تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تعیین تکلیف سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

کدام رانندگان اسنپ مشمول اعتبار مابه التفاوت بنزین هستند؟

یکی از گروه‌هایی که با اعمال سهمیه بندی بنزین با مشکل مواجه شدند، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بودند؛ ۶۰ لیتر بنزین بدون شک کفاف پیمایش‌های طولانی آن‌ها را نمی‌داد و این موضوع می‌توانست به طور کلی عملکرد این شرکت‌ها و شغل هزاران نفر را در معرض تهدید قرار دهد. سر و صدای رانندگان و شرکت‌ها به سرعت در فضا‌های خبری پیچید و در نهایت به گوش مسئولان این حوزه رسید.

 

۲۵ آبان امسال یکی از مهم‌ترین اتفاقات اقتصادی کشور را شاهد بودیم؛ پس از سال‌ها کارت‌های سوخت مجددا قدم در سازوکار فروش بنزین گذاشتند. سهمیه بندی شدن مجدد سوخت اتفاقی ناگهانی بود که چندان بدون اشکال هم اجرا نشد و اعتراضات اقشار مختلفی را به همراه داشت.

یکی از گروه‌هایی که با اعمال سهمیه بندی بنزین با مشکل مواجه شدند، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بودند؛ ۶۰ لیتر بنزین بدون شک کفاف پیمایش‌های طولانی آن‌ها را نمی‌داد و این موضوع می‌توانست به طور کلی عملکرد این شرکت‌ها و شغل هزاران نفر را در معرض تهدید قرار دهد. سر و صدای رانندگان و شرکت‌ها به سرعت در فضا‌های خبری پیچید و در نهایت به گوش مسئولان این حوزه رسید.

گستره این خبر باعث شد در فاصله کم‌تر از یک روز امیر وکیل زاده مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره سهمیه تاکسی‌های اینترنتی اعلام کند: به کلیه رانندگان مورد تایید از سوی شرکت‌های معتبر که دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا شهرداری‌ها بوده و مورد تایید وزارت کشور هستند، در صورتی که در ماه بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، در ابتدای ماه بعد، اعتبار سهمیه معادل اختلاف قیمت سوخت آزاد و یارانه‌ای پیمایش، تخصیص داده می‌شود.

او افزود: این اعتبار به کارت‌های بانکی اعلام شده توسط شرکت‌های مسافربر اینترنتی با ساز و کار تعیین شده توسط این کارگروه به حساب ذینفعان (مالک خودرو و یا نماینده قانونی وی) واریز خواهد شد.

با اعلام این خبر آرامش به شبکه تاکسی‌های اینترنتی بازگشت و فعالیت رانندگان از سر گرفته شد؛ اگر چه بنا بر اظهارات مصرف کنندگان میزان کرایه حمل‌ونقل تاکسی‌های اینترنی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، اما مطابق گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دادند و اختلالی در عملکرد آن‌ها به وجود نیامد.

روز‌ها گذشت و خبری از واریز اعتبار سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نشد تا روز ۵ آذر که کلامی مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار با اشاره اینکه سهمیه بنزین آژانس‌های اینترنتی که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار براساس پیمایش خواهد بود و امروز دوشنبه به کارت‌های سوخت آن‌ها واریز خواهد شد گفت: اتحادیه آژانس‌های تلفنی به سازمان‌های استانی صنعت و معدن و اتاق‌های اصناف مراجعه کنند و فهرست خودرو‌های تحت پوشش را به مرکز ارسال کنند تا وزارت کشور و وزارت نفت نسبت به واریز سهمیه سوخت آن‌ها نیز اقدام کنند.

بر این اساس اغلب رانندگان این شرکت‌ها اعتبار مقرر شده را مطابق شرایطی که پیش از این مقرر شده بود دریافت کردند، اما کماکان رانندگان بسیاری وجود دارند که نسبت به دریافت نکردن اعتبلر دکر شده معترض هستند.

طبق اظهارات تمام شرکت‌های فعال در این حوزه؛ اعتبار در نظر گرفته شده برای تمام رانندگان به دست آن‌ها رسیده است مگر در موارد خاصی که اختلالی در واریز به حساب آن‌ها وجود داشته باشد؛ این اعتبار حفط شده و با اصلاح اشکال، مجموع طلب رانندگان به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

آخرین جزئیات از زمان واریز هزینه بنزین به کارت بانکی رانندگان اسنپ

ژوبین علاقبند مدیرعامل شرکت اینترنتی تاکسی اسنپ، در پاسخ به برخی از گلایه‌های رانندگان اسنپ مبنی بر واریز نشدن حق بنزین آن‌ها به کارت بانکی گفت: در پاسخ به انتقاد برخی از رانند‌ها مبنی بر دیرکرد پرداخت اعتبار هزینه بنزین باید بگویم ما همکاری خوبی با وزارتخانه‌های نفت و کشور داریم و اطلاعات راننده‌ها با ۳ مرجع مختلف راستی آزمایی می‌شود.

مدیر عامل شرکت اینترنتی تاکسی اسنپ افزود: سامانه ثبت اسناد، سامانه ناجا (برای استعلام وضعیت خودرو) و سامانه بانک مرکزی (جهت تطبیق شماره کارت با راننده) ۳ نهادی است که استعلام رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را انجام می‌دهند.

علاقبند با تاکید بر این نکته که تعداد رانندگان حاضر در شرکت تاکسی‌های اینترنتی نزدیک به ۲ میلیون نفر است، بیان کرد: استعلام و تعیین وضعیت ۲ میلیون راننده امری زمان بر است و به همین دلیل این امکان فراهم نشد تا در بازه زمانی از پیش وعده داده شد حق بنزین رانندگان اسنپ به کارت بانکی آن‌ها واریز شد.

او گفت: راننده‌های خود را به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و وزارت کشور پس از پایش اسامی نهایی را به وزارت نفت اعلام می‌کند تا این وزارتخانه اعتبار بنزین را به کارت‌های رانندگان واریز کند و این موضوع بیانگر این است که پولی به حساب وزارت کشور و یا اسنپ واریز نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت اینترنتی تاکسی اسنپ با تاکید بر این نکته که بخشی از تاخیر ایجاد شده در واریز اعتبار سوخت رانندگان به دلیل ایراد در کارت‌های بانکی رانندگان بود ادامه داد: در حال حاضر اصلاح کارت‌های بانکی رانندگان در حال انجام است و امیدواریم این هفته اعتبار هزینه سوخت رانندگان تاکسی اینترنتی اسنپ به همراه سهمیه هفته گذشته به کارت بانکی آن‌ها واریز شود.

علاقبند با تاکید بر این نکته که ما با توجه به افزایش نرخ بنزین، بهای سفر را افزایش ندادیم گفت: به دلیل ایجاد توان مالی برای سوخت گیری، ما از منابع اسنپ مبلغی به شکل وام در اختیار رانندگان قرار دادیم و پس از واریز سهمیه اعتباری آن‌ها این پول از سوی رانندگان بازپرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها از هفته آینده اعتبار سوخت‌گیری رانندگان به صورت هفتکی پرداخت شود.

کدام رانندگان اسنپ مشمول اعتبار مابه التفاوت بنزین هستند؟

نگار عرب مدیر روابط عمومی شرکت تپسی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت واریز نشدن اعتبار سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: روز شنبه هر هفته میزان پیمایش رانندگان این شرکت به وزارت کشور، به عنوان متولی اصلی رسیدگی به این امر، ارسال می‌شود. تنها رانندگانی مشمول دریافت اعتبار خرید سوخت خواهند شد که طی هفته بیش از ۴۷ کیلومتر پیمایش داشته باشند که مقدار آن ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و سقف ۳۰۰ لیتر برای آن در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: رانندگانی که این اعتبار را دریافت نکرده‌اند ممکن است دو علت داشته باشد؛ یا به سقف ۴۷ کیلومتر در هفته دست پیدا نکرده‌اند یا در استعلام‌هایی که وزارت کشور از رانندگان انجام می‌دهد اختلالاتی وجود دارد که باید برطرف شود و می‌تواند به پلاک خودرو، اطلاعات حساب و موارد از این قبیل مربوط باشد.

عرب با تاکید بر این که شرکت‌ها تنها وظیفه ثبت و ارایه میزان پیمایش خودرو‌ها را دارند، گفت: اطلاع رسانی‌های لازم برای رانندگانی که با اختلال برای دریافت سهمیه مواجه هستند انجام شده و حتی صفحه‌ای جداگانه برای کمک به رانندگانی که با مشکل ثبت حساب مواجه بوده‌اند به وجود آمده است.

او تصریح کرد: سهمیه افرادی که سهمیه به آن‌ها تعلق گرفته شده، اما به هر دلیلی به دست آن‌ها نرسیده است، حفظ شده و بعد از اصلاح اشکالات به دست آن‌ها خواهد رسید.

او ادامه داد: سهمیه در نظر گرفته شده از طرف وزارت کشور تا سقف ۳۰۰ لیتر است که پاسخگوی حدود ۴ هزار کیلومتر پیمایش است، اما پیش از این اعلام شد که رانندگانی که پیمایش بیش از مقدار ذکر شده را داشته باشند به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۱۵ هزار تومان کمک هزینه دریافت خواهند کرد و تفاوتی برای شرایط کاری رانندگان ایجاد نشده است.

یکی از رانندگان اسنپ در گفتگو با اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر کم و کاستی‌های موجود در اسنپ، عدم پرداخت مابه التفاوت ما را هم درگیر کرده است.

او گفت: با وجود سفر‌های زیاد لیست سفر‌ها را برای دریافت مابه التفاوت به مدیر مسئول ارائه کردم و حتی پیام دریافت مابه التفاوت را هم کرفتم، اما چیزی به من پرداخت نشده است!

وزارت کشور مسئول ارائه نام رانندگان اسنپ

امیروکیل زاده مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره بیان کرد: تاکسی‌های اینترنتی علاوه بر ۶۰ لیتری که همانند خودرو‌های شخصی می‌گیرند به صورت اعتبار و براساس پیمایش و لیستی که از وزارت کشور دریافت می‌کنیم، شماره حساب هایشان را دریافت و مابه التفاوت را به کارت هایشان به صورت اعتبار واریز می‌کنیم.

پیمایش ۴۷ کیلومتر در هفته، شرط دریافت مابه التفاوت بنزینی در اسنپ

روابط عمومی شرکت اسنپ هم در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت واریز نشدن سهمیه برخی رانندگان بیان کرد: سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مابه‌تفاوت ریالی قیمت بنزین آزاد با قیمت پایه بر اساس پیمایش هفتگی رانندگان در مجموع این تاکسی‌هاست. پیمایش رانندگان بر اساس کیلومتر طی‌شده از زمان قبول درخواست سفر تا پایان سفر محاسبه می‌شود.

او افزود: شرط تخصیص پیمایش حداقل ۴۷کیلومتر در هفته در مجموع تاکسی‌های آنلاین است و سقف پیمایش مورد قبول برای تخصیص سهمیه ۱۰۰۰کیلومتر در هفته (با مبنای هر صدکیلومتر، ۷لیتر) است. بدین ترتیب سقف سهمیه تخصیص‌یافته به هر راننده تاکسی اینترنتی ۷۰لیتر در هفته برای خودرو‌های تک‌سوز و ۴۲لیتر در هفته برای خودرو‌های دوگانه‌سوز است. این سهمیه مازاد بر ۶۰لیتر سهمیه ماهانه هر خودرو است.

روابط عمومی شرکت اسنپ تصریح کرد معیار چگونگی سهمیه‌بندی بنزین برای تاکسی‌های اینترنتی و میزان آن به طور کامل از سوی وزارت کشور تعریف و تعیین شده و تاکسی‌های اینترنتی هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن نداشته‌اند. سهمیه مذکور مستقیما از سوی وزارت نفت در قالب اعتبار به کارت بانکی هر راننده واریز می‌شود و این تصور که در اختیار تاکسی‌های اینترنتی قرار می‌گیرد از اساس اشتباه است. این اعتبار تنها برای خرید بنزین و در جایگاه‌های سوخت قابل استفاده است. پیگیری‌های مدیران تاکسی‌های اینترنتی موثر بوده و سهمیه ۳هفته نخست رانندگان این سامانه‌ها واریز شده است.

او ادامه داد: اسنپ، از روز اعلام سهمیه‌بندی بنزین تا زمان واریز اولین سهمیه، برای حمایت از رانندگان خود، طرح گسترده اعطای کمک‌هزینه بنزین را در پیش گرفت. در این طرح کمک‌هزینه‌ای به صورت وام برای جبران افزایش قیمت بنزین به حساب کاربران راننده واریز کردیم تا به این ترتیب خدمت‌رسانی به مسافران و رانندگان را تضمین کنیم و رانندگان بتوانند تا زمان واریز سهمیه مربوطه مثل گذشته به کار خود ادامه دهند.

