تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

چند میلیون می‌دهی تا بگذارم طلاق بگیری؟!/ روایت کمتر شنیده شده از دشواری‌های زنان برای استفاده از حق طلاق

داستان طلاق و جدایی تنها برای زوج هزینه‌بردار نیست؛ سوای سنگین بودن هزینه پرداخت مهریه حالا آن گروه از زوجه‌ها نیز که از حق طلاق برخوردارند ناچارند تا برای استفاده از این حق هزینه‌ای چند صد میلیون تومانی پرداخت کنند.
چند میلیون می‌دهی تا بگذارم طلاق بگیری؟! / روایت کمتر شنیده شده از دشواری‌هایی که زنان برای استفاده از حق طلاق مواجهنداقتصاد۲۴ - از منظر مردانه رابطه مستقیمی وجود دارد میان گران‌تر شدن سکه طلا و کمرشکن‌تر شدن هزینه مهریه و همین کافی است تا در روز‌های گرانی سکه، دل غالب مردان متاهل مستعد جوشیدن باشد، خاصه شوهرانی که به هر دلیل که بنیان زندگی مشترکشان به تار مویی بند است در این اوضاع و احوال بیش از هر زمان دیگری مستعد آشوبند.
 
این مسئله هرچند وجه غالب داستان‌های مربوط به طلاق و جدایی است، اما همه ماجرا نیست؛ در سمت مقابل هم برای آن گروه از زوجه‌هایی که در زندگی مشترکشان با چالشی جدی مواجهند دغدغه‌هایی نهفته است که شاید کمتر راجع آن گفته شده باشد؛ از جمله این دغدغه‌ها هزینه بر بودن امکان دسترسی زوجه در استفاده از حق طلاقی است که از سوی زوج به او واگذار شده است.
بیشتر بخوانید: حکایت سکه ۱۰ میلیونی و ۹۶۲ زندانی بدهکار مهریه/ سکه‌هایی که چشم و گوش‌ها را باز کرده است!
در کنار حقوق دیگری مثل برخورداری حق مسافرت، «اعطای وکالت طلاق» یا «واگذاری حق طلاق» از سوی زوج به زوجه نیز از ویژگی‌های ازدواج در عصر حاضر است؛ کسی نمی‌داند این رسم دقیقا از کی و کجا شروع شد، اما حالا چند سالی می‌شود که به هنگام جاری شدن عق نکاح، حق طلاق هم به زوجه واگذار می‌شود؛ برابر این عرف نسبتا جدید که ریشه در قانون مدنی دارد، زوج حق طلاق زوجه را به زوجه واگذار می‌کند و بر این اساس هرگاه که زوجه تصمیم به جدایی بگیرد می‌تواند از طریق وکیل برای طلاق دادن خود اقدام کند؛ حقی که استفاده کردن از آن به سادگی نوشتن در مورد آن نیست و در عمل می‌تواند به یکی از دغدغه‌های پرهزینه زوجه در زمان طلاق تبدیل شود.
 
دستمایه نوشتن این گزارش مطلب کوتاهی بود که چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ نویسنده مطلب که ظاهرا یکی از وکلای دادگستری بود در یک پرونده خانوادگی، وکالت زوجه را برعهده داشت؛ درخواست زوجه استفاده از حق طلاقی بود که بعد از ازدواجش به او واگذار شده بود و حالا مشکلش این بود که همسرش برای استفاده او از این حق مبلغی قابل توجهی (دستکم چند صد میلیون تومان) طلب کرده بود.
 
البته ماندگاری مطلب منتشر شده هرچند طولی نکشید و به فاصله چند روز از طرف نویسنده حذف شد، اما دیدنش جرقه‌ای بود که باعث شکل گیری این پرسش شد: آیا زوج می‌تواند در ازای استفاده زوجه ازحق واگذار شده طلاق مانع هزینه‌ای را مطالبه کند؟ و این ساده‌ترین پاسخی است که می‌توان برای این پرسش داشت: عرف این چند ساله است که در زمان جاری شدن صیغه عقد یا بعد از آن زوج حق طلاق خود را از طریق یک وکالت نامه محضری به زوجه واگذار کند؛ براین اساس چنانچه زوجه بخواهد برای جدایی اقدام کند می‌تواند از طریق استخدام یک وکیل دادگستری از این حق استفاده و دادخواست طلاق زوجه را مطرح کند، اما در این وسط نکته‌ای هست که کمتر راجع به آن صحبت می‌شود.
 
نکته کمتر پرداخت شده این است که معمولا حق طلاق کمتر بدون تعیین شرط و شروطی واگذار می‌شود؛ یکی از رایج‌ترین شروط واگذاری این حق مصداق مواردی است که در قانون مدنی برای طلاق و فسخ نکاح پیش بینی شده، اما علاوه بر این مرسوم هم هست که زوجه به شرط بذل قسمت یا تمامی مهریه خود بتواند از این حق واگذار شده استفاده کند.
 
تا به اینجا مشخص است که استفاده از این حق کار چندان ساده و راحتی نیست، اما پیچیدگی کار تازه زمانی آغاز می‌شود که پای لج و لج بازی به داستان طلاق و جدایی زوجین گشوده می‌شود و می‌تواند در روزگاری با شرایطی اقتصادی امروز تا چند صد میلیون تومان خرج روی دست زوجه باقی بگذارد؛ درست مانند داستان زندانی شدن بخشی از زوج‌های بدهکار مهریه که برخی وکلای دادگستری معتقدند محبوس شدنشان بیش از آنکه از نداشتن استطاعت مالی ناشی شود ریشه در لج و لجبازی دارد.
 
شاید دست اول‌ترین اطلاعات در این خصوص صحبت افرادی باشد که بنا بر موقعیت شغلی در میان دادگاه‌های مختلف از جمله دادگا‌های خانواده در رفت و آمدند و این روایتی است که آن‌ها دارند: دادگاه‌های خانواده این روز‌ها در زمره شلوغ‌ترین محاکمند و با وجود تعدد پرونده‌ها، کمتر وکیلی تمایل ورود به این حوزه را دارد؛ با توجه به ماهیت قرارداد نکاح طبیعی است عمده شکات زنانی باشد که خواهان وصول مهریه خود هستند؛ فرقی ندارد که پای چه تعداد سکه در میان است، بسته به مبلغ مورد ادعا سه و نیم درصد هزینه دادرسی و ۵ تا ۱۰ درصد هزینه باطل کردن تمبر وکالت کمترین هزینه‌ای است که باید در این راه پرداخت کرد تا طلاق گرفت، اما چون بیشتر خواهان‌ها (شاکیان) مدعی نداشتن استطاعت مالی هستند؛ زیر بار گرفتن وکیل نمی‌روند و برای همین به صورت تجربی و به اتکای شنیده هایشان خود شخصا پیگیر پرونده هایشان هستند، اما در مجموع حضور پررنگشان فضای دادگاه خانواده را تحت تاثیر گذاشته است.
 
البته بنابر قاعده قانون حساب آن گروه از زوجه‌هایی که حق طلاق دارند و می‌خواهند از آن استفاده کنند از این عده جداست و دست کم تا پول گرفتن وکیل را نداده باشند نمی‌توانند از این حق به دست آمده استفاده کنند؛ این گروه از خواهان‌ها قصد دارند تا براساس وکالتی که از شوهر گرفته اند، خودشان برای طلاق دادن خوشان اقدام کنند و برای همین برخلاف موارد دیگر که زوجه می‌تواند راسا و اصالتا دادخواست طلاق بدهد باید به صورت وکالتی و غیر مستقیم اقدام کرده و از طریق گرفتن وکیل دعاوی اقدام کنند.
 
حکایت این دسته از زوجه‌های متقاضی طلاق و جدایی هرچند به ظاهر سرراست، اما حتی با فرض نداشتن هیچ شرط خاص و معینی چندان خالی از دردسر نیست و در عمل اجابت آن می‌تواند به ایجاد توقعاتی از ناحیه زوج منجر شود؛ رایج‌ترین این توقعات چشم پوشی از مهریه است و علاوه بر این ممکن است زوجه مجبور شود تا به خواسته زوج تن داده و در ازاء استرداد تمام یا بخشی از پول رهن خانه و یا انتقال قسمت یا تمام مالکیت ماشین یا ملک و یا سهام یک بنگاه اقتصادی معین به حق قانونی طلاق دسترسی پیدا کنند.
 
برای ملموس‌تر شدن این واقعیت کافی است تا با مراجعه به نرخ‌های رسمی ماشین، املاک و سکه متوجه شویم که استفاده از این حق برای زوجه گاه ممکن است تا چند صد میلیون تومان هزینه به همراه داشته باشد و اگر به این مبلغ هزینه دادرسی و گرفتن وکیل اجباری را هم اضافه کنیم بعید نیست که در مواردی مجموع هزینه‌ها از میلیارد تومان هم عبور کند.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهرام
0
2
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
این است حکومت اسلامی و دینی ...چیکار کردین با اعتقادات مردم؟
Ma
به عنوان کسی که فقط برای شش ماه عقد و حتی زندگی مشترک شروع نکرده بودم برنده این بازی قطعا خانم هست و بعد ام قوه قضایی و این مرد که برای یک امضا دار و ندار اش رو از دست میده
شما برو تمکین بزن خانم نمیاد به راحتی و هیچ گونه بار حقوقی و... نداره فقط نفقه اش قطع میشه اصلا نفقه میخواد چیکار وقتی مال توقیف کرده و سکه را به صورت اقساط میگیره و با هرکسی ام دل اش میخواد باشه مرد بدبخت ام اگر نداشته باشه زندان و اگرم مال داشته باشه همه اش میره تو حساب خانم به سمن بخت ........ خلاصه خوب معامله ایی و چه مردهایی که تاوان این امضا شوم میدن و هم آبرو اشون میره هم مال اشون ..
نیکان
0
5
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
درود برشما
نیکان
0
1
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
درود برشما
ناشناس
3
2
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
اصلا و به هیچ وجه کارشناسی شده به این موضوع نپرداختید و فقط انگار میخواید به مردان راه و چاه رو نشون بدید حق وکالت طلاق بدون هیچ هزینه ای از طرف زوجه احرا میشه و فقط نیاز به یک وکیله حتی برای اجرای طلاق نیاز به حضور زوج نیست این مطالب خلاف واقع رو از کجا میارید قشنگ مشخصه میخواید به خانمها بگید این حقو رو مطالبه نکنند و مردان هم سواستفاده کنند
ناشناس
4
1
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
ببین یهو بگو حق طلاق بدن به زن و تمکین هم الان هم اروپایی اونوقت حقوق زن هم که اسلامی پس در نتیجه چه میشه طرف میاد و به فرض با یه پولدار ازدواج میکنه و کل مهریش دریافت میکنه طبق اسلام بعد فرداش بدون هیچ گونه ارتباطی با طرف مقابل که شوهرش هست تقاضا طلاق خود را به دادگاه تسلیم میکند اونوقت اینجا چه اتفاقی رخ میدهد؟؟؟ امثال مثل شما قانون نوشتن که طرف زن ناشزه میکنه بعد تقاضا ازدواج مجدد هم که بده دوباره دادگاه زنو دعوت میکنه تو جلسه دقیقا شرح اسلام دارین رعایت میکنید یا حکومت یهودی هستین که اولویت با زن و نثل از زن میباشد نه از مرد طرف در شرح اسلام می تونه 4 زن بگیرد و به اذن هیچ یک از طرفین لازم ندارد ولی حکومت یا اذن زن یا دادگاه تازه اگر زنم ناشزه باشه دوباره میارنش دادگاه به قولن بهش بگن می خواد زن بگیره یعنی عملا زنت بازم خودش برات امضا میکنه که بره بگیره یعنی قانونتون من در اوردی و چرت و پرت که نگو کلا تو بخش خانواده که در تضادن باهم قوانین الانم برین تصویب کنید که حق طلاق دارن خانم ها تا فردا روز عقد مرد رو با بردن مهریه و یه عالمه بدهی ول کنند و برند طلاق بدن مرد رو فقط بگردین راه پیدا کنید که چگونه فساد رو گسترش بدین و بنیان خانواده ها هم متلاشی ترکنید خوب نمیدونم الان این قوانین هم نوشتید کی دیگه میاد خواستگاریتون بشینید ترش کنید من که یکیش داشتم طلاق دادم الانم بکشنم زن ایرانی نمیگیرم اونم با قوانین ایران میرم یا افغانستان یا پاکستان زن میگیرم اونم با قانون و شرح صحیح اسلام و روزی هم که خدای ناکرده مشکل برام پیش بیاد قضات اجازه باز خواست ن من را ن خانمم را خواهند داشت به زودی تمام مردان به این نتیجه من خواهند رسید حتی انهایی که پشتیبان زنان میباشند و خوی زنانه دارند و چادر به سر کردند به جای لباس مردانگی
ناشناس
2
6
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
به نظر من زنی که نتوته شوهر شو از خودشو زندگی کردن رازی نگه نداره باید بفرستیش خونه باباش اصلا کی گفته سکه باید بدیم بابت مهریه ما خاک بر سر ترین قانون داریم خانمه با صد نفر لاس میزنه بعد مهریه هم میخواد بعضیا فقط برای اخازی میان مرد هارو گول می زنن که فردا دردسر درست کنن براش خدالعنت کنه این بی فکر رو
ناشناس
0
5
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
قبل از ازدواج حتما در مورد قوانین مربوط به مهریه و حق شکایت هایی که زن علیه شوهرش دارد تحقیق و مطالعه کافی داشته باشید تا بعدا یک وقتی پیش نیاید که برای سالها گرفتار دادگاه های متعدد و سختی ها و ضرر و زیان های غیرقابل تصور شوید....
ناشناس
0
2
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
قوانین دادگاه خانواده بشدت علیه مردان تنظیم شده مثلا با اینکه زن مهریه و مطالبات مالی قانونی دیگری از مرد دارد می تواند هزینه تمام شکایت های خود را به گردن مرد بیاندازد و یا به دلایل مختلف حکم جلب و یا با وجود انسداد حساب حقوق مرد را انجام دهد که گاهی حتی با وجود پرداخت مهریه و نفقه از طرف مرد اینکار امکان پذیر است!!!!! و حتی برای برگشت به زندگی شرط هایی خارج از توان مرد تعیین کرده و با این وجود نفقه هم بگیرد!!!! و... لطفا کمی هم به این نوع از قوانین بپردازید.
ناشناس
0
2
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
می بخشید خود مرد هم می خواد طلاق بده خیلی مکافات داره... من یک مرد هستم که الان ۹ ماه هست پرونده ام در دادگاه تجدیدنظر منتظر حکم طلاق هست که به عمد طلاق صادر نمی کنند ( با وجود اینکه دادگاه خانواده طلاق را تایید کرده) تازه به من گفتند اگر زنت اعتراض بزنه پرونده شما می رود دیوان عالی کشور ، که آنجا هم صدور رای خیلی طول می کشد... الان من یکسال و نیم هست هنوز نتوانستم طلاق بگیرم. در حالی که پیش قسط مهریه و پرداخت سروقت مهریه را دارم و نفقه بچه و نفقه همسر و اجرت المثل و برداشتن یک چهارم حقوقم و برداشتن موجودی تمام حسابهایم و توقیف خانه و ماشینم و حسابهای بانکی ام از طریق دادگاه انجام شده و هزینه های دیگری هم از طریق دادگاه و روند رسیدگی به من تحمیل شده... زنم برای طلاق از من و پدرم پول آنچنانی می خواهد به خانه هم برنمی گردد و با تمام اینها که گفتم قانون شرط تهیه جهیزیه و خانه در شان همسرم را از من خواسته!!!!!!... متاسفانه این گزارش شما از نظر قانون کاملا یکسویه و مغرضانه تهیه شده..‌.
ناشناس
1
2
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه مردایی رو که با هزار تا ترفند میتونن مهریه زن ها رو ندن یکی از روش هاشون این که تا مهرت نبخشی طلاقت نمیدم به نظر شما دادگاه سالی یک سکه حکم میده بعد زن حق طلاق هم نداره چند سال میکشه تا بتونه حقش بگیره تازگی هم که داره باب میشه زن ها یک پولی هم بدن تا از بردگی نجات پیدا کنن
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام‌کاملان‌درسته‌واین‌مورددرقانون‌هم‌هستش‌طلب‌مرداززن‌برای‌طلاق‌دادن‌وبه‌نام‌(فدیه)ازطرف‌زن‌به‌شوهرمیباشد‌وکاملان‌قانونی‌وشرعی‌میباشد.
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹
برای مردان به سرعت و با شتاب بخشنامه صادر شد به جهت حبس زدایی و سر زن کلاه بزرگی رفت طوری که مرد همون یک سکه در یک سال رو هم گردن نمی گیره وقتش هست از اقای ریسی سوال بشه برای ما زنان هم ایا با همان شتاب بخشنامه طلاق صادر می کنید
ناشناس
0
0
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹
چون به مدت 5 سال در کش و قوس دادگاه هستم و هنوز یک ربع سکه مهریه و نفقه همین طور نگرفته ام فقط به این نتیجه رسیدم که امتیازات دستگاه قضا فقط برای مردان تنظیم شده و البته نظرشخصی و برداشتم این هست که این بخشنامه ها در کارنامه پیشرفت صادر کنندگان این بخشنامه ثبت می شود تا بتوانندذقله های بعدی موفقیت را در حیطه کاری خود طی کنند ولی من زن به هیچ نماینده زن و کسانی را که من را 5 سال در دادگاه سر گردان گذاشته اند نه رایی خواهم داد و نه خواهم بخشید شنا در حق الناس ورود کردید
کلیدساز
0
1
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
بخدااگرزنان سکان هدایت این کشوررودردست داشتن یک پدری ازمردان درمیاوردن که بیاوببین,
نسرین
0
0
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قوانین ایران بشدت زن ستیزانه است
همه قوانین رو به نفع مردا نوشتند
مهریه حق شرعی و اسلامی زنه
چرا در قبال طلاق گرفتن یا حضانت بچه باید از حق خودش بگذره
کامنت های مردا هم میخونم به زن ستیزی و عقده ای بودن شون قشنگ میشه پی برد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

