تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
همزمان با هفته دولت انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات احداث چندین پروژه در منطقه آزاد انزلی

۵۳ پروژه بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۹۱ نفر، افتتاح و عملیات احداث آنها آغاز شد
افتتاح و آغاز عملیات احداث چندین پروژه در منطقه آزاد انزلی
اقتصاد24 - مراسم افتتاحیه پروژه های هفته دولت در منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر مرتضی بانک ، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، رضا مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و ارسلان زارع استاندار جدید گیلان در این منطقه برگزار و 53 پروژه زیرساختی، عمران روستایی، گردشگری، بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۹۱ نفر در این منطقه افتتاح و عملیات احداث آنها آغاز شد.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم گفت: تکمیل زیرساخت ها، حمایت از سرمایه گذاران تولیدی و عملیاتی نمودن ظرفیت های گردشگری از رویکردهای اصلی ماست.

 استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه زیرساخت های موجود در منطقه آزاد انزلی زمینه جذب سرمایه گذار بیشتر را فرآهم می کند، از تلاش های مدیرعامل سازمان در جهت عملیاتی نمودن ظرفیت ها منطقه قدردانی کرد و اظهار داشت: پروژه هایی که در این منطقه افتتاح شدند، باعث امیدواری فعالین اقتصادی می شوند و رویکرد حمایتی سازمان منطقه آزاد انزلی نسبت به سرمایه گذاران، باید در بخش های دیگر استان تقویت شود.


براین اساس دکتر مرتضی بانک و هیأت همراه از میان پروژه هایی که در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفتند، پروژه های ذیل را مورد بازدید قرار داد.

 

 افتتاح پنج واحد تولیدی، صنعتی در شهرک صنعتی ناحیه یک منطقه آزاد انزلی 


پنج واحد تولیدی، صنعتی در شهرک صنعتی ناحیه یک منطقه آزاد انزلی افتتاح شد. این واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری ١٧٠ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم ۵٠ نفر، توسط بخش خصوصی به صورت رسمی در مدار تولید قرار گرفت


افتتاح سه شرکت در شهرک صنعتی شماره دو انزلی


شرکت های «بسا نوين كاسپين» (تولید انواع پوشاک ورزشی)، «پاك گام سلامت» (تولید روکش درب) و «ایمن دریا» (تولید جلیقه نجات) در شهرک صنعتی شماره دو منطقه آزاد انزلی نیز به بهره برداری رسید.

این دو واحدتولیدی با سرمایه گذاری ۶٣ میلیارد ریال و ایجاد شغل برای ۵٣ نفر، از سوی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و استاندار گیلان افتتاح شد.


اولین نیروگاه تولید برق منطقه افتتاح شد


در این مراسم «اولین نیروگاه تولید برق» منطقه نیز افتتاح شد. این نیروگاه که با سرمایه‌گذاری ارزی ٩ میلیون یورویی و ۴۰۰ ميليارد ريالی احداث شده، پنجمین نیروگاه تولید برق ۲۵ مگاواتی کشور و نخستین نیروگاه تولید برق در این ابعاد در استان گیلان است .


پروژه های عمران روستایی به بهره برداری رسیدند


با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، ارسلان زارع استاندار گیلان، 21 پروژه عمران روستایی شامل لوله گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر و مسیرها در روستاهای منطقه شامل چوکده، ولی آباد، تالش محله، خشک اسطلخ، زیباکنار، چپرپرد پایین، چونچنان، امین آباد، طالب آباد، فشتکه دوم، جفرود پایین، امیر بکنده و حاجی بکنده به بهره برداری رسید. این پروژه ها با 5 هزار و 584 متر طول و هزینه ای بالغ بر 13 هزار و 96 میلیون ریال به بهره برداری رسیدند.


مدرسه بادبانی و باشگاه ورزش های دریایی مارینا کاسپین آغاز به کار کرد


با حضور مسئولین، مدرسه بادبانی و باشگاه ورزش های دریایی مارینا کاسپین، به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این مجموعه تفریحی ورزشی با سرمایه‌گذاری ٣٠ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ١۵ نفر احداث شده است.


