تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

ویزاهای بلند مدت آلمان: راهنمای کامل و اطلاعات جدید

چکیده : موفقیت در دریافت ویزاهای بلند مدت آلمان این فرصت را به افراد می‌دهد تا از تمامی امکانات رفاهی و کیفیت زندگی استاندارد در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی برخوردار شوند. در ادامه در مورد انواع ویزای بلند مدت شامل ویزای تحصیلی، کاری، آوسبیلدونگ و ویزای پیوست آلمان توضیحات لازم را طبق آخرین اطلاعات به روز شده ارائه می‌دهیم.

اقتصاد۲۴-چکیده : موفقیت در دریافت ویزاهای بلند مدت آلمان این فرصت را به افراد می‌دهد تا از تمامی امکانات رفاهی و کیفیت زندگی استاندارد در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی برخوردار شوند. در ادامه در مورد انواع ویزای بلند مدت شامل ویزای تحصیلی، کاری، آوسبیلدونگ و ویزای پیوست آلمان توضیحات لازم را طبق آخرین اطلاعات به روز شده ارائه می‌دهیم.

ویزاهای بلند مدت آلمان: راهنمای کامل و اطلاعات جدید

ویزاهای بلند مدت از انواع ویزاهای آلمان هستند که به دارندگان این امکان را می‌دهند که تا 3 ماه یا بیشتر در این کشور اقامت داشته باشند. با استناد به این تعریف کسانی می‌توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند که قصد تحصیل، کار، پیوست به خانواده یا گذراندن دوره‌های آموزشی در آلمان را دارند.

موفقیت در دریافت ویزاهای بلند مدت آلمان این فرصت را به افراد می‌دهد تا از تمامی امکانات رفاهی و کیفیت زندگی استاندارد در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی برخوردار شوند. در ادامه در مورد انواع ویزای بلند مدت شامل ویزای تحصیلی، کاری، آوسبیلدونگ و ویزای پیوست آلمان توضیحات لازم را طبق آخرین اطلاعات به روز شده ارائه می‌دهیم.

ویزای بلند مدت آلمان چیست؟

به طور کلی ویزاهای آلمان را می‌توان به دو گروه ویزاهای کوتاه مدت و ویزاهای بلند مدت تقسیم بندی کرد. ویزای توریستی و ویزای ترانزیت در دسته ویزاهای کوتاه مدت جای می‌گیرند. این نوع ویزاها برای افرادی که به قصد سفر و گردشگری و یا مسافرانی که قصد ادامه مسیر به کشوری دیگر را داشته و فقط توقفی کوتاه در فرودگاه آلمان دارند صادر می‌شود.

مدت زمان اقامت مسافرانی که ویزای توریستی آلمان را دارند با توجه به درخواست مسافر و تصمیم سفارت مشخص می‌شود اما بیشترین زمان اعتبار این ویزا معمولا 90 روز است. دارندگان این نوع ویزا اجازه کار، تحصیل و غیره را در آلمان ندارند.

ویزاهای بلند مدت آلمان خود به انواع ویزای کاری، تحصیلی، آسبیلدونگ و ویزای پیوست آلمان تقسیم بندی می‌شود. هریک از این ویزاها با هدف خاص صادر شده و شرایط مخصوص به خود را دارند اما در حالت کلی دارندگان ویزاهای بلند مدت آلمان می‌توانند بیش از 3 ماه در این کشور اقامت داشته و اجازه کار، تحصیل، شرکت در دوره‌های آموزشی و غیره را (طبق نوع ویزای دریافتی) دارند.

انواع ویزای بلند مدت آلمان

کشور آلمان بیش از ده‌ها سال است که جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپا و جهان حفظ کرده است. مزیتی‌هایی مانند فرصت‌های شغلی متنوع با درآمد بالا، دانشگاه‌های معتبر، کیفیت آموزشی با سطح استاندارد بالا، برگزاری دوره‌‍‌های آموزشی با مدرک معتبر بین المللی و ده‌ها مزیت دیگر افراد بسیاری را برای زندگی در آلمان و اقدام جهت دریافت ویزاهای بلند مدت این کشور ترغیب می‌کند.

خوشبختانه کشور آلمان، مقصدی مهاجرپذیر است و برای جذب استعدادهای برتر دنیا در راستای پیشرفت بیشتر در تمام زمینه‌ها، راه‌های متنوعی را پیش روی متقاضیان کار یا تحصیل در آلمان قرار داده است. درواقع جذب نیروی کار ماهر به افراد این فرصت را می‌دهد تا کار و زندگی عالی در یک کشور پیشرفته را تجربه کرده و در مقابل آلمان را به اهدافش برای پیشرفت‌های اقتصادی، تجاری و غیره نزدیک‌تر می‌کند. اگر شما قصد مهاجرت به آلمان را دارید اما نمی‌دانید کدام راه را انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه شده و با تعریف انواع ویزای کاری، تحصیلی، آوسبیلدونگ و ویزای پیوست آلمان آشنا شوید:

ویزای پیوست آلمان

ویزای همراه یا ویزای پیوست آلمان برای افرادی صادر می‌شود که قصد پیوستن به شخصی را دارند که در آلمان زندگی می‌کند و دارای ویزای بلند مدت و یا اقامت قانونی در این کشور است. درواقع افرادی که ویزای تحصیلی، کاری یا آوسبیلدونگ آلمان را دارند و به صورت قانونی در این کشور زندگی می‌کنند می‌توانند برای افراد درجه یک (همسر و فرزند زیر 18 سال) درخواست ویزای همراه بدهند. البته طبق قوانین آلمان شخص دعوت کننده تنها با داشتن شرایط زیر می‌توانند برای اعضای خانواده ویزای همراه را درخواست دهد:

  • دارای مجوز اقامت قانونی در آلمان باشد
  • دارای درآمد و شرایط مالی مناسب باشد
  • در خانه‌ای با فضای کافی برای ملحق شدن اشخاص دعوت شده اقامت داشته باشد
  • تمامی مالیات‌ها را پرداخت کرده باشد
  • پرونده سو سابقه در آلمان نداشته باشد

افرادی که موفق به دریافت ویزای همراه یا ویزای پیوست می‌شوند، می‌توانند پس از دریافت ویزا از تمام حقوق شهروندی برخوردار شده و یا در صورت تمایل کار تمام وقت داشته باشند.

درخواست ویزای پیوست همزمان به دانشجو

در حال حاضر طبق آخرین مقررات و رویه جدید سفارت آلمان در ایران، درخواست ویزای پیوست به دانشجو به صورت همزمان امکان‌پذیر نیست.

بنابراین می بایست فرد اصلی (دانشجو) نسبت به اخذ ویزای تحصیلی به صورت جداگانه اقدام نماید و پس از آن فرد همراه برای ویزای پیوست به صورت غیرهمرمان اقدام نماید.

 

ویزای کاری آلمان

ویزای کاری از پرطرفدارترین ویزاهای آلمان است که خود انواع مختلف دارد. قبل از توضیح، لازم است بدانید که در مجموع افراد برای داشتن شغل در آلمان باید مجوز کار در این کشور را داشته باشند. همانطور که در ویزای پیوست آلمان شخص متقاضی باید دعوت نامه از طرف کسی که به صورت قانونی در آلمان زندگی می‌کند را ارائه دهد، در ویزای کاری نیز باید یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از طرف شرکت آلمانی داشته باشد. با ارائه مدرک جاب آفر می‌توانید برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام کنید. 

نوع دیگر ویزا، ویزای جستجوی کار در آلمان است. شخص دارنده این ویزا یک سال فرصت دارد که برای پیدا کردن کار در آلمان اقامت داشته باشد. برای دریافت ویزای جستجوی کار شما باید مدارکی مانند مدرک تحصیلی، فنی، تمکن مالی (که نشان دهد می‌توانید هزینه یک سال زندگی در آلمان را تامین کنید)، داشتن سابقه کار مفید و مدرک زبان آلمانی را ارائه دهید. افرادی که با این نوع ویزا وارد خاک آلمان می‌شوند نمی‌توانند برای خانواده شان ویزای پیوست آلمان را درخواست دهد، مگر در صورتی که موقف شوند ویزای جستجوی کار را به ویزای کاری تبدیل کنند.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ‌ها در آلمان دوره‌های کارآموزی هستند که در بیشتر رشته‌های تحصیلی برگزار شده و مهارت‌های تئوری و البته بیشتر عملی را آموزش می‌دهند. مدرک دریافت شده از این دوره‌ها بسیار معتبر هستند و با داشتن آن می‌توانید در هر یک از شرکت‌‌های (مربوط به رشته‌ای که در آن آموزش دیده‌اید) استخدام و مشغول به کار شوید. با اخذ پذیرش از این دوره‌ها می‌توانید برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان درخواست دهید.

داشتن حداقل مدرک دیپلم یا مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای، مدرک زبان آلمانی (با توجه به نیاز دوره آوسبیلدونگ) و داشتن حداقل سن 18 سال از مهمترین مدارک برای دریافت پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان هستند. 

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی از نوع ویزاهای بلند مدت آلمان است که اخذ آن با گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آلمان امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی می‌توانند با ارائه آخرین مدرک تحصیلی و سایر مدارک لازم برای گرفتن پذیرش در هر یک از مقاطع تحصیلی آلمان اقدام کنند.

افرادی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی می‌شوند در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند برای اعضای درجه یک خانواده‌شان ویزای پیوست آلمان را درخواست دهند. تبدیل ویزای تحصیلی به کاری (پس از اتمام دوره تحصیل) از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است.

 

ارسال نظر