او گفت: این کمک‌هزینه به کاربران راننده‌ای تعلق گرفت که از فعالیتشان در ناوگان اسنپ بیش از ۳ماه گذشته بود و بیش از ۵۰کیلومتر در روز (تا سقف ۱۵۰کیلومتر) فعالیت داشتند. به همین منظور پنلی ساخته شد و رانندگانی که در آن عضو شدند و واجد شرایط بودند از کمک‌هزینه اسنپ بهره‌مند شدند. بیش از ۳۵۰هزار راننده از کمک‌هزینه اسنپ استفاده کردند و استقبال خوبی از این طرح حمایتی به عمل آمد. همچنین با تخصیص میلیارد‌ها تومان پاداش تلاش کردیم، تا ضمن ثابت نگه‌داشتن قیمت سفرها، درآمدزایی رانندگان را بهبود بخشیم.

روابط عمومی شرکت اسنپ بیان کرد: از شنبه (۳۰آذر) نیز کمپین ۱۰۰۱ را آغاز کردیم تا رانندگان علاوه بر دریافت اعتبار سهمیه سوخت از شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، کمک‌هزینه خرید بنزین (ویژه پیمایش‌های بالای هزار کیلومتر در هفته) دریافت کنند و به این ترتیب دیگر نگرانی بابت هزینه بنزین نداشته باشند. نحوه محاسبه هزینه دریافتی به این صورت خواهد بود که هر راننده‌ای که ۱۰۰۰کیلومتر اولیه خود را در طول یک هفته در سفر‌های اسنپی پیمایش داشته باشد، به ازای هر ۱۰۰کیلومتر مازاد بر۱۰۰۰هزار کیلومتر اولیه ۱۰هزار تومان هزینه خرید بنزین دریافت خواهد کرد.

او افزود: برای نمونه راننده‌ای که در پایان هفته هزار و ۲۲۵کیلومتر در سفر‌های اسنپی پیموده باشد، بابت ۲۲۵کیلومتر مازاد، مبلغ ۲۲هزار و ۵۰۰تومان دریافت خواهد کرد. هزینه محاسبه شده شنبه هر هفته به اعتبار اسنپی رانندگان افزوده می‌شود. در ادامه برای حمایت هر چه بیشتر از رانندگان خود مبلغ کمک‌هزینه خرید بنزین را افزایش دادیم و از شنبه (۷ دی) به ازای هر ۱۰۰کیلمتر مازاد مبلغ ۲۰هزار تومان کمک‌هزینه به رانندگانی که ۱۰۰۰کیلومتر اولیه خود را فقط در اسنپ پیمایش داشته باشند پرداخت خواهد شد. این کمک‌هزینه هدیه‌ای حمایتی است که اسنپ برای رانندگان ناوگانش درنظر گرفته و امیدواریم تاثیر مثبتی بر درآمدزایی رانندگان داشته باشد.

بر اساس این گزارش با توضیحات ارایه شده به نظر می‌رسد حقی از رانندگان ضایع نخواهد شد و تمام شرکت‌ها قصد پشتیبانی از رانندگان را دارند؛ وزارت کشور و وزارت نفت متولی‌های اصلی رسیدگی به حقوق رانندگان هستند و اختلالات جزئی این دو نهاد باعث مشکلات فعلی شده است. با گذشت ۲ ماه از اجرایی شدن سهمیه بندی بنزین مسئولان امر باید فکری به حال این قبیل از رانندگان نیز کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام از سال ۹۸ تا به امروز هیچ بنزینی برای من واریز نشده چطوری با بنزین آزاد کار کنم ماشینم هم تک سوز است لطفا پیگیری شود با تشکر
محمد یوسف گنجعلی
0
0
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹
سهمیه ما از400لیتر به250لیتر تقبیل یافت به چه دلیل واقعا بنظر شما 250لیتر در مناطقی که تا آبانماه از8ساعت تایم کاری حداقل 6ساعت آن بطورمداوم ماشین باکولر اً ن باید روشن باشد کفاف میدهد؟
رهام کاظمی
0
0
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹
س خسته نباشید خدای مگه ۷۰ لیتر بنزین اندازه دوباک است دیگه بعد باید بنزین ۳۰۰۰ هزار.تومانی بزنیم خدای نمی صرفه
امیر ابراهیم نژاد
0
0
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
من راننده اسنپ باکسم چرا سهمیه سوخت به من نمیدید
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