افتتاح فضای پسکرانه مجتمع بندری کاسپین


فضای پسکرانه مجتمع بندری کاسپین،از سوی بخش خصوصی افتتاح شد در این پروژه ١٢ سیلوی غلات، با سرمایه‌گذاران ۵۰۰ میلیارد ریالی و حجم ذخیره سازی ۴۵ هزار تن،٣ مخزن ذخیره روغن، با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و امکان‌ ذخیره ١۶۵٠٠ مکعبی و ٣ باب انبار با مساحت ١١ هزار مترمربعی و صرف هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی موجود است که برای ۴٧ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می کند.



اهمیت کریدور چین، قزاقستان و ایران با محوریت کاسپین


مشاور رییس جمهور و دبیر شواریعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با هفته دولت و در مراسم افتتاح پروژه های منطقه آزاد انزلی گفت: کریدور چین، قزاقستان، ایران، با محوریت بندر کاسپین فرصت بسیار مهمی برای ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی و توسعه تبادلات تجاری و منطقه ای است.



مرتضی بانک در این مراسم با اشاره به وجود برخی محدودیت ها و مشکلات، بر وجود عزم جدی و ارزنده در دولت و سرمایه گذاران در جهت افزایش تولید داخلی و دستیابی به پیشرفت های جدید در شاخص های مختلف تصریح کرد و اظهار داشت: پیام مردم ما به امریکا این است که همت، توان، تفکر، ایثار و تلاش ما به منظور رسیدن به اهداف بلندتر و قدرتمندتر از کینه توزی های دشمن است و این را می توان به خوبی در گرایش پیش آمده به حمایت و تقویت تولید داخلی مشاهده کرد.

او ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس شخصیت های ارزشمندی حافظ مرز و بوم و ارزش های انقلاب اسلامی بودند، هم اکنون در دوره ای قرار گرفته ایم که با شیوه های سیاسی، دیپلماسی، عرصه های اقتصادی و شیوه های تولیدی و صادراتی باید از آرمان های خود دفاع کنیم.

مشاور رییس جمهور با اشاره به سهم بخش خصوصی در پروژه های هفته دولت در استان گیلان گفت: باید به چنین بخش خصوصی افتخار کرد و از آنها حمایت کرد و دست تک تک آنها را به گرمی فشرد.

مرتضی بانک دستیابی به توسعه و آینده درخشان برای کشور و فرزندان را مشروط به تقویت تولید و اقتصاد کشور اعلام کرد و افزود: باید قدردان سرمایه گذاران بود که علیرغم محدودیت های موجود آماده سرمایه گذاری و از خودگذشتگی بوده و با عرضه سرمایه های خود در صحنه اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال می کنند، اشتغالی که یک خانواده را در چرخه تولید کشور قرار می دهد.
او با ارائه تحلیلی از اقتصادهای موفق در ایجاد ارزش افزوده از سرمایه های موجود در کشور، بر لزوم فرصت سازی از سرمایه های محدود تأکید کرد و افزود: تمام قوای سه گانه، دستگاه های نظارتی و امنیتی باید در جهت رعایت و ایجاد الزامات توسعه اقتصادی و رونق تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است همکاری کنند و یکی از مهمترین این محورهای همراهی، کار فرهنگی در جهت ارزش قلمداد کردن اقدامات سرمایه گذاری است که نیاز کشور را تأمین می کند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به حجم و تنوع پروژه های عمرانی، زیرساختی، عمران و بهسازی روستایی در منطقه آزاد انزلی، نقش بخش خصوصی را در این میان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و این مهم را ناشی از حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی ارزیابی کرد.
مرتضی بانک به بررسی تعدادی از پروژه های تولیدی، بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی پرداخت و با بیان اینکه بخشی از این تولیدکنندگان، پیش از این واردکننده بودند، اظهار داشت: این تغییر رویکرد از سوی سرمایه گذاران، ارزش است و باید دست این عزیزان را بوسید که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به دنبال صادرات ملی هستند.

