اقتصاد۲۴ - بعد از فراگیری ارائه خدمات بانکی در بستر وب و همگانی شدن باجههای خودپرداز و خوددریافت اهالی صنعت بیمه نیز به تکاپو درآمدند تا ساختار بیمه گری را تغییر داده و شیوه بانکی را در این صنعت نهادینه کنند.
اما جنس خدمات بیمهای و پیچیدگیهای امر بیمه گری به لحاظ محاسبات و بازههای متنوع زمانی بیمه نامهها این مساله را به تاخیر انداخت تا اینکه با فعالیت استارت آپهای بیمه ای، شکل تازهای به خود گرفت.
امروز صنعت بیمه در عرصه خدمات دیجیتالی به افقهای تازهای دست یافته و توان فنی و ابتکار نیروی انسانی، کار را به جایی رسانده که در سه سال متوالی، رتبه نخست تحول دیجیتالی را به نام خود سند زده است.
بیشتر بخوانید: طرحهای نوآورانه، افزایش ضریب نفوذ بیمه را به دنبال دارد
نکته ظریف این رتبه را باید در تلاقی دو مجموعه فن آوری ارتباطات و روابط عمومی جستجو کرد یعنی در نقطهای که نیاز مخاطب و عرضه دستگاه خدمات رسان به هم میرسند و تحولی بنیادین را رقم میزنند.
روز ارتباطات و روابط عمومی، بهانه خوبی برای قدردانی از آنانی است که فرزند زمان خویشتند و با درک آخرین وضعیت جهان و جامعه خود، خدمات متناسب با احتیاجات مردم را طراحی میکنند.
دست و پنجه نرم کردن با ویروس منحوس کرونا از میادین سختی بود که در غیاب دانش دیجیتالی و هنر ارتباطات به مراتب دشوارتر بود و عنصر "سواد رسانه ای" است که این پیچیدگیها را برای آحاد جامعه، سهلتر و قابل تحملتر میکند.
بیمه گران با کمک طراحیهای رسانهای و بسترسازی نخبگان عرصه فن آوری توانسته اند خدمات رایج و همچنین محصولات نوین را به مخاطبان خود عرضه کرده و ضریب نفوذ بیمهای را در حد مطلوب، حفظ کنند.
روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان سختکوش و بازیگران مبتکر این میدان اعم از کادر اداری و ارباب جراید تبریک میگویم و دوام توفیق تمامی این عزیزان را از درگاه پروردگار یگانه، مسالت دارم.