تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
با وجود کاهش نوسان قیمت دلار رخ داد

افزایش قیمت گوشی موبایل سامسونگ در بازار

با وجودی که قیمت دلار در هفته‌های گذشته شاهد کم شدن نوسان و حتی کاهش قیمت بوده است، برخی مدل‌های گوشی سامسونگ در بازار افزایش قابل توجهی داشته اند.

اقتصاد۲۴گوشی‌های موبایل سامسونگ همیشه جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین برند‌های بازار موبایل هستند. با اینکه در هفته گذشته و با کاهش قیمت دلار نوسان در بازار موبایل کمتر شده بود، اما در یکی دو روز گذشته قیمت بعضی از گوشی‌های موبایل سامسونگ افزایش قابل توجهی داشته است.

بعضی از فروشندگان بازار موبایل معتقدند از یکی دو روز پیش که اعلام شد بازگشت دو برند سامسونگ و ال جی به ایران ممنوع شده، نرخ این گوشی‌ها هم روند صعودی در پیش گرفته است.

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست خبری اعلام کرده به برند‌های بی معرفتی که در آغاز تحریم‌ها ایران را ترک کرده اند دیگر اجازه بازگشت داده نمی‌شود. عمرانی با نام بردن از دو برند سامسونگ و ال جی در ادامه صحبتهایش گفته: این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت‌ها بخواهند به کشور بیایند و به طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت.

سامسونگ و سهم ۴۶ درصدی از بازار موبایل

در حوزه موبایل سامسونگ در راس هرم فروش و واردات قرار دارد. از بیشترین گوشی‌هایی که در ۱۲ماه منتهی به بهمن ۹۹ به ایران وارد شده اند، برند‌های سامسونگ، شیائومی و نوکیا مقام‌های اول تا سوم را به نام خود ثبت کرده اند.

طبق آماری که انجمن واردکنندگان موبایل از میزان واردات برند‌های موبایل به بازار ایران از آذر ۹۸ تا آبان ۹۹ اعلام کرده، ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار دستگاه موبایل با برند سامسونگ وارد کشور شده است. یعنی سامسونگ ۴۶ درصد از سهم بازار موبایل را به خود اختصاص داده است.

منبع: رکنا

ارسال نظر