او با قدردانی از تلاش های همکاران خود در حمایت از سرمایه گذاران، تصریح کرد: این اقدامات کافی نبوده و باید از سرمایه گذار و تولیدکننده در مناطق آزاد حمایت بیشتری شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با قدردانی از تلاش ها و حمایت های منطقه آزاد انزلی در عرصه توسعه مبادلات بین المللی کشورمان، نقش مجتمع بندری کاسپین در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و تأکید کرد: کریدور چین، قزاقستان، ایران، فرصت بسیار مهمی جهت ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی است.

با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل منطقه، فعالیت هلدینگ آوای هوشمند هزار دستان(طراح نرم‌افزارهای کافه بازار، دیوار و..) با حجم سرمایه گذاری ١٠ میلیارد ریالی و میزان اشتغالزایی مستقیم برای ٨٠ نفر آغاز شد. در این مجموعه طراحی و صادرات نرم افزارهای هوش مصنوعی اینترنتی و تلفن های همراه صورت می گیرد.


گفتنی است در این برنامه، معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، اعضای هیأت مدیره و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، و فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان گیلان حضور داشتند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه علی دایی مشخص شد

عکس/تغییر چهره ۲ خواهر سریال بزنگاه بعد از ۱۶ سال

پرفروش‌ترین فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

خبر خوب درباره رتبه بندی معلمان

فیلم/ دستور تخلیه یک روستا بخاطر شکسته شدن سد!

درخواست هادی چوپان برای بخشش توماج صالحی+ عکس

رقابت کنکور سراسری ۱۴۰۳

تصمیم افزایش قیمت پژو پارس چه بلایی سر بازار خودرو می‌آورد؟

قیمت ماکارونی چقدر افزایش یافت؟

مرز‌های تقلب در کنکور ۱۴۰۳ جابجا شد

عکس/ بهاره رهنما با شلوار غیرمتعارف ظاهر شد!

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

اینفوگرافی/ تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

استوری اوسمار خطاب به محمد حسین میثاقی+ عکس

مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست؟

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام عدالت

فرار محمد صادقی از ایران؛ بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم!

رونق بازار مسکن شمال با سفرهای نوروزی؟

فیلم/ خواستگاری بازیگر معروف نون خ از دختر ترامپ!

عروس امام خمینی درگذشت

تابلوی معاملات بورس خبر از رونق می‌دهد؟

واتساپ بروز رسانی می‌شود

امیر تتلو: پرسپولیس قهرمان نشود چه تیمی بشود؟

کدام خانم بازیگر امیر تتلو را در استانبول اغفال کرد؟

صادرات LNG روسیه در یک قدمی توقف

قیمت برنج ایرانی افزایش یافت

ادامه روند نزولی بازار خودرو در پایان هفته

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

فیتیله اختلاف عمو‌های فیتیله‌ای با عمو قناد پس از سال‌ها روشن شد

اعلام زمان نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

مراقب این میم کوین‌های ارز سولانا باشید!

درآمد‌های نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟

فیلمی از دختر ابراهیم رئیسی که وایرال شد

توضیح قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

واردات گوشت گرم از آفریقا!

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

سهامداران استقلال و پرسپولیس چه کسانی هستند؟

شیر و ماست از سبد غذایی خانوار حذف شد

تاثیر حراج شمش طلا بر قیمت بازار آزاد طلا

قیمت انواع روغن خوراکی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

اعلام ممنوعیت‌های تردد در محورهای شمالی

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاه بازار دلار در آخر هفته به چه اتفاقی است؟

تصویر محرومیت در ایران؛ سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالا، محروم‌ترین استان!

فیلم/ رقص مایکل جکسونی حامد آهنگی و یوسف صیادی جنجالی شد

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه در تهران می‌توان خرید؟

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول