در دل محله نیروهوایی، هنوز چند خانه قدیمی باقی ماندهاند؛ خانههایی که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسند، اما وقتی کمی دقیقتر نگاه کنی، جزئیاتشان از یک زمان دیگر حرف میزند؛ از دیوارهایی با ترکیب مصالح قدیمی تا درهای فلزی که انگار هنوز رد دهههای گذشته را با خودشان نگه داشتهاند. این خانه در سال ۱۳۴۸ ساخته شده و از سال ۱۳۴۹ یک خانواده در آن زندگی کردهاند. صاحبخانه که سال گذشته به رحمت خدا رفته، سالها قصاب این محله بوده و این خانه برایشان فقط یک ساختمان نبوده، بلکه بخشی از زندگی و خاطرات روزمرهشان بوده است. صحبت با «آقا بهمن» پسر خانواده هم حالوهوای قدیم محله را زنده میکند؛ از همسایهها، رفتوآمدها و روزهایی که این کوچهها شلوغتر و زندهتر بودند. این تصاویر توسط ابراهیم آذرپور ثبت شده است؛ عکاسی که با تمرکز بر خانههای قدیمی و تاریخی، سراغ روایتهایی میرود که آرامآرام در حال فراموش شدن هستند.