تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

با مشخصات و ویژگی‌های دیگنیتی آشنا شوید

خودرو دیگنیتی (Dignity) شرکت بهمن موتور، در حقیقت محصول کمپانی دانگ فنگ کشور چین است. این خودرو برای اولین بار تحت عنوان نام تجاری IX۵ در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۸ پکن رونمایی شد.

با مشخصات و ویژگی‌های دیگنیتی آشنا شوید

اقتصاد۲۴- مهسا احمدی: این روز‌ها خودروی دیگنیتی یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدار‌ترین خودرو‌های بازار است این خودروی جذاب در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان روبرو شده است. این خودرو توسط گروه خودروسازی بهمن در دو مدل به مشتریان عرضه شده است.

آشنایی با خودرو دیگنیتی

خودرو دیگنیتی (Dignity) شرکت بهمن موتور، در حقیقت محصول کمپانی دانگ فنگ کشور چین است. این خودرو برای اولین بار تحت عنوان نام تجاری IX۵ در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۸ پکن رونمایی شد. شرکت بهمن موتور که با شرکت‌های مزدا و فاو همکاری می‌کرد؛ پس از افزایش تحریم‌ها علیه کشور ایران با مشکلات بسیاری مواجه شد و در خصوص واردات خودرو، دچار گرفتاری‌هایی شد! به همین دلیل در سال ۱۳۹۹ بود که شرکت بهمن موتور به‌صورت مخفیانه با شرکت دانگ فنگ کشور چین اقدام به شراکت کرد.

پس از این، خودرو IX۵ به سبد محصولات شرکت بهمن موتور اضافه شد و تحت نام تجاری خودرو دیگنیتی در ایران به فروش رسید. امروزه این خودرو به عنوان محصولی با کیفیت و مطلوب در رده کراس اوور شناخته شده که با قیمت مناسبی به نسبت رقبای خود، داد و ستد می‌شود. لازم است بدانید که مهم‌ترین رقیب این محصول، خودروی چری تیگو ۷ است که از نگاه فنی، مشخصاتی شبیه به هم دارند.

بررسی مشخصات فنی دیگنیتی

خودرو IX۵ شرکت چینی دانگ فنگ در ایران تحت عنوان خودرو دیگنیتی تولید و عرضه می‌شود. شرکت بهمن موتور، معمولاً از موتور‌های کم حجم استفاده میکند. این خودرو دارای موتور توربو شارژ ۴ سیلندر با ظرفیت ۱.۵ لیتر است. همچنین این کراس اور، دارای ۳ مدل پیشرانه از نوع GDI است.

پیشرانه‌های این خودرو با کد تخصصی SFG۱۵T با میزان گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر در بازه ۱۸۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در ۱ دقیقه؛ و با تواناتی ۱۴۸ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور در ۱ دقیقه فعالیت می‌کنند. همچنین نیروی تولید شده توسط این پیشرانه‌های قدرتمند، به کمک گیربکس CVT و میل لنگ با محور چرخ‌های جلو خودرو دیگنیتی در ارتباط است.

خودروی دیگنیتی، با میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر؛ دارای یک مخزن بنزین با گنجایش ۵۸ لیتر است. متأسفانه شرکت سازنده این کراس اوور کوپه با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم، اطلاعات دقیقی از میزان شتاب صفر تا صد آن، منتشر نکرده است. با این حال، با توجه به نوع گیربکس، کلاس بدنه، وزن و پیشرانه‌های قدرتمند کراس اور کوپه دیگنیتی؛ می‌توان بیشینه سرعت و شتاب آن را حدود ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت در ۱۴ ثانیه ارزیابی نمود. البته لازم به ذکر است که در برخی تست‌های شتاب رانندگی، دیگنیتی توانسته ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را کسب نماید.

البته ممکن است این میزان سرعت، خیلی برای شما هیجان‌انگیز و جالب توجه نباشد، اما باید با این نکته توجه کنید که ماشین دیگنیتی خوبی برای رانندگی شهری و استفاده خانواده است و تمامی نیاز‌های هر راننده‌ای را برآورده می‌کند.

از جمله سایر مشخصات فنی خودرو دیگنیتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارای پیشرانه چهار سیلندر با ۱۶ سوپاپ

دارای تنفس موتور توربو شارژ

دارای گیربکس خودکار تیپ تیرونیک

دارای جعبه دنده cvt

دارای انتقال نیرو دیفرانسیل جلو

دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵

میزان مصرف سوخت داخل شهر ۱۰.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

میزان مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن‌های خودرو دیگنیتی

بر خلاف طراحی ظاهری بسیار پرزرق و برق خودرو دیگنیتی؛ شرکت بهمن موتور چندان به امکانات رفاهی این خودرو توجه نکرده و جنبه‌های اقتصادی را، الگو عمل خود قرار داده است. اما با این وجود، همچنان آپشن‌ها و امکانات بسیار خوبی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب خودرو، صندلی با طراحی ارگونومیک و تنظیم برقی، صفحه نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچ تمام لمسی، سانروف و سقف پانوراما، درب برقی صندوق عقب خودرو و تهویه خودکار؛ می‌تواند نظر مشتریان را به خوبی جلب کند و به خرید آن ترغیب شد.

با مشخصات و ویژگی‌های دیگنیتی آشنا شوید

تمامی امکانات رفاهی و آپشن‌های کراس اوور کوپه دیگنیتی شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. دارای سیستم مالتی مدیا با ۶ اسپیکر
۲. دارای پورت‌های اتصال USB و AUX
۳. قابلیت اتصال به بلوتوث خودرو
۴. صفحه نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ کاملا لمسی
۵. رینگ ۱۸ اینچی از جنس آلومینیومی
۶. سیستم سنسور پارک جلو و عقب
۷. دارای دوربین با کیفیت عقب خودرو
۸. چراغ‌های دیلایت و مه‌شکن در جلو و عقب خودرو
۹. چراغ‌های Full Intellingent LED در جلو و عقب خودرو با سیستم Auto Light
۱۰. سیستم روشنایی برای بدرقه تا درب منزل برای چراغ‌های جلو خودرو
۱۱. دارای چراغ خوشامد گویی در ماشین
۱۲. آینه‌های جانبی برقی با قابلیت گرمکن در فصل زمستان
۱۳. سیستم تهویه هوای خودکار لمسی پیشرفته
۱۴. دریچه‌های تهویه مجزا برای تمام سرنشینان خودرو
۱۵. صندلی‌هایی با طراحی ارگونومیک با روکش چرمی
۱۶. قابلیت تنظیم صندلی خودرو در ۶ جهت
۱۷. دارای قابلیت سانروف خودکار
۱۸. دارای شیشه‌های بالا برق برقی
۱۹. وجود سقف پارانوما دو تکه، مجهز به سیستم امنیتی در مواجه برخورد با موانع
۲۰. دارای سیستم کروز کنترل و سیستم استارت دکمه‌ای
۲۱. وجود دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور نور و باران
۲۲. دارای درب باک الکتریکی و درایومود ۳ حالته
۲۳. فرمان با روکش چرم مرغوب و دکمه‌های کنترلی بر روی فرمان

ویژگی‌های طراحی خارجی دیگنیتی

شرکت چینی دانگ فنگ، برای رقابت با رقبای آلمانی و البته شاید در ذهن خود، رقابت با خودرو‌های آمریکایی خود اقدام به طراحی IX۵ کرد. این کراس اوور کوپه فوق‌العاده، علاوه بر قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه، طراحی بیرونی و داخلی بسیار حرفه‌ای دارد. دیگنیتی یک شاسی بلند متوسط با شاسی یکپارچه و اتاق نسل اول است.

این خودرو با طول ۴۶۸۵ و عرض ۱۸۶۵ و ارتفاع ۱۶۴۵ میلی‌متر، وزنی برابر ۱۵۷۰ کیلوگرم دارد. در بخش جلویی این خودرو، هارمونی بسیار بی‌نقص میان جلو پنجره‌ای و چراغ‌های جلوی خودرو ایجاد شده است. مه‌شکن و ورودی‌های هوای خودرو در سراسر بخش جلویی زیر سپر خودرو شامل می‌شود؛ این طراحی، حالت مدرن و جذابی خودرو به دیگنیتی بخشیده است.

در بخش جانبی خودرو کراس اوور دیگنیتی؛ یک انحنا بسیار زیبای خطی که از سقف و در قسمت عقب قاب پنجره‌ها، ترسیم شده است. این انحنا ظاهر بیرونی دیگنیتی را در عین سادگی، مدرن و اسپرت‌تر کرده است.

همچنین، نمای پشت کراس اوور کوپه دیگنیتی، طراحی بسیار متمایز با سایر کراس اور‌های موجود در بازار ایران دارد. در پشت خودرو دیگنیتی، چراغ‌های LED سراسری با الهام از پورشه آلمانی جای گرفته است. از طرفی، استفاده از اگزوز کرومی، مه‌شکن و دیفیوزر در پشت خودرو، این طراحی فوق‌العاده را جذاب‌تر نموده است.

طراحی داخلی خودروی دیگنیتی

طراحی داخلی این خودرو از امتیاز‌های مهم این خودرو است. طراحی داخل کابین با استفاده از اشکال هندسی ساده، ظاهری بسیار امروزی و تقریباً مینیمالیستی به خود گرفته است. تعبیه یک فرمان اسپرت و دی کات در کنار یک صفحه کیلومتر شمار کاملاً دیجیتال؛ ظاهری بسیار جذاب برای راننده شکل داده و در کنار آن، رانندگان خودرو دیگنیتی می‌توانند حین رانندگی به کمک صفحه نمایشگر دیجیتال تمام لمسی که در میان داشبورد نصب شده؛ رانندگی ساده‌تری را تجربه کنند.

شرکت چینی دانگ فنگ برای طراحی داخلی داخل کابین خودرو دیگنیتی؛ از پلاستیک‌های مشکی رنگ و براق در کنار چرم استفاده کرده است. در نیمه بالایی داشبورد و بخش تودری‌ها، از چرم باکیفیت برای القا حس لوکس به کار رفته تا حس الگانت بودن، ایجاد شود. همچنین زیباترین بخش طراحی کابین دیگنیتی می‌توان به دنده و اهرم تعویض آن، اشاره کرد که بسیار چشم‌نواز می‌باشد.

طراحی داخل کابین خودرو دیگنیتی، برای ردیف جلوی خودرو فضای کافی در نظر گرفته است؛ بنابراین سرنشینان کاملاً احساس راحتی خواهند داشت؛ ولی در ردیف عقب خودرو، به علت شیب کمی که خودرو دیگنیتی دارد؛ سقف کوتاه‌تر شده و افراد قدبلند خیلی احساس راحتی نخواهند داشت. لازم به ذکر است که خودرو کراس اوور کوپه دیگنیتی، ظرفیتی برابر ۷۸۰ لیتر داشته و به سادگی پاسخگوی سفر‌های طولانی‌مدت یک خانواده ۵ نفره خواهد بود.

همچنین، فاصله دو محور این خودرو برابر با ۲۷۹۰ میلی‌متر است که فضای کافی برای جلوی پای سرنشینان را ایجاد می‌کند و از این بابت دغدغه‌ای وجود نخواهد داشت.

وضعیت ایمنی خودرو دیگنیتی

خودرو کراس اوور کوپه دیگنیتی گروه بهمن موتور، طراحی کمپانی خودروسازی چینی دانگ فنگ است. این خودرو که در سایر کشور‌ها تحت عنوان ix۵ شناخته می‌شود؛ آزمون‌های امنیت سنجی موسسه‌های معتبری مانند یوروانکپ و سی انکپ را پشت سر نگذاشته است! به همین دلیل نمی‌توان به صورت قطعی درباره میزان امنیت خودرو دیگنیتی نظر داد. البته این خودرو در چک‌های خودرویی که توسط متخصصان داخلی کشورمان انجام شد امتیاز‌های قابل قبولی کسب کرد.

باید در نظر داشت که با توجه به نوع بدنه کراس اوور دیگنیتی و سیستم‌های امنیتی، می‌توان درباره میزان امنیت آن، نتایجی را استنباط کرد. از جمله امکانات امنیتی خودروی دیگنیتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهره‌مندی از سیستم کنترل پایداری ESC

وجود سیستم کنترل کشش ASR، TRC، TCS و ATC

دارای ترمز جلو و عقب دیسکی و ترمز‌های کمکی

جایگذاری ایربگ برای تمام سرنشینان خودرو

وجود دوربین ثبت حوادث در زمان رانندگی

دارا بودن سیستم تنظیم فشار باد تایر‌ها

بهره‌مندی از کمربند‌های امنیتی پیش کشنده

وجود قفل مرکزی و ورود بدون کلید به خودرو

بهره‌مندی از سیستم امنیت الکترونیک ایموبلایزر

قابلیت ایزوفیکس برای نصب صحیح صندلی کودک

بکار رفتن سیستم کنترل حرکت در سربالایی

بهره‌مندی از سیستم کنترل سرعت در شیب (ABS، EBA، EBD، BA، BAS، EVA)

و مورد دیگر اینکه دیگنیتی دارای اتو هلد است که با نگه‌داشتن آن، دیگر نیازی به پدال ترمز برای توقف خودرو نیست.

در کل با توجه به تجهیزات ایمنی به‌کار رفته در ماشین دیگنیتی، می‌توان نتیجه گرفت که میزان سطح ایمنی این خودرو در مقایسه با سایر رقبا هم‌رده موجود در بازار ایران، کاملاً قابل قبول و معقول است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

جدید‌ترین قیمت دیگنیتی

در بازار آزاد نیز قیمت ماشین دیگنیتی از حدود ۲ میلیارد تومان شروع و تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود که بسته به مدل و شرایط فروشنده، نرخ‌ها متفاوت می‌باشد. لازم است بگوییم که این قیمت‌ها برای ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ است. برای دریافت و مشاهده جدیدترین قیمت‌های دیگنیتی به سایت باما مراجعه کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت ماهی امروز + جدول

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

ضرورت گریز ایران از تله زنگزور و بازی همسایگان برای بر هم زدن مرز‌های تاریخی/ چرا ایران و ارمنستان نباید تن به دالان جعلی بدهند؟/ ماموریت سخت عباس عراقچی در شمال کشور

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

عکسی از قدیمی‌ترین نسخه دست‌نویس شاهنامه

عکس/ تقاضای شهرداری از مردم برای استفاده از کیسه زباله

عکس زیرخاکی از علی دایی وقتی شاگرد اول کلاس بود

حضور هنرمندان در مراسم ختم زهره حمیدی

عکس/شان پن؛ بازیگر آمریکایی در نماز جمعه تهران

عکس/ نخستین عکس از ابوالفضل پورعرب در بیمارستان

عکس/ چهره علیرضا خمسه در ۷۲ سالگی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ چشمه‌های آب گرم گاومیش گلی در سرعین

عکس/ در چوبی امامزاده سلیمان با تزییناتی از عاج

فیلم/ عذرخواهی عارف از خبرنگاران

جسد ۶ گروگان اسرائيلی در تونل غزه پیدا شد +عکس

فیلم/دوچرخه هوشمند خودرو محصول جالب گوگل

قیمت مصوب بلیت تهران به مشهدچقدر است؟

موافقت رهبر انقلاب با کاهش سهم صندوق توسعه ملی

اوینِ ۵۵ با اوینِ ۱۴۰۳ چه تفاوتی داشت؟

تورم مسکن اعلام شد+ جدول

عکس/ استایل جدید شهاب حسینی جنجالی شد

علت اصلی مخالفت با تعطیلی شنبه چیست؟

عکس/ تظاهرات انقلابیون در روز تاسوعا ۱۳۵۷

عکس/ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻧﻘﺶ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﺳﺎﻝ ۱۳۰۶

عکس/ انتقاد فعال رسانه‌ای اصلاح طلب از عادل فردوسی پور

جزییات جدید درباره بخشودگی جرایم مالیاتی+ سند

ماجرای اختلال در ثبت سفارش واردات خودرو

عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود چه گفت؟

رشد قیمت مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر بود؟+ نمودار

قیمت هر متر خانه در تهران چقدر است؟

قرعه کشی ایران خودرو برگزار شد

آیا چشم‌انداز بازار طلا صعودی است؟

جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار + جدول

قیمت سیمان امروز ۱۱ شهریور + جدول

جدیدترین قیمت میلگرد در بازار + جدول

محصولات جدید ایرانول بزودی روانه بازار می‌شود

قیمت دام زنده امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۳+ جدول

وزارت نفت با مشکلات بین‌المللی کنار می‌آید؟

سود مرحله سوم سهام عدالت کجاست؟

قیمت نان در تهران گران شد؟

علت اعتراض پرستاران اورژانس چه بود؟

عکس/ تصویری از قدیمی‌ترین پمپ بنزین در دوره اول پهلوی

عکس/اسکناس ۵ تومانی قجری

تخلف جدید بانک ها در وام ازدواج

فروش شرکت‌ های شستا بدون اعمال نظر کارگران و بازنشستگان!

رضا رویگری باز هم سکته کرد

عکس/ قدیمی‌ترین تصویر تخت جمشید

عکس/ لوله‌کشی آب خیابان شاهپور تهران اوایل دهه ۳۰

برنده واقعی قرعه‌کشی ایران‌خودرو چه کسی است؟+جدول

چرا مردم فکر می‌کنند خرید خودرو به قیمت کارخانه فقط برای خودی‌هاست؟

علت ممنوعیت فروش طلای دست دوم چیست؟

قیمت ماهی امروز + جدول

چه زمانی برای گران کردن بنزین مناسب است؟

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

به این شرط به وارد کنندگان خودرو ارز واردات مواد اولیه تعلق می‌گیرد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

آخرین قیمت خودرو در بازار + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت سکه به این شرط کاهشی می‌شود

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول