تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱ تير ۱۴۰۳

قیمت جدید گوشت قرمز امروز ۱۱ تیر ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز امروز، دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳ اعلام شد. براساس داده‌های اعلام‌شده و با توجه به افزایش قیمت و روند صعودی بازار، تقاضای این محصول آلی بی‌رونق‌تر از روز‌های گذشته شده است.

اقتصاد۲۴-گوشت قرمز یکی از اقلام خوراکی و مواد آلی است که ارزش غذایی بالایی دارد. به دنبال تورم سنگین این بخش و افول قدرت خرید مردم، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: طرح این موضوع که افزایش نرخ دلار بر افزایش هزینه‌های دامداری‌ها تاثیر گذاشته، صحت ندارد و شایعه است. چراکه نهاده‌های دامی با ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین و تحویل دامداران کشور می‌شود.

طبق داده‌های به‌دست‌آمده، امروز، ۱۱ تیر ۱۴۰۳ گوسفند زنده ۳۴۹ هزار تومان و گوشت خورشتی گوسفند بدون استخوان و بدون چربی ۶۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوشت نیم‌شقه گوسفندی پنج کیلوگرمی به ازای هر کیلوگرم ۷۴۹ هزار تومان و ران گوسفندی ۸۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین ران ممتاز گوسفندی ۹۱۹ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود

قلوه‌گاه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد با قیمت ۱۹۹ هزار تومان و ماهیچه گوسفندی یک کیلوگرمی به قیمت ۶۵۰ هزار تومان و راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد، ۶۵۵ هزار و ۳۱۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

سردست گوسفندی بره بسته ۳.۵ کیلویی ۶۹۵ هزارتومان، ماهیچه گوسفندی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و دمبه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد ۱۸۷ هزار تومان فروخته می‌شوند.


بیشتر بخوانید: اعلام قیمت جدید گوشت قرمز در بازار


راسته بدون استخوان گوسفندی نیز به قیمت ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شونثد.

سرانه مصرفی سالانه گوشت قرمز به ۷۰۰ گرم رسید

میانگین سرانه مصرف گوشت قرمز براساس اطلاعات هزینه خانوار حدود هشت کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است؛ طبق آمار‌های اعلام‌شده توسط کارشناسان اقتصادی، مصرف سرانه گوشت قرمز در سه دهک فرودست به ۷۰۰ گرم در سال رسیده است. این در حالی است که برخی از قشر‌های جامعه از جمله بازنشستگان که با حداقل حقوق زندگی خود را میچرخانند، توان خرید کمترین مقدار گوشت را هم ندارند.

با توجه به پروتئین موجود درگوشت انتظار می‌رود زخم‌های موجود در بدن فرد را ترمیم و رشد فرد را به حالت طبیعی برگرداند، اما با وجود قیمت‌های حاضر این زخم‌ها نه تنها ترمیم نیافته بلکه رو به وخیم‌تر شدن حرکت می‌کند و مانند نمکی بر زخم مردم ایران می‌ماند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر