تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

انتقاد اسماعیل امینی از رادیو و تلویزیون

اسماعیل امینی با اشاره به اینکه متأسفانه فکر می‌کنیم هر چیزی که مال دیگری است، می‌توانیم به آن بخندیم، این موضوع را غیراخلاقی و غیرهنری دانست و گفت: این چیزی است که به عنوان استندآپ کمدی به خورد ما می‌دهند و رادیو و تلویزیون هم به آن دامن می‌زند.

اقتصاد24- اسماعیل امینی با اشاره به اینکه متأسفانه فکر می‌کنیم هر چیزی که مال دیگری است، می‌توانیم به آن بخندیم، این موضوع را غیراخلاقی و غیرهنری دانست و گفت: این چیزی است که به عنوان استندآپ کمدی به خورد ما می‌دهند و رادیو و تلویزیون هم به آن دامن می‌زند.

اسماعیل امینی نشست طنز «شکرپاره» عنوان کرد: مسیر طنز مسیر سختی است که طی قرن‌ها به اینجا رسیده و هنوز دعوا بر سر این است که ما به چه چیزی می‌خندیم و چه چیز می‌تواند دستمایه طنز باشد. متأسفانه فکر می‌کنیم هر چیزی که مال دیگری است می‌توانیم به آن بخندیم، مثل اینکه من در شهر زندگی می‌کنم و دیگری در روستا. من باهوشم و دیگری کندذهن و امثال اینها. باید بگویم که همه این‌ها غیراخلاقی و غیرهنری است. این چیزی است که به عنوان استندآپ کمدی‌ها به خورد ما می‌دهند و رادیو و تلویزیون هم به آن دامن می‌زنند. به‌جد تقاضا دارم که اینگونه شوخی‌ها را از طنز نوشتن کنار بگذارید.

این طنزپرداز افزود: بیماری‌های روحی مثل دروغ، خست، حسادت و ... می‌تواند در معرض شوخی قرار بگیرد. در واقع ما با افراد شوخی نمی‌کنیم، بلکه با تیپ‌ها شوخی می‌کنیم. متأسفانه در فضای مجازی اینگونه طنزها رایج شده و سوژه کل رادیو و تلویزیون هم همین است. با سیاست کاری نداشته باشید.

امینی با اشاره به ظرافت طنز گفت: در مطبوعات چندان توجهی به ظرافت طنز نمی‌شود. ذائقه عمومی نباید برای شعر طنز اهمیتی داشته باشد.

منبع: روزنامه جوان
ارسال نظر