موهبتی با تأکید بر اینکه یکی از حلقههای مفقوده در توسعه منطقه چابهار احداث فرودگاه بینالمللی است، خاطرنشان کرد: تاکنون پایگاه شکاری نیروی هوایی بهعنوان فرودگاه در چابهار مورد استفاده قرار میگرفت که متأسفانه با چابهار فاصله ۶۰ کیلومتری داشت و عملاً محدودیتهای خاصی ایجاد کرده و مشکلاتی برای رفتوآمدها بوجود آورده بود.
وی در ادامه بابیان اینکه مطالعات احداث فرودگاه بینالمللی چابهار در سال ۹۴-۹۳ انجامشده است و مجوز مربوطه نیز از شورای فضایی کشور در سال ۹۵ اخذ شد، عنوان کرد: در آن زمان موافقت اصولی احداث فرودگاه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران صادر شد اما به دلیل آنکه فعالیتها پیش نرفت و به مرحله اجرا درنیامد اعتبار مدتزمان موافقت اصولی به اتمام رسید.
استاندار سیستان و بلوچستان به جلسهای که در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد اشاره و بیان کرد: تصمیم بر این شد تا سازمان منطقه آزاد چابهار بهعنوان مجری و متولی احداث فرودگاه بینالمللی چابهار انتخاب شود، همچنین اجازه هزینه کرد سازمان منطقه آزاد چابهار از سوی شورای عالی مناطق آزاد صادرشده و هیئت دولت مصوب کرده است تا محدوده منطقه آزاد چابهار از ۱۴ هزار کیلومتر به ۸۰ هزار کیلومتر افزایش یابد، تصمیمی که برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارجاع دادهشده است.
موهبتی بابیان اینکه فرودگاه بینالمللی چابهار بهعنوان قلب منطقه آزاد جدید چابهار خواهد بود، افزود: برای پیشبرد کارها باید موافقت اصولی احداث فرودگاه بینالمللی چابهار برای سازمان منطقه آزاد صادر میشد که تقاضا از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح و موافقت اصولی احداث فرودگاه بینالمللی چابهار نیز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به مدت یک سال صادر شد تا هر چه سریعتر فعالیتها در این خصوص اجرایی شود.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در ارتباط با توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: بهطور حتم احداث فرودگاه بینالمللی چابهار یکی از موانع توسعهای در این منطقه را برطرف خواهد کرد.
منبع: پایگاه اطلاعرسانی سازمان بنادر و دریانوردی