عکس/ تغییر چهره خبرنگار صداوسیما

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی

مجازات شدید داوطلبان متخلف در کنکور

مالک متمول استقلال کدام سوپراستار را می‌خرد؟

عکس / صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی چه شد؟

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد در کنکور

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

جشن تولدی خاص برای بهار نوروزپور همسر امیرعلی نبویان + عکس

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی + متن

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

اولین برد سال تراکتور با کنترل از راه دور یحیی؟

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

فیلم/ خاطره جالب فریدون زندی از دلار هزار تومانی!

عکس/ تازه‌ترین تصاویر از حضور محمدرضا گلزار در آمریکا

عکس/ شروط جنجالی یک عروس برای داماد

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی

عکس/ لباس جنگی روحانیون در تجمع اعتراضی قم علیه بی‌حجابی!

محروم‌ترین و برخوردارترین استان‌های کشور کدامند؟

دلیل بازداشت چند داوطلب کنکور سراسری

نگاه قیمت دلار تهران به بازار ارز هرات

خودکشی یک پزشک خانم در تهران

مصوبه‌ای که خریداران را از بازار طلا فراری می‌دهد!

بیشترین و کمترین بازدهی در بازار سهام هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ اشک‌های رادان با شعار تشکر تشکر تجمع کنندگان قمی‌

«مست عشق» رکورد فروش روز اول اکران را شکست

بازیگر جنجالی و بازداشتی تلویزیون از ایران رفت

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»

پرچمداران سامسونگ در آستانه ۱۰۰میلیونی شدن + جدول

بازی پرسپولیس در جام حذفی با یک کاپیتان جدید

پیش‌بینی مهم بورس تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