تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
رئیس سابق پژوهشکده بیمه در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴:

ضریب نفوذ بیمه در ایران فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته دارد/ از متوسط کشورهای منطقه بالاتریم

رئیس سابق پژوهشکده بیمه با اشاره به روند ضریب نفوذ بیمه در ایران و مقایسه آن با دیگر کشورها گفت: به رغم افزایش 2.33 درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور طی سالیان اخیر، همچنان این رقم فاصله زیادی با ضریب نفوذ بیمه در کشورهای دارای بازار مالی توسعه یافته دارد.
بیمه
اقتصاد24 - امیر صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد 24 با بیان اینکه اختلاف ضریب نفوذ بیمه ایران با کشورهای شاخص در صنعت بیمه و حتی متوسط جهانی، قابل توجه است، افزود: ضریب نفوذ بیمه در هلند به جز سال 2017 که به رقم 9.6 درصد رسیده است، پیوسته بیش از 10 درصد بوده و این ضریب در آمریکا نیز در مرز 8 درصد در نوسان است. همچنین متوسط ضریب نفوذ بیمه در جهان نیز در سال های اخیر در حدود 6 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشورهای شاخص و نیز متوسط جهانی طی 10 سال اخیر با کاهش همراه بوده است، عنوان کرد: این ضریب در ایران طی سال‌های مورد بررسی، افزایش یافته و حدود 2 برابر شده است.

رییس سابق پژوهشکده بیمه با تاکید بر اینکه روند ارتقای وضعیت بیمه‌گری در کشور وقتی بهتر درک می‌شود که ضریب نفوذ بیمه ایران با ضریب نفوذ بیمه کشورهای منطقه مورد مقایسه قرار گیرد، بیان کرد: منظور از کشورهای منطقه، 23 کشور منطقه آسیای جنوب غربی موردنظر در سند چشم انداز 20 ساله است. این کشورها شامل عربستان، امارات، قطر، عمان، بحرین، یمن، کویت، عراق، سوریه، فلسطین اشغالی، مصر، ترکیه، قبرس، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان هستند.

صفری با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران در 10 سال اخیر از متوسط ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منطقه سبقت گرفته است، عنوان کرد: بعد از سال 2011 ضریب نفوذ بیمه در ایران بیش از کشورهای منطقه بوده است.

وی افزود: باید توجه داشت که بهبود وضعیت ضریب نفوذ بیمه در کشور طی سنوات اخیر نه تنها از بهبود وضعیت اقتصادی ناشی نشده است که تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده علیه کشور موجب تضعیف عملکرد اقتصادی شده و به عنوان یک عامل محدودکننده در رشد ضریب نفوذ بیمه قلمداد می‌شود. از سوی دیگر تغییر محسوسی در محیط سیاسی کشور نیز رخ نداده است.

لزوم انجام تبلیغات، اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی شرکت‌های بیمه

رئیس سابق پژوهشکده بیمه با بیان اینکه آنچه موجب بهبود وضعیت شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور و همچنین تغییر نگرش جامعه نسبت به موضوع بیمه شده، بحث تبلیغات، اطلاع رسانی و اعتمادسازی پیرامون عملکرد شرکت های بیمه بوده است، تصریح کرد: این امر موجب شناخت بیمه به عنوان کالای ضروری بین افراد جامعه شده است.

وی بیان کرد: اگر بیمه گذاران با موضوع بیمه آشنا بوده و از جبران خسارت های احتمالی خود اطمینان داشته باشند، آرامش و آسودگی خاطر نزد افراد جامعه ایجاد می شود. همچنین فضای کسب و کار و رقابت نیز نزد فعالان اقتصادی مساعدتر می شود.


