرفته است؟

بازیگر جذاب مست عشق بر روی فرش قرمز کن + عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

دلار قدرت بلامنازع بازار طلا/ چرا طلا در ایران بیشتر از بقیه کشورها رشد کرد؟/ پیش‌بینی صعود طلا در دراز مدت

بازیکنان پرسپولیس در انتظار تسویه کامل

فلاحت‌پیشه: سال ۹۷ گفتم بشار اسد روزی از پشت به ایران خنجر خواهد زد

فیلم/ شادباش متفاوت عروسک‌های مهمانی برای تولد آقای مجری

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش: ناتوانی در صدور کارت امتحانی پذیرفتنی نیست

مهدی افشارنیک با قرار وثیقه‌ آزاد شد

فیلم/ تیوپ‌سواری یک شهروند در مشهد در خیابان‌های مملو از آب

واکنش مایلی‌کهن به حکم شکایت قلعه‌نویی

راهنمایی کامل در امور طلاق و مهریه: حقوق خود را بشناسید

جدایی سروش لشکری (هیچکس) از همسرش | آزاده اکبری کیست؟

فیلم/ وضعیت پیاده‌روهای مشهد پس از سیل امروز

اعلام زمان برگزاری مراسم یادبود زری خوشکام

واریز حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری

قوه قضاییه: اژه‌ای در شبکه‌های اجتماعی حسابی ندارد

ترس از بمب‌گذاری جشنواره کن را مختل کرد

واکنش تراکتور به شایعه قراردادی ۶۰ میلیاردی

میزان فروش نمایشگاه کتاب در ۱۰ روز

فیلم/ غرق‌شدن دوباره زیرگذر انقلاب مشهد

ابعاد فساد در فوتبال گسترده است

آموزش و پرورش اطلاعیه صادر کرد

جزییات جدید دزدی اسناد هسته‌ای ایران به دست اسراییل

بانکی‌پور: پلیس ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

بار خودروسازان دولتی بر دوش منابع ارزی کشور

واکنش تصویری AFC به خداحافظی اشکان دژاگه + عکس

ماجرای مخالفت برخی علما با تعطیلی شنبه چیست؟

مقصد بعدی زنوزی مشخص شد

هشدار مدیریت بحران برای سیل در ۱۰ استان

لغو امتحانات نهایی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

عکس/ تگرگ شیشه خودروها را در مشهد شکست

فیلم/ نجات جان یک شهروند از غرق‌شدن در سیلاب شاندیز

برادران عالمیان تنیس روی میز ایران را المپیکی کردند

الهه محمدی جایزه خود را به روزنامه‌نگاران فلسطینی تقدیم کرد

فیلم/ نجات کبوتران حرم امام رضا از باران سیل آسا

نخستین ستاره با پرسپولیس به توافق رسید

فیلم/ تصاویری دیگر از بارش شدید باران در حرم امام رضا (ع)

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ درگیری حامد بهداد با یک هوادار در مراسم ختم

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ تورم کدام کشور اروپایی کمتر است؟

چرا سیگار گران شد؟

یک اقتصاددان: دولت شجاع باشد و یارانه‌های پنهان را حذف کند

ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ با ستاره پورن چه بود؟

دوئل عشقی در باغ قرچک حادثه آفرید

فیلم/ بارش شدید تگرگ به حرم رضوی رسید

تولید موتورسیکلت‌های BMW در ایران

فیلم/ آسمان مشهد در روز روشن تاریک شد!

امکان ثبت‌نام خودرو‌های برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک سینا فراهم شد

حمله تند رائفی پور به دولت رئیسی + عکس

دلتنگی نفیسه روشن برای جزایر مالدیو + عکس

ترانس افغان، خطری بیخ گوش ایران