صفری تاکید کرد: با توجه به فاصله صنعت بیمه از جایگاه مطلوب خود، به نظر می رسد فعالیت های حوزه مسائل بازاریابی و تبلیغات بیمه به رغم بهبود در سالیان اخیر، همچنان محدود است و گسترش این قبیل اقدامات باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سابق پژوهشکده بیمه با بیان اینکه شناساندن بیمه به افراد جامعه، اطلاع رسانی و تبلیغات، یک ابزار ارتباطی مهم است، خاطرنشان کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی به روند رشد فرهنگی جامعه جهت داده و آن را ارتقا می بخشد. البته شرکت های بیمه به عنوان بخشی از نهادهای ذی ربط، اقدامات مختلفی پیرامون تبلیغات، اطلاع رسانی و اعتمادسازی انجام داده اند.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

نظر سید احمد خمینی درباره سید محمد خاتمی

بهترین دلیل برای نوشیدن آب کافی در طول روز

پدر علم اقتصاد ایران کیست؟

این ویتامین سبب کاهش کلسترول می‌شود

۸ عادت میلیاردرهای موفق جهان کدامند؟/ این عادت‌ها می‌تواند به موفقیت‌تان کمک کنند

واکنش دولت به توهین یک فرماندار به خبرنگاران

عکس/ استوری مدافع استقلال برای قلعه نویی

ادعای جدید چهره نزدیک به سعید جلیلی درباره فیلترینگ

پوتین: به آزمایش موشک‌های بالستیک مافوق صوت ادامه خواهیم داد

زاینده‌رود از امشب بازگشایی می شود

روسیه: قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام، هدیه بایدن به ترامپ است

انتقام قتل برادر در هلیلان

پرونده بازگشت عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بسته شد

وضعیت آب و هوای تهران طی روز‌های آینده

تخلیه برخی مدارس اصفهان به‌دلیل فرونشست

عکس/اولین واکنش به دیدار پزشکیان با مولوی عبدالحمید

آیت‌الله سید علی سیستانی کیست؟

افزایش تولید هیچ ارتباطی به حوزه وکالت ندارد/ قانون تسهیل باید از مسیر قانونی خود اصلاح شود

قانون تسهیل لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره نهاد وکالت زد/ حرفه وکالت را باید به جایگاه اصلی خود رساند

عکس/آقای ‎عراقچی، قرار نیست مملکت را نجات بدهید؟

پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا ۳ آ‌ذر ۱۴۰۳/ دو شوک جدید به بازار طلا

پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

ماسکرانو سرمربی مسی شد

قتل هولناک در پارک قیطریه تهران

کنایه محسن رضایی به اروپایی‌ها بعد از صدور قطعنامه علیه ایران

سید محمود علوی دستیار ویژه رییس‌جمهور کیست؟

ورثه منتظر واریزی سود سهام عدالت باشند

این نقطه آلوده‌ترین جای ایران شد

پیش بینی قیمت دلار فردا ۳ آذر ۱۴۰۳/ سیگنال جدید برای دلار؛ تتر صعودی شد

معنای قطعنامه جدید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای چیست؟

وزیر خارجه عراق: تهدید‌های آشکاری از سوی رژیم صهیونیستی علیه عراق وجود دارد

اجرای همسان سازیِ ۴۰ درصدی برای همه بازنشستگان از آذرماه

توییت مهم پزشکیان بعد از سفر به سیستان و بلوچستان

پایان زودهنگام رویای بیرانوند و رفقا در تبریز

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه حیفا

ذاکر: افزایش قیمت بنزین سوپر شاید مقدمه‌ای بر بالا رفتن نرخ بنزین باشد

امام جمعه قم: حرمت قم نسبت به شهرهای دیگر چند برابر است

علم الهدی بالاخره پس از ۳ سال دولت رئیسی نگران گرانی ها شد

عکس/ عملکرد پرسپولیس و استقلال در ۱۰ دوره اخیر جام حذفی

مشخصات هواپیمای هشدار زودهنگام A-۵۰

مسعود جمعه مهاجم کنیایی و جدید استقلال کیست؟

لطفعلی خان زند کیست و چگونه به سلطنت رسید؟

کریمخان زند کیست و دوران سلطنتش چگونه گذشت؟

عکس / استوری بازیکنان تیم ملی برای تولد امیر قلعه نویی

اینفوگرافی/ مقایسه نرخ عوارض آزادراهی در ایران با سایر کشورها

اینفوگرافی/ فهرست پنجاه خوراک برتر جهان با گوشت گوسفندی!

مصرف مالیات برای توسعه با نظارت و انتخاب مستقیم مؤدیان